IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Jenje de Hoofdredacteur' kan niet spellen! [ (Oud) Nieuws ] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2010 21:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 februari 2010 21:41 schreef Gemene Lepel het volgende:
Inderdaad. Als vrouwen akkoord gaan dat ze mogen worden geslagen moet dat ook kunnen!
Ja. Anders wordt het als ze eigenlijk niet akkoord zijn natuurlijk.
Edit: En er staat nergens in de bijbel dat je je vrouw mag slaan, maar er staat wel dat binnen de broederschap de man het woord moet voeren en niet de vrouw. Als je op bijbelse grondslag politiek bedrijft geldt dat ook voor de posities in de partij.
De SGP is de enige partij die zich voor een groot deel nog aan de bijbel houdt, in tegenstelling tot de andere gristelijke partijen die zich al erg aan "de wereld" hebben aangepast. Ik vind dat een keuze die je moet respecteren, ook als dat voor hen betekent dat ze vrouwen buiten bepaalde functies houden. Het is niet onze zaak om daar voor hen beslissingen in te nemen.
Als vrouwen vrijwillig een hoofddoek of boerka willen dragen vind ik ook niet dat wij ons daarmee moeten bemoeien, hoort ook bij de vrijheid van godsdienst. Anders wordt het als de SGP of strenge islamieten b.v. mijn vrouw gaan dwingen om geen leidinggevende positie in de politiek in te nemen of een hoofddoek te moeten dragen. Dan is het een ongewenste vermenging van geloof en staat. Maar ik heb er geen problemen mee als gelovigen zichzelf bepaalde (voor ons discriminerende) regels op willen leggen. Dat is hun zaak.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 08-02-2010 22:00]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-02-2010 21:57 by WMP Profiel van WMP

Hoezo? Dat heet dan toch gewoon een relatie?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2010 22:08 by bastianus Profiel van bastianus

Ik onderschrijf dit stukje uit de Elsevier volledig, ook gezien mijn bovenstaande mening:
quote:
Zeer terecht dat SGP weer subsidie krijgt
Door Arendo Joustra


Zeer terecht heeft de Raad van State woensdag bepaald dat de SGP, de Staatkundig Gereformeerde Partij, net als andere politieke partijen gewoon subsidie moet krijgen van de overheid

Arendo Joustra

De subsidie was stopgezet omdat de rechter had bepaald dat de partij vrouwen zou discrimineren. Die mogen wel lid zijn, maar geen partijfuncties vervullen.

Volgens de Raad van State staat vrouwen niets in de weg om zich bij andere partijen aan te sluiten of een soortgelijke partij als de SGP op te richten waar vrouwen wel de baantjes mogen bezetten.

Hiermee is het gevaar voor de SGP nog niet geweken, want een paar fanatieke vrouwenorganisaties en mensenrechtenorganisaties (!) gunnen de SGP niet haar recht om de eigen partijorganisatie naar haar eigen normen en waarden in te richten, dat wil zeggen zonder vrouwen. Het gerechtshof in Den Haag moet zich half januari in hoger beroep over de kwestie uitspreken.

Vrijheid van organisatie
Waarom laten deze fanatici de SGP niet met rust? In Nederland bestaat vrijheid van organisatie en die is net als vrijheid van meningsuiting een groot goed. Ze vormen de basisvoorwaarden voor een democratie. In wezen gaat het erom dat de overheid zich niet bemoeit met wat je zegt en je de vrijheid laat op basis van gelijke ideeën een eigen clubje op te richten.

De fanatici moeten beseffen dat ook zij zich niet door de overheid of de rechter laten voorschrijven dat een man voorzitter moet kunnen worden van hun eigen vrouwenclubje. Misschien besluiten ze dat wel een keer, maar dan op basis van vrijwilligheid.

Leven en laten leven, moet het motto zijn. De energie en het geld van deze fanatici verdienen een beter doel



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 08-02-2010 23:31 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Wanneer komt de eerste partij waar alleen arische ubermenschen in mogen?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-02-2010 23:35 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 8 februari 2010 23:31 schreef Gemene Lepel het volgende:
Wanneer komt de eerste partij waar alleen arische ubermenschen in mogen?


Die heb ik al opgericht, maar je denkt toch niet dat ik untermenschen zoals jij daarover op de hoogte ga brengen...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-02-2010 23:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 08-02-2010 23:38 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 8 februari 2010 23:35 schreef Staalman het volgende:
Die heb ik al opgericht, maar je denkt toch niet dat ik untermenschen zoals jij daarover op de hoogte ga brengen...




Ik ga een klacht indienen ja! Je hoort nog van me!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-02-2010 23:40 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 8 februari 2010 23:38 schreef Gemene Lepel het volgende:


Ik ga een klacht indienen ja! Je hoort nog van me!


En nou sta jij zeker raar te kijken dat ik dat als een jodenstreek ervaar?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2010 23:43 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 08-02-2010 23:46 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 8 februari 2010 23:40 schreef Staalman het volgende:
En nou sta jij zeker raar te kijken dat ik dat als een jodenstreek ervaar?


Kijk maar niet raar op als ik Adolf in de rechtszaak als getuige oproep.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 08-02-2010 23:46]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-02-2010 23:57 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 8 februari 2010 23:46 schreef Gemene Lepel het volgende:
Kijk maar niet raar op als ik Adolf in de rechtszaak als getuige oproep.


Het duitse begrip Arisch strookt niet met de geschiedkundige betekenis. Vanuit datzelfde Duitse denkbeeld aangaande het Arische ras was de heer A.H niet van ware Arische afkomst.

M.a.w een onbetrouwbare getuige als je het mij vraagt.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 09-02-2010 0:01 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 8 februari 2010 23:57 schreef Staalman het volgende:
Het duitse begrip Arisch strookt niet met de geschiedkundige betekenis. Vanuit datzelfde Duitse denkbeeld aangaande het Arische ras was de heer A.H niet van ware Arische afkomst.

M.a.w een onbetrouwbare getuige als je het mij vraagt.
Precies de vader van Hitler heette Alois en dus niet Arie.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-02-2010 0:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe idd een beetje vreemd dat er eigenlijk "afkomstig van Iran" mee wordt bedoeld.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2010 1:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 8 februari 2010 23:31 schreef Gemene Lepel het volgende:
Wanneer komt de eerste partij waar alleen arische ubermenschen in mogen?
Wat is je probleem?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-02-2010 8:38 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Station Den Bosch ontruimd

Er zullen vanochtend geen treinen rijden van en naar Den Bosch. De politie heeft het station ontruimd.

Een woordvoerder van de politie laat weten dat er "een verdacht persoon" is aangetroffen. Op basis van zijn gedrag verdenkt de politie hem ervan mogelijk een explosief in een trein te hebben geplaatst.

Alle passagiers zijn uit de betreffende trein verwijderd. De politie is in gesprek met de man.

(SN)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-02-2010 8:53 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Hey waar is witty remark?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-02-2010 8:57 by altx Profiel van altx

quote:
AIVD waarschuwt voor AFA

Alle burgemeesters in Nederland hebben vandaag een brief van de AIVD gekregen waarin gewaarschuwd wordt voor de Anti-Fascistische Aktie. Deze linkse club bedient zich van een nogal omstreden werkwijze, om te voorkomen dat extreem-rechtse clubs partijbijeenkomsten houden of demonstraties organiseren.

De AFA benadert gemeentebesturen en zaaleigenaren regelmatig onder valse voorwendselen. Als extreem-rechts zijn gang mag gaan, zou daardoor grote materiële schade kunnen ontstaan, waarschuwen de anti-fascisten. Wat ze er niet bij vertellen, is dat het vooral de AFA is die deze schade veroorzaakt.

De AIVD waarschuwde in het jaarverslag over 2008 ook al voor de werkwijze van de AFA.


http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/02/aivd_waarschuwt_voor_afa.html


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-02-2010 8:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Das de derde

Maar de reactie van de AFA was ook wel mooi, dat ze zich van gene kwaad bewust zijn, de apen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-02-2010 9:07 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 9 februari 2010 1:41 schreef kwelgeest het volgende:
Wat is je probleem?


Jij wil toch ook niet dat de staat moslims financiert die zich tegen een liberale westerse staat keren?

Het gaat me niet zozeer om het feit dat vrouwen niet in de SGP mogen. Een beetje nadenkende vrouw wil immers niet in de SGP; de vraag is enkel: waar stellen we de grens? Vrouwen zijn blijkbaar niet zo'n issue omdat de SGP al lang getolereerd wordt, maar op het moment dat homo's binnen de CU in opspraak kwamen was er veel meer gedoe; en de vraag is maar wat er gebeurd als er een partij komt die Joden afwijst omdat ze allen in een ZOG complot zitten en daarom ongeschikt zijn om te regeren. En dat ook hun stemrecht op deze basis moet worden afgepakt.

En afgezien van het feit of ze mogen bestaan; dient de overheid zulke partijen te subsidiëren?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2010 10:39 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 9 februari 2010 9:07 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jij wil toch ook niet dat de staat moslims financiert die zich tegen een liberale westerse staat keren?

Het gaat me niet zozeer om het feit dat vrouwen niet in de SGP mogen. Een beetje nadenkende vrouw wil immers niet in de SGP; de vraag is enkel: waar stellen we de grens? Vrouwen zijn blijkbaar niet zo'n issue omdat de SGP al lang getolereerd wordt, maar op het moment dat homo's binnen de CU in opspraak kwamen was er veel meer gedoe; en de vraag is maar wat er gebeurd als er een partij komt die Joden afwijst omdat ze allen in een ZOG complot zitten en daarom ongeschikt zijn om te regeren. En dat ook hun stemrecht op deze basis moet worden afgepakt.

En afgezien van het feit of ze mogen bestaan; dient de overheid zulke partijen te subsidiëren?

Nee, natuurlijk niet. Net zoals de overheid überhaupt terughoudend moet zijn bij het subsidieren van politieke partijen of wat dan ook. Schaf maar af.
Maar volgens mij krijgt de SGP geen subsidie meer.

http://www.nu.nl/algemeen/587627/sgp-verliest-subsidie-wegens-vrouwenstandpunt.html

Maar zolang dergelijke partijen mogen bestaan denk ik dat de SGP gewoon recht heeft op haar vrijheden. Soevereiniteit in eigen kring en recht op vereniging.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-02-2010 11:55 by XXL Profiel van XXL

Volgens mij is het nog steeds verboden om mensen anders te behandelen op basis van hun geloof, huidskleur, ras of geslacht?

En onderscheid maken op basis van geslacht is precies wat hier gebeurd?

Maargoed, ik zal het wel verkeerd begrijpen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2010 12:02 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 9 februari 2010 11:55 schreef XXL het volgende:
Volgens mij is het nog steeds verboden om mensen anders te behandelen op basis van hun geloof, huidskleur, ras of geslacht?

En onderscheid maken op basis van geslacht is precies wat hier gebeurd?

Maargoed, ik zal het wel verkeerd begrijpen.
Ik denk niet dat, dat juist is bij vrijheid op vereniging. Als een mannenclub lekker een mannenclub zonder vrouwen wil zijn is dat hun goed recht. Die club is daartoe opgericht en zo lang het geen (semi-)overheidsorgaan is zie ik het probleem niet. De Overheid dient haar burgers als gelijken te behandelen. Burgers elkaar op zulke vlakken niet. Iets met vrijheid enzo.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-02-2010 12:09 by XXL Profiel van XXL

Ik ben van mening dat een politieke partij niet het zelfde is als een poker-clubje voor mannen of een naaikransje voor vrouwen en dat daarom dit onderscheid bij een politieke partij niet gemaakt mag worden.

Verder vind ik het jammer dat ik hier slecht 1 reactie zie van een vrouw. Ik ben wel eens benieuwd naar hun mening hierover.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-02-2010 12:10 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 februari 2010 12:09 schreef XXL het volgende:
vrouw (...) mening


?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-02-2010 12:21 by XXL Profiel van XXL

Ik heb nooit geweten dat ZM zo vol zat met moslims en extreme gristenen.

De omgekeerde integratie komt hier al goed op gang.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 09-02-2010 12:22]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen