IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het kleine Corona topic Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 21-04-2020 17:35 by spectre Profiel van spectre

ik merk dat ook, raar als je het mij vraagt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 21-04-2020 17:52 by nark Profiel van nark

Geen zwarte cros, Pinkpulp, Lowlands en een hele rits andere zomer festivals dit jaar.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-04-2020 18:17 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 21 april 2020 17:18 schreef Fusion het volgende:
Wat een rare post. Euh...waarom zou t niet waar zijn? En fitures zijn risky maar gisteren was wel historisch hoor, zoiets is nog nooit eerder gebeurd qua olieprijzen.


Je kunt zeggen wat je wil maar M. heeft hier gewoon een punt.

Wie gaat zoiets op een onbenullig forum aan de grote klok hangen?

Dat neigt mijn inziens enkel naar aandachtshoerderij. Even de snob uithangen.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-04-2020 18:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Oh...


When your people matter, menstrual health matters


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 21-04-2020 18:36 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Ik voel een apart topic aankomen.

"LIVEBLOG: Over olie en andere smerigheden (financieële teloorgang met Fusion) [Deel 1]"


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-04-2020 18:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Betaalt met bitcoins van Hypnos.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 21-04-2020 20:00 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 21 april 2020 17:52 schreef nark het volgende:
Geen zwarte cros, Pinkpulp, Lowlands en een hele rits andere zomer festivals dit jaar.


Geen Stonehenge...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-04-2020 20:05 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 21 april 2020 17:33 schreef Slegthyd het volgende:
aan het loiteren(


Dit ziet er uit alsof je het zou moeten uispreken op dezelfde manier als 'exploiteren'. Het duurde dus veel te lang voor ik snapte wat je bedoelde. Zeg dan gewoon 'rondhangen'.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-04-2020 7:18 by XXL Profiel van XXL

Komt er nog een steunpakket voor mensen die door de crisis hun negatieve consumentenvertrouwen niet meer af kunnen lossen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 22-04-2020 9:23 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 21 april 2020 17:18 schreef Fusion het volgende:
Wat een rare post. Euh...waarom zou t niet waar zijn?
Nouja, onze lieve heer heeft vreemde kostgangers. We hebben hier iemand gehad die posts van een andere forum 1 op 1 overnam als ware het die van hemzelf waren, iemand die allerlei anekdotes, vrienden, kennissen en het zien van fabelwezens verzon, en we hebben iemand dit denkt dat alles wat hij uit zijn duim zuigt plausibel en dus direct ook waar is.

Om even met M. mee te gaan is het hier even achteloos tussen neus en lippen door in slechts een marginaal relevant topic vermelden 65K verloren te zijn als zijnde je een duur wijnglas kapot hebt laten vallen op zijn zachtst opmerkelijk.
Dan moet je of echt vermogend zijn, of vaker speculeren en nog een winst uit het verleden hebben staan waar je op kan interen.

Jouw reactie op M. is echter eerder ontwijkend dan verhelderend. Hoeft ook niet, hoor. Ik probeer slechts te verwoorden wat ik zelf bij deze conversatie denk.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-04-2020 9:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nou ja, ik ben niet steenrijk nee, maar niet iedereen verdient minder dan modaal, of modaal toch? IS het zo ondenkbaar dat zelfs op ZM iemand zit die goed boert? Ik ken er nog wel een. En als die bijv meldt dat ie een Jaguar iPace koopt is het wel oké, of als iemand meldt dat ie een huis heeft gekocht waarvan je ongeveer de price range kunt schatten is t ook oke, maar even de frustratie van een behoorlijk mislukte investering door een historische olieprijs crash van je afschrijven is dan weer too much? Wellicht omdat ik t bedrag erbij noemde? Geen idee hoor. Ik heb vrienden die in de uitkering zitten of schnabbelende muzikant zijn en ik heb meerdere vrienden die multimiljonair zijn, ik heb nooit zo'n idee wanneer/waar etc je wel/niet over geld mag praten. Ik zal t hier iig niet meer doen.


When your people matter, menstrual health matters


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-04-2020 9:56 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Los van het oliedebacle van Fusion vraag ik me ten sterkste af waarom de scholen nu ineens weer open gaan. Ja, ze zijn destijds gesloten vanwege sociale druk en niet vanwege een crisisteam dat het sluiten nodig vond, maar in het buitenland worden kinderen als 'superverspreiders' gezien. En volgens het RIVM maakt dat allemaal niet uit omdat de kinderen zelf niet ziek worden? Maar wat als zo'n kind in aanraking komt met een fragiele oudere?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 22-04-2020 10:11 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 22 april 2020 9:55 schreef Fusion het volgende:
Nou ja, ik ben niet steenrijk nee, maar niet iedereen verdient minder dan modaal, of modaal toch? IS het zo ondenkbaar dat zelfs op ZM iemand zit die goed boert? Ik ken er nog wel een. En als die bijv meldt dat ie een Jaguar iPace koopt is het wel oké, of als iemand meldt dat ie een huis heeft gekocht waarvan je ongeveer de price range kunt schatten is t ook oke, maar even de frustratie van een behoorlijk mislukte investering door een historische olieprijs crash van je afschrijven is dan weer too much? Wellicht omdat ik t bedrag erbij noemde? Geen idee hoor. Ik heb vrienden die in de uitkering zitten of schnabbelende muzikant zijn en ik heb meerdere vrienden die multimiljonair zijn, ik heb nooit zo'n idee wanneer/waar etc je wel/niet over geld mag praten. Ik zal t hier iig niet meer doen.
Nouja, ik zie eigenlijk vooral een gebrek aan frustratie. Maar dat kan aan mij liggen.
Gezien jij academisch bent geschoold, iig, zoiets schreef je hier onlangs, verbaast het mij niets dat je boven modaal verdient, hoor. En ik zal de laatste zijn die beweert dat er iets mis is met goed verdienen of dat je dat laat merken. Nou weet ik dat notabene M. zelf ook niet slecht verdient, en daar heeft hij volgens mij ook nooit een geheim van gemaakt. Oftewel, ik denk niet dat dat hier een/het punt is.



spectre
Usericon van spectre
Posted 22-04-2020 10:20 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 22 april 2020 9:56 schreef iPim het volgende:
Los van het oliedebacle van Fusion vraag ik me ten sterkste af waarom de scholen nu ineens weer open gaan. Ja, ze zijn destijds gesloten vanwege sociale druk en niet vanwege een crisisteam dat het sluiten nodig vond, maar in het buitenland worden kinderen als 'superverspreiders' gezien. En volgens het RIVM maakt dat allemaal niet uit omdat de kinderen zelf niet ziek worden? Maar wat als zo'n kind in aanraking komt met een fragiele oudere?


Dat van die superverspreiders heb ik nog nergens gelezen, heb je een bron?
Het OMT en RIVM zeggen zelf dat uit onderzoek nu blijkt dat kinderen zelf weinig ziek worden, als het wel zo is dan mild en dat overdracht tussen kind -> volwassene veel minder goed gaat dan volwassene -> volwassene

Dat heb ik gister iig opgestoken uit de persconferentie


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-04-2020 10:22 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 april 2020 9:56 schreef iPim het volgende:
Los van het oliedebacle van Fusion vraag ik me ten sterkste af waarom de scholen nu ineens weer open gaan. Ja, ze zijn destijds gesloten vanwege sociale druk en niet vanwege een crisisteam dat het sluiten nodig vond, maar in het buitenland worden kinderen als 'superverspreiders' gezien. En volgens het RIVM maakt dat allemaal niet uit omdat de kinderen zelf niet ziek worden? Maar wat als zo'n kind in aanraking komt met een fragiele oudere?
De wetenschap is voor zover ik kan zien nogal verdeeld hierover. Er zijn idd verhalen die zeggen dat kinderen nauwelijks besmet raken en (o.a.) hierdoor ook nauwelijks kunnen besmetten. Maar er zijn idd ook andere geluiden. De meeste papers die ik heb gelezen zijn nogal inconclusive en eindigen met "further research is needed into the role infants and children play in viral transmission and amplification" dus...


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-04-2020 10:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 april 2020 10:11 schreef KwelgeestIV het volgende:
Nouja, ik zie eigenlijk vooral een gebrek aan frustratie. Maar dat kan aan mij liggen.
Gezien jij academisch bent geschoold, iig, zoiets schreef je hier onlangs, verbaast het mij niets dat je boven modaal verdient, hoor. En ik zal de laatste zijn die beweert dat er iets mis is met goed verdienen of dat je dat laat merken. Nou weet ik dat notabene M. zelf ook niet slecht verdient, en daar heeft hij volgens mij ook nooit een geheim van gemaakt. Oftewel, ik denk niet dat dat hier een/het punt is.
Nou geloof me de frustrtie was er wel hoor. Dank voor je (altijd) evenwichtige en genuanceerde posts overigens.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-04-2020 10:26 by spectre Profiel van spectre

Meer onderzoek is nodig MAAR.. aangezien we nu al een paar maanden bezig zijn is er wel duidelijk een trend te zien in welk soort mens het meest in het ziekenhuis komt te liggen, en dat zijn geen kinderen.

Daarom kun je de scholen weer open doen, wat ze zelfs nog gaan doen rondom de 1,5 meter afspraak en dan alleen nog maar basisscholen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 22-04-2020 10:28 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 22 april 2020 10:26 schreef spectre het volgende:
Meer onderzoek is nodig MAAR.. aangezien we nu al een paar maanden bezig zijn is er wel duidelijk een trend te zien in welk soort mens het meest in het ziekenhuis komt te liggen, en dat zijn geen kinderen.

Daarom kun je de scholen weer open doen, wat ze zelfs nog gaan doen rondom de 1,5 meter afspraak en dan alleen nog maar basisscholen.
Schijnbaar is thuis lesgeven erg lastig, wat ook nog wel te begrijpen is. Dan gaan veel kinderen een achterstand oplopen. Lijkt me dat dat ook mee speelt in het besluit de basisscholen (onder voorwaarden) weer open te gooien.

Denk je eens in... de hele dag thuiswerken, maar de kids zijn er overdag niet.


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 22-04-2020 10:29 by Diarrepelsteeltje Profiel van Diarrepelsteeltje

quote:
Op 22 april 2020 10:26 schreef spectre het volgende:
Daarom kun je de scholen weer open doen, wat ze zelfs nog gaan doen rondom de 1,5 meter afspraak en dan alleen nog maar basisscholen.

Die 1,5 meter wordt niet gehanteerd bij kinderen onder de 12. Die mogen ook weer contactsporten beoefenen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-04-2020 10:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 april 2020 10:26 schreef spectre het volgende:
Meer onderzoek is nodig MAAR.. aangezien we nu al een paar maanden bezig zijn is er wel duidelijk een trend te zien in welk soort mens het meest in het ziekenhuis komt te liggen, en dat zijn geen kinderen.

Daarom kun je de scholen weer open doen, wat ze zelfs nog gaan doen rondom de 1,5 meter afspraak en dan alleen nog maar basisscholen.
Dat kinderen gelukkig redelijk gespaar worden qua symptomen en sterfte zegt niet perse iets over hun rol in transmissie. RIVM heeft blijkbaar data dat suggereert dat kinderen idd nauwelijks besmettelijk zijn. Zou fijn zijn als ze dat zouden kunnen delen.


When your people matter, menstrual health matters


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 22-04-2020 10:39 by Diarrepelsteeltje Profiel van Diarrepelsteeltje

quote:
Op 22 april 2020 10:30 schreef Fusion het volgende:
Dat kinderen gelukkig redelijk gespaar worden qua symptomen en sterfte zegt niet perse iets over hun rol in transmissie. RIVM heeft blijkbaar data dat suggereert dat kinderen idd nauwelijks besmettelijk zijn. Zou fijn zijn als ze dat zouden kunnen delen.

Is in elk geval wel besproken in de persconferentie.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-04-2020 10:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Heb m niet gezien maar op NOS geloof ik de belangrijkste punten gelezen. Ik heb idd gehoord wat hun punten waren (kinderen eerder besmet door ouders dan andersom geloof ik etc) maar ik zou graag de wetenschappelijke bronnen achter deze beweringen gedeeld zien


When your people matter, menstrual health matters


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 22-04-2020 10:54 by Diarrepelsteeltje Profiel van Diarrepelsteeltje

Ik weet niet of ze dat (al) gedeeld hebben, maar onderstaande pagina lijkt ongeveer de inhoud van Van Dissels verhaal de persconferentie te bevatten.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden/kinderen-covid-19

Hoewel er inderdaad nog veel onzekerheden zijn komt daar nou niet echt het beeld van 'superverspreiders' uit naar voren en ik heb dat tot nu toe ook nog nergens langs zien komen in de media of bij het RIVM. Staat nogal haaks op het beeld dat tot nu toe bij mij ontstaan is over de rol van kinderen, maar goed, ik lees eigenlijk ook alleen NOS en Volkskrant.

Iets wat Van Dissel ook nog aankaartte, maar ik zo gauw niet op die pagina terug zie komen, is dat ze geen enkel effect van de schoolsluiting op de ontwikkeling van het virus hebben waargenomen en ze verwachten blijkbaar ook niet dat dat nu ineens wel gebeurt.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-04-2020 11:18 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 22 april 2020 10:40 schreef Fusion het volgende:
Heb m niet gezien maar op NOS geloof ik de belangrijkste punten gelezen. Ik heb idd gehoord wat hun punten waren (kinderen eerder besmet door ouders dan andersom geloof ik etc) maar ik zou graag de wetenschappelijke bronnen achter deze beweringen gedeeld zien


Van Dissel was vrij duidelijk, kijk de persconferentie nou eens terug


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-04-2020 11:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 april 2020 10:54 schreef Diarrepelsteeltje het volgende:
Ik weet niet of ze dat (al) gedeeld hebben, maar onderstaande pagina lijkt ongeveer de inhoud van Van Dissels verhaal de persconferentie te bevatten.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden/kinderen-covid-19

Hoewel er inderdaad nog veel onzekerheden zijn komt daar nou niet echt het beeld van 'superverspreiders' uit naar voren en ik heb dat tot nu toe ook nog nergens langs zien komen in de media of bij het RIVM. Staat nogal haaks op het beeld dat tot nu toe bij mij ontstaan is over de rol van kinderen, maar goed, ik lees eigenlijk ook alleen NOS en Volkskrant.

Iets wat Van Dissel ook nog aankaartte, maar ik zo gauw niet op die pagina terug zie komen, is dat ze geen enkel effect van de schoolsluiting op de ontwikkeling van het virus hebben waargenomen en ze verwachten blijkbaar ook niet dat dat nu ineens wel gebeurt.
Dank voor de link straks even helemaal lezen


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen