IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "That's a bingo!" [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 05-10-2009 20:05 by spectre Profiel van spectre

Tis leuk vermaak, de nieuwe invalshoek van Aliens die de aarde bezoeken is gewoon gaaf. Ook de hoofdpersoon Wikus is prachtig neergezet. Verder is het natuurlijk een dun verhaal, maar ik vind het spektakel en de fx goed genoeg om de hele film te blijven boeien


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 05-10-2009 21:11 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 4 oktober 2009 19:01 schreef MetalJan het volgende:
Vanavond naar De Storm. Ben benieuwd!


Gisteren dus naar deze film geweest en ik moet eerlijk zeggen dat hij een beetje tegenviel. De film gaat voornamelijk over een vrouw die tijdens de watersnoodramp haar baby kwijtraakt en daar naar op zoek gaat. Over de ramp zelf kom je bar weinig te weten zoals bijv. hoeveel slachtoffers er gevallen zijn en welke dorpen getroffen zijn. Wel werd er best goed geacteerd zeker door Sylvia Hoeks (Julia, de moeder van het kind) en door Barry Atsma (Aldo, luchtmachtsergeant), wat wel eens minder is bij Ned. films. Hier en daar best aardig, maar had dus beter gekund.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 05-10-2009 21:56 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 5 oktober 2009 19:45 schreef Schaffelaer het volgende:
Tenenkrommend irritant toch, hoe jij je mening altijd presenteert als feit.


Dan lees je er in het vervolg toch gewoon overheen, crackhoer!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-10-2009 22:34 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 5 oktober 2009 21:56 schreef Mortis Rex het volgende:
Dan lees je er in het vervolg toch gewoon overheen, crackhoer!

Op je teentjes getrapt, meneertje koekepeertje? En nog van dat stoere taalgebruik ook! Logischerwijs moet je dan wel een hele stoere kerel zijn.


Affijn, over op de films:
Y tu mamá también
Mexicaanse roadmovie, die op vederlichte wijze inkijk geeft in sexualiteit, leven, liefde, dood en politiek. De sex-scenes zijn behoorlijk expliciet en is een belangrijk thema, maar laat zeker ook de relatie zien met liefde en dood. Prachtige fotografie! Heerlijk geacteerd.

Bring me the head of Alfredo Garcia
Gitzwarte roadmovie wederom in Mexico. Dit bizarre meesterstuk (hersenspinsel?) van meesterregisseur Pekinhpah (Wild Bunch) is een soort afdaling in de krochten van de ziel. Zoals de titel al verklapt, moet het hoofd van ene Alfredo gebracht worden. Dit gebeurt dan ook letterlijk half Mexico door, waar op den duur zelfs een relatie ontstaat tussen de protagonist en het hoofd. (nee geen pratende hoofden ) Vooral de intieme scene met zijn geliefde vond ik van een ruwe schoonheid. Aanrader!


Dear dirty delightful old drunken old days


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 05-10-2009 22:54 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Jij gaat anders ook behoorlijk tekeer met je "meneertje koekepeertje"

Was overigens niet boos bedoeld enzo...

ontopic;

Hier straks maar eens kijken of Giallo van Argento echt zo slecht is.

"Dario Argento's latest has been one of the biggest surprises of the festival. Surprising in that it's absolutely hilarious, and by that I don't mean a little bit funny, I mean as funny a film I've seen at the cinema in ages, comedies included. Giallo is Argento's homage to the Italian thrillers of the 70s that so informed his early work and made his name. The film centres on Inspector Enzo Avolfi's (Adrien Brody) hunt for an aerosol sniffing, rubber faced serial killer known simply as yellow, or in a classic line "you yellow fuck", who targets beautiful young girls to torture and 'make ugly' before finally dispatching them. Tailing Brody's renegade inspector (his "methods aren't exactly by the book") is the sister of a missing fashion model (Emmanuelle Seigner). The duo bumble around an Italian city populated by American-speaking Italians, making clunky revelations until the inevitable climactic chase.

Taking every staple of serial killer thrillers and hard-boiled detective films, Argento constructs the most hackneyed and clichéd film possible, filling his cast's mouths with some of the most hilariously awful, clunky and absurd dialogue imaginable. Brody and Seigner play the entire thing 100% straight and you imagine there must be one hell of an out-takes reel somewhere. From Brody's perpetual smoking and eternal frown to Seigner's crazed histrionics there's a sly gag going on here.

The problem if there is one is that so much of Argento's recent work has been genuinely terrible, that there's a nagging doubt as to how much of a parody he intended this to be. With the line between homage and parody blurry at the best of times, Giallo has understandably met with some mixed responses. Taken as simply an Argento horror film, and you'll quite rightly dismiss it as another gross misfire and reason to give up on the old fella forever. Take it as an incredibly sly parody (the heavily made-up killer is credited as Byron Deidra, an anagram of Adrien Brody...) and you'll most likely find much to enjoy. Whereas previous Argento failures have been just plain bad in terms of plot, dialogue or character, Giallo goes beyond this to meticulously pick up on the overused conventions of the genre and its typical script deficiencies. Affectionately highlighting the absurdities of these genre pieces, it's very much (I hope) a self-referential in-joke.

Some of the famous Argento touches are still there, particularly in the trademark close-ups of knives bloodily piercing (latex) flesh and the eerie childhood flashbacks, but of course taken on parodic terms these become comical rather than scary or horrific. What it does make you sadly wonder is whether we'll ever see the director do a proper horror film again, but arguably that possibility was scuppered sometime in the late 80s. Either way I can thoroughly recommend this as one of the most purely entertaining films of recent years."

www.twitchfilm.net


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-10-2009 0:24 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 5 oktober 2009 19:42 schreef MMayo het volgende:
Leuk een goede Deense film, maar waat gaat het over en wat is er zo goed aan? Kom op, beetje meer uitleg
Het is een vrij surrealistische film over een pianist die zijn geliefde kwijtraakt, een tijd in New York woont en vervolgens terugkeert naar Kopenhagen voor een concert. Hij wil zijn verleden vergeten en raakt zijn herinneringen ook daadwerkelijk kwijt. Vlak voor zijn concert ontvangt hij een uitnodiging om naar 'de zone', een afgesloten deel van de stad dat voor niemand toegankelijk is...

Een origineel verhaal dus, goed acteerwerk, aparte sfeer, mooi camerawerk en de stijl van Christoffer Boe / Reconstruction is erg herkenbaar.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-10-2009 0:29 by Helvete Profiel van Helvete

Zojuist bekeken:



Иваново Детство (Ivan's Childhood)

Mijn zesde film van Tarkovsky.


Argh
Usericon van Argh
Posted 06-10-2009 1:46 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 6 oktober 2009 0:24 schreef Helvete het volgende:
Het is een vrij surrealistische film over een pianist die zijn geliefde kwijtraakt, een tijd in New York woont en vervolgens terugkeert naar Kopenhagen voor een concert. Hij wil zijn verleden vergeten en raakt zijn herinneringen ook daadwerkelijk kwijt. Vlak voor zijn concert ontvangt hij een uitnodiging om naar 'de zone', een afgesloten deel van de stad dat voor niemand toegankelijk is...

Een origineel verhaal dus, goed acteerwerk, aparte sfeer, mooi camerawerk en de stijl van Christoffer Boe / Reconstruction is erg herkenbaar.


Klinkt toch een beetje als "As it is in heaven" minus surrealisme op de een of andere manier? Misschien dat gemengd met "The interzone" uit Naked Lunch? Hehe

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 06-10-2009 5:27]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-10-2009 18:47 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 5 oktober 2009 19:29 schreef Mortis Rex het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat je er geen reet van hebt begrepen. District 9 is een van de beste films van het jaar.


quote:
Op 5 oktober 2009 19:33 schreef Lionheart het volgende:
Leg het mij dan uit Mioch.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 06-10-2009 19:25 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Rene Mioch post hier niet voor zover ik weet.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-10-2009 19:31 by Lionheart Profiel van Lionheart

Dan leg jij het maar uit.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 06-10-2009 23:30 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

mortis rex zat gewoon met een dikke kneiter op de lip helemaal op te gaan in die film maar heeft geen flauw idee waarom ;p

'k vond het een vette film omdat het weer behoorlijk zo'n film op zich is (en visueel ook gaaf). met een beetje the fly erdoor, dat wel hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 06-10-2009 23:31]


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 06-10-2009 23:50 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

quote:
Op 6 oktober 2009 0:29 schreef Helvete het volgende:
Zojuist bekeken:



Иваново Детство (Ivan's Childhood)

Mijn zesde film van Tarkovsky.


Niet in slaap gevallen?

Ken je oa The Banishment van Andrei Zvyagintsev. Duidelijk geïnspireerd door Tarkovsky, maar toch een stuk actueler.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-10-2009 1:51 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Miami Vice.... sja.... als het een "gewone" undercover film was geweest was het niet eens zo slecht geweest denk ik, maar de jaren 80 in deze tijd situeren ziet er wel aardig dom uit.

Verder zijn er natuurlijk maar 1 Sonny Crockett en 1 Ricardo Tubbs, dus wie ze er ook neerzetten, het komt niet echt aan.

Dus een beetje een gemengd gevoel, wel Mogwai in de soundtrack (x2) dus das wel okay.


Boeiender


invictis
Usericon van invictis
Posted 07-10-2009 13:38 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 5 oktober 2009 21:56 schreef Mortis Rex het volgende:
Dan lees je er in het vervolg toch gewoon overheen, crackhoer!


JUIST!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 07-10-2009 13:39 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 5 oktober 2009 22:34 schreef Schaffelaer het volgende:
Op je teentjes getrapt, meneertje koekepeertje? En nog van dat stoere taalgebruik ook! Logischerwijs moet je dan wel een hele stoere kerel zijn.


Affijn, over op de films:
Y tu mamá también
Mexicaanse roadmovie, die op vederlichte wijze inkijk geeft in sexualiteit, leven, liefde, dood en politiek. De sex-scenes zijn behoorlijk expliciet en is een belangrijk thema, maar laat zeker ook de relatie zien met liefde en dood. Prachtige fotografie! Heerlijk geacteerd.

Bring me the head of Alfredo Garcia
Gitzwarte roadmovie wederom in Mexico. Dit bizarre meesterstuk (hersenspinsel?) van meesterregisseur Pekinhpah (Wild Bunch) is een soort afdaling in de krochten van de ziel. Zoals de titel al verklapt, moet het hoofd van ene Alfredo gebracht worden. Dit gebeurt dan ook letterlijk half Mexico door, waar op den duur zelfs een relatie ontstaat tussen de protagonist en het hoofd. (nee geen pratende hoofden ) Vooral de intieme scene met zijn geliefde vond ik van een ruwe schoonheid. Aanrader!



jij bent zo'n retro arty zweverig type ?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-10-2009 14:32 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

weer the man from earth.

geniaal concept.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-10-2009 14:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 oktober 2009 1:51 schreef MR. N het volgende:
Verder zijn er natuurlijk maar 1 Sonny Crockett en 1 Ricardo Tubbs

Oja? Ik kan me herinneren dat Spaan en Vermeegen toch ook schitterden in die rol.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-10-2009 15:57 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 5 oktober 2009 19:45 schreef MMayo het volgende:
Die leek me juist wel leuk.
Denk dat ik die komend weekend maar eens ga kijken in Euroborg.


Respect.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-10-2009 17:13 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 7 oktober 2009 14:52 schreef bastianus het volgende:
Oja? Ik kan me herinneren dat Spaan en Vermeegen toch ook schitterden in die rol.



Nee.


Boeiender


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-10-2009 18:58 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 6 oktober 2009 23:50 schreef soepkoeltoer het volgende:
Niet in slaap gevallen?
Nee hoor, de film was alleen af en toe lastig te volgen.

quote:
Op 6 oktober 2009 23:50 schreef soepkoeltoer het volgende:
Ken je oa The Banishment van Andrei Zvyagintsev. Duidelijk geïnspireerd door Tarkovsky, maar toch een stuk actueler.
Geweldige film is dat inderdaad, The Banishment, net als The Return.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 07-10-2009 19:33 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 7 oktober 2009 13:39 schreef invictis het volgende:
jij bent zo'n retro arty zweverig type ?

Peckinpah zweverig? LOL! Jij hebt duidelijk geen flauw idee waar ik het over heb. Ik zou zeggen, eerst kijken, dan oordelen!

Of anders lees je er toch overheen, CRACKHOER!


Dear dirty delightful old drunken old days


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 07-10-2009 20:55 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Een film als Straw Dogs is alles behalve zweverig inderdaad. Stelletje crackhoeren!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-10-2009 20:56 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Gaat lekker hier!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 07-10-2009 21:03 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 5 oktober 2009 22:54 schreef Mortis Rex het volgende:
Hier straks maar eens kijken of Giallo van Argento echt zo slecht is.




Hij was echt zo slecht... Een mogelijke carriere-killer voor Argento en Adrien Brody, die hier ook te zien is in een belachelijke dubbelrol als zwakbegaafde moordenaar. Argento heeft wel mindere films gemaakt maar dit is wel heel erg.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen