|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik zou voor de film geen 'verklaringen' opzoeken; je eigen interpretatie laten gelden is een stuk intrigerender binnen deze film. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Ik heb er ooit het een en ander over gehoord en gelezen en begreep dat de film toch minder losse eindjes heeft dan je in eerste instantie zou vermoeden. Onderstaand bijbehorend boek schijnt een hoop te verklaren: http://wakeupdonnie.wikia.com/wiki/The_Philosophy_of_Time_Travel The "Philosophy of Time Travel" is a fictional book written by character Roberta Sparrow, or more commonly referred to as "Grandma Death". Kennis van me is helemaal idolaat van deze film en heeft het me ooit eens allemaal uitgelegd, zit heel vernuftig in mekaar. Je kan het ook allemaal over je heen laten komen natuurlijk, wordt de film niet minder goed van. Maar als je wil kun je behoorlijk de diepte in. [Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 31-01-2019 22:46] ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Ja, feitelijk is het niet eens heel complex, maar ik denk wel dat de film een charme heeft bij het zelf bedenken van een interpretatie. Idem met Mulholland Drive bijvoorbeeld. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Ja wilde Lynch nog aan halen haha, goeie vergelijking op zich maar zijn films zijn vooral vervreemdend. Ik vind Donnie Darko toch meer dan dat, er valt meer te ontdekken. Maar het is net hoe ver je daar zelf in wilt gaan. ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Donnie Darko gaat een stuk verder dan Lynch - gezien laatstgenoemde vooral ingaat op het droom/bovennatuurlijke aspect. Bij Donnie Darko is het interessant om doorheen de film kernwoorden op te schrijven en daar een conclusie van te maken. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Ja maar dat is dan slechts jouw conclusie op dat moment Ik dacht eerst bijv. dat de film een open einde had, later begreep ik dat dat niet zo was. Maar ik moet hem echt weer opnieuw zien om er dieper op in te gaan, is al weer wat jaartjes geleden. ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: De film heeft wel een vaste conclusie maar die vind ik doorgaans minder intrigerend dan de interpretatie van het individu. Item hoe Twin Peaks (zeker seizoen drie) zijn eigen interpretatie behoud. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Ja maar Twin Peaks is ook niet met een vast omlijnd verhaal begonnen, zo werkt Lynch (bijna) nooit. Hij laat zich zelfs tijdens opnames nog graag inspireren door het moment. Dit levert hele gave dingen op. Je kunt er allerlei theorieën op loslaten, geen enkele zal juist of onjuist zijn. Donnie Darko is in die zin voor mij wel anders. Ik wil het toch graag "snappen", gewoon omdat het kan. Bij Lynch laat ik me zelf heerlijk wegzuigen in ontregelmodus en geniet ik van het "er is hier iets helemaal niet in de haak" sfeertje. Pure overgave aan de waanzin, niks mis mee op zijn tijd edit: wel lekker in het verkeerde topic bezig zo he [Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 31-01-2019 23:21] ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Ik snap je punt absoluut! Heb je weleens iets van Tarkovsky of Bela Tarr gezien? Ligt je heel goed denk ik. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Solyaris staat op de planning, ben zeer benieuwd Bela Tarr zegt me zo niks, maar ga ik onthouden ... hoe de hazen lopen ... |
|
Op CD: Arvo Pärt - Fratres (EMI Classics) Donald Fagen - The Nightfly The Chemical Brothers - Exit Planet Dust |
|
Nieuw meubilair voor op het balkon. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
When your people matter, menstrual health matters |
|
Heel veel slappe lach gekocht? Edit. Wiet? [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 12-02-2019 15:10] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Nee joh ik heb mijn druqsextremisme inegruild voor religieus extremisme When your people matter, menstrual health matters |
|
Niets bijbetalen? Bijbeltalen HAHAHAHA [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 12-02-2019 16:42] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
... hoe de hazen lopen ... |
|
2 Tickets voor Riverside @ Hedon - Zwolle. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!1!!!!! WTF!!!!!1!!!! When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik las bijbal. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Kleedje voor het cadaver Flinke pot funeral doom op cd. bub |
|
Vinyl: Hexvessel - All Tree In Gowan Ring - Hazel Steps through a Weathered Home |
|
Blu-rays. bub |
|
Jeses, wat heeft die Thing bluray een oerlelijke hoes. Waarom vervang je een van de meest beroemde en iconische filmposters (en video/dvd voorkant) ooit voor dit lelijke alternatief? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |