IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Jenje de Hoofdredacteur' kan niet spellen! [ (Oud) Nieuws ] Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-02-2010 13:01 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 4 februari 2010 12:16 schreef Jenje het volgende:
Jij rijdt nooit te hard?
Nee. Nooit te hard nee.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-02-2010 13:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

naar eigen inschatting niet "te hard" ?

kom je bij inhaalacties op de snelweg welleens boven de 120 uit?

Hoe hard rij je in Duitsland dan?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-02-2010 14:03 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

"Hard" rijden zegt het al; een niet bepaald zachtzinnige rijstijl dus. Da's geheel wat anders dan een overschrijding der maximumsnelheid ter plaatse.
Dus met 35 in een 30-zone langs een kleuterschool klappen is duidelijk "te hard" en met 140 op de A6 om 04:17 des nachts tussen Lelystad en Almere is gewoon strafbaar, maar niet "te hard".
Inhalen met 135 op de Neerlandsche autosnelweg en op de Autobahn bij onze immer vriendelijke Oosterburen wil mijn 1.4 TDCi helaas niet veel vlotter dan 160, dus is 150 (met een beetje gas over) een leuk tempo.

@ eigen inschatting; ik ken géén mensen die liever bij iemand anders in de auto zitten. En da's niet omdat ik ergens gevoelens heb die gekwetst kunnen worden. Dus die inschatting is behoorlijk algemeen.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 04-02-2010 14:05]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 04-02-2010 14:14 by LLphotograph Profiel van LLphotographhttp://www.LLvizion.com

quote:
Op 4 februari 2010 14:03 schreef Greycloak het volgende:
"Hard" rijden zegt het al; een niet bepaald zachtzinnige rijstijl dus. Da's geheel wat anders dan een overschrijding der maximumsnelheid ter plaatse.
Dus met 35 in een 30-zone langs een kleuterschool klappen is duidelijk "te hard" en met 140 op de A6 om 04:17 des nachts tussen Lelystad en Almere is gewoon strafbaar, maar niet "te hard".
Inhalen met 135 op de Neerlandsche autosnelweg en op de Autobahn bij onze immer vriendelijke Oosterburen wil mijn 1.4 TDCi helaas niet veel vlotter dan 160, dus is 150 (met een beetje gas over) een leuk tempo.

@ eigen inschatting; ik ken géén mensen die liever bij iemand anders in de auto zitten. En da's niet omdat ik ergens gevoelens heb die gekwetst kunnen worden. Dus die inschatting is behoorlijk algemeen.


Ik wil niet bij jou in de auto zitten, want dan gaat ie vast kapot


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-02-2010 14:37 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 4 februari 2010 14:14 schreef LLphotograph het volgende:
Ik wil niet bij jou in de auto zitten, want dan gaat ie vast kapot
LOL

Velen voor jou hebben het al geprobeerd, maar de garage wordt niet echt rijk van mijn onderhoudsbeurten hoor.

En natuurlijk:

quote:
Auto zonder remmen van de weg gehaald

Verkeersagenten hebben gistermiddag in Lelystad een totaal bevroren auto van de weg gehaald die tal van gebreken vertoonde. De remmen werkten niet meer, de portieren sloten niet en de bestuurder had nog een linnen rijbewijs dat al jaren ongeldig was.

De auto met Franse kentekenplaten werd bestuurd door een 79-jarige Nederlander die al jaren in Frankrijk woont. De man, die af en toe in Nederland verblijft, verklaarde dat hij nog prima kon remmen op de motor.

De politie heeft het voertuig echter ogenblikkelijk van de weg gehaald. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

(SN)

Met zo'n instelling kan je maar beter in Frankrijk gaan wonen inderdaad.



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 04-02-2010 14:50]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-02-2010 15:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

in de categorie: "minder slim"...

Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor

(Novum) - Noord-Hollandse jongeren maken er sinds enige tijd een sport van om bij het station Krommenie-Assendelft op het spoor te gaan staan en pas weg te springen als de trein vlakbij is. De politie gaat hard optreden tegen dit levensgevaarlijke spelletje.

Sinds vorige week zijn er bij de politie signalen binnengekomen dat veel jongeren zich op en rond het spoor ophouden. Het traject tussen Alkmaar en Amsterdam is een van de drukste van Nederland, iedere paar minuten passeert hier een trein. Vooralsnog hebben zich geen ongelukken voorgedaan.

Meerdere jongeren hebben al een boete van negentig euro gekregen. De politie neemt vanaf woensdag iedereen die betrapt wordt direct mee naar het bureau. Vervolgens worden de verdachten doorgestuurd naar het Openbaar Ministerie. Ook worden de ouders op de hoogte gesteld. Omdat veel jongeren tijdens de schoolpauzes op en rond het spoor worden gesignaleerd, worden ook de scholen geïnformeerd over het risicovolle gedrag van de leerlingen.



WMP
Usericon van WMP
Posted 04-02-2010 15:43 by WMP Profiel van WMP

Niks aan doen, dit soort figuren verwijdert zichzelf uit de genenpoel. Enig probleem is misschien dat je als reiziger wat vertraging oploopt.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-02-2010 17:31 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Turks meisje levend begraven

Een Turks meisje van 16 jaar oud is levend begraven door familieleden in het zuidoosten van Turkije. De puber werd het slachtoffer van eerwraak, omdat ze bevriend zou zijn geweest met jongens.

De politie vond het lichaam van Medine Memi dankzij een tip. Ze zat met haar handen vastgebonden op haar rug in een gat van 2 meter diep, dat was gegraven in een kippenren bij haar huis in het dorpje Kahta in de provincie Adiyaman. Het meisje was al veertig dagen vermist.

Levend begraven

Uit onderzoek bleek dat er een aanzienlijke hoeveelheid aarde in haar longen en maag zat. Dat betekent dat ze levend was begraven, aldus forensische experts.

De politie heeft Medines vader en grootvader opgepakt. De vader zou tijdens zijn verhoor hebben gezegd dat hij er niet blij mee was dat zijn dochter mannelijke vrienden had.

(SN)

Ziek.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-02-2010 17:52 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 4 februari 2010 17:31 schreef Greycloak het volgende:
(SN)

Ziek.


Inderdaad, maar we hebben hier wat rakkers die er anders over denken.


 


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2010 18:04 by Dentz Profiel van Dentz

Nu mogen ze vast wel bij de Europese Unie.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-02-2010 22:11 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 februari 2010 14:03 schreef Greycloak het volgende:
"Hard" rijden zegt het al; een niet bepaald zachtzinnige rijstijl dus.*blabla*


Hard rijden is gewoon te snel rijden in de volksmond, dus als je te snel rijdt volgens de wet, rij je te hard....

Niet dat ik het niet eens ben met de rest van je verhaal, maar hard rijden heeft niets met een onzachtzinnige rijstijl te maken, als je onzachtzinnig rijdt rij je meestal asociaal, wat niet (altijd) het geval is als je te hard rijdt.

ofzo


Boeiender


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-02-2010 22:19 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

En je hoeft niet eens te hard te rijden om asociaal te rijden.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-02-2010 23:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 februari 2010 14:03 schreef Greycloak het volgende:
"Hard" rijden zegt het al; een niet bepaald zachtzinnige rijstijl dus. Da's geheel wat anders dan een overschrijding der maximumsnelheid ter plaatse.
Dus met 35 in een 30-zone langs een kleuterschool klappen is duidelijk "te hard" en met 140 op de A6 om 04:17 des nachts tussen Lelystad en Almere is gewoon strafbaar, maar niet "te hard".
Inhalen met 135 op de Neerlandsche autosnelweg en op de Autobahn bij onze immer vriendelijke Oosterburen wil mijn 1.4 TDCi helaas niet veel vlotter dan 160, dus is 150 (met een beetje gas over) een leuk tempo.

@ eigen inschatting; ik ken géén mensen die liever bij iemand anders in de auto zitten. En da's niet omdat ik ergens gevoelens heb die gekwetst kunnen worden. Dus die inschatting is behoorlijk algemeen.


Probleem is dat iedereen dat voor zichzelf dus kan inschatten, sommigen overschatten zichzelf soms welleens.
Daarnaast maakt het heel veel uit in wat voor auto je rijd In een vlotte auto ben je vaak veiliger omdat die vaak beter reageert.

Ik geloof zeker ook wel dat jij veilig kan rijden, dit is zeker wel een discussie waar jij veel verstand van hebt dus ik geloof wel dat je op dat gebied niet echt gevaarlijke dingen uithaal.

Maar zou ik jouw rijstijl moeten kunnen hebben dan ben ik waarschijnlijk wel erg gevaarlijk bezig want ik ben niet zo'n goede rijder met vlotte reacties.

Op dit vlak ben je dus goed en is het niet onveilig als je de regels overtreed.
Zo geld dat dus ook met andere regels, en ook met zoiets als een beetje xtc in je vrije tijd gebruiken als agent. Jij bent dan wel rijinstructeur die totaal geen alcohol kan gebruiken tijdens je werk, maar drink jij nooit buiten werktijden?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-02-2010 16:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun



Een vooraanstaande Pakistaanse diplomaat krijgt de baan als Pakistaans ambassadeur van Saoedi-Arabië niet.
Ondanks zijn goede staat van dienst kan Akbar Zeb zijn droombaan wel op de buik schrijven.
Akbar Zeb betekent in het Arabisch namelijk 'grootste lul' en dat zagen de Saoedische gezagsdragers toch niet zo zitten.
Het lijkt erop dat meneer Zeb zal moeten gaan uitkijken naar een baan buiten de Arabisch sprekende wereld.

http://blog.foreignpolicy.com/posts/2010/02/03/ambassador_at_very_large


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-02-2010 19:01 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 4 februari 2010 17:52 schreef Forever After het volgende:
Inderdaad, maar we hebben hier wat rakkers die er anders over denken.


Levend begraven is inderdaad wel metal verantwoord; dit forum zal inderdaad vol zitten met rakkers die deze daad toejuichen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-02-2010 19:19 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Wat zou Burried Alive ervan vinden?


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-02-2010 19:29 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Geen idee, maar hij zal vast ook de invoering van de Sharia onderschrijven.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-02-2010 19:34 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Mwoah, past wel bij zijn band Burning Hatred natuurlijk.


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-02-2010 20:12 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 5 februari 2010 19:01 schreef Gemene Lepel het volgende:
Levend begraven is inderdaad wel metal verantwoord; dit forum zal inderdaad vol zitten met rakkers die deze daad toejuichen.


Ik doelde op de rakkers die er hier altijd zwaar tegenin gaan als je figuren die zulke heldhaftige daden uit hun geloofsovertuiging en/of doordat het hun cultuur is doen ziek of achterlijk noemt.

Edit:
Oh ja, bijna vergeten: HAP

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 05-02-2010 20:22]


 


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-02-2010 20:22 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

EDIT: verkeerd gelezen.

Ze doen het want 'het is hun cultuur'. Slechte invulling van cultuur en 'consequenties', namelijk: 'cultuur' voorstellen als verantwoordelijke voor daden zodat personen vrij staan van blaam.

Voorbeeld: Actie A komt voor doordat cultuur A achterlijk is.



[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 05-02-2010 20:34]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-02-2010 21:07 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 5 februari 2010 20:12 schreef Forever After het volgende:
Ik doelde op de rakkers die er hier altijd zwaar tegenin gaan als je figuren die zulke heldhaftige daden uit hun geloofsovertuiging en/of doordat het hun cultuur is doen ziek of achterlijk noemt.



Volgens mij heb jij het juist verkeerd om, er zijn hier 'rakkers' die denken dat, omdat een paar individuen iets doen, iedereen die geassocieerd is met hun geloofs- of cultuurachtergrond hetzelfde doen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-02-2010 21:11 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

------> .


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-02-2010 21:19 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Deel van doek 'Tobias en Sara' mag niet verkocht


De gemeente Den Haag mag het rechterdeel van een schilderij van Jan Steen niet verkopen aan de erven Goudstikker. Dat heeft de rechtbank in Den Haag bepaald.

De zaak draait om het doek 'Het huwelijk van Tobias en Sara', waarvan het linkerdeel eigendom is van de erven Goudstikker en het rechterdeel van de Staat.

Testament
De twee delen van het schilderij werden bij een restauratie in 1996 herenigd. De gemeente Den Haag wil haar deel voor ruim 622.000 euro verkopen aan Goudstikker-erfgename Marei von Saher, maar daar heeft de rechtbank dus een stokje voor gestoken.

De rechter baseert zich op een bepaling in een testament van kunstverzamelaar Abraham Bredius, waarin staat dat het rechterdeel van het schilderij doorlopend in het Museum Bredius in Den Haag te zien moet zijn. Ook acht de rechter het belangrijk dat het werk wordt behouden voor het openbare Nederlandse kunstbezit.

Financiële middelen
Omdat Von Saher en de gemeente Den Haag het schilderij niet willen delen, lijkt er niets anders op te zitten dan dat de Goustikker-erfgename haar deel verkoopt aan de gemeente.

Het probleem is echter dat het linkerdeel van het doek een waarde heeft van 1,8 miljoen euro. De gemeente Den Haag zou niet de financiële middelen hebben om dat bedrag op te hoesten.

Het is in ieder geval uitgesloten dat het schilderij weer in tweeën wordt gedeeld. De rechtbank noemt dat "geen redelijk alternatief".


Opvallende rechtzaak. Ben benieuwd hoe men er uit komt.


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-02-2010 21:49 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 5 februari 2010 21:07 schreef Mark het volgende:
Volgens mij heb jij het juist verkeerd om, er zijn hier 'rakkers' die denken dat, omdat een paar individuen iets doen, iedereen die geassocieerd is met hun geloofs- of cultuurachtergrond hetzelfde doen.


quote:
Op 5 februari 2010 20:12 schreef Forever After het volgende:

als je figuren die zulke heldhaftige daden uit hun geloofsovertuiging en/of doordat het hun cultuur is doen ziek of achterlijk noemt.



Individuen dus en niet de gehele cultuur/religie.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 05-02-2010 21:50]


 


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 05-02-2010 22:11 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 februari 2010 21:19 schreef MR. N het volgende:
Opvallende rechtzaak. Ben benieuwd hoe men er uit komt.



Ik vond het inderdaad vrij grappig toen mijn broer me dit bericht linkte.

Een paar jaar gelden moest ik voor mijn studie rechten met 2 studiegenoten een rechtbank nabootsen. Toevalligerwijs draaide de zaak om dit schilderij.

Als advocaat van de gedaagde (Den Haag) had ik een hele andere insteek dan dat er in de echte zaak gebruikt werd. Grappig genoeg werd een redelijk op mijn redernering gelijkende err redernering in de eerstvolgende issue van Aers Aequi (juridisch tijdschrift) besproken.

Helaas volgde de rechter me niet met haar uitspraak



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen