IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Why so Syrious? (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2015 11:41 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 november 2015 11:31 schreef ElitE het volgende:
Juist helemaal niet. Turkije houd niet van Assad en zeker niet van koerden. Turkije zou je soms bijna kunnen beschuldigden van steunen van IS.

Al zal dit waarschijnlijk idd voorlopig tot wat geschreeuw leiden.


Ik dacht dat Turkije, "officieel", ook als doel had om IS te doen verdwijnen (maar dat hun inspanningen zich inderdaad in de praktijk vooral op de Koerden richten).
Maar goed, dit maakt het er niet makkelijker op en hopelijk gaan er geen rare dingen gebeuren.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-11-2015 11:55 by Mark Profiel van Mark

Turkije wil van de Koerden af, IS vecht tegen de Koerden, de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Turkije koopt IS olie, Turkije doet opmerkelijk weinig aan IS activiteiten inhet grensgebied. Na Saoedi Arabie is Turkije de grootste 'IS enabler' in de regio. Waar SA de olie heeft als troefkaart, daar heeft Turkije haar NAVO lidmaatschap. Erdogan is een eng mannetje.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2015 11:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 november 2015 11:55 schreef Mark het volgende:
Turkije wil van de Koerden af, IS vecht tegen de Koerden, de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Turkije koopt IS olie, Turkije doet opmerkelijk weinig aan IS activiteiten inhet grensgebied. Na Saoedi Arabie is Turkije de grootste 'IS enabler' in de regio. Waar SA de olie heeft als troefkaart, daar heeft Turkije haar NAVO lidmaatschap. Erdogan is een eng mannetje.


Dan mag Turlkije morgen uit de NAVO worden geschopt wat mij betreft.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 12:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 november 2015 11:58 schreef attila_de_hun het volgende:
Dan mag Turlkije morgen uit de NAVO worden geschopt wat mij betreft.
Dan zijn de VS hun uiterst strategisch gelegen (dichtbij zowel Rusland als het Midden-Oosten) vliegbasis in Turkije kwijt. Gaat dus niet gebeuren, vermoedelijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 12:06 by bastianus Profiel van bastianus

Mijn Turkse vrienden zeggen altijd dat het heel anders zou zijn gelopen als Turkije een aantal jaren geleden wel tot de EU zou mogen toetreden. Dan hadden ze er belang bij gehad om zich aan te passen aan de westerse wereld. Nu zagen de "dommere" (lees minder ontwikkelde en meer religieuze) Turken het vooral als een afwijzing van de Islam. En daar heeft die rare Erdogan natuurlijk heel handig gebruik van kunnen maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2015 12:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 november 2015 12:04 schreef bastianus het volgende:
Dan zijn de VS hun uiterst strategisch gelegen (dichtbij zowel Rusland als het Midden-Oosten) vliegbasis in Turkije kwijt. Gaat dus niet gebeuren, vermoedelijk.
hopelijk kunnen de andere landen dan hun input geven. Er moet sowieso een zeer grondig onderzoek naar dit neerschieten komen wat mij betreft (zonder Turken/Russen). Als nu een Russisch vliegtuig duidelijk van plan was een aanval op Turks grondgebied uit te voeren dan kan ik mij deze actie wel voorstellen, maar wanneer ze actief waren in het grensgebied en wellicht even een kleinstukje Turks luchtruim hierbij hebben betreed, dan is deze actie op zijn minst bizar te noemen. En als dat laatste het geval is, en de Russen gaan terug slaan, dan hoeven ze wat mij betreft niet op NAVO-steun te rekenen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 12:12 by bastianus Profiel van bastianus

Sowieso is het een heel vies spelletje dat er wordt gespeeld daar. De Russen maken gebruik van de strijd tegen IS om Assad in het zadel te kunnen houden. Ook vanwege oliebelangen. De Koerden voeren hun eigen strijd, en de PKK is nou ook niet altijd even vreedzaam of democratisch. Turkije is hun vijand, dat speelt ook nog mee, die zijn dus ook geen fan van Assad. Dan heb je nog Soennieten, die in dat gebied amper erkend worden. Die zijn zo versplinterd dat ze bijna alles, ook elkaar, aanvallen. Hezbollah, Iran en Saoedi-Arabie bemoeien zich er ook nog mee, ook niet altijd met de meest zuivere (lees olie-)belangen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 12:15 by bastianus Profiel van bastianus

Sowieso hadden we als EU eigenlijk uit die puinzooi daar moeten blijven. Vanaf de Koude Oorlog al. Maar ja, Europa is ook te vaak de VS te hulp geschoten in de strijd tegen het communisme, en daar zijn weer allerlei islamitische extremistische organisaties door ontstaan. Je kunt niet ongestraft je eindeloos met allerlei oorlogen en regimes in Noord-Afrika, het Midden-Oosten en andere gebieden bemoeien, en dan denken dat de bal tegelijk met de globalisering niet een keer terug komt rollen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 12:16 by bastianus Profiel van bastianus

Geldt ook voor Rusland, overigens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2015 12:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2015 12:15 schreef bastianus het volgende:
Sowieso hadden we als EU eigenlijk uit die puinzooi daar moeten blijven. Vanaf de Koude Oorlog al. Maar ja, Europa is ook te vaak de VS te hulp geschoten in de strijd tegen het communisme, en daar zijn weer allerlei islamitische extremistische organisaties door ontstaan. Je kunt niet ongestraft je eindeloos met allerlei oorlogen en regimes in Noord-Afrika, het Midden-Oosten en andere gebieden bemoeien, en dan denken dat de bal tegelijk met de globalisering niet een keer terug komt rollen.



Precies. Wij elke keer ouwehoeren dat die landen er een zooitje van maken en dan beentje rommelen en een onstabiel regime installeren en na een aantal jaar klapt het weer. De steun aan SA zegt genoeg over onze ware belangen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-11-2015 12:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 12:40 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 november 2015 12:25 schreef ElitE het volgende:
Precies. Wij elke keer ouwehoeren dat die landen er een zooitje van maken en dan beentje rommelen en een onstabiel regime installeren en na een aantal jaar klapt het weer. De steun aan SA zegt genoeg over onze ware belangen.
Helaas wel ja. Beatrix met die tulband en Wim-Lex en die lachebek van hem die daar continu op handelsmissie gaan. Toen Wilders daar commentaar op had, was het de enige keer dat ik het met hem eens was.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 24-11-2015 12:44 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 24 november 2015 10:40 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ook. Maar ik denk (en hoop vooral) dat dat zich zal beperken tot wat hen en weer gescheld en elkaar beschuldigen. Uiteindelijk hebben ze hetzelfde doel.


Ze hebben niet hetzelfde doel:
Rusland wil Assad in het zadel houden.
Turkije wilt er vanaf.

Ze gebruiken wel beiden IS als hamer tegen andere partijen. Rusland begon met bombarderen van overige rebellen, zodat deze zowel door Assad en IS verdreven konden worden. Rusland wil dat Assad als het enige alternatief voor IS overblijft.
Turkije had geen haast met IS, omdat deze vochten tegen de Koerden. Waarschijnlijk hoopten ze dat IS de Koerden zou verpletteren voordat ze zelf tegen IS zouden moeten vechten.
IS is alleen een beetje grillig, dus nu hebben ze toch de volle aandacht van Rusland en Turkije.

Aan de andere kant is Erdogan misschien wel een klein beetje jaloers op IS, aangezien hij al decennia droomt van een baan als sultan ende kalief. Ooit dreigde zijn partij verboden te worden omdat het herinstalleren van het sultanaat en het herstellen van de Ottomaanse grenzen in het partijprogramma stonden...
Allicht was de droom dat IS de Koerden zou afmaken en Assad zou verdrijven en dat Turkije vervolgens wel Syrië moet bezetten omwille van de vrede

En heel misschien wil Turkije niet dat er gespioneerd wordt aan hun kant van de grens... de olie van IS is lekker goedkoop...

Oké, dit zijn wel wat wilde speculaties, maar het is een slangenkuil waarbij iedereen een eigen agenda heeft...

quote:
Op 24 november 2015 12:06 schreef bastianus het volgende:
Mijn Turkse vrienden zeggen altijd dat het heel anders zou zijn gelopen als Turkije een aantal jaren geleden wel tot de EU zou mogen toetreden. Dan hadden ze er belang bij gehad om zich aan te passen aan de westerse wereld. Nu zagen de "dommere" (lees minder ontwikkelde en meer religieuze) Turken het vooral als een afwijzing van de Islam. En daar heeft die rare Erdogan natuurlijk heel handig gebruik van kunnen maken.


Ze hadden toen niet toegelaten geweest: ze moesten eerst veranderen en dat is altijd moeilijk. (Zeker met een president die zich wil meten met heersers van vroeger: dan laat je je natuurlijk niets voorschrijven door anderen: past niet bij het zelfbeeld.) Dat veranderen moeilijk is zien we ook in bijvoorbeeld Hongarije en Roemenië die allicht te vroeg zijn toegetreden, maar ook in Griekenland en Italië lukt het al decennia niet om bijvoorbeeld de belastingmoraal te verbeteren.

Erdogan kwam aan de macht, de economie zat in de lift, dus hij "had Europa niet eens meer nodig". Nu zit de economie al een tijd je in het slop, hij verloor zelfs zetels in het parlement (en dat terwijl hij oppositiegeluiden al jaren de kop in drukt) en gebruikt vervolgens terreur om 'democratisch de macht te grijpen', terwijl hij tegelijkertijd nu wel interesse heeft in de EU, want hij heeft een nieuw economisch perspectief nodig. EU geld is zeer welkom en de vluchtelingencrisis is een flinke voet tussen de deur.

En de EU is zo dom om er serieus op in te gaan. Als de EU Turkije toelaat, laten we een dictatoriale sultan toe die stiekem droomt van een revanche van de slag bij Wenen.
Zelfs als Turkije bij de EU zit, willen de vluchtelingen toch naar Noordwest Europa. Ze blijven heus niet in Turkije zitten.

En dan vraag ik me af: hoe is het eigenlijk met Dick Cheney? Zit hij nog een beetje na te genieten?

[Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 24-11-2015 12:47]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 12:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 november 2015 12:29 schreef Hypnos het volgende:
http://nieuws.tpo.nl/2015/07/01/video-jaish-al-islam-executeert-18-isis-strijders-in-eigen-video/

okee ...
Dat zijn dus die soennieten die ik bedoelde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 12:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 november 2015 12:44 schreef White Tree het volgende:
Ze hadden toen niet toegelaten geweest: ze moesten eerst veranderen en dat is altijd moeilijk. (Zeker met een president die zich wil meten met heersers van vroeger: dan laat je je natuurlijk niets voorschrijven door anderen: past niet bij het zelfbeeld.) Dat veranderen moeilijk is zien we ook in bijvoorbeeld Hongarije en Roemenië die allicht te vroeg zijn toegetreden, maar ook in Griekenland en Italië lukt het al decennia niet om bijvoorbeeld de belastingmoraal te verbeteren.

Erdogan kwam aan de macht, de economie zat in de lift, dus hij "had Europa niet eens meer nodig". Nu zit de economie al een tijd je in het slop, hij verloor zelfs zetels in het parlement (en dat terwijl hij oppositiegeluiden al jaren de kop in drukt) en gebruikt vervolgens terreur om 'democratisch de macht te grijpen', terwijl hij tegelijkertijd nu wel interesse heeft in de EU, want hij heeft een nieuw economisch perspectief nodig. EU geld is zeer welkom en de vluchtelingencrisis is een flinke voet tussen de deur.

En de EU is zo dom om er serieus op in te gaan. Als de EU Turkije toelaat, laten we een dictatoriale sultan toe die stiekem droomt van een revanche van de slag bij Wenen.
Zelfs als Turkije bij de EU zit, willen de vluchtelingen toch naar Noordwest Europa. Ze blijven heus niet in Turkije zitten.

En dan vraag ik me af: hoe is het eigenlijk met Dick Cheney? Zit hij nog een beetje na te genieten?
Ik spreek nogal regelmatig Turken van hier maar ook Turken die in Turkije wonen. Het is een enorm verdeeld land. De afdeling Erdogan of erger (grijze wolven) lijkt een sprong terug in de tijd te willen maken, de andere helft van het land verafschuwt die beweging en wil juist minder religie en meer wetenschap en vrijheid. Volgens mij is er daar ook een progressieve beweging, die echter zelden in de media hier belicht wordt.
Erdogan lijkt me niet de figuur om zaken mee te doen. Maar als Europa lijkt het me ook belangrijk om meer zaken te doen met het wat meer progressieve deel van Turkije.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-11-2015 13:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 november 2015 12:45 schreef bastianus het volgende:
Dat zijn dus die soennieten die ik bedoelde.


met de steun van ...


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 13:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 november 2015 13:06 schreef Hypnos het volgende:
met de steun van ...
Exact.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2015 13:59 by bastianus Profiel van bastianus

Qatar.. Saoedi-Arabie..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 26-11-2015 17:20 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 24 november 2015 12:55 schreef bastianus het volgende:
Ik spreek nogal regelmatig Turken van hier maar ook Turken die in Turkije wonen. Het is een enorm verdeeld land. De afdeling Erdogan of erger (grijze wolven) lijkt een sprong terug in de tijd te willen maken, de andere helft van het land verafschuwt die beweging en wil juist minder religie en meer wetenschap en vrijheid. Volgens mij is er daar ook een progressieve beweging, die echter zelden in de media hier belicht wordt.
Erdogan lijkt me niet de figuur om zaken mee te doen. Maar als Europa lijkt het me ook belangrijk om meer zaken te doen met het wat meer progressieve deel van Turkije.


Ben wel eens in Istanbul geweest: in sommige delen ziet het straatbeeld er inderdaad 'westerser' uit dan Rotterdam. Ik ben helemaal voor zaken doen.
Ik betwijfel alleen of de EU de Bosporos moet oversteken.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-11-2015 17:26 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 24 november 2015 13:06 schreef Hypnos het volgende:
met de steun van ...

Kousen?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-11-2015 17:32 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zien wij daar de contouren van een nieuwe Seth Gaaikema?

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 26-11-2015 17:32]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-11-2015 17:49 by Mark Profiel van Mark

Quelle Gaaikema?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 26-11-2015 18:31 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 26 november 2015 17:26 schreef Natural Disaster het volgende:
Kousen?


Gitzwarte...



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2015 23:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 november 2015 17:20 schreef White Tree het volgende:
Ben wel eens in Istanbul geweest: in sommige delen ziet het straatbeeld er inderdaad 'westerser' uit dan Rotterdam. Ik ben helemaal voor zaken doen.
Ik betwijfel alleen of de EU de Bosporos moet oversteken.
Weet ik ook niet hoor. Maar datzelfde geldt voor die Oost-Europese landen. Zo instabiel als iets.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 27-11-2015 7:54 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 26 november 2015 17:49 schreef Mark het volgende:
Quelle Gaaikema?


Cette Gaaikema.

(En nu hoor ik direct Finkers in mijn hoofd.)


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen