![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
https://www.nu.nl/coronavirus/6043199/meer-sterfgevallen-234-gemeld-maar-aantal-ziekenhuisopnames-vlakt-af.html De administratieve inhaalslag door het weekend speelt inderdaad wel mee. "Volgens het RIVM was het aantal meldingen in de afgelopen periode steeds het grootst op dinsdag. Dat is volgens het rijksinstituut te verklaren doordat veel van de sterfgevallen en ziekenhuisopnames die op vrijdag, zaterdag en zondag plaatsvinden op maandag in de administratie worden verwerkt." Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Ook. Aantal doden ijlt ook wat langer na tov de werkelijke besmettingen dan de andere indicatoren (geregistreerde besmettingen, ziekenhuisopnames, IC-opnames). Klinkt in ieder geval logisch, en meen ook zoiets gelezen te hebben ![]() Dat elke dag die 3 a 4 nieuwe getallen rapporteren zonder dat het publiek (ik ook) in staat is de juiste interpretatie ervan te doen, tsja... We leven in een vrij land, dus lastig vanaf te raken, maar ik word er niet echt blij van. Nee, al met all beter als hier door de media en het publiek allemaal wat minder hijgerig mee omgesprongen wordt. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Toch gaat dat denk ik alleen maar hijgeriger worden naarmate de maatregelen langer duren en de effecten beter zichtbaar (lijken te) worden. Dan zal er van alle kanten druk komen om maatregelen te versoepelen of op te heffen, met deze statistieken in de hand. Eventuele wetenschappelijke kanttekeningen op het gebied van die statistiek (laat staan op wat er achter die statistiek schuilgaat) worden dan waarschijnlijk snel terzijde geschoven. De wetenschap heeft dan zijn nut weer gehad door wenselijke grafiekjes op te leveren en dan is het woord weer aan de marketeers en wat dies meer zij. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
Men heeft in de persconferentie van zojuist al medegedeeld dat het nog een lange weg kan gaan worden voordat we weer in onze oude patronen kunnen vervallen. En ook duidelijk gemaakt dat te vroeg terugvallen in die oude patronen een terug bij af kan betekenen. Terechte mededelingen natuurlijk. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Grote kans, ja. Al hoor je in een toespraak als die van Rutte vanavond ook hoe andersoortige marketeers die meer wetenschappelijke boodschap toch weten te verkopen. Hopelijk werkt het en blijft dat zo. Verder 'al met all' (van mij), pijnlijk... [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-04-2020 21:28] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Wat dat betreft geef ik je gelijk, de boodschap die Rutte hier uitdraagt is duidelijk. Aan de andere kant is er nog niet bijster veel (maatschappelijke) druk, omdat 'we' nog niet heel veel pijn voelen en de diverse cijfers nog steeds toenemen, zij het in steeds mindere mate. Ik ben oprecht benieuwd hoe het zal gaan lopen als straks de aantallen hopelijk op een 'acceptabel' niveau stabiliseren. Dan zullen tandartsen en dergelijke vast wel weer aan het werk mogen, maar de horeca waarschijnlijk nog niet of in zeer beperkte mate. Dan zal de druk snel toe gaan nemen, kan ik me zo voorstellen. En onder druk wordt alles vloeibaar... https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
Ah, mijn eerste collega zit in quarantaine omdat zijn moeder symptomen vertoont. Misschien gaan de andere collega's zich nou eindelijk eens aan de regels houden. Dat brengt het allemaal wat dichterbij, he? ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
https://www.telegraaf.nl/nieuws/301895413/limburgse-huisarts-claimt-ik-genas-coronapatienten Viroloog Ab Osterhaus staat niet bij voorbaat afwijzend tegenover de claim van de huisarts. „Maar je zult wel een dubbelblind onderzoek moeten doen om echt iets te bewijzen. Ik hoor wel vaker van zulke claims en je kunt niet helemaal blind varen op de ervaringen van een huisarts. Van chloroquine weten we de nadelen, de bijwerkingen. Maar evengoed, het is wel interessant. Mogelijk het onderzoeken waard.” Dat toontje. En dat zonder geluid. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
Nou ja, het klopt toch wat onze Ab zegt? When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Als ik "Mogelijk het onderzoeken waard." lees, dan denk ik dat gaat Ab niet doen. Ik vind Ab een rare meneer. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
pas op, ik stuur Zelthor op je af ![]() |
|
Of het waar is maakt verder niet uit. Rob heeft z'n naamsbekendheid al lang binnen. Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou. ![]() |
|
En 8 goede recensies, niet te vergeten. Beoordeling: 5,0 - 8 reviews "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
quote: Da's ook een rare meneer. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3184784/Wat-bezielt-een-coronadreiger-Ik-wilde-getest-worden-of-De-melk-was-zuur Wat leven we toch met achterlijk volk om ons heen. En dan in de rechtbank ook nog doen alsof ze 'dement' zijn. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
En waar iedereen natuurlijk al rekening mee hield is begonnen. Hellfest 2020 is afgelast. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Kunnen we plz niet terugvallen in oude patronen? Ik geloof dat dit een hele grote fout zou zijn... Eikel ![]() |
|
quote:Ga er gewoon van uit dat je dit jaar geen enkel zomerfestival kan bezoeken. Dan valt het achteraf ook minder tegen. Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou. ![]() |
|
quote: In de meeste gevallen bevalt dat minstens 1.5m afstand houden me wel ja. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Geen handen meer schudden kan ik ook meer dan prima mee leven. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
Wordt ook lastig met minstens 1.5m afstand, Wim. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
swaar ![]() Ik zag het gisteren nog staan op een bord bij de seats & sofa's, waar ik langs wandelde. 1 1/2 meter afstand én geen hand geven. Maar nu je het zegt... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
Het kan maar duidelijk zijn natuurlijk. Ter voorkoming dat men allemaal met gestrekte rechterarm rond gaat lopen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Snap het, ik vrees ongeveer dezelfde vrees! quote: Wat doet het er toe dat Ab een rare meneer is? ![]() Waarom zou Ab dit moeten onderzoeken? Het wordt al onderzocht door allerlei mensen. Vooralsnog komt daar niet uit dat het zin heeft (hydro)chloroquine te gebruiken, en we weten al veel langer dat de stof zeer ernstige bijeffecten kan hebben. Al heeft het bij die 8 mensen gewerkt (wat maar de vraag is), dan kun je het nog steeds niet zomaar laten toepassen op *alle* zieke mensen. Zoals met zoveel medicijnen zal het ook hier zo zijn dat het voor bepaalde mensen wel en bepaalde mensen niet werkt. Als je het dan aan alle zieke mensen geeft en de helft beter wordt, en de andere helft dood gaat door de bijwerkingen is het vrij zinloos. Helemaal als je daardoor andere behandelingen níet meer gaat proberen. De getallen zullen veel subtieler liggen natuurlijk, maar daar heb je dus dat onderzoek wat Ab schetst (en wat al gebeurt) voor nodig. De houding van Ab is in dit geval eigenlijk bijzonder mild. Het is behoorlijk risicovol wat die huisarts voorstelt, namelijk. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 09-04-2020 13:25] No dogs, no masters. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |