IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het kleine Corona topic Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 27-04-2020 9:09 by faalhaas Profiel van faalhaas

En zo worden onze vrijheden en privacy steeds verder ingeperkt. En tegen de tijd dat de crisis voorbij is vinden we het normaal en wordt het niet meer terug gedraaid. Zo gaat het altijd. Mooi man.


... hoe de hazen lopen ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-04-2020 9:10 by XXL Profiel van XXL

Weet je wat de grap is?

Als we niet weer zoals afgelopen weekend massaal de stad in gaan om te wandelen, shoppen en aan ijsjes te likken zijn zulke maatregelen helemaal niet nodig.

Het leven kan zo makkelijk zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 27-04-2020 9:24 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 27 april 2020 9:10 schreef XXL het volgende:
Weet je wat de grap is?

Als we niet weer zoals afgelopen weekend massaal de stad in gaan om te wandelen, shoppen en aan ijsjes te likken zijn zulke maatregelen helemaal niet nodig.

Het leven kan zo makkelijk zijn.


Klopt, als mensen hun gezonde verstand gebruiken, is er geen probleem. Dat is de basis.

De pest is dat lang niet iedereen zijn gezonde verstand gebruikt. En wat dan? Dan moet dat volgens sommigen 'keihard aangepakt worden', u kent de terminologie wel.

Nu is er dus een boete van 390 (toch?) euro voor het overtreden van de 'corona-regels'. Voor de meeste mensen is dat toch wel serieus geld, dus in die zin is het een vorm van 'keihard aanpakken'. Maar, wat zie je gebeuren? Zie je mensen zich angstvallig aan de regels houden om de boete niet te vangen? Welnee. Mensen die zich aan de voorschriften houden doen dat voor het overgrote deel niet omdat er een boete dreigt, maar omdat ze in meer of mindere mate begrijpen dat het nu even niet anders is. Mensen die zich niks aan deze logica gelegen laten liggen, laten zich door die boete niet afschrikken. Als ze dan toch op deze boete worden getrakteerd die ze waarschijnlijk niet zomaar kunnen ophoesten, accepteren het gezag (met name van BOA's) niet en de vlam slaat in de pan. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren als de boete voor mijn part vertienvoudigd wordt, of er een vrijheidsstraf op komt te staan? Zou het er beter op worden...? Kleine kans. Waar je dan mee eindigt is met extreme boetes of vrijheidsstraffen die niets bereiken behalve dat mensen in de schulden terechtkomen of een aantekeningetje krijgen, twee scenario's waar werkelijk niemand beter van wordt, plus verdere escalaties op straat.

In die lijn verder denkend: een noodwet met ver(der)gaande bevoegdheden voor de overheid gaat zulke mensen ook niet beïnvloeden. Het geeft alleen maar houvast om de boetes en vrijheidsstraffen rechtsgeldig te maken, maar het primaire doel (gedragsbeïnvloeding) wordt niet bereikt. Als dan straks de corona-epidemie enigszins onder controle is, zit je met zijn allen nog wel opgescheept met zo'n noodwet waar je niet zomaar meer vanaf komt. Wat faalhaas al zegt: je gaat het normaal vinden, want 'je hebt toch niks te verbergen'? Dat is een hellend vlak waar je je niet op moet willen begeven.


[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 27-04-2020 9:25]



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 27-04-2020 9:25 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 27 april 2020 9:04 schreef Negatieveling het volgende:
Wat is dat toch in vele mensen, die zucht naar draconische repressie?
Geleefd worden is makkelijker dan alles zelf moeten doen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-04-2020 9:37 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-04-2020 9:51 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 27 april 2020 8:53 schreef faalhaas het volgende:
Ah je gaat weer draaien, laat maar dan


Je gaat weer draaien?

Had ik dan moeten reageren met "Je gaat me weer woorden in de mond leggen."?


Maar goed hoor, ik vroeg me gewoon iets af. Dat de reeds bekende kliek er dan weer als de kippen bij is om je meteen aan de schandpaal te willen nagelen was te verwachten. Boeit niet verder. Ik ga de vraagstelling dus ook niet verduidelijken want dat heeft toch geen zin meer.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-04-2020 14:25 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-04-2020 14:32 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 27 april 2020 9:04 schreef Negatieveling het volgende:
Wat is dat toch in vele mensen, die zucht naar draconische repressie?

Zich machteloos voelen en dan meteen naar extreme maatregelen grijpen, denk ik.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-04-2020 14:33 by XXL Profiel van XXL

Misschien gaat het toch sneller werken met een geel coronavirusje bij besmette personen op de borst genaaid. Daar hebben ze iig al ervaring mee.

Zoiets:



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-04-2020 17:22 by XXL Profiel van XXL

https://www.msn.com/en-us/health/health-news/famotidine-new-york-hospitals-studying-heartburn-drug-as-covid-19-treatment/ar-BB13fflX

Maagzuurremmers dus.

Als je mensen maar met genoeg middelen vol propt zit er vanzelf wel een keer een toevalstreffer bij?

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 27-04-2020 17:24]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-04-2020 17:41 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En als de famotidine op is allemaal aan de omeprazol.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-04-2020 17:58 by XXL Profiel van XXL

Ik heb nog wel een doosje Rennie liggen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-04-2020 11:51 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 april 2020 17:47 schreef XXL het volgende:
En nu ik weet dat het helemaal niets voorstelt ga ik mooi morgen via het tuincentrum en de bouwmarkt naar de woonboulevard.



Dat je schoonzoon en dochter er niet veel last van hebben gehad is natuurlijk niet exemplarisch voor het verloop van de infectie.

Mijn vriendin en ik zijn op het moment al een week of 3 ziek. Ik heb 2 weken lang alleen maar op bed kunnen liggen. Zeer beroerd, benauwd en doodmoe.

De afgelopen week ging het weer wat beter maar afgelopen weekend ben ik weer erg ziek geweest. Vooral de vermoeidheid blijft terugkeren. Verder heb ik enorm last van mijn spijsverteringsstelsel. Door de buikpijn en de benauwdheid heb ik problemen met in slaap komen.

Dit alles valt nog onder "milde klachten" maar ik voel me echt zeldzaam kut. Ik zou zeker niet zeggen dat het niets voorstelt. 100 keer liever griep.

Ik begrijp echt niet hoe mensen dit virus en daarmee gepaarde gezondheidsrisico's kunnen bagatelliseren.

Hier in de straat is gister een agent aangereden die samenscholende mensen op hun gedrag aansprak. Bizar en diep triest.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-04-2020 12:04 by spectre Profiel van spectre

pittig snaack


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-04-2020 12:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 april 2020 11:51 schreef Snaack het volgende:
Dat je schoonzoon en dochter er niet veel last van hebben gehad is natuurlijk niet exemplarisch voor het verloop van de infectie.

Mijn vriendin en ik zijn op het moment al een week of 3 ziek. Ik heb 2 weken lang alleen maar op bed kunnen liggen. Zeer beroerd, benauwd en doodmoe.

De afgelopen week ging het weer wat beter maar afgelopen weekend ben ik weer erg ziek geweest. Vooral de vermoeidheid blijft terugkeren. Verder heb ik enorm last van mijn spijsverteringsstelsel. Door de buikpijn en de benauwdheid heb ik problemen met in slaap komen.

Dit alles valt nog onder "milde klachten" maar ik voel me echt zeldzaam kut. Ik zou zeker niet zeggen dat het niets voorstelt. 100 keer liever griep.

Ik begrijp echt niet hoe mensen dit virus en daarmee gepaarde gezondheidsrisico's kunnen bagatelliseren.

Hier in de straat is gister een agent aangereden die samenscholende mensen op hun gedrag aansprak. Bizar en diep triest.


Nou bij de ruime meerderheid stelt het echt maar weinig voor. Maar het is natuurlijk wel Russisch roulette.(qua hospitalisatie nog een soortgelijke kans ook). En dan wordt het verloop wat jij beschrijft nog gecategoriseerd als mild.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-04-2020 13:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 april 2020 11:51 schreef Snaack het volgende:
Dat je schoonzoon en dochter er niet veel last van hebben gehad is natuurlijk niet exemplarisch voor het verloop van de infectie.

Mijn vriendin en ik zijn op het moment al een week of 3 ziek. Ik heb 2 weken lang alleen maar op bed kunnen liggen. Zeer beroerd, benauwd en doodmoe.

De afgelopen week ging het weer wat beter maar afgelopen weekend ben ik weer erg ziek geweest. Vooral de vermoeidheid blijft terugkeren. Verder heb ik enorm last van mijn spijsverteringsstelsel. Door de buikpijn en de benauwdheid heb ik problemen met in slaap komen.

Dit alles valt nog onder "milde klachten" maar ik voel me echt zeldzaam kut. Ik zou zeker niet zeggen dat het niets voorstelt. 100 keer liever griep.

Ik begrijp echt niet hoe mensen dit virus en daarmee gepaarde gezondheidsrisico's kunnen bagatelliseren.

Hier in de straat is gister een agent aangereden die samenscholende mensen op hun gedrag aansprak. Bizar en diep triest.
De tering... zowel voor jou/jullie en die agent zeg... Hoop dat jullie snel helemaal hestseld zijn


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-04-2020 13:23 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 april 2020 12:05 schreef ElitE het volgende:
Maar het is natuurlijk wel Russisch roulette.(qua hospitalisatie nog een soortgelijke kans ook).


Dat dus.

En als je er zelf niet ziek van wordt kun je altijd nog anderen besmetten die wel kwetsbaar zijn.

quote:
En dan wordt het verloop wat jij beschrijft nog gecategoriseerd als mild.


Inderdaad, maar mensen zijn zich niet helemaal bewust van de schaal waarop dit zich afspeelt lijkt het.

1 - geen klachten
4 - milde klachten (benauwd, moe, etc)
6 - Ziekenhuisopname en aan de zuurstof.
9 - In coma op de IC.

Dat laatste is de moeder van een vriendin van mij overkomen. Zij is na 10 dagen doodstrijd overleden. Overlevenden van de IC hebben PTSS. Maar laten we vooral doen alsof het niets voorstelt.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-04-2020 13:44 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wat een naarheid!

De tante van mijn eega is weer thuis. Gisteren kwam haar man hier de rollator ophalen, ik heb hem niet meer nodig en zij nogal.

Ze was van de schaal 6 dus.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-04-2020 14:48 by spectre Profiel van spectre

brrrr


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-04-2020 16:14 by XXL Profiel van XXL

Ik hoop wel dat jullie snappen dat mijn opmerking over niets voorstellen sarcastisch bedoeld was?

Klopt, ik was de emoticon vergeten.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-04-2020 16:19 by spectre Profiel van spectre

ik had hem door


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-04-2020 16:29 by Snaack Profiel van Snaack

Ik niet. Ik sta met 1 been in het autistisch spectrum en neem zonder aanwijzingen mensen ultra letterlijk.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-04-2020 16:35 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

XXL had die toer door die zaken ook in zijn VW bus gedaan en niet lopend te voet.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-04-2020 16:36 by XXL Profiel van XXL

Joh, ik irriteer me nu alweer aan de mensen die vandaag alweer massaal in de rij stonden bij de IKEA.

Anywayz. Dit kwam zojuist voorbij op CNN:

https://www.zwollenu.nl/britse-artsen-bezorgd-over-toename-van-zieke-kinderen-in-laatste-3-weken/

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 28-04-2020 16:38]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-04-2020 18:02 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 28 april 2020 16:36 schreef XXL het volgende:
Joh, ik irriteer me nu alweer aan de mensen die vandaag alweer massaal in de rij stonden bij de IKEA.

Anywayz. Dit kwam zojuist voorbij op CNN:

https://www.zwollenu.nl/britse-artsen-bezorgd-over-toename-van-zieke-kinderen-in-laatste-3-weken/


Ik ben dan ook helemaal niet zo blij met het feit dat kinderen dadelijk weer naar school mogen want “de kans is klein”, “waarschijnlijk”, “minimaal aantal gevallen” en “aanvaardbaar risico”. Nu geef ik mijn linkerbal voor een paar dagen rust, begrijp me niet verkeerd, maar mijn dochter is geen proefkonijn.

Aan de ene kant moet je natuurlijk ook vertrouwen in experts etc hebben, maar ik twijfel nog ernstig of ik d’r straks naar school laat gaan. Het is natuurlijk doemdenken, maar jouw koter zal nét die statistische uitzondering zijn.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen