IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Slayer, deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
attema
voorheen attematic
Usericon van attema
Posted 02-11-2015 13:11 by attema Wijzig reactieProfiel van attemaQuote dit bericht

De plaat begint te landen, maar ik kan nog steeds niet wennen aan het continue 'in je smoel' drumwerk dat wel HEEL hard naar voren gemixt is.

'Take Control' is een nieuwe favoriet, maar dat kostte wat fine-tuning om de bas niet overstuurd te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door attema op 02-11-2015 13:11]


10.10.1942 - 20.11.2011


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-11-2015 16:01 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik vind het drumwerk van Bostaph sowieso niet al te best op Repentless, best wel rommelig, terwijl hij normaal toch een behoorlijk precisiebeest is achter de kit.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-12-2015 1:37 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik heb de cd nu ook.
Aantal goeie sing-alongs op tempo maar die tragere stukken verknallen het weer (voor mij).

Zelfde als op World Painted Blood eigenlijk.


En nu gaan we vegen


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 15-12-2015 2:22 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ik begrijp jullie niet. Slayer is toch gewoon een kansloze instituut al sinds 1998.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-12-2015 5:14 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Eenzelfde stramien als Kreator.

De begindagen zijn het begin geweest van alles.




En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-12-2015 6:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2015 5:14 schreef caron het volgende:
De begindagen zijn het begin geweest van alles.

Klopt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-12-2015 7:48 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Wat ik wil zeggen, is dat Slayer al zo lang bezig is én bezig blijft omwille van de status die ze in hun begindagen hebben bereikt.
Hun officieuze toetreding tot de "Big Four". Precies alsof Anthrax anders nog zou bestaan hebben.

Het heeft van kleine dingen af gehangen.
Een Dark Angel bvb. heeft ook op die rand gehangen van net het grote publiek te bereiken maar heeft het net niet bereikt. Hun teller is dan ook gestopt na 4 albums.

Het feit dat Slayer een instituut blijft, is inherent aan het feit van hun status die ze aan zichzelf verplicht zijn en het materiaal dat ze daarom moeten produceren.
Soms met een bluts en geëxperimenteer, soms met een buil.
Als je zo lang bezig bent, kan je niet steeds hetzelfde riedeltje afhaspelen.

Ik bekijk het dus positief.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-12-2015 7:54 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2015 7:48 schreef caron het volgende:
Wat ik wil zeggen, is dat Slayer al zo lang bezig is én bezig blijft omwille van de status die ze in hun begindagen hebben bereikt.
Hun officieuze toetreding tot de "Big Four". Precies alsof Anthrax anders nog zou bestaan hebben.

Het heeft van kleine dingen af gehangen.
Een Dark Angel bvb. heeft ook op die rand gehangen van net het grote publiek te bereiken maar heeft het net niet bereikt. Hun teller is dan ook gestopt na 4 albums.

Het feit dat Slayer een instituut blijft, is inherent aan het feit van hun status die ze aan zichzelf verplicht zijn en het materiaal dat ze daarom moeten produceren.
Soms met een bluts en geëxperimenteer, soms met een buil.
Als je zo lang bezig bent, kan je niet steeds hetzelfde riedeltje afhaspelen.

Ik bekijk het dus positief.


En ja, dat is dus ook de reden waarom ik tegen comebacks na x aantal jaar ben, zoals ik reeds declareerde in de Autopsy-topic.

Ik kan daar niet in geloven, komt voor mij niet geloofwaardig en oprechtig over.
At The Gates besluit te stoppen op hun absolute hoogtepunt en dan komen ze 20 jaar later af met een album dat een flauw afkooksel van henzelf is.
Ik kan dat niet geloven.


En nu gaan we vegen


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 15-12-2015 12:18 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

comebacks zijn vaker goed dan albums die hun alsmaar afneemende inspiratie blijfen uitpersen.
ik hoef echt niet perse een nieuwe hell awaits of show no mercy. Ik luister niet eens naar de albums na reign in blood behalve bij hoge uitzondering. Ik respecteer al hun albums todat ze compleet misschoten met hun nu-groove periode.

Ze hebben heel lang niets fatsoenlijks gewoon gemaakt en om eerlijk te zijn kan ik ook weinig bands bedenken die continue albums hebben gemaakt tijdens een lange carriere dat als ze eenmaal weg beginnen te zakken dat ze weer met iets goed komen. Grave is nu beter dan een aantal jaren terug en voor de rest kom ik eigenlijk om niet iets.
Terwijl comebacks albums hebben voortgebracht zoals die nieuwe van pentagram chile, sonic mass en monotheist.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-12-2015 13:39 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ok ja.
Ik vond Monotheist niks aan.

Bij Slayer weten we uiteraard ook dat druk van het label meespeelt enzo en dies meer belangen, laten we elkaar geen mietje noemen.


En nu gaan we vegen


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 15-12-2015 17:14 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik heb de cd net van de Sint gekregen. Maar kijk ik er over heen of staan er geen song/lyrics cdedits in het boekje?


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 16-12-2015 8:06 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

De Sint zal die gecensureerd hebben.


En nu gaan we vegen


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 28-12-2015 21:52 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Omdat het kan. Dachten zij ook, denk ik. Alleen, ligt het aan mij, maar wat is er aan de hand met die met die bass drums? Rammelen die nou echt zo? Verder vrij vet, gaaf om araya dit te horen zingen.






VIESPEUK!!!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-12-2015 22:39 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

De bassdrums is echt niet het enige dat rammelt. Luister eens naar de ride cymbal. Of beter : doe maar gewoon niet, en geniet maar gewoon van deze Exodus classic.

Ik heb Bostaph eerlijk gezegd nog geen enkele keer het niveau horen halen van vroeger, sinds zijn terugkeer bij Slayer. Op Fortarock een paar jaar terug... dat was werkelijk om te janken. Ik vind zijn drumwerk op Repentless ook eigenlijk behoorlijk ondermaats. En dat terwijl hij toch echt wel één van de besten was in de jaren 90.
En, niet dat ik het nou beter kan ofzo hoor. Maar ik speel dan ook niet in Slayer.


lampje


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 28-12-2015 22:55 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Ik dacht al!

King is toch niet doof, zou bostaph zó goedkoop zijn...




VIESPEUK!!!


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 28-12-2015 23:05 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Van alle drummers uit die tijd, haalt alleen Lars Ulrich zn niveau nog


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 28-12-2015 23:19 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht






VIESPEUK!!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 29-12-2015 15:56 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht



Slayer nog steeds in de top2000 trouwens... plaats 171.


Bazzio Attacks!!!


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 30-12-2015 17:39 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Ik ga het bovenstaande filmpje nog wel vaker bekijken, maar wat het onderwerp "rammelende bassdrums" betreft: dat hoor ik wel vaker in dit soort snelle ritmes, en mijns inziens hoort het er een beetje bij...

Klinkt stom, maar het patroon is een afgeleide van wat langzaam gespeeld klinkt als "1 - 2 - ... en 4". Met een lege tel 3 in het midden dus, en de bassdrum een fractie opgeschoven naar de (3)-EN". Op dit hoge tempo lijkt het dan al snel te rammelen, en gecombineerd met Bostaph's de-dood-of-de-gladiolen-aanpak (want hij neigt inderdaad wel meer naar inzet dan naar precisie op momenten) krijg je dan dit. Zoiets?

@ Lampje en alle anders ZM-drummers: shout if you disagree. En daarna weer terug naar Slayer, want het is natuurlijk geen drummerstopic, dit! [/modmodus]


Vox Clamatis in Deserto


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-03-2016 17:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



Toffe lead op 2.15


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-03-2016 18:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 23-03-2016 18:38 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Jaar in jaar uit Slayer over de vloer. Zucht. En dat voor een totaal niet meer relevante band en dan ook nog eens die entreeprijzen durven te vragen.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 23-03-2016 18:52 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik vond ze enkele maanden geleden in de AB best de moeite live, maar je hebt wel gelijk wat relevantie en prijs betreft. Ik ben toen ook enkel geweest omdat er plots zaakjes te doen waren wegens een overaanbod aan mensen die hun ticket kwijt wilden omwille van de aanslag in de bataclan het weekend ervoor (mijn vrouw wilt niet meer dat ik naar Brussel ga...). Uiteindelijk 25 euro betaalt voor een 50 euro ticket. Zo zijn terroristen toch nog goed voor iets.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-03-2016 18:54 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2016 18:38 schreef Buiksmurf het volgende:
Jaar in jaar uit Slayer over de vloer. Zucht. En dat voor een totaal niet meer relevante band en dan ook nog eens die entreeprijzen durven te vragen.


Heeft Kvelgeest een nieuw account? Misschien kan zijn oude dan op slot.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 24-03-2016 0:42 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2016 18:38 schreef Buiksmurf het volgende:
Jaar in jaar uit Slayer over de vloer. Zucht. En dat voor een totaal niet meer relevante band en dan ook nog eens die entreeprijzen durven te vragen.


Klopt! Maar toch ga ik er iedere keer weer heen als ze in de buurt zijn.
De capaciteit van Doornroosje is 1100 mensen voor de grote zaal.
Dan valt 49 euro voor deze band nog wel mee.
In oktober 2015 traden ze op voor 3000 man in de 013 Tilburg, uitverkocht, en de entree was dacht ik toen hoger dan 49 euro.
Het is dit keer uniek om ze een keer te zien in een kleinere zaal en dus van een stuk korter bij.
Tom Araya treed altijd nog graag op in kleinere zalen dat is bekend vanwege de interactie met het publiek die er dan meer is.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen