![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | ||||
Auteur: |
|
|
Slayer, maar dan Slower. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
![]() Voorprogramma: Morbit Eensjul Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Ik zat van de week weer eens Show no Mercy te luisteren. Op Live Undead/Haunting the Chapel na mijn favorieten Salyer-werk, en opeens hoorde ik wat een serieus geweldig nummer Black Magic eigenlijk wel niet is. Dit nummer natuurlijk sinds in Live Undead op mijn 13e kocht moeilijk vaak gehoord, maar ik had me nooit gerealiseerd hoe goed dit is! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Geweldig nummer natuurlijk, ja. Live undead. Een van de weinige eerste platen van Slayer die ik niet heb. Wel gehoord en ergens op tape, maar omdat toen al gedoe was dat het niet echt een live registratie van een optreden was, maar live in de Studio met een klein publiekje heeft me er altijd van weerhouden om de plaat aan te schaffen. Kinderachtig, maar waar. leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Dan mis je toch echt wel wat gaafs Wim! Ik kende deze eerder dan Show No Mercy, en daardoor klinkt in mijn oren Show No Mercy altijd vrij tam. Wel gaaf hoor, maar, toch... tam. Op Live Undead spelen ze vol adrenaline. Nummers zijn ook echt een stuk sneller, en als Dave Lombardo fan... jonge, hij gaat hier echt los! En weliswaar in een radiostudio opgenomen, maar wel echt live, en er was ook wel wat publiek bij. Live Undead hoort er echt bij hoor! lampje ![]() |
|
![]() ![]() ![]() lampje ![]() |
|
Haha, ik ga de plaat echt wel weer eens een kans geven en ga op lombardo letten. Het is echt tig jaar en nog wat langer geleden. Ik weet nog wel goed dat ik mid jaren tachtig wel een live undead shirt had. ![]() leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Ik ken eigenlijk alleen de EP versie met die witte hoes en 6 nummers. [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 03-08-2025 9:31] ![]() |
|
Nee ik lieg, ik ken die ander ook. Die met die witte hoes kende ik als eerste. Op die met de zwarte hoes klinkt het publiek anders bij dezelfde nummers, ineens hoor je daar iemand 'SLAYER SLAYER' rooepen. duidelijk later ingemixed ![]() ![]() |
|
Wat ik zo kan vinden schijnt dat de 1985 mix anders is dan de 1987 mix. Verder voor Lampje interessant: op de picturedisc versie staat een drumsolo ![]() voor de duitstaligen onder ons: https://forum.musik-sammler.de/viewtopic.php?id=10802 ![]() |
|
Ze hebben ook een Duitse versie, Lebende Untote? En die gast roept dan Mörder, Mörder? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Ah!, nou, hoewel ik Dave Lombardo echt een te gekke drummer vind, vind ik z'n drumsolo's niet heel erg boeiend. Voor mij draait het bij hem om z'n fills en z'n groove. Wat betreft versies: Ik heb de meest recente re-release van Metal Blade, met de '93 remaster door Eddy Schreyer. Zal de 2e mix zijn. 7 tracks. De '93 remaster van Hell Awaits (ook door Eddy Schreyer) is trouwens in mijn oren 1 vd beste remasters ever! Daar waar de meeste moderne remasters gewoon veel opgepompter maar ook veel vlakker klinken, zijn deze echt superdik en vol dynamiek. Echt heerlijk om te horen op vol volume. Ik heb daarom ook de Eddy Schreyer remasters van Show No Mercy en Haunting The Chapel gekocht. (ik heb het overigens dus over vinyl heruitgaven) lampje ![]() |
|
Nice! Maar even opsnorren dan. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: (Drum)solo's zijn sowieso overrated. Nou ja, voor mede-via-instrument-zelfstrelers is het mogelijk anders; al is het maar van het gevoel dat ze het beter zouden kunnen (is niet zo). (Was niet persoonlijk bedoeld, maar als ik het teruglees is bovenstaande wel een beetje gemeen ![]() No dogs, no masters. ![]() |
![]() |
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |