IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws omdat oud niet nieuw is... [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-10-2010 14:31 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 23 oktober 2010 14:16 schreef M. het volgende:
Ja OK, ik ken dat Franse pensioenstelsel niet goed. Hier hebben we inderdaad een hele goede tweede pijler (i.e. pensioenregeling vanuit de werkgever). Dat maakt nogal wat uit.

Desalniettemin, als je gemiddeld op je 24e of zo met een serieuze baan begint en maar 36 jaar hoeft te werken, betekent dat dus dat zo'n beetje 24 + 80-60 = 44 jaar uit andere middelen bekostigd moet worden. Ik vind 62 jaar ook al een te lage pensioenleeftijd.

Recent was het Nederlandse pensioenstelsel weer als beste ter wereld beoordeeld trouwens, door Mercer. En daar werken heel veel actuarissen, dus die kunnen het weten .

http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/2360082/nederlands-pensioenstelsel-beste-wereld.html



Ik werk al vanaf mijn 18e fulltime dus ik wil ook na 36 jaar stoppen en recht hebben op volledig pensioen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2010 14:42 by bastianus Profiel van bastianus

Kunnen ze niet een verplichte tijd dat je moet werken afspreken? B.v. als je op je achttiende begint veertig jaar werken maar ook als je op je zesentwintigste begint?
Wat ik trouwens ook steeds meer zie is dat mensen graag door willen werken maar dat niet mogen. Die pensioengrens zou toch ook best wat flexibeler kunnen? Ik heb een kennis van in de tachtig die nog steeds allerlei commissariaten en bestuursfuncties vervult en daar ook nog zeer capabel toe is. Waarom zou die grens zo strak moeten liggen? Ik kan me best voorstellen dat ik het later nog leuk vind om wat langer door te werken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2010 14:43 by M. Profiel van M.

@XXL Ja daar zeg je wat. Aantal jaren (fulltime) dienstverband is ook een belangrijk criterium waar ze in de politiek eens over moeten nadenken. Na zeg 45 jaar is het toch echt wel best IMO, ook al ben je dan pas 61.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-10-2010 14:43]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 23-10-2010 14:49 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
je bijna dood door haarverf
Uitgegeven: 22 oktober 2010 13:58
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2010 14:14

AMSTERDAM - Rachel Dowley, een 19-jarige meisje uit Engeland, moest in een ziekenhuis worden opgenomen na een allergische reactie toen ze haar haren zelf van een kleurtje had voorzien. Volgens doktoren zou ze de volgende verfbeurt niet overleven.
© www.gezondheidsnet.nlHet meisje, afkomstig uit Essex, vond haar eigen haarkleur niet mooi en besloot haar haren zwart te verven met de Garnier Herbashine thuiskleuring. Van tevoren besloot ze een allergische test te doen, omdat ze eerder op haar veertiende een kleine allergische reactie had na het zetten van een hennatattoo.



46 uur na de test leek alles veilig en besloot ze haar hele haar te verven. Alles leek goed te gaan, totdat ze de volgende dag wakker werd met een opgezwollen gezicht.







Brandblaren


"Toen ik in de spiegel keek was mijn hele gezicht opgezwollen. Mijn moeder herkende me zelfs niet meer", vertelt de geschrokken Dowley aan Daily Mail. De zwelling werd steeds heftiger en er verschenen rode brandblaren op haar gezicht. 


Ze vertrok samen met haar moeder richting de eerste hulp, waar een dokter haar vertelde dat dit een van de ergste allergische reacties was die hij ooit had gezien. Elke keer dat ze in de toekomst in contact zou komen met haarverf, wordt het alleen maar erger.


Langzaam herstel

"Ik zat de hele dag te huilen en keek elke keer in de spiegel in de hoop mezelf weer terug te zien", aldus Dowley. "Een dag was het zelfs zo er dat mijn ogen dichtzaten van de zwelling en ik een bult zo groot als een golfbal op mijn hoofd had. Het was zo pijnlijk."

Het duurde drie weken voordat de zwelling afnam, hoewel de schade nog steeds te zien is aan de overgebleven littekens op het gezicht van de Engelse.

Dowley heeft inmiddels een actie op Facebook gestart, waarin ze campagne voert om de verf uit de Engelse shappen te halen.




Reactie van Garnier

Garnier, fabrikant van de haarverf, is zelf ook geschrokken van het voorval. "We betreuren het voorval dat mevrouw Dowley heeft moeten doorstaan. We willen haar vragen om contact met ons op te nemen, wanneer we ook maar iets voor haar kunnen betekenen."



En levenslange voorraad haarverf?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-10-2010 18:54 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 23 oktober 2010 14:43 schreef M. het volgende:
@XXL Ja daar zeg je wat. Aantal jaren (fulltime) dienstverband is ook een belangrijk criterium waar ze in de politiek eens over moeten nadenken. Na zeg 45 jaar is het toch echt wel best IMO, ook al ben je dan pas 61.


Voorheen was dat toch ook zo?
40 dienstjaren en dan begon je op je 23e met premie betalen. Dan kon je er met 63 uit.
Wat mij dan handiger had geleken is bijvoorbeeld volledig pensioen uit te keren na pak hem beet 45 jaar betalen ipv 40 jaar. + niet wachten tot je 23 bent maar zodra je werkt premie betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 23-10-2010 18:55]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-10-2010 18:57 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 23 oktober 2010 14:49 schreef Ziona het volgende:
En levenslange voorraad haarverf?



Dan heeft ze nog steeds die allergie.
Mensen moeten gewoon eens genoegen nemen met hun eigen haarkleur ipv al die chemische bende er in te smeren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2010 19:05 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 oktober 2010 18:57 schreef XXL het volgende:
Dan heeft ze nog steeds die allergie.



FIEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeuuuuuuwwwwwww-fizzzle fizzle fiz fzzzzzz fzzzzz plop


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2010 19:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha inderdaad


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2010 20:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Fransen springen uit raam om naakte duivel
Uitgegeven: 23 oktober 2010 19:04
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2010 19:04

PARIJS - Elf mensen zijn zaterdag gewond geraakt in het Franse dorp La Verrière, ten westen van Parijs.

© ANPZe sprongen in paniek uit het raam van een appartement, omdat ze een naakte medebewoner aanzagen voor de duivel. Dat meldde justitie in de nabijgelegen stad Versailles.

In de woning op de tweede verdieping waren dertien mensen aanwezig. Een van hen, een man van Afrikaanse afkomst, was 's nachts opgestaan om zijn baby te eten te geven.



De andere mensen in het appartement dachten echter dat hij Satan was. De man werd in zijn hand gestoken en vervolgens uit het raam gegooid.

Toen hij beneden opkrabbelde en probeerde zijn woning binnen te komen, ontstond de paniek. Justitie onderzoekt of mensen mogelijk zijn gedwongen naar beneden te springen.




Satan heeft humor


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2010 20:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

cholera

Popobawa in Frankrijk!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-10-2010 21:42 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik lees het net ergens, ja.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-10-2010 23:19 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Nummer 1-hit voor Oh Oh Cherso

AMSTERDAM - De feestbeesten van Oh Oh Cherso hebben hun eerste nummer 1-hit te pakken. De single van de acht Hagenezen voert deze week de Single Top 100 aan. Het lied Oh Oh Cherso kwam vorige week binnen op de tweede positie.

Jokertje, Barbie, Sterretje, Matsoe Matsoe, Kabouter, Sniper, Elize en Little Princess legden het vorige week af tegen Antonie Kamerling. De acteur, die begin deze maand een einde aan zijn leven maakte, scoorde ook postuum een nummer 1-hit met Toen Ik Je Zag.

Het nummer, dat Kamerling zong onder de naam van zijn All Stars-personage Hero, zakt deze week naar nummer 33.

Barbra Streisand van Duck Sauce stijgt maar liefst 22 plaatsen en staat deze week op de tweede plek van de singlelijst. Bruno Mars' Just the Way You Are maakt de top drie compleet.

Nick & Simon

De nummer 1-positie in de Album Top 100 is nog steeds voor Nick & Simon. Hun plaat Fier staat voor de derde week op rij aan kop.

De tweede plek in de albumlijst is deze week voor de Kings of Leon, Come Around Sundown stijgt 68 plaatsen. Hold On Tight, de plaat die De Dijk opnam met wijlen Solomon Burke, zakt een plek naar nummer drie.

Het zat er natuurlijk in, maar toch:


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-10-2010 23:56 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Jij bent toch fan van dat soort series?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-10-2010 23:58 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Niet van deze. Geef mij de engelse varianten maar.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-10-2010 0:08 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Oh, ik dacht dat het een soort Big brother variant was.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-10-2010 7:16 by bastianus Profiel van bastianus

Nummer 1 hit Oh oh Cherso, Televizierring voor Carlo en Irene, Wilders die anderhalf miljoen stemmers heeft... De Apocalyps zal niet lang uitblijven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2010 8:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

In Frankrijk is een meisje van 4 maanden overleden nadat elf mensen zaterdagochtend, uit angst voor de duivel, uit een appartement op de tweede verdieping waren gesprongen. Dat heeft substituut Odile Faivre van het parket van Versailles bekendgemaakt.

Naakte man
Dertien mensen bevonden zich in de flat van een appartementsgebouw in de gemeente La Verrière (departement Yvelines). "Omstreeks 3 uur hoorde één van de bewoners zijn kind huilen. Een naakte man, die door een messteek een ernstige handwonde had, stond op om het kind te voeden. Toen de dertiger terugkeerde in de flat, aanzagen de andere bewoners hem voor de duivel en sprongen een aantal medebewoners in paniek uit het raam", aldus de magistrate.

Een andere versie is dat de man pas nadat hij de kleine had gevoed werd neergestoken door de zus van zijn vrouw die dacht dat hij de duivel was. Vervolgens werd hij uit het raam gegooid. Toen hij beneden opkrabbelde en daarna probeerde zijn woning binnen te komen, zou de paniek ontstaan zijn. Het parket onderzoekt ook of mensen mogelijk zijn gedwongen naar beneden te springen.

Zeven gewonden werden naar ziekenhuizen in de regio overgebracht. Een meisje van 4 maanden overleed aan haar verwondingen


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-10-2010 9:30 by XXL Profiel van XXL

Grootste lek van militaire geheimen ooit op Wikileaks
Uitgegeven: 23 oktober 2010 07:52
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2010 13:57
WASHINGTON - De onthullingssite Wikileaks.org heeft gezorgd voor het omvangrijkste lek van militaire geheimen ooit.


De site publiceerde zaterdagochtend 391.832 verslagen over de oorlog in Irak, tussen 1 januari 2004 tot 31 december 2009. De verslagen zijn opgesteld door militairen van het Amerikaanse leger.

De verslagen geven details van 109.032 oorlogsslachtoffers in Irak, waarvan 66.081 burgers. Dat komt uit op een gemiddelde van 31 burgerslachtoffers per dag gedurende zes jaar.

Volgens WikiLeaks is de oorlog in Irak daarmee vijf keer zo dodelijk als de strijd in Afghanistan.

Willekeurig gedood

Oprichter Julian Assange van WikiLeaks zegt dat de verslagen het bewijs leveren voor oorlogsmisdaden. Hij zei dat er genoeg materiaal is voor veertig moordzaken.

''Er zijn verslagen van burgers die willekeurig werden gedood bij controleposten, van Iraakse gevangenen die zijn gefolterd door coalitietroepen en van Amerikaanse militairen die een heel huizenblok opblazen omdat er één verdachte op het dak zit.''

Oogje toeknijpen

Media die de rapporten eerder mochten inzien, stellen dat het Amerikaanse leger meestal een oogje toeknijpt bij de foltering van Iraakse gevangenen. In één geval schoot een Iraakse politieman een gevangene in zijn been.

De gevangene werd ook geslagen met een stok en brandslang, waardoor hij ribben brak en open wonden opliep. ''Geen nader onderzoek'', was de conclusie van het verslag. De documenten tonen ook dat gevangenen zijn verkracht en vermoord.

Weggestreept

In de gepubliceerde verslagen van incidenten zijn namen, plaatsen en enkele andere zaken weggestreept. Het Amerikaanse ministerie van Defensie zegt dat de publicatie desondanks het leven op het spel zet van Iraakse informanten en van soldaten.

Het ministerie roept WikiLeaks op om ''de gestolen documenten terug te geven en van de website te halen''. Een woordvoerder zei dat de verslagen niets nieuws bevatten en geen inzicht geven. ''Het zijn snapshots van gebeurtenissen, die niet het hele verhaal vertellen.''

Bron van de documenten

In juli publiceerde WikiLeaks 77.000 geheime documenten over de oorlog in Afghanistan.

WikiLeaks heeft niet gezegd wat de bron is van de documenten. Maar de VS verdenken Bradley Manning, een US Army informatie-analist. Hij werd in mei opgepakt toen WikiLeaks een video onthulde waarbij een Amerikaanse helikopter burgers doodde.

Hieronder een beknopte weergave van de inhoud van de documenten:

Misbruik gevangenen

Amerikaanse autoriteiten blijken geen onderzoek te hebben gedaan naar honderden gevallen van misbruik van gevangenen door Iraakse agenten en militairen.

Daarbij zijn gevallen van verkrachting en zelfs moord.

Burgerdoden

WikiLeaks zei dat de verslagen uitkomen op 109.032 oorlogsslachtoffers in Irak, waarvan 66.081 burgers. De anderen zijn 23.984 opstandelingen, 15.196 Iraakse militairen en agenten, plus 3771 gesneuvelde coalitie-militairen.

Een Apache-helikopter doodde twee burgers die zich wilden overgeven. Een militaire advocaat rechtvaardigt dat in een verslag: ''Ze kunnen zich niet overgeven aan een helikopter en zijn nog steeds terechte doelen.''

Iraanse invloed

Documenten geven details van de Amerikaanse vrees dat Iran rebelen in Irak hebben getraind.

Een verslag stelt dat een rebellenleider die Amerikaanse militairen heeft gedood, was opgeleid door de Revolutionaire Garde van de islamitische republiek Iran.

Blackwater

Britse onderzoeksjournalisten vonden verslagen met nieuwe gevallen van moorden door een bewakingsbedrijf dat voorheen bekend stond als Blackwater.

Sinds het bedrijf een slechte naam kreeg door een schietpartij waarbij veertien burgers omkwamen, heet de firma Xe Services.
© ANP



Ach, het is oorlog en dan horen dat soort dingen er gewoon bij.
En altijd maar afgeven op die Amerikanen.
Ik geef je op een briefje dat onze eigen jongens zich in een dergelijke situatie echt niet veel anders gedragen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-10-2010 10:35 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 24 oktober 2010 9:30 schreef XXL het volgende:

Ach, het is oorlog en dan horen dat soort dingen er gewoon bij.



Was jij niet die persoon die altijd voor lekker hard straffen is, voor een scheet levenslang etc.? Mooie dubbele moraal. Verkrachting en marteling zijn dus gewoon deel van oorlog, laten we jou en je familie eens in Bagdad droppen en kijken hoe snel je begint met zeiken.

Wat 'bij' oorlog hoort is trouwens extreem vaag. In delen van Afrika horen kindsoldaten bij oorlogen, eveneens als systematische verkrachting en het afhakken van armen en benen. In WO2 hoorde het afschieten van burgers als vergelding op verzetsdaden 'bij' de oorlog. In het Oosten werden lange tijd krijgsgevangen tot slaaf gemaakt. Dat 'hoorde erbij'. Men kan zelfs betogen dat etnische zuivering een integraal deel was van alle gewapende conflicten in de Balkan en het laat-Osmaanse Rijk. Dat betekent niet dat die daden moreel acceptabel zijn en geen repercussies zouden moeten hebben vanuit mijn oogpunt. Mooi als we Duitse oorlogsmisdadigers hadden laten lopen omdat hun verschrikkingen er 'nu eenmaal bij hoorde'. Waarom schaffen we het oorlogsrecht niet gewoon af en dan kan men weer niet hartenlust wreedheden begaan zonder dat mensen hierover gaan zeiken!

Overigens gaat het volgens mij niet zozeer om Amerikanen, maar ook om de Iraakse troepen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 24-10-2010 10:46]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-10-2010 11:07 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 24 oktober 2010 10:35 schreef Gemene Lepel het volgende:
Dat betekent niet dat die daden moreel acceptabel zijn en geen repercussies zouden moeten hebben vanuit mijn oogpunt.


Mee eens hoor, maar dat neemt niet weg dat ik bij mijn standpunt blijf dat in tijden van oorlog dit soort zaken nou eenmaal gewoon gebeuren.

Ik heb het ook niet alleen over martelen en verkrachten maar over het geheel.

In bijvoorbeeld al die haatbaardlanden is het vaak niet eens te zien wie bij het leger zit en wie niet.
Daar loopt niet elke strijder in een mooi design uniform.
Bij twijfel zou ik bijvoorbeeld ook mensen omleggen als het om de vraag 'hij / zij of ik gaat'.

Als het gaat om veiligheid van je eigen manschappen zou jij als iemand geen informatie afgeeft niet de 'we have ways to make you talk' aanpak gebruiken?

Knap.

Dan gaan er hier toch echt wat spijkertjes onder de nagels, zout op schaafwondjes of een waterslang bij iemand in de kont.

Als het gaat om de veiligheid van jezelf of dierbaren is alles toegestaan.


quote:
Op 24 oktober 2010 10:35 schreef Gemene Lepel het volgende:

Overigens gaat het volgens mij niet zozeer om Amerikanen, maar ook om de Iraakse troepen.


Elk leger ongeacht land van herkomst.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-10-2010 11:37 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 24 oktober 2010 11:07 schreef XXL het volgende:


Als het gaat om de veiligheid van jezelf of dierbaren is alles toegestaan.








Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-10-2010 12:29 by XXL Profiel van XXL

Om onder de nagels te prikken, ja.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-10-2010 13:24 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 24 oktober 2010 11:07 schreef XXL het volgende:
Mee eens hoor, maar dat neemt niet weg dat ik bij mijn standpunt blijf dat in tijden van oorlog dit soort zaken nou eenmaal gewoon gebeuren.

Ik heb het ook niet alleen over martelen en verkrachten maar over het geheel.

In bijvoorbeeld al die haatbaardlanden is het vaak niet eens te zien wie bij het leger zit en wie niet.
Daar loopt niet elke strijder in een mooi design uniform.
Bij twijfel zou ik bijvoorbeeld ook mensen omleggen als het om de vraag 'hij / zij of ik gaat'.

Als het gaat om veiligheid van je eigen manschappen zou jij als iemand geen informatie afgeeft niet de 'we have ways to make you talk' aanpak gebruiken?

Knap.

Dan gaan er hier toch echt wat spijkertjes onder de nagels, zout op schaafwondjes of een waterslang bij iemand in de kont.

Als het gaat om de veiligheid van jezelf of dierbaren is alles toegestaan.




Elk leger ongeacht land van herkomst.




Begrijpelijk is niet hetzelfde als acceptabel. Tot op zekere hoogte is de executie van burgers door de Duitsers te begrijpen omdat het voortkomt uit frustratie over verzetsdaden die niet direct op daders zijn terug te voeren en een poging om eigen manschappen te beschermen door komende verzetsdaden af te schrikken met burgerslachtoffers. Maakt dat het echter acceptabel? Zet zoiets iemand vrij van verantwoordelijkheid voor de daden? Dat is de kern waar het hier om gaat.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-10-2010 14:34 by XXL Profiel van XXL

Ik vraag me af in hoeverre het hier gaat om bewust burgerslachtoffers maken.
In de oorlogen die Amerika momenteel voert is vaak sprake van 'verzet' door mensen die gewoon vanuit dorpen en steden opereren en niet altijd een traditioneel leger wat vanaf een legerbasis opereert.

Deze 'troepen' gaan veelal op in de gewone burgerbevolking en krijgen hier ook steun van.

Guerilla oorlogen dus.

Een aanval op deze groepen zal dus zeer waarschijnlijk inhouden dat er ook in behoorlijke mate burgerslachtoffers vallen.

Wat ik jammer vind is dat die zelfingenomen Amerikanen nog steeds niet doorhebben dat deze oorlogen amper te winnen zijn.
Je zou denken dat die na Vietnam hun lesje toch wel geleerd zouden moeten hebben.

Verschil tussen ons leger en bijvoorbeeld, om het actueel te houden, de Taliban in Afghanistan is dat wij vechten voor ons vaderland en die lui vechten omdat het een eer is voor hun geloof te sterven.







[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 24-10-2010 14:34]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-10-2010 14:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 oktober 2010 14:34 schreef XXL het volgende:

Verschil tussen ons leger en bijvoorbeeld, om het actueel te houden, de Taliban in Afghanistan is dat wij vechten voor ons vaderland en die lui vechten omdat het een eer is voor hun geloof te sterven.




dude wat? op welke manier vechten we voor ons vaderland? Ik denk dat de taliban meer vecht voor het vaderland hoor


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen