IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Homo-haat op Zware Metalen" - een Goed Gesprek (tm) met Schaep. Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2011 14:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Als de keus er is zou een heterofiel stel toch mijn voorkeur genieten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-04-2011 15:13 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 22 april 2011 14:16 schreef bastianus het volgende:
Maar adoptie door twee mannen of vrouwen vind ik wel raar. Als het zo bedoeld was, waren mensen wel zo gemaakt.


Jammer.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2011 15:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 april 2011 14:53 schreef Sater het volgende:
Niet wenselijk is hier ook enorm relatief. Ik zou een kind inderdaad niet graag bij Albert Verlinde in het gezin plaatsen, maar dat geldt ook voor Rene Froger.
Er zijn zoveel 'slechte' ouders dat discussiëren over homoseksuele ouders m.i. overbodig wordt.

Dat is geen argument natuurlijk, 'we doen het maar omdat de meeste ouders toch al slechte ouders zijn.' Bovendien, wie bepaalt wat goede of slechte ouders zijn?
Ik vind het moeilijke materie, ook omdat in mijn vrienden- en kennissenkring homo- en lesbiestellen met kinderen voorkomen. Ik zie dat die kinderen anders opgroeien, maar durf er geen commentaar op te geven. Ook omdat het enorm leuke ouders zijn die echt hun best doen. Maar toch krijg je er andere kinderen door.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-04-2011 15:15 by Forever After Profiel van Forever After

Waarom zou een vruchtbaar heterostel eigenlijk wel mogen adopteren trouwens?
Die hebben toch voldoende middelen om zelf een kind te krijgen.


 


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 22-04-2011 15:15 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 22 april 2011 15:14 schreef bastianus het volgende:
Maar toch krijg je er andere kinderen door.


Nee, inderdaad, ze kunnen maar beter allemaal hetzelfde zijn.


Bareuh...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2011 15:16 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Maar weeshuiskinderen of andere kinderen zonder ouders zullen ook anders opgroeien. Ik denk dat ik homoadoptie daarboven prefereer.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-04-2011 15:18 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Belachelijk dat er nog steeds mensen zijn die serieus menen dat een kind per se een man en een vrouw nodig heeft om fatsoenlijk op te groeien. Zullen we kinderen waarvan een ouder vroegtijdig overlijdt ook maar laten adopteren door gezinnen waarvan pa en ma nog steeds allebei leven?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-04-2011 15:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 22 april 2011 15:14 schreef bastianus het volgende:
Dat is geen argument natuurlijk, 'we doen het maar omdat de meeste ouders toch al slechte ouders zijn.' Bovendien, wie bepaalt wat goede of slechte ouders zijn?
Ik vind het moeilijke materie, ook omdat in mijn vrienden- en kennissenkring homo- en lesbiestellen met kinderen voorkomen. Ik zie dat die kinderen anders opgroeien, maar durf er geen commentaar op te geven. Ook omdat het enorm leuke ouders zijn die echt hun best doen. Maar toch krijg je er andere kinderen door.


En 'anders' is slecht?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-04-2011 15:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 april 2011 14:34 schreef kwelgeest het volgende:
Dat twee volwassenen, bij hun volle verstand, ergens voor kiezen is hun goed recht. Maar bij homoadoptie plaats je een ander individu (het kind) ongevraagd in een 'onnatuurlijke' situatie.

Hoevol 'natuurlijke' situaties hebben we überhaupt nog? Gescheiden ouders, gestoorde ouders, slechte familieverbanden, et cetera, et cetera.
quote:
Op 22 april 2011 15:14 schreef bastianus het volgende:
Dat is geen argument natuurlijk, 'we doen het maar omdat de meeste ouders toch al slechte ouders zijn.' Bovendien, wie bepaalt wat goede of slechte ouders zijn?

Nou, jij doet dat dus. Door te zeggen dat ouders met hetzelfde geslacht per definitie ongeschikt zijn.
quote:
Ik vind het moeilijke materie, ook omdat in mijn vrienden- en kennissenkring homo- en lesbiestellen met kinderen voorkomen. Ik zie dat die kinderen anders opgroeien, maar durf er geen commentaar op te geven. Ook omdat het enorm leuke ouders zijn die echt hun best doen. Maar toch krijg je er andere kinderen door.

Anders?!? O, no, the horror! Wat gaat er dan precies mis? Ze kunnen niet als volledig aangepast prototype heteroseksueel meelopen in de maatschappij?

Verwarren we hier 'natuurlijk/normaal' niet met 'zoals de rest van de maatschappij'?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-04-2011 15:19]


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2011 15:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Is nog geen argument voor...


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Pit Beast
Usericon van Pit Beast
Posted 22-04-2011 15:20 by Pit Beast Profiel van Pit Beast

quote:
Op 22 april 2011 15:14 schreef bastianus het volgende:
Dat is geen argument natuurlijk, 'we doen het maar omdat de meeste ouders toch al slechte ouders zijn.' Bovendien, wie bepaalt wat goede of slechte ouders zijn?
Ik vind het moeilijke materie, ook omdat in mijn vrienden- en kennissenkring homo- en lesbiestellen met kinderen voorkomen. Ik zie dat die kinderen anders opgroeien, maar durf er geen commentaar op te geven. Ook omdat het enorm leuke ouders zijn die echt hun best doen. Maar toch krijg je er andere kinderen door.


Dat bedoel ik dus, hoe denk je dat het voor die kinderen is ? Die komen als ze wat ouder zijn thuis met vriendjes en die vriendjes zien dan dat er geen normale moeder / vader situatie is... vul het dan zelf maar in, denk je niet dat die kinderen daar mee gepest zullen worden? In zo'n situatie opgroeien...nee, dat zou ik kinderen echt niet willen aandoen. En dan zou het nog wel gaan als je bijvoorbeeld een homo stel hebt wat redelijk normaal is, afgezien daarvan, maar als het zo'n stel zou zijn als bijvoorbeeld Paul de Leeuw,met zijn man, of Albert Verlinde... Kan niet anders of zo'n kind groeit gewoon echt heel verkeerd op.


Sater
Usericon van Sater
Posted 22-04-2011 15:20 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 22 april 2011 15:14 schreef bastianus het volgende:
Dat is geen argument natuurlijk, 'we doen het maar omdat de meeste ouders toch al slechte ouders zijn.'


Mwah. Ik vind het raar dat 'men' zich niet druk maakt over 'goede' en 'slechte' ouders, maar wel over homoseksuele ouders.
Zoals je zelf al aangeeft is goed of slecht enorm subjectief in het geval van opvoeding. En dat is het wat mij betreft ook bij hetero/homo ouders. Die uitkomst is net zo subjectief

quote:
Op 22 april 2011 15:14 schreef bastianus het volgende:
Bovendien, wie bepaalt wat goede of slechte ouders zijn?


Vandaar de aanhalingstekens bij slechte.

quote:
Op 22 april 2011 15:14 schreef bastianus het volgende:
Maar toch krijg je er andere kinderen door.


Zolang 'anders' niet 'slechter' is, is er geen probleem toch?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-04-2011 15:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 april 2011 15:19 schreef kwelgeest het volgende:
Is nog geen argument voor...

Nee, maar het wordt wel als tegenargument gebruikt en dat is ronduit zwak.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-04-2011 15:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 april 2011 14:26 schreef bastianus het volgende:
Dat is anders. Homo's zijn geen verbeterde vervoerstechniek ofzo, ook al mogen ze soms graag aandrukken.

Misschien zijn ze wel een verbeterde opvoedingseenheid, weet jij veel


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2011 15:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 april 2011 15:15 schreef De Ulk het volgende:
Nee, inderdaad, ze kunnen maar beter allemaal hetzelfde zijn.
Goeie.
Maar dat is ook niet echt het probleem. Meer dat twee vrouwen die een kind samen opvoeden veel beschermender zijn dan twee mannen bijvoorbeeld. Dat is althans wat ik vaak constateer.
Maar goed, wederom,het is een gevoelsding, niet iets wat te bewijzen of te staven is natuurlijk. Is er eigenlijk onderzoek naar verschil tussen kinderen van homo's en hetero's gedaan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2011 15:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 april 2011 15:18 schreef Onweerwolf het volgende:
Belachelijk dat er nog steeds mensen zijn die serieus menen dat een kind per se een man en een vrouw nodig heeft om fatsoenlijk op te groeien. Zullen we kinderen waarvan een ouder vroegtijdig overlijdt ook maar laten adopteren door gezinnen waarvan pa en ma nog steeds allebei leven?
Je zult toch moeten toegeven dat een eenoudergezin niet per se een ideale situatie is? Waarom zou je voor zoiets kiezen dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-04-2011 15:25 by Silence Profiel van Silence

Ik ben ook erg benieuwd wanneer de eerste bron opduikt dat kinderen opgevoed door een vader/moeder gezonder/gelukkiger/(normaler?) zijn dan die van een homosexueel stel.

Ik ben het volledig met AG eens, er zijn zo ontzettend veel onnatuurlijke situaties waarin een kind kan opgroeien. Ik denk dat het belangrijker voor een kind is dat het twee liefdevolle ouders heeft dan het geslacht/geaardheid die deze ouders hebben.

Edit:
quote:
Op 22 april 2011 15:22 schreef bastianus het volgende:
Maar goed, wederom,het is een gevoelsding, niet iets wat te bewijzen of te staven is natuurlijk. Is er eigenlijk onderzoek naar verschil tussen kinderen van homo's en hetero's gedaan?
Kijk, dat wilde ik inderdaad even horen.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 22-04-2011 15:26]


Pit Beast
Usericon van Pit Beast
Posted 22-04-2011 15:26 by Pit Beast Profiel van Pit Beast

quote:
Op 22 april 2011 15:22 schreef bastianus het volgende:
Goeie.
Maar dat is ook niet echt het probleem. Meer dat twee vrouwen die een kind samen opvoeden veel beschermender zijn dan twee mannen bijvoorbeeld. Dat is althans wat ik vaak constateer.
Maar goed, wederom,het is een gevoelsding, niet iets wat te bewijzen of te staven is natuurlijk. Is er eigenlijk onderzoek naar verschil tussen kinderen van homo's en hetero's gedaan?
Geen idee, maar als er zoiets is zou ik het wel willen lezen.

Niet dat ik dan ineens anders zou gaan denken, denk ik, maar toch.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-04-2011 15:28 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 22 april 2011 15:25 schreef bastianus het volgende:
Je zult toch moeten toegeven dat een eenoudergezin niet per se een ideale situatie is? Waarom zou je voor zoiets kiezen dan?


Ik ken mensen die prima volwassen geworden zijn terwijl ze uit een een-ouder-gezin komen. Hoezo niet ideaal? En waarom zou 2 wel ideaal zijn, waarom niet 3? Vroeger leefden grootouders vaak bij het gezin in en deden mee aan de opvoeding, was dat niet beter?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sater
Usericon van Sater
Posted 22-04-2011 15:30 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 22 april 2011 15:28 schreef Onweerwolf het volgende: Vroeger leefden grootouders vaak bij het gezin in en deden mee aan de opvoeding, was dat niet beter?


Neejoh, als het zo bedoeld was, waren er geen bejaardentehuizen gemaakt...


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-04-2011 15:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 april 2011 15:25 schreef Silence het volgende:
Ik ben het volledig met AG eens, er zijn zo ontzettend veel onnatuurlijke situaties waarin een kind kan opgroeien. Ik denk dat het belangrijker voor een kind is dat het twee liefdevolle ouders heeft dan het geslacht/geaardheid die deze ouders hebben.

En als die situatie om wat voor reden dan ook 'onnatuurlijk' is: hoe moeilijk is het om zo'n kind dan wél de juiste patronen en rolmodellen te geven? Je hebt toch wel vriendinnen als homostel? Een goede vriend als alleenstaande moeder?

En dingen als te beschermend opvoeden, hoezo zou dat alleen met lesbi-stellen gebeuren? En gebeurt het daar wel meer dan bij hetero-stellen? Is het slechter dan hoe de rest van de kinderen van hetero-stellen opgevoed worden?

Zolang die kinderen er maar niet als psychopaat uitkomen en lekker mee kunnen doen in het leven blijft het allemaal wel heel subjectief of het 'goed' of 'slecht' is.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-04-2011 15:31]


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2011 15:32 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 22 april 2011 15:25 schreef Silence het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd wanneer de eerste bron opduikt dat kinderen opgevoed door een vader/moeder gezonder/gelukkiger/(normaler?) zijn dan die van een homosexueel stel.

Ik ben het volledig met AG eens, er zijn zo ontzettend veel onnatuurlijke situaties waarin een kind kan opgroeien.
Scheidingen, vroeg overlijden een vd ouders, slechte familiebanden, allemaal 'onnatuurlijke' situaties waar kinderen, door de bank, totaal niet onder lijden!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2011 15:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 april 2011 15:28 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ken mensen die prima volwassen geworden zijn terwijl ze uit een een-ouder-gezin komen. Hoezo niet ideaal? En waarom zou 2 wel ideaal zijn, waarom niet 3? Vroeger leefden grootouders vaak bij het gezin in en deden mee aan de opvoeding, was dat niet beter?
Ik denk het wel, eerlijk gezegd. Wij doen heel veel met opa en oma samen. Wat dat betreft ben ik best traditioneel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-04-2011 15:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 april 2011 15:32 schreef kwelgeest het volgende:
Scheidingen, vroeg overlijden een vd ouders, slechte familiebanden, allemaal 'onnatuurlijke' situaties waar kinderen, door de bank, totaal niet onder lijden!

:') Kom op zeg, dit kun je niet menen.

Een homokind bij een heterostel, nog zo'n onnatuurlijke situatie waar zo'n kind niet onder lijdt, zeker?


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-04-2011 15:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 22 april 2011 15:33 schreef bastianus het volgende:
Ik denk het wel, eerlijk gezegd. Wij doen heel veel met opa en oma samen. Wat dat betreft ben ik best traditioneel.


En als opa en oma overlijden ga je dan het bejaardentehuis af op zoek naar nieuwe op geef je je kinderen op voor adoptie?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen