IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws omdat oud niet nieuw is... [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-10-2010 12:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Amper drie dagen na de hartverwarmende redding van 33 mijnwerkers in Chili die 69 dagen vastzaten onder de grond, komt er slecht nieuws uit China en Ecuador, waar na ongevallen 21 kompels diep in de grond geblokkeerd zitten.

Na een gasexplosie in een Chinese steenkoolmijn in het zuiden van de provincie Henan zijn 20 mijnwerkers overleden. 17 kompels zitten nog vast.

Een gasexplosie ligt aan de basis van de mijnramp. Het is nog niet duidelijk op welke diepte de kompels zich bevinden.

Chinese mijnen worden beschouwd als de meest onveilige ter wereld. Vorig jaar kwamen volgens de officiële cijfers 2.631 Chinese mijnwerkers om het leven. Wereldwijd zijn er dat naar schatting 12.000 per jaar, maar dat cijfer is verre van volledig omdat veel ongevallen niet gerapporteerd worden.

Goudmijn in Ecuador
In een goudmijn in de Ecuadoraanse provincie El Oro zitten ook vier mijnwerkers vast onder grond na een mijnongeval. De mijnschacht waarin ze aan het werk waren stortte vrijdag in als gevolg van de aanwezigheid van water. De kompels bevinden zich op een diepte van 150 meter. Twee van hen zijn broers.

Er wordt een reddingsoperatie opgestart maar het is wachten op meer duidelijkheid omtrent het lot van de kompels, aldus de autoriteiten. De reddingswerkers proberen intussen een luchtschacht te boren naar de mijnwerkers.

De mijn wordt sinds 2004 uitgebaat door de firma Minesadco. De geblokkeerde mijnwerkers maken deel uit van de nachtploeg, die ongeveer 50 mensen telt.

Los 33 allemaal uit ziekenhuis
In Chili zijn bijna alle mijnwerkers die woensdag werden bevrijd weer naar huis mogen terugkeren. De twee laatsten mochten het ziekenhuis in Copiapo verlaten, maar zijn overgebracht naar een andere instelling waar ze nog enkele lichte behandelingen zullen ondergaan, zo heeft dokter Paola Neumann, gezondheidsverantwoordelijke van de regio Atacama, laten weten.

De 33 mijnwerkers zaten 69 dagen vast onder de grond, maar bleken het na hun bevrijding allen wonderwel redelijk goed te stellen.

Donderdagavond mochten de eerste drie mijnwerkers al naar huis. In de loop van vrijdagnamiddag verlieten verschillende groepjes mijnwerkers discreet per voertuig het ziekenhuis. Aan het einde van de dag volgde dan een konvooi van verschillende wagens.

Geen enkele mijnwerker legde een verklaring af voor de talrijke journalisten die ter plaatse post hadden gevat, zo constateerde het Franse persagentschap AFP.

De namen van de twee mijnwerkers die naar een andere instelling werden overgebracht, zijn niet vrijgegeven, maar dokter Neumann zei wel dat een van hen behandeld wordt wegens een tandprobleem en de andere kampt met symptomen als duizeligheid en misselijkheid




ja, dat wordt een trend


signature


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-10-2010 14:24 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Maas: Niks mis met Sint

Regisseur Dick Maas krijgt wellicht met de roe. De Reclame Code Commissie gaat een oordeel vellen over de reclamecampagne rond zijn film Sint.

De organisatie heeft tientallen klachten ontvangen over reclames voor de komische horrorfilm, waarin Sinterklaas kinderhoofden afhakt. Boeroepers vinden het promotiemateriaal van de film daarom ongeschikt voor kinderen.

Maas is verbaasd en geïrriteerd. "We hebben heel bewust niet het verminkte gezicht van Sint op het affiche gezet" , legt hij uit. "Niet alleen om de tere kinderzieltjes te beschermen. Maar vooral omdat het voor de kijkers leuker is als ze niet alles van tevoren weten."

"Als kinderen vragen gaan stellen over de poster, dan vertellen ze maar dat het zijn gekke broer is", suggereert de regisseur. "Mensen die hun kinderen jarenlang wijsmaken dat een bisschop met zijn paard over de daken rijdt, kunnen daar vast wel een mooi verhaal van maken. Ik ben heel benieuwd wat ze tegen hun kinderen zeggen als die allerlei nare berichten over de katholieke kerk op het journaal zien."

(SN)

Goede reactie van Dick.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-10-2010 21:21 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Feestgangers keren zich tegen politie
Uitgegeven: 16 oktober 2010 14:54
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2010 14:57

WINSCHOTEN - De politie is zaterdagochtend op het Marktplein in de Groningse plaats Winschoten slaags geraakt met een menigte van driehonderd feestgangers en omstanders. Bij de vechtpartij raakten een politieagente en verschillende omstanders gewond.
Dat maakte de politie bekend. Na een schoolfeest verzamelde een grote groep feestgangers zich op het plein.

Een 17-jarige jongen uit Winschoten ging door onbekende oorzaak door het lint en begon wild om zich heen te slaan.

Glas en stenen

Voor de politie was dit reden om de man aan te houden, waarop de menigte zich tegen de dienders keerde. Ze werden bekogeld met glas en stenen en daarbij raakte een politieagente gewond aan haar oog.

De menigte ging niet in op het bevel van de politie om het plein te verlaten. Daarop zijn er charges uitgevoerd, waarbij ook een politiehond is ingezet. Met behulp van andere politieagenten kon de rust worden teruggebracht. Er zijn daarbij geen aanhoudingen verricht.

De aan het oog gewonde politieagente en omstanders met bijtwonden moesten zich in het ziekenhuis laten behandelen. De recherche is een onderzoek gestart.

© ANP

Nu.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 16-10-2010 21:21]


 


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 16-10-2010 21:23 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Winschoten of all places


Against God and Government


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-10-2010 21:24 by Forever After Profiel van Forever After

Grunningers zijn nogal opstandig deze week. :')


 


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 17-10-2010 12:52 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Nieuwtje van over de grens:


'Multiculturele samenleving mislukt'

POTSDAM - De poging om van Duitsland een multiculturele samenleving te maken, is mislukt. Dat zei de Duitse bondskanselier Angela Merkel zaterdag op een bijeenkomst in Potsdam met jongeren van haar christendemocratische partij CDU. Merkel stelde dat Duitsland zichzelf een tijd voor de gek heeft gehouden, door te denken dat de gastarbeiders die in de jaren '60 naar het land kwamen weer weg zouden gaan.

"Maar dat is niet de realiteit", aldus Merkel. "De poging om een multiculturele samenleving op te bouwen en naast elkaar te leven, is mislukt, volkomen mislukt."

Merkel sloot zich daarmee aan bij eerdere uitspraken van politici. Afgelopen week zei Horst Seehofer, de leider van regeringspartij CSU, al dat de multiculturele samenleving mislukt was: "Multiculti is dood!", aldus Seehofer.

Meer integreren

Merkel reageerde verder op uitspraken van bondspresident Christian Wulff, die stelde dat de islam inmiddels bij Duitsland hoort, net als het christendom en jodendom.

Merkel erkende dit, maar benadrukte dat immigranten meer moeten doen om goed te integreren, waaronder het leren van de taal. "Iedereen die niet meteen Duits spreekt, is niet welkom."


Dommer

In Duitsland heerst al enige tijd een verhit debat over integratie en de aanwezigheid van islamitische mensen.

Het debat barstte los in augustus toen Thilo Sarrazin, een hoge medewerker van de Duitse centrale bank, een boek publiceerde waarin hij onder meer schrijft dat moslims de Duitsers dommer maken. Sarrazin verloor zijn baan door zijn uitgesproken mening, maar in de samenleving werd zijn mening door veel mensen gedeeld.


Overspoeld

Volgens een recent onderzoek van de denktank van de Friedrich Ebert stichting gelooft meer dan een derde van de Duitsers dat de 16 miljoen immigranten alleen voor de uitkeringen naar Duitsland zijn gekomen.

Een ongeveer even groot aantal mensen vindt dat Duitsland overspoeld wordt door buitenlanders. De denktank liet weten bezorgd te zijn over de zeer rechtse meningen van het Duitse volk.



Bruce Banner


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-10-2010 12:58 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Vreemd, en dat terwijl het hier juist een enorm succes is?[/sarcasme]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-10-2010 13:08 by Staalman Profiel van Staalman

Een multi-culturele samenleving is ook onmogelijk en te gek voor woorden i.m.o.
Ik ben meer een voorstander van een multi-nationale samenleving.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 17-10-2010 13:12 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 17 oktober 2010 12:52 schreef Lainedil het volgende:

Een ongeveer even groot aantal mensen vindt dat Duitsland overspoeld wordt door buitenlanders.


Om nog even hierop te reageren: ik sprak de taal en had een baan in DE gevonden voordat ik die kant op verhuisd ben. Pas me netjes aan, houd me aan de regels, dus men heeft van mij niets te vrezen.


Bruce Banner


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-10-2010 14:09 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 17 oktober 2010 13:12 schreef Lainedil het volgende:
Om nog even hierop te reageren: ik sprak de taal en had een baan in DE gevonden voordat ik die kant op verhuisd ben. Pas me netjes aan, houd me aan de regels, dus men heeft van mij niets te vrezen.
Menig Ausländer kan aan jou dan ook een voorbeeld nemen.
Hoewel... Pfoten ab van de lokale blondines!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 17-10-2010 14:13 by Yirroth Profiel van Yirroth

Hopelijk schaffen ze de EU ook meteen af, want dat is ook "multicultureel".


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2010 14:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 oktober 2010 13:12 schreef Lainedil het volgende:
Om nog even hierop te reageren: ik sprak de taal en had een baan in DE gevonden voordat ik die kant op verhuisd ben. Pas me netjes aan, houd me aan de regels, dus men heeft van mij niets te vrezen.
Dus? Ook jij bent daar een auslander .. als die raus moeten musst du auch raus


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-10-2010 14:19 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 17 oktober 2010 14:17 schreef Jenje het volgende:
Dus? Ook jij bent daar een auslander .. als die raus moeten musst du auch raus
Ja, echter hoeft niemand raus zover ik dit bericht begrijp. Jij snapt em anders?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2010 14:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 oktober 2010 14:19 schreef Greycloak het volgende:
Ja, echter hoeft niemand raus zover ik dit bericht begrijp. Jij snapt em anders?
Ik snap em prima. Jij niet geloof ik.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-10-2010 14:48 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Oh, "de grap" ipv het bericht.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-10-2010 18:16 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ook mooi:

quote:
Lichtloze fietser loopt tegen de lamp

Een 16-jarige fietser uit Vlissingen is op een wel heel ongelukkige manier tegen de lamp gelopen. De jongen probeerde vannacht te vluchten voor de politie toen hij betrapt werd op fietsen zonder licht. Dat schrijft de Provinciale Zeeuwse Courant.

De politieagent reed in een auto toen hij de jongen ontdekte die zonder licht fietste. De agent riep uit de auto naar de jongen dat hij moest stoppen. Maar de jongen fietse door, toen de agent hem bijna klem reed, ging hij te voet verder, met zijn fiets aan de hand.

De agent vervolgde de achtervolging ook te voet. Op een gegeven moment keek de jeugdige delinquent achterom om te kijken of hij nog ver voor lag op oom agent. Met zijn hoofd naar achter gericht liep hij tegen de lamp (een lantaarnpaal).

Hierop kon de agent de jongen inrekenen. Hij kreeg drie boetes: voor het negeren van een stopteken, voor het fietsen zonder licht en voor het op de stoep fietsen.

(SN)



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 17-10-2010 18:16]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2010 18:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-10-2010 19:22 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Brand doodt 45.000 kippen in schuur Dreumel
Uitgegeven: 17 oktober 2010 17:43
Laatst gewijzigd: 17 oktober 2010 18:27

DREUMEL - Een kippenschuur in de Gelderse plaats Dreumel is zondagmiddag afgebrand. Alle 45.000 kippen kwamen daarbij om het leven, aldus de politie. De rookpluim was van grote afstand te zien.

De schuur aan de Papesteeg moet als verloren worden beschouwd.

Diverse korpsen uit de omgeving werden ingezet voor de bestrijding van het vuur. De brandweer gaf rond zes uur, een uur nadat de brand ontstond, het sein brand meester.

Door de brand ontstond een stroomstoring. Die heeft echter weinig gevolgen omdat de boederij in het buitengebied ligt.

© ANP


Nu.nl


Fried Chicken.


 


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-10-2010 19:25 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Gebeurt wel vaker geloof ik. Verzekeringsfraude? Anders zouden ze (een deel van) die kippen wel redden lijkt me.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-10-2010 19:27 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

"rookpluim"...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-10-2010 19:27 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Godver.



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-10-2010 19:30 by Forever After Profiel van Forever After



Zou Elite er achter zitten met 1 van zijn experimenten?


 


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-10-2010 19:30 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2010 19:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 oktober 2010 19:25 schreef Vargen666 het volgende:
Gebeurt wel vaker geloof ik. Verzekeringsfraude? Anders zouden ze (een deel van) die kippen wel redden lijkt me.
Verzekering keert echt het verlies aan inkomen niet uit ...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-10-2010 19:55 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Zijn die kippen niets waard dan?

Ben geen pluimveehouder, dus weet er het fijne niet van.

Zijn die kippen trouwens nog eetbaar na zo'n incident?



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen