IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het kleine Corona topic Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2020 10:15 by XXL Profiel van XXL

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5137891/park-utrecht-vierkante-vakken-gemeente-coronaproof-griftpark-julianapark

Echt? We zijn met zijn allen zo achterlijk (geworden) dat we dit soort dingen nodig hebben?

Ik begin me, voor zover ik dat niet al deed, werkelijk zorgen te maken over de mensheid.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-05-2020 10:35 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

egoisme >>> gezond verstand

Dus helaas denk ik toch JA.


En vooralsnog lijkt het dus nodig. Maar dit moet zeker niet de nieuwe permanente leefstandaard worden.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2020 10:41 by XXL Profiel van XXL

Ik word er verdrietig van.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-05-2020 10:43 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Gewoon een hek of heg om je tuin.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2020 14:59 by XXL Profiel van XXL

Ik had die Berberis niet uit moeten graven.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 30-05-2020 18:35 by ex-filosofem Profiel van ex-filosofem

Wat een land.

'Verwarring aan Belgische grens'
Op verschillende plekken aan de grens met België is vandaag verwarring ontstaan door Belgen die familieleden wilden bezoeken. Gisteravond kondigden de Belgische autoriteiten aan dat het Belgen vanaf vandaag weer is toegestaan familie in buurlanden te bezoeken; iets wat ze ruim twee maanden niet konden doen.

Dus trokken veel Belgen er vandaag op uit. Maar met name aan de Franse grens was er veel onduidelijkheid, melden Belgische media. In Frankrijk zijn niet-essentiële verplaatsingen namelijk nog altijd niet toegestaan. "Mijn man nam contact op met de gendarmerie in Frankrijk. De agent reageerde boos, omdat het al de zoveelste oproep was over het onderwerp", meldt een lezer van Het Laatste Nieuws aan de krant. Verder werden er Belgen aan de grens teruggestuurd.

Ook aan de Nederlandse kant zijn grensplaatsen overvallen door het Belgische besluit. "Belgen zijn goed in verrassingstactieken. Eerst ineens de grens op slot, nu kennelijk ineens open?", twittert burgemeester Marga Vermue van het Zeeuwse Sluis. Minister Grapperhaus bedankte zijn Belgische ambtgenoot De Crem gisteravond nog wel voor het "goede nieuws" de grens tussen Nederland en België weer te openen voor familiebezoek.


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-05-2020 19:05 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ik zou me ook niet eerst verdiepen in de 'coronaregels' van het land waar ik heen wil.


Oh wacht.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 01-06-2020 17:48 by Mythics Profiel van Mythics

Nou, de regels gelden dus even niet meer als je op de Dam wilt demonstreren vandaag :')



quote:
Zojuist op Radio I: "We handhaven de 1.5 meter afstand niet want hier is sprake van vrijheid van meningsuiting," aldus de woordvoerder politie A.dam




I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 01-06-2020 18:36 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Erg jammer, inderdaad.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-06-2020 18:57 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ongelofelijk.

En dit mocht niet.

https://www.trouw.nl/binnenland/aanhoudingen-bij-anti-lockdowndemonstratie-in-den-haag~b3cc3df9/

Het is maar net waar je tegen demonstreert, blijkbaar. Heel raar.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-06-2020 18:58 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 1 juni 2020 18:57 schreef F.Jacobse het volgende:
Het is maar net waar je tegen demonstreert, blijkbaar. Heel raar.


Hoewel de situatie op de dam mij inderdaad niet erg wenselijk lijkt, is er natuurlijk wel een verschil tussen de regels van voor en na 1 juni.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 01-06-2020 19:00 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 1 juni 2020 18:58 schreef Sater het volgende:
Hoewel de situatie op de dam mij inderdaad niet erg wenselijk lijkt, is er natuurlijk wel een verschil tussen de regels van voor en na 1 juni.


Nog altijd mogen er maximaal 30 man samenkomen zolang gepaste afstand bewaard wordt.

Echter, aldus Halsema:

quote:
Femke Halsema: Er is hier geen reden om de demonstratie te beëindigen. De vrijheid van demonstratie is een groot goed in Amsterdam


Benieuwd naar de resultaten over een week of twee

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 01-06-2020 19:01]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-06-2020 19:05 by Sater Profiel van Sater

Ja, maar samenkomsten waren tot 1 juni verboden en zijn nu (met beperkingen) wel toegestaan. Dat maakt wellicht nog niet dat de demonstratie van vandaag volgens de letter van de wet toegestaan is, maar betekent m.i. wel dat er een andere situatie is dan eergisteren.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-06-2020 19:06 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ah, dat wist ik niet, bedankt voor de info!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-06-2020 19:45 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 1 juni 2020 19:05 schreef Sater het volgende:
Ja, maar samenkomsten waren tot 1 juni verboden en zijn nu (met beperkingen) wel toegestaan. Dat maakt wellicht nog niet dat de demonstratie van vandaag volgens de letter van de wet toegestaan is, maar betekent m.i. wel dat er een andere situatie is dan eergisteren.



Er is mbt wat er op de Dam gebeurd is nog geen flikker veranderd dus wat is je punt?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-06-2020 19:52 by Sater Profiel van Sater

Dat de versoepeling van de regels met betrekking tot samenkomsten wellicht een factor is in het verschil in handhaven bij de 5G demo van twee dagen geleden en de BLM-demo van vandaag - en dat de keuze om vandaag niet te handhaven wellicht alleen te maken heeft met het thema van de demonstratie, zoals gesuggereerd werd (al speelt het vast ook een rol).

Verder uit de Volkskrant:

quote:
Verwacht waren enkele honderden demonstranten, maar het werden er naar schatting vijfduizend. Hierdoor lukte het vaak niet overal om de vereiste anderhalve meter afstand van elkaar te houden. Maar de politie greep niet in. Het recht op demonstratie woog deze maandag zwaarder dan de noodverordeningen. Wel droegen veel betogers een mondkapje, zoals ook was gevraagd.

‘De 1,5 meter wordt niet altijd in acht genomen. Maar demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie te belangrijk en bovendien zijn de mensen zelf verantwoordelijk’, stelde burgemeester Halsema die zelf ook op de Dam aanwezig was. Volgens haar is de sfeer tijdens de demonstratie heel goed.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-06-2020 20:48 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ik denk dat angst dat bij uitdelen van boetes de demonstranten opgefokt raken en daardoor beginnen te rellen de grootste oorzaak is.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-06-2020 21:54 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

PvdD heks Thieme vindt het prachtig wat Halsema heeft gedaan.

https://twitter.com/mariannethieme/status/1267531222818922497

Mooi zo'n dikke middelvinger naar de zorgmedewerkers, de ouderen en de mensen die zich wel aan de regels houden en al ruim twee maanden houden.

Achterlijke kutwijven.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 01-06-2020 22:00 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 1 juni 2020 21:54 schreef Natural Disaster het volgende:
PvdD heks Thieme vindt het prachtig wat Halsema heeft gedaan.

https://twitter.com/mariannethieme/status/1267531222818922497

Mooi zo'n dikke middelvinger naar de zorgmedewerkers, de ouderen en de mensen die zich wel aan de regels houden en al ruim twee maanden houden.

Achterlijke kutwijven.










I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 01-06-2020 22:04 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Deze uitspraak is zo ontzettend dom dat ik Marianne er van verdenk een zieke nerts te hebben gelikt.




Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-06-2020 0:31 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 1 juni 2020 22:00 schreef Mythics het volgende:






Hypocrisie heerst in die regio.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-06-2020 11:37 by spectre Profiel van spectre

maar wat had ze dan moeten doen volgens jullie?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 02-06-2020 11:42 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 2 juni 2020 11:37 schreef spectre het volgende:
maar wat had ze dan moeten doen volgens jullie?


quote:
Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam weigert een demonstratie tegen racisme op het Schouwburgplein in Rotterdam door te laten gaan, als er meer dan tachtig mensen op af komen. "Daar is het plein niet geschikt voor, want dan is anderhalve meter afstand houden niet mogelijk", zei de burgemeester dinsdag op Radio Rijnmond.


Het is mijns inziens ongeloofwaardig dat men (Halsema et al.) oprecht uitging van een man of 250. Niet alleen omdat in andere landen er duizenden mensen op de been kwamen, maar ook de Nederlandse eventpagina's voor 1 juni op Facebook hadden duizenden aanmeldingen. Natuurlijk, het is Facebook maar Halsema stelde dat de berekening ook was gebaseerd op internetonderzoek. Ook al gaat 1 op de 5 uiteindelijk, dat zijn er alsnog teveel. Plus, dergelijke evenementen trekken in Amsterdam altijd wel veel publiek natuurlijk.

Men had simpelweg de kern van de demonstratie door kunnen laten gaan, maar verder alles effectief moeten afzetten (met toegang voor een specifiek aantal mensen) én een goede livestream of meerdere kunnen opzetten zodat mensen ook op die manier konden kijken (plus, op die manier kan Halsema alsnog - mocht je willen - haar steun uitspreken natuurlijk). Immers, nu werd de livestream geregeld door de organisatie zelf (FindTheCreator op YouTube) maar was deze niet alleen bizar slecht, maar naar het einde toe begon meneer zelf in wisselend Nederlands en Engels te raaskallen en (verhuld) zelf racistisch te zijn hetgeen ook niet echt gewaardeerd werd.

Hetgeen nu opvalt is dat zowel politiek links als rechts plots gezamenlijk kritiek uit binnen het toch wel gepolariseerde landschap. Als zelfs Geert Wilders en Freek de Jonge het met elkaar eens zijn, dat weet je ook wel dat er een fout gemaakt is

Overigens was er gisteren ook een demonstratie in Maastricht waar de regels gewoon netjes gehandhaafd heeft. Halsema heeft bewust niet opgetreden, probeerde bij NPO1 de schuld op anderen af te schuiven en plukt daar nu de vruchten van. In Maastricht kon het ook gewoon namelijk:



[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 02-06-2020 11:54]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-06-2020 11:53 by spectre Profiel van spectre

achteraf makkelijk lullen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 02-06-2020 11:54 by Mythics Profiel van Mythics

Nuttige reactie

We gaan het wel zien.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen