IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Why so Syrious? (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 02-12-2015 2:01 by tomcat ha Profiel van tomcat ha

ik denk dat ik wat beter bekend ben met de turkse cultuur dan de meesten hier.

Turkse cultuur is anders dan de nederlandse qua werken. In Nederland heb je veel meer een 9 tot 5/ voldoende is goed genoeg cultuur.
Turken daar in tegen zijn of lui of werken zich dood bij wijze van spreken. In Turkije is de arbeidsmarkt ook competiever dan Nederland omdat er gewoon relatief minder banen zijn. Persoonlijk ken ik meer werkloze Nederlanders dan werkloze turken. Je ziet echter nog wel meer dat de vrouwen thuis zitten om voor de kinderen te zorgen zoals je nog 20-30 jaar geleden veel zag in Nederland.

Verder is het niet heel zinvol om Polen te vergelijken met de andere bevolkingsgroepen. Polen in Nederland zijn vooral recente arbeids migranten die hier waarschijnlijk uberhaupt hier kwamen omdat ze al een baan op afstand geregeld hebben. Syriers, irakezen etc zijn veel meer gewoon vluchtelingen. Vluchtelingen mogen zo ver ik weet niet meteen werken als ze in Nederland komen en als je een aantal jaren hier in Nederland zit zonder een baan etc dan kom je ook gewoon veel moeilijker aan een baan. Cultuurverschillen buiten werk om zullen ook niet helpen.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-12-2015 8:49 by bastianus Profiel van bastianus

Dat klopt wel, dat je als vluchteling niet (meteen) mag werken. Maar in mijn vorige woonplaats verbaasde ik me wel over al die Somaliërs die de hele dag een beetje in het centrum rondhingen. En wel druk waren met allerlei randactiviteiten als qat kauwen, illegale handel of hun vrouwen of kinderen aftuigen midden op straat. Daar kon ik wel redelijk aan afmeten dat het vluchtelingenbeleid niet zo heel goed werkt bij ons.
Overigens: in het kleine dorp waar ik nu woon is het plaatselijke Somalische gezin wel heel erg in de gemeenschap opgenomen. Dus volgens mij heeft e.e.a. ook wel te maken met probleemcumulatie o.i.d.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 02-12-2015 8:58 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Iets met de SP en al jaren ideeën daarover.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-12-2015 9:11 by bastianus Profiel van bastianus

Klopt zeker, Tieke. Ze lullen natuurlijk ook niet louter onzin.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-12-2015 9:12 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 02-12-2015 18:35 by Andrei Profiel van Andrei

quote:
Op 2 december 2015 8:58 schreef powertieke het volgende:
Iets met de SP en al jaren ideeën daarover.


Allemaal naar de goelag om te werken?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-12-2015 21:52 by faalhaas Profiel van faalhaas

Helaas net te laat voor onder de kerstboom, maar toch

http://historiek.net/mein-kampf-70-jaar-na-dood-hitler-opnieuw-uitgebracht/54944/


Volgende maand verschijnt in Duitsland een heruitgave van Mein Kampf. Adolf Hitler deed in het beruchte boek, met hulp van zijn secretaris Rudolf Hess, zijn ideeën over ras, Duitsland en politiek uit de doeken.

Het heruitgeven van Mein Kampf ligt in Duitsland zeer gevoelig. Na de Tweede Wereldoorlog kreeg de Duitse deelstaat Beieren het auteursrecht in handen en die wilde nooit van een herdruk weten. Op 31 december van dit jaar vervalt het auteursrecht, zeventig jaar na Hitlers dood.






... hoe de hazen lopen ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-12-2015 22:00 by spectre Profiel van spectre

maar welke stoere termen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 02-12-2015 22:09 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

quote:
Op 2 december 2015 21:52 schreef faalhaas het volgende:
Na de Tweede Wereldoorlog kreeg de Duitse deelstaat Beieren het auteursrecht in handen en die wilde nooit van een herdruk weten. Op 31 december van dit jaar vervalt het auteursrecht, zeventig jaar na Hitlers dood.




Regels zijn regels.




VIESPEUK!!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-12-2015 22:10 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 2 december 2015 22:09 schreef De Vieze Man het volgende:
Regels zijn regels.





Juist.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-12-2015 22:13 by faalhaas Profiel van faalhaas

Zeker. Wel jammer dat het niet wordt uitgebracht in de oorspronkelijke vorm maar in een zogeheten kritische edition. Alsof we zelf niet kunnen bepalen waar Adolf goed en fout zat, beetje een minachting naar de lezer haast.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-12-2015 22:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 december 2015 22:00 schreef spectre het volgende:
maar welke stoere termen?
Huilie huilie, vermoed ik. Zelfs Geert zegt dat tegenwoordig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-12-2015 22:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 december 2015 22:13 schreef faalhaas het volgende:
Zeker. Wel jammer dat het niet wordt uitgebracht in de oorspronkelijke vorm maar in een zogeheten kritische edition. Alsof we zelf niet kunnen bepalen waar Adolf goed en fout zat, beetje een minachting naar de lezer haast.
Waar zat hij fout dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-12-2015 22:53 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 2 december 2015 22:44 schreef bastianus het volgende:
Waar zat hij fout dan?


Volkswagen is toch aardig door de mand gevallen he.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-12-2015 23:14 by bastianus Profiel van bastianus

Och verrek ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 02-12-2015 23:19 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man






VIESPEUK!!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2015 7:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/


Und here we have put ze software.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 03-12-2015 7:24]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 03-12-2015 7:54 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 2 december 2015 22:13 schreef faalhaas het volgende:
Zeker. Wel jammer dat het niet wordt uitgebracht in de oorspronkelijke vorm maar in een zogeheten kritische edition. Alsof we zelf niet kunnen bepalen waar Adolf goed en fout zat, beetje een minachting naar de lezer haast.

Gewoon de Stalag editie downloaden in .pdf ergens. Door een onbekend NSDAP lid naar het Engels vertaald en toentertijd aan Britse krijgsgevangenen gegeven. Enige Engelse vertaling uit Duitsland zelf afkomstig. Leest een stuk beter weg dan Duits

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 03-12-2015 7:54]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2015 8:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zo moeilijk was het niet om een versie online te vinden. Deze versie is idd belerend en gewoon propaganda maar er zullen vast ook originele geprint gaan worden door andere partijen. Er komt nu alleen een versie waar commentaar al in staat zodat er makkelijker kritiek geleverd kan worden, dan hoeven sommigen niet alles zelf op te zoeken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 03-12-2015 12:00 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 3 december 2015 8:16 schreef ElitE het volgende:
Zo moeilijk was het niet om een versie online te vinden. Deze versie is idd belerend en gewoon propaganda maar er zullen vast ook originele geprint gaan worden door andere partijen. Er komt nu alleen een versie waar commentaar al in staat zodat er makkelijker kritiek geleverd kan worden, dan hoeven sommigen niet alles zelf op te zoeken.

De kritiek zou uit 2000 pagina's bestaan, en is daarmee een stuk langer dan het boek zelf (rond de 600 pagina's volgens mij). Beetje jammer dat ze het niet normaal kunnen uitbrengen. Doch een objectieve en historische uiteenzetting naast de teksten zal mogelijk best interessant zijn voor velen.

Overigens kan je 'For My Legionaries' (1936) van Corneliu Zelea Codreanu gewoon bij Bol.com kopen en dat boek overstijgt het antisemitisme en radicalisme van Mein Kampf behoorlijk ver.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 03-12-2015 12:15]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-12-2015 14:21 by Mark Profiel van Mark

Wel altijd heel veel heisa over dat boek gehoord, maar waar is zijn kamp eigenlijk uberhaupt? En hebben ze zwemgelegenheid?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-12-2015 14:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 december 2015 8:16 schreef ElitE het volgende:
Deze versie is idd belerend en gewoon propaganda

Heb je die versie gelezen?


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2015 14:28 by bastianus Profiel van bastianus

Ik ben ooit aan Mein Kampf begonnen. Gewoon de Duitse versie op internet. Was er snel klaar mee, wat een warrig figuur, die Adolf. Onleesbare flauwekul, meer kan ik er niet van maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 03-12-2015 14:29 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 3 december 2015 14:21 schreef Mark het volgende:
Wel altijd heel veel heisa over dat boek gehoord, maar waar is zijn kamp eigenlijk uberhaupt? En hebben ze zwemgelegenheid?
Het is misschien beter dat jij de Engelse versie gaat lezen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-12-2015 15:19 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 3 december 2015 14:21 schreef Mark het volgende:
Wel altijd heel veel heisa over dat boek gehoord, maar waar is zijn kamp eigenlijk uberhaupt? En hebben ze zwemgelegenheid?


Je schijnt er wel goed te kunnen douchen.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen