IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws omdat oud niet nieuw is... [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-11-2010 1:29 by XXL Profiel van XXL



Aangifte doen omdat iemand je 'kuthoer' noemt is ook wel een beetje van de zotte.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-11-2010 12:52 by XXL Profiel van XXL

'Straling draadloos internet slecht voor bomen en planten'
Uitgegeven: 18 november 2010 12:34
Laatst gewijzigd: 18 november 2010 13:15
AMSTERDAM – De elektromagnetische straling van draadloos internet en mogelijk ook de straling van mobiele telefoons, hebben een negatief effect op planten en bomen.
© Thinkstock

Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Wageningen, de TU Delft, TNO en de gemeente Alphen aan den Rijn waarover verschillende media berichten.

De straling van draadloos internet veroorzaakt volgens de onderzoekers het afsterven van blad en het achterblijven van groei bij bomen en gewassen.

Ziekteverschijnselen

Het onderzoek werd gestart naar aanleiding van ‘vreemde’ verschijnselen op bomen. Ambtenaren van de gemeente Alphen aan den Rijn ontdekten vijf jaar geleden vlekken, bloedingen, gezwelachtige bastknobbels en ‘mysterieuze’ lijnen die soms openscheurden.

Of de straling ook oorzaak is van deze verschijnselen is uit het onderzoek niet eenduidig gebleken. Wel is zeker dat de ziekteverschijnselen in de hele westerse wereld opduiken en dat alle soorten loofbomen er last van hebben.

70 procent van de bomen in het stedelijk gebied in Nederland vertoont de verschijnselen tegen 10 procent vijf jaar geleden. Bomen in dichter beboste gebieden zijn bovendien niet of nauwelijks aangetast.

Ultrafijnstof

In het onderzoek wordt de mogelijkheid dat ultrafijnstof de oorzaak is van de verschijnselen ook opengehouden. Zeker is in ieder geval wel dat bladsterfte en de beperking van groei worden veroorzaakt door straling, aldus de onderzoekers.
© NU.nl




Ah, kijk. De opvolger van de 'zure regen leugen' dient zich aan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-11-2010 13:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 november 2010 12:52 schreef XXL het volgende:
'Straling draadloos internet slecht voor bomen en planten'
Uitgegeven: 18 november 2010 12:34
Laatst gewijzigd: 18 november 2010 13:15
AMSTERDAM – De elektromagnetische straling van draadloos internet en mogelijk ook de straling van mobiele telefoons, hebben een negatief effect op planten en bomen.
© Thinkstock

Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Wageningen, de TU Delft, TNO en de gemeente Alphen aan den Rijn waarover verschillende media berichten.

De straling van draadloos internet veroorzaakt volgens de onderzoekers het afsterven van blad en het achterblijven van groei bij bomen en gewassen.

Ziekteverschijnselen

Het onderzoek werd gestart naar aanleiding van ‘vreemde’ verschijnselen op bomen. Ambtenaren van de gemeente Alphen aan den Rijn ontdekten vijf jaar geleden vlekken, bloedingen, gezwelachtige bastknobbels en ‘mysterieuze’ lijnen die soms openscheurden.

Of de straling ook oorzaak is van deze verschijnselen is uit het onderzoek niet eenduidig gebleken. Wel is zeker dat de ziekteverschijnselen in de hele westerse wereld opduiken en dat alle soorten loofbomen er last van hebben.

70 procent van de bomen in het stedelijk gebied in Nederland vertoont de verschijnselen tegen 10 procent vijf jaar geleden. Bomen in dichter beboste gebieden zijn bovendien niet of nauwelijks aangetast.

Ultrafijnstof

In het onderzoek wordt de mogelijkheid dat ultrafijnstof de oorzaak is van de verschijnselen ook opengehouden. Zeker is in ieder geval wel dat bladsterfte en de beperking van groei worden veroorzaakt door straling, aldus de onderzoekers.
© NU.nl




Ah, kijk. De opvolger van de 'zure regen leugen' dient zich aan.


Ik hoop toch niet dat jij echt denkt dat zure regen een leugen is.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2010 13:17 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2010 13:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik hoop toch niet dat jij echt denkt dat zure regen een leugen is.


Nee, het is een linkse hobby...


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-11-2010 13:27 by XXL Profiel van XXL

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zure_regen



De dramatische bossterfte waarop de Duitse bodemkundige Bernhard Ulrich rond 1981 de aandacht vestigde, bracht de doorbraak. Ulrich ontdekte dat de bodems onder zwaar aangetaste bossen in het Ertsgebergte sterk waren verzuurd en hij nam aan dat de boomwortels schade ondervonden van het aluminium dat daarbij vrij kwam. Het Duitse Waldsterben kon zich over grote delen van west en Centraal-Europa verspreiden, meende hij. Het werd steeds duidelijker dat zure neerslag een verschijnsel was met vergaande ecologische effecten en dat maatregelen nodig waren. Niet zozeer de kennis van de schade, maar vooral de dramatische toeneming van de schade was er de oorzaak van dat de term zure regen zich ontwikkelde van een wetenschappelijk begrip tot een volksuitdrukking waarmee bijna het totaal van de luchtverontreiniging werd bedoeld.

In 1995 herriep Ulrich zich en trok zijn waarschuwing voor het Waldsterben in, vanwege het ontbreken van wetenschappelijk bewijs.



Nou vooruit, misschien had ik 'leugen' moeten vervangen door 'vergissing'.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-11-2010 13:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 november 2010 13:17 schreef MR. N het volgende:
Nee, het is een linkse hobby...


net als het gat in de ozonlaag zeker, of het kappen van de regenwouden.
Raar dat mensen altijd een milieuprobleem als "nep" zien maar nooit de economische problemen(terwijl daar 100000 keer meer over wordt geklaagd, of ervoor wordt gelobbied door belangengroepen etc etc)


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-11-2010 13:30 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-11-2010 13:35 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

XXXXXL denkt dat zure regen een fabeltje is?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2010 13:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2010 13:35 schreef Onweerwolf het volgende:
XXXXXL denkt dat zure regen een fabeltje is?


Nee, hij weet het zeker, want het staat in de pers.

Moet er wel even bij vermelden dat hetgeen toen voorgespiegeld is inderdaad wel ver van de waarheid verwijderd was.


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-11-2010 13:39 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 november 2010 13:37 schreef MR. N het volgende:
Nee, hij weet het zeker, want het staat in de pers.

Moet er wel even bij vermelden dat hetgeen toen voorgespiegeld is inderdaad wel ver van de waarheid verwijderd was.


Tuurlijk, maar het bestaan van zure regen is al veel langer geleden aangetoond.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-11-2010 13:40 by XXL Profiel van XXL

XXL gelooft wel meer dramaverhalen niet en / of denkt dat ze enorm zijn aangedikt.

Deze is ook leuk:

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M6&s=M64&ss=P983&l=NL

Ben benieuwd naar de reacties.

*Vast popcorn pakt*


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-11-2010 13:42 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 november 2010 13:40 schreef XXL het volgende:
XXL gelooft wel meer dramaverhalen niet en / of denkt dat ze enorm zijn aangedikt.


Ben je ook een christen toevallig? Die geloven namelijk ook niet in wetenschap.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-11-2010 13:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 november 2010 13:30 schreef XXL het volgende:
http://www.depers.nl/wetenschap/523393/Leugen-mag-niet-ontmaskerd.html


het is gewoon een opinie van iemand (van skepsis dacht ik) het is dus geen wetenschap. ik zou zeggen geloof wat je wil, maar dit artikel gaat keer op keer erg kort door de bocht. Zure regen bestaat nog steeds, maar is juist dankzij maatregelen, goed teruggedrongen.
Verder is het net alsof mensen niet in verkeersslachtoffers geloven en stoplichten dus niet nodig zijn(of zoiest dan )


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2010 13:45 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2010 13:39 schreef Onweerwolf het volgende:
Tuurlijk, maar het bestaan van zure regen is al veel langer geleden aangetoond.


Sja, volgens mij is het al lang geen issue meer. In al die jaren dat ik bijvoorbeeld grondwatermonsters heb genomen zijn de PH waarden niet significant omhoog gegaan....


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-11-2010 13:46 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 november 2010 13:40 schreef XXL het volgende:
XXL gelooft wel meer dramaverhalen niet en / of denkt dat ze enorm zijn aangedikt.

Deze is ook leuk:

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M6&s=M64&ss=P983&l=NL

Ben benieuwd naar de reacties.

*Vast popcorn pakt*


Kansloos!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-11-2010 13:48 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 november 2010 13:45 schreef MR. N het volgende:
Sja, volgens mij is het al lang geen issue meer. In al die jaren dat ik bijvoorbeeld grondwatermonsters heb genomen zijn de PH waarden niet significant omhoog gegaan....


Dat hangt er vanaf hoe je issue wilt definiëren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-11-2010 13:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 november 2010 13:45 schreef MR. N het volgende:
Sja, volgens mij is het al lang geen issue meer. In al die jaren dat ik bijvoorbeeld grondwatermonsters heb genomen zijn de PH waarden niet significant omhoog gegaan....


nee, omdat de maatregelen zijn genomen
hangt ook af waar je monsters neemt. OP kalkrijke sites is de verzuring natuurlijk een minder groot probleem dan op zandgronden. Want ik heb bodemmonsters genomen in sites waar de bodem wel is verzuurd. Overigens, als de pH stijgt neemt wordt het juist minder zuur.Ik vermoed dat je hier een typfout hebt gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-11-2010 13:54]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2010 13:51 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2010 13:48 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat hangt er vanaf hoe je issue wilt definiëren.


Wat dacht je van: Zure regen tast bossen en gebouwen aan, en zorgt voor ophoping van zuren in de grond....


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2010 13:52 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2010 13:50 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, omdat de maatregelen zijn genomen
hangt ook af waar je monsters neemt. OP kalkrijke site sis de verzuring natuurlij keen minder groo tprobleem dan op zandgronden. Want ik heb bodemmonsters genomen in sites waar de bodem wel is verzuurd. Overigens, als de pH stijgt neemt wordt het juist minder zuur.Ik vermoed dat je hier een typfout hebt gemaakt.



Ja, hehe, de PH is niet omlaag gegaan inderdaad. Maar ik heb het over elke denkbare grondslag in NL.



Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-11-2010 13:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 november 2010 13:51 schreef MR. N het volgende:
Wat dacht je van: Zure regen tast bossen en gebouwen aan, en zorgt voor ophoping van zuren in de grond....


Dat doet het dus.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2010 13:53 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2010 13:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat doet het dus.



Oh. Waar heb jij de bewijzen daarvan gevonden?


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-11-2010 13:59 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 november 2010 13:53 schreef MR. N het volgende:
Oh. Waar heb jij de bewijzen daarvan gevonden?


Jij wilt echt daadwerkelijk zeggen dat je niet gelooft dat zure regen bestaat? :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2010 14:03 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2010 13:59 schreef Onweerwolf het volgende:
Jij wilt echt daadwerkelijk zeggen dat je niet gelooft dat zure regen bestaat? :')


Ik vraag jou naar bewijsvoering dat de issue zoals ik hem heb omschreven, en waar jij mee akkoord ging, volledig waar is.


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-11-2010 14:14 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 november 2010 14:03 schreef MR. N het volgende:
Ik vraag jou naar bewijsvoering dat de issue zoals ik hem heb omschreven, en waar jij mee akkoord ging, volledig waar is.


http://www.trouw.nl/groen/nieuws/article3287715.ece/Zure_regen_was_wel_degelijk_probleem__maar_goed_aangepakt.html

een kranteartikel (dat deed jij immers ook! )


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2010 14:17 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2010 14:14 schreef attila_de_hun het volgende:
http://www.trouw.nl/groen/nieuws/article3287715.ece/Zure_regen_was_wel_degelijk_probleem__maar_goed_aangepakt.html

een kranteartikel (dat deed jij immers ook! )


Hehe, ik heb geen krantenartikel gepost hoor....

En ik denk dat nitriet wel een bedreiging kan zijn.

Maar goed, ik wacht op OWW.

En even iets anders, vond het wel goed gevonden:


[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 20-11-2010 14:18]


Boeiender


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen