IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Jenje de Hoofdredacteur' kan niet spellen! [ (Oud) Nieuws ] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2010 12:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 27-01-2010 15:24 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 27 januari 2010 10:02 schreef Gemene Lepel het volgende:
Twee mogelijkheden:

1) De commissie is technisch gezien incompetent en inferieur aan Greycloak wat betreft kennis over vliegtuigtechniek en ongelukken.

2) De commissie is politiek gemotiveerd en probeert de sharia in te voeren.




quote:
Op 27 januari 2010 10:08 schreef WhiteRider het volgende:
Dat laatste lijkt me het waarschijnlijkst, en anders een combinatie van beiden. Kan me niet voorstellen dat ze meneer Greycloak uit Schubbekutteveen met 20 jaar ervaring op de weg zomaar vergeten als het gaat om vliegtuigrampen van een orde van grootte die in Nederland zo eens in de 15 jaar voorkomt.


Mijn dag is weer goed gemaakt.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-01-2010 16:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 januari 2010 11:48 schreef ZelThoR het volgende:
De term 'intifada' zegt ook niet per se wat over het gebruik van geweld, maar wij associëren het hier wel vooral met geweld. Er zijn ook -buiten Palestina- (al dan niet kleinschalige) intifada's geweest die geweldloos, pro-democratie en weet ik veel wat waren. De term kan dus wel degelijk losgekoppeld worden van geweld, hoewel dat in het geval van Palestina (inderdaad) een stuk minder houdbaar is.

Het huidige geweldloze gebeuren wordt wel eens de 'derde intifada' genoemd. Controversieel, absoluut, maar ik kan zien dat ze er hierdoor makkelijk mee weg kunnen komen.

Dat gezegd hebbende vind ik die lui wel idioot. Ze weten dondersgoed dat het een beladen term is en dat ze die beter achterwege hadden kunnen laten. Maar ja, net als Wilders manoeuvreren ze zich heel slim in een positie waarin ze nooit aangevallen kunnen worden maar wel lekker kunnen provoceren.

Men probeert het vooral aan het geweldloze deel te koppelen, maar je hebt gelijk; de Palestijnen gebruiken nog steeds geweld.
Als je het woord intifada letterlijk vertaalt, ja, dan hebben er in de geschiedenis meerdere intifada's plaatsgevonden. Als je echter zomaar met het woord 'intifada' gaat gooien kan je niet om het palestijnenvraagstuk heen. Zeker niet op een pro-Palestina demo.
Ik kan trouwens geen geweldloze 'intifada' vinden. Wel een 'pro-democratische', geen geweldloze'.

"Intifada (انتفاضة intifāḍa(t)) is an Arabic word which literally means "shaking off", though it is usually translated into English as "uprising" or "resistance" or "rebellion". It is often used as a term for popular resistance to oppression."

"Intifada (Arabisch انتفاضة intifāḍah, "opstand") is de naam van een aantal opstanden in de Palestijnse gebieden tegen de Israëlische bezetting.

Het woord werd voor het eerst gebruikt in 1987 om de Palestijnse opstand tegen de Israëlische militaire bezetting te benoemen. Later werd hier algemeen naar verwezen als de Eerste Intifada, die duurde tot ongeveer 1993."

VanDale zwijgt. Niet zo raar. Het is immers een Arabisch woord, niet een begrip oid.

Ik zie trouwens niet wat er 'geweldloos' is aan soldaten ontvoeren en dagelijks raketten op burgerdoelen afvuren.

Een essentieel verschil met de zaak Wilders is dat hier werd opgeroepen tot geweld. Iets dat W. nooit gedaan heeft. Daarom postte ik:"Als zelfs dit al mag..".


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2010 23:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 januari 2010 10:53 schreef kwelgeest het volgende:
De Tweede Kamerleden Harry van Bommel en Sadet Karabulut (beiden SP) en activiste Gretta Duisenberg zullen niet worden vervolgd door het Openbaar Ministerie. Justitie zal de zaak seponeren. Het drietal liep mee in demonstratie tegen Israël in Amsterdam in januari vorig jaar.

De drie scandeerden de tekst 'intifada, intifada, Palestina vrij'. In hun bijzijn waren er ook demonstranten die riepen 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas'.

Advocaat Bram Moszkowicz besloot aangifte te doen tegen de drie. Hij verweet ze aanzetten tot haat, discriminatie en geweld.



'Probleem' is dat dit wederom het OM is. Die wilde uit zichzelf i.e.i. W. ook niet vervolgen. Maar als dit niet strafbaar is in NL, intifada en geweld staan behoorlijk een op een, dat ziet het er gunstig uit voor W. en kan ik mij niet voorstellen dat hij veroordeeld wordt.

Ik vind het jammer dat de Wilders-zaak hier tegenover wordt gezet. Omdat het daarmee weer naar het partijpolitieke sfeertje en de links-rechts-tegenstelling getrokken wordt.
Lijkt me in deze niet nodig. Ikzelf vind het vooral kwalijk dat politici via de rechtbank worden aangeklaagd voor hun domme uitspraken. Omdat daarmee een beroep wordt gedaan op het inperken van de vrijheid van meningsuiting. En dit staat voor mij los van de zaak Wilders, of Duisenberg, van Bommel en vrouw van buitenlandse afkomst met moeilijke naam.

En de rechtbank lijkt me niet de plaats om dit soort zaken op te lossen, al snap ik wel dat media- en publiciteitsgeile advocaten als Spong en Moszkowicz erbij gebaat zijn om juist zoveel mogelijk van dit soort zaken voor de rechter te krijgen.
Maar de Tweede Kamer bijvoorbeeld lijkt me een uitstekende plaats om een van Bommel op zijn domme geblaat aan te spreken, weet de kiezer meteen wat hij/zij voor vlees in de kuip heeft met SP. Want natuurlijk doelde hij op de gewelddadige Intifada, alle verzachtende praatjes daarover geloof ik niet. Iemand die "Heil Schickelgrüber" roept doet dat ook om te provoceren, en niet om naar de derde, geweldloze golf van de NS-beweging te verwijzen.

Voor het aanklagen van Wilders geldt hetzelfde. In mijn ogen radicaliseert hij de islam en haar cultuur, terwijl die in haar gematigde vorm weinig gevaar vormt naar mijn idee. En het verbieden van een boek als de Koran spreekt mij ook niet aan, maar zolang Mein Kampf hier ook niet verkocht mag worden is er hiervoor wel een precedent.
Blijft staan voor me dat de rechtzaal niet de plaats is om dergelijke standpunten aan te vechten, zeker niet als Wilders met zijn ideeën een zo groot deel van de kiezers aanspreekt. Politieke debatten lijken me dan een veel geëigender vorm om vooral een inhoudelijke discussie over zijn standpunten te voeren.

Vrijheid van meningsuiting houdt voor mij ook in dat mensen een mening mogen verkondigen die voor sommige groeperingen kwetsend kan zijn, of die ondoordacht is, of die niet binnen je straatje past. De rechtbank gebruiken omdat je je aangevallen voelt op je geloof, je etnische achtergrond, en meteen in de slachtofferrol schieten vanwege die achtergrond, heeft de vrijheid van meningsuiting vaak meer kwaad dan goed gedaan, of dat nu aan de linker- of rechterzijde van het politiek spectrum is.

Denk b.v. maar eens aan al die Turkse en Marrokkaanse straatschoffies, die bij terecht aanspreken op wangedrag meteen over "dishkriminaazie" beginnen, met goedkeuren van het gros der geitewollen sokken. Of zoals Bomans mooi wist te zeggen over een andere groep die vaak in die rol schiet:
"Het is langzamerhand tijd dat de joden weer binnen de cirkel van onze vrijmoedige observatie vallen, net als iedereen. Die angstige welwillendheid is ook een getto."

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 27-01-2010 23:23]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-01-2010 23:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Krijgen we helemaal niet. Het is een oproep tot geweld tegenover het, hoogstens, aanzetten van haat. Dat zijn twee verschillende acties. En als het oproepen tot geweld al mag, waarom aanzetten tot haat dan niet.
Oproepen tot geweld valt niet onder de vrijheid van meningsuiting. Het is ook geen mening die je dan uit, maar een oproep tot een, strafbare, daad. Daarom is ook niet de kamer maar de rechtzaal de plek om Van Bommel aan te pakken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2010 23:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 januari 2010 23:27 schreef kwelgeest het volgende:
Krijgen we helemaal niet. Het is een oproep tot geweld tegenover het, hoogstens, aanzetten van haat. Dat zijn twee verschillende acties. En als het oproepen tot geweld al mag, waarom aanzetten tot haat dan niet.
Oproepen tot geweld valt niet onder de vrijheid van meningsuiting. Het is ook geen mening die je dan uit, maar een oproep tot een, strafbare, daad. Daarom is ook niet de kamer maar de rechtzaal de plek om Van Bommel aan te pakken.

Zo geldt het wel volgens de letter der wet, maar "haatzaaien" zoals tegenwoordig zo populair gezegd wordt, en oproepen tot uitzetten van criminelen met een bepaalde etnische achtergrond, en verbieden van boeken etc. etc. zitten voor mijn gevoel wel aardig in hetzelfde hoekje. Voor mij is het meer een gevoelskwestie.
Met verbieden van skinheadconcerten (inclusief gewelddadige oproepen) bereik je naar mijn idee alleen maar dat de beweging ondergronds en daarmee ongecontroleerd doorgaat. Met het bestraffen van "Intifada" roepen geef je de schreeuwers een slachtoffer- en daarmee heldenrol, terwijl je ze in een inhoudelijk debat effectiever zou kunnen aanpakken op het onverantwoorde en domme van hun gedrag in zo'n demo. Zoals Geert ook meteen over Noord-Korea en demonisering begint bij zijn rechtszaak, het maakt de aangeklaagde partij alleen maar sterker. Kijk maar naar Jezus, zonder rechter Pontius Pilatus en de joden was die ook nergens geweest.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 28-01-2010 0:10 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Handenschudden is niet meer

Handenschudders behoren tot een uitstervende soort. Zoenen is vele malen populairder.

Het tot ziens zoenen verdringt de bekende afscheidshanddruk. De nieuwe generatie vindt handenschudden ouderwets en onhygiënisch, zo blijkt uit onderzoek onder 1.000 respondenten in opdracht van een Engelse zeepfabrikant. Iedereen doet het, van de president van de Verenigde Staten tot de gewone mens op straat, zoenen is hot.

Sociaal etiquette

De handdruk verdwijnt als sociaal etiquette, concluderen de onderzoekers. Bijna 75% van de oudere ondervraagden zegt dat ze tegenwoordig minder handen schudt, dan voorheen. Slechts 45% van de geënquêteerden jonger dan 25 gebruikt de begroeting tegenwoordig nog.

Dat meldde de Metro.



Boks, ouwe.

edit: van SN

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 28-01-2010 0:17]


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 28-01-2010 0:12 by Count Steel Profiel van Count Steel



Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-01-2010 0:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Haha en zoenen is dan hygienischer

Maargoed ik ben meer iemand die steeds vaker een hand gaat schudden.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 28-01-2010 0:16 by Count Steel Profiel van Count Steel

Geheelonthouding?

En 't klooster in?

[Dit bericht is gewijzigd door Count Steel op 28-01-2010 0:16]


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 28-01-2010 14:52 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
'Tombe werpt licht op Maya-cultuur'

AMSTERDAM - Mexicaanse archeologen hebben een elfhonderd jaar oude tombe gevonden die stamt uit de tijd dat de Maya-beschaving langzaamaan verdween.
© NU.nl/Chris Heijmans

De tombe werd woensdag aan journalisten getoond. De wetenschappers hopen dat de tombe nieuw licht kan werpen op de vraag wat er met deze cultuur gebeurd is.

Archeoloog Juan Yadeun hoopt dat uit de grafruimte, en de beeldjes die daarin zijn aangetroffen en tot een andere dan de Maya-cultuur behoorden, zal blijken wie dit gebied, in het zuiden van de staat Chaipas, bewoonden toen de klassieke periode van de Maya's begon te verdwijnen.

Oorlogen

Veel deskundigen wezen op oorlogen tussen Maya-stadstaten of aantasting van het milieu als mogelijke redenen voor de val van de beschaving, die rond het jaar 820 aanving.

Maar kunstvoorwerpen van de Toltec-cultuur, die in de tombe lagen, wijzen wellicht op een andere verklaring. De tombe stamt uit de periode van de jaren 840 tot 900.

Toltec

"Het is duidelijk dat het hier om een nieuwe bezettingsgolf gaat, door de mensen die dit type Toltec-graf bouwden", zei Yadeun woensdag.

"Dit is erg interessant, omdat we aan de hand van de botten van deze mensen kunnen bepalen wie ze zijn."

Mexico

De Toltecs kwamen uit de centrale hooglanden van Mexico en breidden hun invloed waarschijnlijk uit in de richting van Maya-bolwerken in het zuiden van het land.

Gedacht wordt dat ze tussen de tiende en twaalfde eeuw, vlak voor de opkomst van de Azteken, het midden van Mexico domineerden vanuit de stad Tula, ten noorden van het huidige Mexico-stad.

De plek van de tombe, midden in het oerwoud, bestaat uit tempels en platformen die door de Maya's zijn achtergelaten. De tombe ligt begraven aan de voet van een van de tempels en werd in december ontdekt.

Dit onderzoek voegt op zich niet zoveel toe aan de kennis die er al was over deze periode, maar wel leuk dat ze nu wat concreter bewijs hebben gevonden die een van de vele theorieën over de ondergang van het Maya-rijk ondersteund. Rond 820 waren er een hoop zijn er aanwijzingen in de ijs- en diepzeekernen die erop wijzen dat de ITCZ naar het Zuiden kwam te liggen, waardoor de seizoensgebonden neerslag tientallen jaren uitbleef en daardoor de gewassen niet meer konden groeien en daardoor een ecologische druk op het voedsel kwam te staan. Door die druk werden een aantal stadstaten agressief en worden een aantal steden verlaten om in de Yucatan verder te gaan.
Het is jammer dat er niet vermeld wordt waar de vondst gedaan is, want de laatste jaren is bijvoorbeeld bekend geworden dat Chitzen Itza ook al elementen uit de Tolteecse architectuur bevat en in twee periodes is gebouwd, maar er is nog onvoldoende onderzocht of de Toltecen of Maya's er woonden.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-01-2010 16:07 by Mark Profiel van Mark

Het andere gezicht van ontwikkelingshulp?:


Pedofielen plukken Haïtiaanse weeskinderen van straat

PORT-AU-PRINCE - Reddingswerkers op Haïti moeten met lede ogen aanzien hoe bendes kinderhandelaren en pedofielen weeskinderen van de straten van de Haïtiaanse hoofdstad Port au Prince plukken. Van vijftien kinderen is al bekend dat ze werden meegenomen door mannen van wie later bleek dat ze geen familie van de kinderen waren zoals ze hadden voorgespiegeld.
Hulpverleners van de Verenigde Naties erkennen het schandaal van pedofielen die azen op jonge weeskinderen. Kent Page van Unicef: "Naast de gezondheidszorg en de ondervoeding worden we nu ook geconfronteerd met gewetenloze mannen die getraumatiseerde en rondzwervende kinderen verkopen voor adoptie, prostitutie of als huisslaafjes".

Een reporter van The Sun trof in de straten rond het ingestorte presidentieel paleis in de hoofdstad tientallen weerloze weeskinderen aan die op zichzelf waren aangewezen.
"Ze hangen hier al dagenlang rond. Ze huilen de hele tijd en weten niet waar hun ouders zijn. Kinderen van amper drie jaar worden beschermd door kinderen van vijf, ze zijn echt aan hun lot overgelaten. Sommigen kennen niet eens hun familienaam, waardoor controle heel moeilijk wordt", aldus een vrouw in de hoofdstad.

"Er zijn zoveel kinderen dat onze taak onmogelijk wordt", getuigt reddingswerkster Marianne Aurile, die werkt in een van de dertien tentenkampen voor kinderen die werden opgetrokken door hulporganisatie Save The Children. "Het lijkt wel alsof een rattenvanger alle kinderen naar hier heeft gelokt en ze dan heeft achtergelaten. Niet alle kinderen zijn wees. Moeders laten hun kinderen hier achter omdat ze weten dat ze dan veilig zijn en zullen overleven. Het is hartverscheurend".

Kate Conradt van Save The Children schat dat een miljoen kinderen hun ouders kwijt zijn. "Tenzij er snel meer hulp komt, zullen de kinderen hun jeugd en hun onschuld verliezen. We moeten in de eerste plaats de kinderen helpen", smeekte presidentsvrouw Elisabeth Delatour gisteren.

Pas gisteren begonnen hulpverleners vermiste kinderen te registreren. Elk kind dat medewerkers van Unicef op straat aantroffen kreeg een nummer. Dergelijke registratie werd ook toegepast om kinderen met hun ouders te herenigen na de tsunami in Indonesië in 2004.

Kinderen die wees blijken te zijn, zullen naar weeshuizen gebracht worden. Nieuwe adopties werden door Haïti tijdelijk bevroren.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-01-2010 16:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 januari 2010 16:56 schreef kwelgeest het volgende:
Als je echter zomaar met het woord 'intifada' gaat gooien kan je niet om het palestijnenvraagstuk heen. Zeker niet op een pro-Palestina demo.

Ik heb ook gezegd dat ik dat stom vind, toch? Ongeacht of intifada onschuldig genoemd kan worden moet je niet moedwillig dat soort woorden gaan gebruiken. Ik heb ook alleen willen aangeven dat zij hier makkelijk onder uit kunnen komen door (slinkse) indekking (en willen aangeven dat intifada onschuldig gebruik kán worden).
quote:
Ik kan trouwens geen geweldloze 'intifada' vinden. Wel een 'pro-democratische', geen geweldloze'.

Tsja, meer dat het geweldloos bedoeld was dan. De authoritay kan dat dan weer vrij goed voorkomen...

http://en.wikipedia.org/wiki/Zemla_Intifada
quote:
Het woord werd voor het eerst gebruikt in 1987 om de Palestijnse opstand tegen de Israëlische militaire bezetting te benoemen.

Dat 'voor het eerst' lijkt me schromelijk overdreven. Dat 'conflict' heeft het woord hoogstens definitief op de kaart gezet
quote:
Ik zie trouwens niet wat er 'geweldloos' is aan soldaten ontvoeren en dagelijks raketten op burgerdoelen afvuren.

Dat zeg ik toch ook?
quote:
Een essentieel verschil met de zaak Wilders is dat hier werd opgeroepen tot geweld. Iets dat W. nooit gedaan heeft. Daarom postte ik:"Als zelfs dit al mag..".

Duidelijk, ja


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-01-2010 19:05 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Eis jaar cel tegen 'vieze kaasboer'

donderdag 28 januari 2010 | 14:20 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 28 januari 2010 | 18:59
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Maart 2005: medewerkers van de Voedsel en Waren Autoriteit halen grote hoeveelheden kaas uit een loods van Den Dekker. foto Frank Trommelen

Maart 2005: medewerkers van de Voedsel en Waren Autoriteit halen grote hoeveelheden kaas uit een loods van Den Dekker. foto Frank Trommelen

APELDOORN - De officier van justitie in Breda heeft anderhalf cel geëist tegen kaashandelaar Bert den Dekker, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Den Dekker, die een vaste plaats heeft op de Apeldoornse zaterdagmarkt, ligt al jaren onder vuur voor hygiënische misstanden.

Zie ook:

* Het schimmelige dossier van een kaasboer
* Kaasboer opgepakt in fraude-onderzoek

Het Apeldoornse college van b en w volgt Den Dekker met argusogen, maar heeft geen juridische middelen om hem van de markt te weren. Dat verandert als hij een jaar de cel in moet. Een markthandelaar mag niet langer dan zes weken afwezig zijn en de kraam door personeel laten runnen. Dan vervalt zijn vergunning.

Er lopen diverse zaken tegen Den Dekker en familieleden. In de zaak waarin de rechter over twee weken uitspraak doet gaat het erom dat hij de houdbaarheidsdatum van zuivelproducten zou hebben aangepast en zelf etiketten van bekende merken zou hebben laten drukken. In totaal gaat het volgens het OM om ongeveer 350.000 etiketten. Zo zou zijn gecamoufleerd dat de houdbaarheidsdatum van de kazen al lang was verstreken toen ze op de markt werden verkocht.

Dat bij controles beschimmelde kazen werden aangetroffen wuifde zijn advocaat Nieuwburg weg: ,,Schimmel hoort bij kaas.'' Zelf liet Den Dekker iets van zijn drijfveren weten. ,,Ik mag geen etenswaren van mijn schepper weggooien, en zeker niet verbranden." Hij heeft een streng christelijke achtergrond.

Het Openbaar Minsterie beschouwt Den Dekker en zijn zonen als leden van een criminele organisatie. Het 54-jarige hoofd van de familie heeft inmiddels een strafblad van vijftig pagina's, en als het aan de officier van justitie ligt komt daar weer een veroordeling bij. De zoons (24 en 26) hoorden werkstraffen van 240 en 200 uur tegen zich eisen en boetes.

©Stentor.

:')


Je moeder.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-01-2010 19:42 by Forever After Profiel van Forever After

En diezelfde schepper heeft hem ook verteld zijn medemens te bedriegen zeker?

Schijnheiligerd, religieus tot zijn kontzak.



 


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-01-2010 19:43 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Ach, zo heilig is hij niet met z'n strafblad van 50 kantjes hehe...


Je moeder.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-01-2010 19:45 by Forever After Profiel van Forever After

Dat zeg ik, religieus tot zijn kontzak.


 


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 28-01-2010 23:42 by De Ulk Profiel van De Ulk

'Lagere zorgpremie voor niet-roker en sporter'

AMSTERDAM - Niet-rokers, sporters en mensen zonder overgewicht moeten minder premie voor hun zorgverzekering gaan betalen. Dat gaat de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg (RVZ) binnenkort adviseren aan minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA).

Dit meldt de NOS donderdag.

Rokers, niet-sporters en mensen met overgewicht moeten relatief meer gaan betalen, aangezien veel zorgkosten volgens de RVZ het gevolg zijn van een ongezonde leefwijze.


De RVZ wil daarnaast dat de nominale zorgpremie afhankelijk wordt van het inkomen om te voorkomen dat de kosten voor huishoudens met lage inkomens te veel stijgen.

Verschillende grote zorgverzekeraars zouden tegen de plannen van de RVZ zijn, omdat ze de solidariteit zouden aantasten en lastig uitvoerbaar zouden zijn.

------------------------------------------------------

Inderdaad, hoe willen ze dit uitvoeren? Ik zal mezelf als voorbeeld nemen.

Ik rook normaal gesproken niet (meer), alleen als ik een feestje heb of iets leuks ga doen koop ik wel eens een pakje sigaretten. Gaan ze spionnen laten posten om te kijken of ik wel of niet rook?

Verder fiets ik elke dag 20 kilometer heen, en 20 kilometer terug naar m'n werk, da's 200 kilometer per week. Ik krijg dus voldoende beweging, en ik eet ook normaal. Tóch heb ik overgewicht. Had ik trouwens minder last van toen ik nog 4 pakjes shag in de week rookte. Gaan ze nu kijken wat ik in de supermarkt allemaal in m'n wagentje gooi?


Bareuh...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 28-01-2010 23:47 by Dentz Profiel van Dentz

Ik denk dat de huisarts het druk gaat krijgen als dat doorgaat. Maar dat zal wel een jaarlijkse controle worden. Ik rook niet, loop een uur per dag in het bos met de hond en eet redelijk gezond. Ik zie een zorgpremie van 50.- voor me.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-01-2010 1:54 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 28 januari 2010 23:42 schreef De Ulk het volgende:
Gaan ze nu kijken wat ik in de supermarkt allemaal in m'n wagentje gooi?


hehehe, voor alle mensen die de privacy hoog in het vaandel hebben staan:

Technisch gezien zouden ze dat aan de hand van diverse vaste klantenkaarten die je moet hebben voor kortingen in de supermarkt ook al na kunnen gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 29-01-2010 1:54]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-01-2010 8:13 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 januari 2010 1:54 schreef XXL het volgende:
hehehe, voor alle mensen die de privacy hoog in het vaandel hebben staan:

Technisch gezien zouden ze dat aan de hand van diverse vaste klantenkaarten die je moet hebben voor kortingen in de supermarkt ook al na kunnen gaan.


Wie heeft er dan ook zo'n klantenkaart...


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-01-2010 8:58 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 29 januari 2010 1:54 schreef XXL het volgende:
hehehe, voor alle mensen die de privacy hoog in het vaandel hebben staan:

Technisch gezien zouden ze dat aan de hand van diverse vaste klantenkaarten die je moet hebben voor kortingen in de supermarkt ook al na kunnen gaan.


Kan je ook anoniem krijgen. Maarja, dan kunnen ze het koppelen aan je pinpas als je pint.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-01-2010 9:00 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 januari 2010 8:58 schreef Gemene Lepel het volgende:
Kan je ook anoniem krijgen. Maarja, dan kunnen ze het koppelen aan je pinpas als je pint.

Wie pint er nou in de supermarkt...


Boeiender


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-01-2010 9:02 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ik.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-01-2010 9:03 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ik.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen