IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Jenje de Hoofdredacteur' kan niet spellen! [ (Oud) Nieuws ] Vorige pagina | Volgende pagina
Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 30-01-2010 14:21 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 30 januari 2010 14:07 schreef ElitE het volgende:
hehe ziekelijk, bij biologie is dat al bijna niet meer houdbaar. Elk veld moet je wel in evolutionair perspectief bekijken.

In de archeologie ook absoluut niet! De grootste vertegenwoordiger(Cees Dekker) van het creationisme is tot conclusie gekomen dat het creationisme toch ook niet klopt, nu moet de kerk ook maar eens een statement afgeven dat de aarde al veel ouder is dan 6000 jaar. Er zitten bij ons een aantal christenen in de klas, wel apart dat ze aan de ene kant in het woord van hun heen geloven maar aan de andere kant wel weer met materiaal omgaan dat veel ouder is dan de scheppingsdatum volgens hun


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2010 14:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 januari 2010 14:21 schreef Digerdoden het volgende:
In de archeologie ook absoluut niet! De grootste vertegenwoordiger(Cees Dekker) van het creationisme is tot conclusie gekomen dat het creationisme toch ook niet klopt, nu moet de kerk ook maar eens een statement afgeven dat de aarde al veel ouder is dan 6000 jaar. Er zitten bij ons een aantal christenen in de klas, wel apart dat ze aan de ene kant in het woord van hun heen geloven maar aan de andere kant wel weer met materiaal omgaan dat veel ouder is dan de scheppingsdatum volgens hun


Nouja Cees Dekker is nog wel creationist hij geloofde alleen in intelligent design, en daarbij geloofde hij ook al in een oude wereld alleen dat evolutionaire veranderingen door god zijn gedaan. En daarvan is hij afgestapt omdat het een beetje een lullige theorie is omdat dat gewoon niet te bewijzen is.

Hehe jah ik had ook zo'n fanatieke met jezus shirts, maar die geloofde volgens mij ook niet in een jonge aarde theorie.

Maarja dat het in het dateringsgedoe af en toe op circkel redenaties komt is wel zeker, al is dat niet zo extreem, en altijd aanwezig als jonge aarde aanhangwagens denken.
Maar lijkt me vreemd om dat allemaal te laten kloppen voor hun.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 30-01-2010 14:31]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-01-2010 14:35 by XXL Profiel van XXL

"Ernstige incidenten te snel ramp genoemd"


Ernstige incidenten worden in Nederland veel te snel een ramp genoemd, zegt Jaap Smit, de directeur van Slachtofferhulp Nederland. Ook wordt volgens hem veel te snel over slachtoffers gesproken.

Smit kreeg dat gevoel voor het eerst bij de herdenkingsdienst voor de slachtoffers van de Turkish Airlines-crash, die live werd uitgezonden op tv. Hij vroeg zich af waarom een ernstig verkeersincident als een ramp werd behandeld, compleet met nationale rouwverwerking. Overdreven, vindt hij.

"Mensen die echt getroffen zijn moeten natuurlijk hulp krijgen, daar zijn wij ook voor. Maar ik vraag me af of dat niet wat te veel wordt en of we daar niet op een wat overspannen manier mee omgaan", zegt Smit.

Nationale herdenking
Een groot incident is in Nederland al heel snel een ramp, vindt hij. Terwijl Nederland nauwelijks echte rampen kent. De vuurwerkfabriek die ontplofte in een woonwijk in Enschede stond al snel bekend als de vuurwerkramp. Een brand in een Volendams café werd de Volendamramp. En na koninginnedag was er een nationale herdenking voor nodig om de aanslag van Karst T. een plekje te geven.

Daarnaast stoort hij zich aan wat hij 'de kramp na de ramp noemt'. De grote nadruk op twee vragen die altijd direct na een incident worden opgeworpen. Wiens schuld is het en hoe is de hulpverlening geregeld?

Maandag 1 maart organiseert Slachtofferhulp Nederland een symposium met de naam 'Kramp na de Ramp' over dit onderwerp.



Amen


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 30-01-2010 14:40 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

--------> .


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2010 14:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Die dingen in een skateboard park worden naar mijn idee ook al te snel een ramp genoemd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 30-01-2010 14:42 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 30 januari 2010 14:41 schreef ElitE het volgende:
Die dingen in een skateboard park worden naar mijn idee ook al te snel een ramp genoemd.


*gniffel*


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2010 14:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 30-01-2010 14:44 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hahaha, erg "verdoofd" dus.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2010 14:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe altijd lastig doseren, elk beest mens reageert er weer anders op, en halve verdoving kan ook agressief maken doordat je onmacht gaat voelen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 30-01-2010 14:48 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 30 januari 2010 14:30 schreef ElitE het volgende:
Nouja Cees Dekker is nog wel creationist hij geloofde alleen in intelligent design, en daarbij geloofde hij ook al in een oude wereld alleen dat evolutionaire veranderingen door god zijn gedaan. En daarvan is hij afgestapt omdat het een beetje een lullige theorie is omdat dat gewoon niet te bewijzen is.

Hehe jah ik had ook zo'n fanatieke met jezus shirts, maar die geloofde volgens mij ook niet in een jonge aarde theorie.

Maarja dat het in het dateringsgedoe af en toe op circkel redenaties komt is wel zeker, al is dat niet zo extreem, en altijd aanwezig als jonge aarde aanhangwagens denken.
Maar lijkt me vreemd om dat allemaal te laten kloppen voor hun.

Maar het is altijd maar afwachten in hoeverre de andere ID-denker met Cees mee zullen gaan. Uiteindelijk zijn de wetenschappelijke theorieën voor ook niet erg betrouwbaar. De statistiek speelt nog een te grote rol bij de theorievorming en vind ik zelf niet al te betrouwbaar. Zoals C14-dateringen die dan een bepaalde periode aangeven waar het artefact vandaan komt. Gelukkig heb ik voor mijn onderzoeksveld alleen dateringen dit nog met dendro-curves(jaarringen van boomstammen) te onderbouwen zijn.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2010 14:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

statistiek is waar zo'n beetje alles in de wetenschap op steunt

Maar ik begrijp wat je bedoeld, het is een beetje zoeken met statistiek en kijken of ergens een 0.05 regeltje uitkomt. Dateren is dan vaak ook met grote onzekerheden. Bijvoorbeeld kan fluctuerende zonneactiviteit al leiden tot veranderde C14 waarden. Maargoed we worden er wel beter in.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 30-01-2010 15:31 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 30 januari 2010 14:59 schreef ElitE het volgende:
statistiek is waar zo'n beetje alles in de wetenschap op steunt

Maar ik begrijp wat je bedoeld, het is een beetje zoeken met statistiek en kijken of ergens een 0.05 regeltje uitkomt. Dateren is dan vaak ook met grote onzekerheden. Bijvoorbeeld kan fluctuerende zonneactiviteit al leiden tot veranderde C14 waarden. Maargoed we worden er wel beter in.

Ja ik weet het, daarom gebruik ik ze ook nog wel, maar neem het wel met een korrel zout. Veel vraagstellingen zijn ook niet echt nuttig om er statistische gegeven aan te verbinden.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-01-2010 7:37 by XXL Profiel van XXL

Ziekenhuizen VS weigeren Haïtianen
Update: zaterdag 30 jan 2010, 22:40

Haïtianen die gewond zijn geraakt bij de aardbeving van 12 januari, worden door het Amerikaanse leger niet meer naar ziekenhuizen in de VS gevlogen.

Volgens Washington zijn er logistieke problemen, zoals ruimtegebrek. Het Witte Huis spreekt tegen dat sommige staten geen gewonde Haïtanen meer willen opnemen vanwege onduidelijkheid over wie de medische kosten gaat betalen.

In Haïti zijn tien Amerikanen opgepakt op verdenking van kindersmokkel. Ze zeiden dat ze toestemming hadden om 33 kinderen naar de Dominicaanse Republiek te brengen. Volgens de autoriteiten is er sprake van illegale adoptie.



Zeg dan gewoon dat ze je ziekenhuis niet in mogen omdat ze de verkeerde postcode hebben.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2010 15:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Puck doodt ijshockeyscheidsrechter


Een ijshockeyscheidsrechter is tijdens een juniorenwedstrijd in het Zweedse Angermanland overleden na getroffen te zijn door een puck. De schijf belandde onder zijn helm in de nek. Dat meldt de Zweedse krant Expressen vandaag.

De arbiter kreeg de puck in de eerste periode keihard tegen zijn nek. Reanimatie op de ijsvloer baatte niet. Een woordvoerder van de Zweedse ijshockeybond verklaarde dat de precieze doodsoorzaak nog niet vaststaat.

hehe best lullig


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-01-2010 15:56 by Staalman Profiel van Staalman

Zie je wel dat sporten niet gezond is...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-01-2010 15:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 30 januari 2010 14:30 schreef ElitE het volgende:
jonge aarde theorie.


Dat soort dingen zouden we eigenlijk geen theorie moeten noemen, dat brengt het namelijk in het veld van wetenschap en dat lijkt me wat te ver gaan. Nu is het of het idee van een jonge aarde uit een proces van hypotheseren (?), experimenteren enzovoorts is gekomen. Terwijl je het -denk ik- nogeneens een hypothese zou kunnen noemen omdat zelfs dat nog suggereert dat er een observatie aan vooraf is gegaan. Een boekje met verzinsels lezen is geen observatie
quote:
Op 30 januari 2010 14:48 schreef Digerdoden het volgende:
Maar het is altijd maar afwachten in hoeverre de andere ID-denker met Cees mee zullen gaan. Uiteindelijk zijn de wetenschappelijke theorieën voor ook niet erg betrouwbaar. De statistiek speelt nog een te grote rol bij de theorievorming en vind ik zelf niet al te betrouwbaar. Zoals C14-dateringen die dan een bepaalde periode aangeven waar het artefact vandaan komt.

Statistisch opgestelde theoriën zijn prima betrouwbaar. Statistiek, mits goed toegepast, geeft ook aan hoe groot de onzekerheid is van de opgestelde wetenschappelijke theorie. Zeer waardevolle informatie.

Ja, dat er dan vervolgens dingen mee gedaan worden die de onzekerheid niet voldoende meenemen is kwalijk, maar dat ligt niet aan de theorie zelf
quote:
Gelukkig heb ik voor mijn onderzoeksveld alleen dateringen dit nog met dendro-curves(jaarringen van boomstammen) te onderbouwen zijn.

En daar zit geen onzekerheid in?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 31-01-2010 15:59 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 31 januari 2010 15:51 schreef ElitE het volgende:
Een woordvoerder van de Zweedse ijshockeybond verklaarde dat de precieze doodsoorzaak nog niet vaststaat.




Hartstilstand.











Bruce Banner


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-01-2010 16:04 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 31 januari 2010 15:51 schreef ElitE het volgende:
Puck doodt ijshockeyscheidsrechter


Een ijshockeyscheidsrechter is tijdens een juniorenwedstrijd in het Zweedse Angermanland overleden na getroffen te zijn door een puck. De schijf belandde onder zijn helm in de nek. Dat meldt de Zweedse krant Expressen vandaag.

De arbiter kreeg de puck in de eerste periode keihard tegen zijn nek. Reanimatie op de ijsvloer baatte niet. Een woordvoerder van de Zweedse ijshockeybond verklaarde dat de precieze doodsoorzaak nog niet vaststaat.

hehe best lullig

Dat betekent dus dat een minderjarige die scheids gedood heeft. Damn, dat moet je dus je hele leven meeslepen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 31-01-2010 16:04]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2010 16:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 januari 2010 15:56 schreef Staalman het volgende:
Zie je wel dat sporten niet gezond is...


Idd ik zit nu al 2 weken thuis door een damblessure.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2010 16:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 januari 2010 16:04 schreef Dentz het volgende:
Dat betekent dus dat een minderjarige die scheids gedood heeft. Damn, dat moet je dus je hele leven meeslepen.


Ik zou hem gewoon begraven hoor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SQT
Usericon van SQT
Posted 31-01-2010 16:06 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Farmaceut lanceert pil tegen longkanker

ZOETERMEER - Het farmaceutische bedrijf AstraZeneca lanceert maandag in Nederland een pil waarmee een bepaalde vorm van longkanker kan worden onderdrukt.

Het gaat om een vorm van de ziekte die jaarlijks zo'n duizend Nederlanders treft en die met een test aan te tonen is.

Deze patiënten hoeven voor de nieuwe behandeling niet meer naar het ziekenhuis voor chemotherapie, maar kunnen thuis een pil slikken. Amerikaanse onderzoekers publiceerden recent over de nieuwe behandelmethode in het gezaghebbende medische tijdschrift New England Journal of Medicine.

Nederland is één van de eerste Europese landen waar het nieuwe middel wordt vergoed, zo meldt AstraZeneca zondag.

Getest

''Het is belangrijk dat longkankerpatiënten meteen na de diagnose op deze mutatie worden getest'', stelt longarts Egbert Smit van het VU Medisch Centrum. Volgens hem gaat het om ongeveer 15 procent van alle patiënten met longkanker.

''Patiënten met deze vorm van longkanker hebben een gunstiger prognose en hebben baat bij een andere behandeling dan chemotherapie.''
Nu.nl



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-01-2010 16:08 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 31 januari 2010 16:06 schreef ElitE het volgende:
Ik zou hem gewoon begraven hoor.

Cremeren en het as in een hippe hanger verwerken.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2010 16:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe dan kan het wel


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 31-01-2010 17:31 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 31 januari 2010 15:58 schreef ZelThoR het volgende:
En daar zit geen onzekerheid in?

Een stuk minder dan de C14 curve, waar die vaak wel mee matcht. Door dikte van de jaarringen krijg je een curve, die door overlap binnen bepaalde gebieden teruggaat tot ongeveer het begin van het Holoceen(10ka BC). Hiermee kun je precies terugrekenen in welk seizoen de boom omgehakt is.
Uiteraard zitten er nog wel veel onzekerheden in, want een stuk hout kan hergebruikt worden(zoals veel scheepshout is verwerkt in veel middeleeuwse huizen). Het is in ieder geval een stuk betrouwbaarder dan de C14, want die wijkt soms een paar honderd jaar af.
De overige dateringsmethoden zijn nog minder nauwkeurig en geven een afwijking van enkele duizenden of zelfs miljoenen jaren, maar als het toch al in miljarden jaren wordt aangegeven maakt een miljoen jaar meer of minder toch niet zoveel uit.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


mental.
Usericon van mental.
Posted 31-01-2010 19:59 by mental. Profiel van mental.

Dat is een hele mond vol, Robje, hehe.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen