|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Hier verder. |
|
in Nederland nemen ze het langzamerhand ook over!! zowat alle snackbars(friettenten) in mijn naaste omgeving worden nu gerund door chinezen!!! |
|
Stop de chinaïsering van Europa!! |
|
aanstaande wereldmacht ja, dat china |
|
quote: dat wordt: PVV, the sequel??? |
|
quote: U bedoelt snackbals en fliettenten inderdaad. Ooit van een Chinees-Nederlandse leerling van mij geleerd dat je in die tenten een kipchampignonkroket moet bestellen, dat kan leiden tot hilarische versprekingen Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
quote: Niet alleen snackbars. Kijk maar eens hoeveel bedrijven in NL en europa nu in Aziatische handen zijn. India is ook goed bezig trouwens. -------------- Chinezen lopen zich warm voor aankoop Nederlandse bedrijven 25 september 2010, 10:30 uur | FD.nl 3 Door: Maarsen H. Chinezen staan klaar om bedrijven in Nederland te kopen. 'Hun vuurkracht is enorm.' Een Nederlands familiebedrijf dat in handen komt van een Chinese partij? Het is straks de gewoonste zaak van de wereld, zo verwacht Maarten Wolleswinkel van fusie- en overnameadviseur Holland Corporate Finance. Het bekendste voorbeeld tot nu toe is winkelketen Kruidvat, groot gemaakt door de familie De Rijcke en in 2002 onderdeel geworden van het conglomeraat Hutchison Whampoa in Hongkong. Vorig jaar deden de Chinezen weer van zich spreken toen zij windturbinebouwer Darwind kochten uit de boedel van Econcern. Logistiek en retail Daar zal het niet bij blijven, weet Wolleswinkel. 'Wij zien een sterk groeiende Chinese interesse in bedrijven in Nederland en Europa.' De animo beperkt zich niet langer tot de mijnbouw in Australië en Canada, bedoeld om de aanvoer van grondstoffen in China veilig te stellen. Minstens zoveel belangstelling is er tegenwoordig voor de logistiek, de groothandel en de retail. Vooral merken en mode zijn gewild. De Chinezen willen steeds dichter bij de consument zitten om hun waren aan de man te brengen. Op hun verlanglijstje staat bijvoorbeeld een elektronicaketen in Europa die goed zou aansluiten bij de productie in eigen land. De regering in Peking stimuleert overnames in het buitenland via concerns die aan de overheid gelieerd zijn. Geld is er in overvloed. De berg aan buitenlandse valuta's, verkregen uit de export van producten, is gegroeid tot het astronomische bedrag van $ 2000 mrd. Daar staan natuurlijk wel schulden tegenover, maar dan nog blijft er een flinke buidel over. 'Er is een sterke drang om de geldmiddelen om te zetten in een veilige investering die de internationale markt vergroot', verklaart Wolleswinkel. Onbegrip De cijfers spreken boekdelen. Vorig jaar hebben 13.000 Chinese bedrijven voor bijna $ 50 mrd geïnvesteerd in 177 landen. Alsof er geen wereldwijde crisis woedde. Dit jaar wordt de $ 60 mrd gehaald. Op de wereldwijde fusie- en overnamemarkt is China in amper tien jaar opgeklommen van de twaalfde naar de derde plaats, na de VS en Frankrijk. Die opmars is voor Holland Corporate Finance reden een aparte 'China-desk' in te richten, samen met partner Quam Capital in Hongkong. Doel is de Chinese kopers te begeleiden bij acquisities en ze vertrouwd te maken met de Europese mores. Want door onbegrip kunnen transacties nog gemakkelijk afketsen. Zo is recentelijk de verkoop van een Nederlandse toeleverancier aan de scheepsbouw stukgelopen op taal- en cultuurverschillen. Wolleswinkel: 'Als Chinezen deelnemen in een westers bedrijf moeten ze leren begrijpen dat ze niet eenzijdig een strategie kunnen opleggen aan hun zakenpartner.' Jaarlijks tot tien bedrijven Wat ze vaak missen, is ervaring met de snelheid waarmee de verkoopprocessen - veelal via veilingen - verlopen, zo stelt consultant Dennis Plomp die voor Quam in Hongkong werkt en daar contacten onderhoudt met beursgenoteerde Chinese vennootschappen. Die kunnen vanwege hun hoge financiële waarderingen gemakkelijk aan geld komen om overnames te financieren. Zijn schatting is dat de Chinezen jaarlijks vijf à tien middelgrote bedrijven in Nederland gaan kopen, vergeleken met twee à drie vóór de economische crisis. Copyright (c) 2010 Het Financieele Dagblad [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 03-10-2010 14:20] Je moeder. |
|
quote: zijn die dan niet "gevaarlijker" voor Nederland dan wat moslims? (die vooral elkaar afmaken, bijv. als ze er niet over eens worden of mohammed nu eerst zijn linker- of rechterschoen aandeed) |
|
Ik vind het in die zin gevaarlijk omdat het een enorme invloed van China op ons economisch beleid betekent, en dat van een land waar ik qua mensenrechten (Tibet, Taiwan, gedwongen deportaties van gezinnen i.v.m. industriële plannen) mijn bedenkingen bij heb. Denk bijvoorbeeld aan het gedoe en de dreigementen met sancties wanneer het aankomt op leveringen van duikboten aan Taiwan destijds. Zeg maar de eeuwige geld/geweten kwestie ("idealen zijn mooi, maar je kan ze niet eten" als je begrijpt wat ik bedoel) Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Eigenlijk wel. Daar hebben ze geen of nauwelijks arbo en belachelijke eisen aan werkgevers waardoor ze veel goedkoper kunnen produceren. Rechten kopen -> productie verplaatsen. Je moeder. |
|
quote: Ik moet hierbij ook denken aan de russen die de energieleveranciering zo kunnen stil leggen. Stel dat het merendeel van de bedrijven van de CHinezen zijn en ze verhuizen alles (ff een simpel "worst case scenario") dan zitten wij met de gebakken peren (pelen??). Nee, dan hoeven ze tegen mij niet meer over wat marginale moslims te beginnen, dan zit het gevaar vooral in die hoek |
|
Klopt, het zijn alleen twee verschillende bedreigingen. De "pigmentgehandicapte Noord-Afrikaanse mederijksgenoten" waar de PVV zo tegen ageert betreft de veiligheid van de gemiddelde Nederlanders op straat en de Chinese invloed is van invloed op onze economische zelfbeschikking. Overigens, een Chinese moslim zou het summum zijn Maar het zal niet lang duren of China heeft een dominante rol (als het al niet zo ver is): ze steunen de USA al heel lang met geld, hebben in meer landen belangen (en zijn nu in een soort van valuta-oorlog leidend omdat een lage koers gunstig is voor de export) en zullen niet schromen deze belangen politiek uit te spelen. Want wie de centen beheerst... Oh ja, en @ Attila: gebakken banaan (zit namelijk geen "r" in) zijn ze al decennia goed in, nu kunnen heel goed de "pelen" (wel met een "r") volgen [Dit bericht is gewijzigd door Vampire John op 03-10-2010 15:32] Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
quote: Je bedoelt als er eentje dood neervalt hebben ze nog ruim een miljard anderen... |
|
quote: idd en wij als westen maar de helft! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ook dat ja. Je moeder. |
|
quote: Mooi man, ik ga komend weekend naar Londen, over twee weken naar Madrid en met oud & nieuw naar Berlijn. Living on the edge. |
|
Ik vraag me af of dit terecht is of omdat ze nog even de publieke opinie willen beïnvloeden. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
geniaal hoe ze onvoorspelbaar gedrag voorspelbaar proberen te maken met een dreigingsniveau. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Inderdaad, en dan vooral die laatste alinea. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
Rabbijn vindt seks met de vijand kosjer TEL AVIV - Vrouwelijke agentes van de Israëlische geheime dienst Mossad mogen buitenechtelijke seks hebben als dat in het belang van Israël is. Dat staat in een studie van een rabbijn onder de titel Verboden Seks In Het Belang Van De Nationale Veiligheid. Bij een zogeheten Missie Honingval kunnen Israëlische agentes proberen om gevaarlijke terroristen bij de seks belangrijke informatie te ontfutselen, aldus de krant Yediot Achronot. De rabbijn die buitenechtelijke spionnenseks in de joodse traditie toelaatbaar acht, beroept zich op meerdere Bijbelverhalen. Zo gebruikte de Joodse Ester haar vrouwelijke charmes om de Perzische koning Xerxes I te weerhouden van de moord op duizenden Joden. De Mossad moet indien mogelijk ongehuwde agentes inzetten voor de Honingval-missies. Agentes die zich schuldig maken aan echtbreuk, moeten daarna scheiden volgens de rabbijn. http://www.nu.nl/opmerkelijk/2348691/rabbijn-vindt-seks-met-vijand-kosjer.html Never have so many sacrificed so much for so few |
|
Leeuwen vallen man aan in Circus. Hier een linkje met filmpje, omdat ik te lui (en weinig tijd heb) om het te kopieren. http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watch/article/detail/517271/2010/10/05/Leeuwenact-in-circus-loopt-gruwelijk-fout.dhtml GVD daarom moeten ze dus dieren verbieden in het circus. Dat is geen plek voor dieren.... On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
In Vlaanderen weten ze wel hoe ze het ijzergebrek bij ouderen aan moeten pakken! Brood met schroeven voor zieken en bejaarden In een tiental West-Vlaamse bejaarden- en ziekenhuizen zijn maandag schroeven in het brood voor bewoners en patiënten gevonden. Volgens de leverancier van het brood is dat waarschijnlijk het gevolg van sabotage door een van zijn medewerkers. Dat hebben Vlaamse media dinsdag gemeld. Volgens zaakvoerder Marc Ranson van een industriële bakkerij in Aarsele zaten de schroeven in een portie deeg waarmee 220 bruine broden werden gebakken. "Een schroef, dat zou kunnen. Maar veertig? Dit moet sabotage zijn door een van mijn 33 werknemers", aldus de zaakvoerder. Hij heeft een klacht tegen onbekenden ingediend bij justitie. Na een terugroepactie werden ongeveer honderd van de 220 broden bij de bakkerij terugbezorgd. In veertig van die broden zaten een of meer schroeven. Overigens raakte niemand gewond door het eten van de broden. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-10-2010 10:41] |
|
quote: +1 Verder dikke prima, gelijk heeft dat beest. Als ik constant met een stok in mijn gezicht werd gepord zou ik ook klappen uitdelen. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Oostblokkers he .. |
|
Brandweer laat huis met opzet afbranden Uitgegeven: 4 oktober 2010 16:35 Laatst gewijzigd: 4 oktober 2010 16:35 AMSTERDAM – Amerikaanse brandweermannen hebben een huis met opzet in vlammen laten opgaan omdat de bewoners hun bijdrage aan het plaatselijke brandweerkorps niet hadden voldaan. De brandweer greep pas in toen het vuur oversloeg naar het buurhuis, zo meldt The Telegraph maandag. De bewoners van het brandende huis in de Amerikaanse staat Tennessee hadden verzuimd de verplichte brandweerbijdrage van 75 dollar (55 euro) te betalen. “Een treurig voorval”, zegt woordvoerder Jeff Vowell tegen de Britse krant. Volgens Vowell is het voor de lokale overheid te duur om het naar afgelegen gebied uit te rukken. © NU.nl :') Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |