|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Aangifte doen omdat iemand je 'kuthoer' noemt is ook wel een beetje van de zotte. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Ik hoop toch niet dat jij echt denkt dat zure regen een leugen is. |
|
quote: Nee, het is een linkse hobby... Boeiender |
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zure_regen De dramatische bossterfte waarop de Duitse bodemkundige Bernhard Ulrich rond 1981 de aandacht vestigde, bracht de doorbraak. Ulrich ontdekte dat de bodems onder zwaar aangetaste bossen in het Ertsgebergte sterk waren verzuurd en hij nam aan dat de boomwortels schade ondervonden van het aluminium dat daarbij vrij kwam. Het Duitse Waldsterben kon zich over grote delen van west en Centraal-Europa verspreiden, meende hij. Het werd steeds duidelijker dat zure neerslag een verschijnsel was met vergaande ecologische effecten en dat maatregelen nodig waren. Niet zozeer de kennis van de schade, maar vooral de dramatische toeneming van de schade was er de oorzaak van dat de term zure regen zich ontwikkelde van een wetenschappelijk begrip tot een volksuitdrukking waarmee bijna het totaal van de luchtverontreiniging werd bedoeld. In 1995 herriep Ulrich zich en trok zijn waarschuwing voor het Waldsterben in, vanwege het ontbreken van wetenschappelijk bewijs. Nou vooruit, misschien had ik 'leugen' moeten vervangen door 'vergissing'. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: net als het gat in de ozonlaag zeker, of het kappen van de regenwouden. Raar dat mensen altijd een milieuprobleem als "nep" zien maar nooit de economische problemen(terwijl daar 100000 keer meer over wordt geklaagd, of ervoor wordt gelobbied door belangengroepen etc etc) |
|
Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
XXXXXL denkt dat zure regen een fabeltje is? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Nee, hij weet het zeker, want het staat in de pers. Moet er wel even bij vermelden dat hetgeen toen voorgespiegeld is inderdaad wel ver van de waarheid verwijderd was. Boeiender |
|
quote: Tuurlijk, maar het bestaan van zure regen is al veel langer geleden aangetoond. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
XXL gelooft wel meer dramaverhalen niet en / of denkt dat ze enorm zijn aangedikt. Deze is ook leuk: http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M6&s=M64&ss=P983&l=NL Ben benieuwd naar de reacties. *Vast popcorn pakt* Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Ben je ook een christen toevallig? Die geloven namelijk ook niet in wetenschap. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: het is gewoon een opinie van iemand (van skepsis dacht ik) het is dus geen wetenschap. ik zou zeggen geloof wat je wil, maar dit artikel gaat keer op keer erg kort door de bocht. Zure regen bestaat nog steeds, maar is juist dankzij maatregelen, goed teruggedrongen. Verder is het net alsof mensen niet in verkeersslachtoffers geloven en stoplichten dus niet nodig zijn(of zoiest dan ) |
|
quote: Sja, volgens mij is het al lang geen issue meer. In al die jaren dat ik bijvoorbeeld grondwatermonsters heb genomen zijn de PH waarden niet significant omhoog gegaan.... Boeiender |
|
quote: Kansloos! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Dat hangt er vanaf hoe je issue wilt definiëren. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: nee, omdat de maatregelen zijn genomen hangt ook af waar je monsters neemt. OP kalkrijke sites is de verzuring natuurlijk een minder groot probleem dan op zandgronden. Want ik heb bodemmonsters genomen in sites waar de bodem wel is verzuurd. Overigens, als de pH stijgt neemt wordt het juist minder zuur.Ik vermoed dat je hier een typfout hebt gemaakt. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-11-2010 13:54] |
|
quote: Wat dacht je van: Zure regen tast bossen en gebouwen aan, en zorgt voor ophoping van zuren in de grond.... Boeiender |
|
quote: Ja, hehe, de PH is niet omlaag gegaan inderdaad. Maar ik heb het over elke denkbare grondslag in NL. Boeiender |
|
quote: Dat doet het dus. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Oh. Waar heb jij de bewijzen daarvan gevonden? Boeiender |
|
quote: Jij wilt echt daadwerkelijk zeggen dat je niet gelooft dat zure regen bestaat? :') Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ik vraag jou naar bewijsvoering dat de issue zoals ik hem heb omschreven, en waar jij mee akkoord ging, volledig waar is. Boeiender |
|
quote: http://www.trouw.nl/groen/nieuws/article3287715.ece/Zure_regen_was_wel_degelijk_probleem__maar_goed_aangepakt.html een kranteartikel (dat deed jij immers ook! ) |
|
quote: Hehe, ik heb geen krantenartikel gepost hoor.... En ik denk dat nitriet wel een bedreiging kan zijn. Maar goed, ik wacht op OWW. En even iets anders, vond het wel goed gevonden: [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 20-11-2010 14:18] Boeiender |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |