IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws omdat oud niet nieuw is... [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-11-2010 18:22 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 19 november 2010 18:17 schreef karnivoor het volgende:
Jep, juist het schaalvoordeel maakt het aantrekkelijk.
Maar er wordt toch wel mee gefraudeerd? Daar staat mij nog iets van bij. Dat spullen zogenaamd voor het bedrijf waren, dus BTW terug gevraagd, en dan gewoon particulier gebruikt werden ipv voor het bedrijf.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2010 18:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 november 2010 17:42 schreef MMayo het volgende:
De voorgestelde verhoging van het BTW tarief van 6 naar 19% voor een gedeelte van de culturele sector veroorzaakt ernstige problemen in de evenementenbranche. De Vereniging van EvenementenMakers(VVEM) heeft de Staatssecretaris van Cultuur Zijlstra dringend verzocht het voornemen binnen het nieuwe kabinet te heroverwegen. Bij de VVEM zijn ondermeer Mojo Concerts, ID&T, Rocket Producties, UDC, Gelredome en Amsterdam ArenA aangesloten. Het verzoek wordt tevens ondersteund door Andre Rieu Produkties, Volendam Music, Brand New Live en de VVTP.

Al deze organisatoren, samen jaarlijks goed voor meer dan zes miljoen bezoekers, maken zich grote zorgen over de voorgestelde bezuinigingsmaatregel. De organisatoren die -op eigen kracht en dus zonder subsidie- concerten, dancefeesten, muziekfestivals en musicals organiseren, zien het aantal bezoekers de laatste jaren al drastisch achteruitgaan. De organisatiekosten zijn echter gestegen en het maximale dat bezoekers van evenementen willen betalen, is al bereikt. Met de dreigende extra belasting van 13% vrezen de organisatoren dat vele banen op het spel komen te staan en dat diverse geliefde evenementen in de toekomst geen doorgang meer kunnen vinden. Ook worden er vraagtekens gezet bij de keuze om circussen, voetbalwedstrijden, boeken en films op het lagere BTW tarief te handhaven.

De voorgestelde maatregel zal onmiskenbaar een negatieve spiraal tot gevolg hebben: hogere entreeprijzen, een (nog) hoger ondernemersrisico, minder publiek, minder evenementen, minder organisatoren en minder werkgelegenheid. Bij het definitief invoeren van het lagere BTW tarief voor de culturele sector in 2008 is destijds in de Kamer vastgesteld dat herinvoering van het normale BTW tarief tot vraaguitval zou leiden en daarom niet wenselijk is.

De VVEM en Vereniging voor Vrije Theater Producenten (waarbij bijvoorbeeld Stage Entertainment en Studio 100 zijn aangesloten) laten momenteel de exacte (financiële) consequenties van een eventuele verhoging van de BTW voor de gehele markt doorrekenen en zullen de uitkomsten van het onderzoek aan de Staatsecretaris overleggen. Ook is er een petitie gestart op www.zegneetegendebtw.nl waar bezoekers en organisatoren hun stem kunnen laten horen.


Voetbalwedstrijden in het lage BTW-tarief? Seriously? :')

Bioscopen vond ik al vrij treurig, maar dit... De tering.


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-11-2010 18:24 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 november 2010 18:22 schreef bokaj het volgende:
Maar er wordt toch wel mee gefraudeerd? Daar staat mij nog iets van bij. Dat spullen zogenaamd voor het bedrijf waren, dus BTW terug gevraagd, en dan gewoon particulier gebruikt werden ipv voor het bedrijf.


Sja, wat is frauderen? Veel muzikanten kunnen ook de BTW aftrekken, voor snaren e.d.


Boeiender


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 19-11-2010 18:24 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

...alhoewel dat voor sommige mensen niet zo'n enorm voordeel oplevert.


Bruce Banner


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2010 18:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 november 2010 18:24 schreef MR. N het volgende:
Sja, wat is frauderen? Veel muzikanten kunnen ook de BTW aftrekken, voor snaren e.d.

Say what? Op instrumenten dan?


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-11-2010 18:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 november 2010 18:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Voetbalwedstrijden in het lage BTW-tarief? Seriously? :')

Bioscopen vond ik al vrij treurig, maar dit... De tering.


Ja, voetbal is koning helaas. Miljoenen gemeentegeld naar de diverse "prof" clubs, al dan niet in een stadion gepompt, miljoenen aan politie inzet, het kan niet op voor een spelletje...


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2010 18:27 by Mark Profiel van Mark

Och jee, de haters zijn weer wakker hoor


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2010 18:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 november 2010 18:27 schreef Mark het volgende:
Och jee, de haters zijn weer wakker hoor

Ik ben helemaal geen hater Maar ik vind het wel raar dat voetbal zo ontzien wordt. Nou ja, eigenlijk vind ik dat niet raar, maar wel stom. Vind het ook stom dat de bioscopen ontzien worden, terwijl ik toch ook graag naar de film ga.

Erg 'willekeurig' beleid, zo.


I wish I was a butterfly


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 19-11-2010 18:30 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Street View moet Duitsers vager maken
Uitgegeven: 19 november 2010 10:07
Laatst gewijzigd: 19 november 2010 10:07

BERLIJN - Google moet haar dienst Street View in Duitsland anoniemer maken, op verzoek van de Duitse privacydienst Bundesdatenschutz. Google had toegezegd alle gezichten op de foto's van straten onherkenbaar te maken.
© NovumMaar directeur Peter Schaar van de privacydienst heeft vastgesteld dat op de beelden van Berlijn toch veel gezichten van passanten herkenbaar zijn voor vrienden, collega's en familie.

Google lanceerde donderdagochtend Street View voor de eerste twintig steden in Duitsland. In geen land ter wereld is zo veel weerstand tegen de beelden van Google Street View als bij de oosterburen.



Zo'n 250.000 huishoudens hebben Google gevraagd om hun huis onherkenbaar vaag te maken.

Google heeft ook dat toegezegd. Maar al enkele uren na de lancering hadden handige internetters een truc gevonden om de huizen toch zichtbaar te maken.

Nog vager? Ik vind Duitsers al vaag genoeg.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-11-2010 18:32 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 19 november 2010 18:24 schreef MR. N het volgende:
Sja, wat is frauderen? Veel muzikanten kunnen ook de BTW aftrekken, voor snaren e.d.
Dat is dan voor je beroep. Maar als je vrouw in een zogenaamde bedrijfsauto rijdt en bedrijfscomputer laat gebruiken, mag het niet geloof ik. Al komen ze er niet snel achter.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-11-2010 18:33 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 november 2010 18:27 schreef Mark het volgende:
Och jee, de haters zijn weer wakker hoor


Kom maar met een doortimmerd relaas over waarom voetbal gespaard wordt en miljoenen extra mag kosten en cultuur moet inleveren.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-11-2010 18:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 november 2010 18:32 schreef bokaj het volgende:
Dat is dan voor je beroep. Maar als je vrouw in een zogenaamde bedrijfsauto rijdt en bedrijfscomputer laat gebruiken, mag het niet geloof ik. Al komen ze er niet snel achter.


Hobby.

En qua bedrijfsauto is de controle wel streng ja. Men maakt zelfs foto's van nummerborden in het weekend, bij meubelboulevards en dergelijke.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2010 18:41 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 19 november 2010 18:33 schreef MR. N het volgende:
Kom maar met een doortimmerd relaas over waarom voetbal gespaard wordt en miljoenen extra mag kosten en cultuur moet inleveren.


Voetbal is oek koeltoer.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-11-2010 18:42 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 november 2010 18:41 schreef Mark het volgende:
Voetbal is oek koeltoer.


Hehe, maar PROFvoetbal krijgt miljoenen.... Als het zo PROF is, waarom kunnen ze de broek zelf niet ophouden?


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2010 18:43 by Mark Profiel van Mark

Fair point, snap ik ook niet.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-11-2010 18:44 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

*krabbel krabbel*



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-11-2010 18:45 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 19 november 2010 18:42 schreef MR. N het volgende:
Hehe, maar PROFvoetbal krijgt miljoenen.... Als het zo PROF is, waarom kunnen ze de broek zelf niet ophouden?

Omdat Adidas, Nike, Puma ed tegenwoordig het koordje weglaten en het elastiek te slap is?


Edit: dtdtdtdtdtdtd

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 19-11-2010 18:45]


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2010 18:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

En dat is anders voor de rest van cultuur, omdat... ?


I wish I was a butterfly


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-11-2010 18:46 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 19 november 2010 18:43 schreef Mark het volgende:
Fair point, snap ik ook niet.
Omdat de bestuurders amateurs zijn.

quote:
Op 19 november 2010 18:35 schreef MR. N het volgende:
Hobby.

Kan dat bij meer hobby's? Schilderen en zo?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-11-2010 18:51 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 november 2010 18:46 schreef bokaj het volgende:
Omdat de bestuurders amateurs zijn.

Kan dat bij meer hobby's? Schilderen en zo?


Wel als je het collectief in een jasje giet.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2010 18:58 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 19 november 2010 18:44 schreef Vargen666 het volgende:
*krabbel krabbel*




She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-11-2010 18:59 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen




Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2010 19:02 by Mark Profiel van Mark



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-11-2010 19:10 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 19 november 2010 18:51 schreef MR. N het volgende:
Wel als je het collectief in een jasje giet.

Wanneer de geboekte artiest / band een rechtspersoon is (bijv. een kleine zelfstandige of stichting) dan kun je per factuur uitbetalen. Alleen moet de artiest / band dan een VAR overleggen (Verklaring ArbeidsRelatie), waarmee hij / zij aantoont een bedrijf te zijn. En een kopie paspoort om aan te tonen dat hij / zij dezelfde persoon is als op de VAR staat.

Buitenlandse artiesten kunnen nooit via een factuur worden uitbetaald. Dit kan alleen bij in Nederland ingeschreven artiesten.

Schrijvers, componisten en journalisten zijn vrijgesteld van BTW wanneer ze een ‘artistiek product’ leveren (en dus niet voor een commercial muziek maken).
Het BTW tarief voor optredende artiesten is 6%. Dit geldt ook voor DJ’s en VJ’s, maar niet voor mensen die diensten leveren als bemiddeling of geluidstechniek (= 19%).

Dus de benodigdheden zijn:

•Factuur op naam van ontvanger
•VAR (Verklaring ArbeidsRelatie)
•Kopie paspoort van eigenaar VAR

http://www.openorg.nl/?n=Documenten.UitbetalenZelfstandigeArtiesten


Pfffffff. Ingewikkeld allemaal. Een stortvloed aan regeltjes, daar kan ik beter maar niet aan beginnen als financiele chaoot zijnde.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-11-2010 21:53 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Zo, gaat lekker daar:

Politie Eindhoven is gezag kwijt

De politie van Eindhoven weet zich geen raad meer met een multicultureel getint gezelschap dat de wijk Eckart in haar greep houdt. Een inwoonster kreeg zelfs het goedbedoelde advies om maar geen aangifte te doen.

Criminele Roma en Marokkanen, 'maar ook Nederlandse jongeren', jagen de buurt de stuipen op het lijf. Een bejaarde dame werd van haar scootmobiel beroofd. Dinsdag werd er een buurtgenoot doodgeschoten. De 'Schildstraatgroep’ handelt in drugs, steelt, vernielt en bedreigt, zo schrijft het Eindhovens Dagblad vandaag.


'Een paar maanden terug hebben ze bij die mensen dáár een ruit ingegooid, omdat die man de politie had gebeld', zo vertelt een anonieme bewoonster. De dienders slagen er echter niet in de veiligheid van de man te garanderen. 'Die mensen liggen ’s nachts te beven in hun bed, ze gaan binnenkort verhuizen', vertelt een 64-jarige vrouw die ook anoniem wil blijven.

Een andere dame vertelt dat de politie zelfs adviseert om maar geen aangifte te doen, omdat de hoeders van de rust op straat de veiligheid van buurtbewoners niet meer kunnen garanderen. 'Ik ben ook uitgescholden. "Vuile kuthoer", riepen ze. Ik belde de politie. Ze zeiden: "we raden u aan om geen aangifte te doen, we staan niet in voor de gevolgen".


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen