IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Black Metal Topic Vorige pagina | Volgende pagina
Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 05-10-2024 10:19 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2024 14:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
https://immortalfrostproductions1.bandcamp.com/album/the-lurking-shadow-of-death

https://zwaremetalen.com/albumrecensies/ars-veneficium-the-lurking-shadow-of-death

Nieuwe van Ars Veneficium. Kende die band überhaupt niet, maar goed, toch is dit album nieuw!

Weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Het is op zich lekker, redelijk rauwe black met een melodische en ritmisch huppelende inslag. Heeft wel wat van de nieuwste Misþyrming-albums*.

Mist misschien wat eigen smoel, en is ook wat lief. Maar luistert wel erg lekker weg. Vaker luisteren.

*waarbij die wat ruiger zijn, maar ontloopt elkaar denk ik niet veel.

Vroeger wel eens gehoord. Destijds geconcludeerd dat ik het niks vond maar zal nog eens kieken

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

New Era Productions
Usericon van New Era Productions
Posted 11-10-2024 16:02 by New Era Productions Wijzig reactieProfiel van New Era ProductionsQuote dit berichthttp://www.new-era-productions.nl

Sater
Usericon van Sater
Posted 12-10-2024 21:39 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2024 9:48 schreef Sater het volgende:
Doedsmaghird (DHG uit een parallelle wereld) heeft een eerste nummer uit - al stond er op een peacevilleverzamelaar van een paar jaar terug ook een nummer dat op dit album terugkomt aan de titel te zien.

Klinkt interessant genoeg om in de gaten te houden. DHG album van vorig jaar was fantastisch.

Deze is gisteren uitgekomen. Kan het na een keer vluchtig luisteren nog niet bevatten, maar redelijk gelaagd, complex en geflipt. Stukken minder mellow
dan DHG van vorig jaar.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 12-10-2024 23:41 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Deze was hier nog niet voorbijgekomen dacht ik...

Sluit heel mooi aan bij de Darkthrone discussie in een ander topic. Qua geluid echt een quasi exacte kopie van 'A blaze in the northern sky' en 'Under a funeral moon' terwijl qua songwriting we eerder in het tijdperk erna zitten (Hate Them, Sardonic Wrath). Voor mij zitten er een paar beestig goede tracks tussen, maar ook een aantal minder beklijvende momenten. Qua stijl (die 'trage' blastbeat die af en toe eens uit de maat gaat, fantastisch vind ik dat) en geluid echt volledig mijn ding, maar niet alle riffs zijn even memorabel. Ik ga het wel nog meer draaien, dat is zeker.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-10-2024 10:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2024 21:39 schreef Sater het volgende:
Deze is gisteren uitgekomen. Kan het na een keer vluchtig luisteren nog niet bevatten, maar redelijk gelaagd, complex en geflipt. Stukken minder mellow
dan DHG van vorig jaar.

Ook bedoeld als 'missing link' tussen Satanic Art en 666 International, als ik me goed herinner.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Sater
Usericon van Sater
Posted 13-10-2024 10:47 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ja, klopt. Een soort van 'wat als DHG na Satanic Art niet de richting van 666 International was opgegaan'. Wat vind je ervan?

Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 13-10-2024 12:50 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

quote:
Op 13 oktober 2024 10:47 schreef Sater het volgende:
Ja, klopt. Een soort van 'wat als DHG na Satanic Art niet de richting van 666 International was opgegaan'. Wat vind je ervan?

Dit nummer is toch echt wel meer 666 international dan Satanic Art.

Hafgufa

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 13-10-2024 13:53 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2024 23:41 schreef mikkasscar het volgende:
Deze was hier nog niet voorbijgekomen dacht ik...

Sluit heel mooi aan bij de Darkthrone discussie in een ander topic. Qua geluid echt een quasi exacte kopie van 'A blaze in the northern sky' en 'Under a funeral moon' terwijl qua songwrit

Leuk gedaan idd, dat lijkt er goed veel op. Veel riffjes en overgangetjes, algehele trend exact die oude Darkthrone style.
Of misschien zelfs, gejat en een heel klein beetje aangepast. Allicht is dat een stuk dichter bij de waarheid.
En dan kom je op het punt dat ik er in ieder geval niet zoveel zin meer in heb. Om dertig jaar na dato wat omgebogen Darkthrone loopjes te gaan beluisteren.

Dat gezegd hebbende, staat absoluut gezien de muziek wel redelijk goed. Was het geen overwegend gestolen (of geleende, als je dat liever hebt) muziek geweest, dan had ik alleen de drums wat zwak gevonden en de rest zonder meer goed.

Het is zeker geen straf om dit op te zetten, maar waarom zou je het doen?

Winter is coming

Sater
Usericon van Sater
Posted 13-10-2024 15:43 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2024 12:50 schreef Ravnajuv het volgende:
Dit nummer is toch echt wel meer 666 international dan Satanic Art.

Klopt. Het is de 666I uit een parallel universum.

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 13-10-2024 23:31 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:

Denk dat je het een beetje verkeerd uitlegt. Zoals AG zegt is OC de missing link. De overgang van Satanic Art naar 666 International was op zich ook nog wel vrij drastisch. Deze plaat van Doedsmaghird is eigenlijk een album die de drastische overgang tussen de twee voorgenoemde DHG platen moet verzachten. Misschien wat een vreemde uitleg, maar dit is hoe ik het heb opgevat

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 14-10-2024 8:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Wat vind je ervan?

Moet het album nog luisteren, nummer wat eerder rond ging belooft veel goeds in ieder geval! Ondanks dat ik de huidige stijl van DHG toffer vind, is dit ook zeer goed te versmaden. Stuk geschifter dan ik verwachtte.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 18-10-2024 13:44 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Die nieuwe 1349 is misschien wel de saaiste plaat van die band tot nu toe. Het drumwerk verdient leuker gitaarwerk.

Sater
Usericon van Sater
Posted 18-10-2024 13:57 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2024 23:31 schreef Steel Jaw het volgende:
Denk dat je het een beetje verkeerd uitlegt. Zoals AG zegt is OC de missing link. De overgang van Satanic Art naar 666 International was op zich ook nog wel vrij drastisch. Deze plaat van Doedsmaghird is eigenlijk een album die de drastische overgang tussen de twee voorgenoemde DHG platen moet verzachten. Misschien wat een vreemde uitleg, maar dit is hoe ik het heb opgevat

Ja zoiets. In mijn parallelle universum kwam 666 niet na OC. Na Satanic Art komt een tweesplitsing. En OC is de ene poot en 666 de andere.

Maar jij zit er dichterbij, want Parvez heeft het zelf over ‘envisioning an alternate reality between "Satanic Art" and "666 International’.

Ik las trouwens dat DHG ook DMG nummers live gaat spelen. Om het nog verwarrender te maken. Ze hadden misschien beter kunnen zeggen dat ze een tape met riffs uit 1998 hadden gevonden en heropgenomen. (Wat me eraan herinnert dat er uit de Supervillain tijd ook nog een rehearsal of demo bestaat. Is als bonus bijgevoegd bij een heruitgave van die plaat, maar heb die nooit helemaal gehoord).

Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 18-10-2024 17:57 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Dat zijn een paar dezelfde nummers, met werktitels, en dan zonder zang

Hafgufa

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 19-10-2024 0:57 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2024 13:57 schreef Sater het volgende:
Ik las trouwens dat DHG ook DMG nummers live gaat spelen. Om het nog verwarrender te maken. Ze hadden misschien beter kunnen zeggen dat ze een tape met riffs uit 1998 hadden gevonden en heropgenomen. (Wat me eraan herinnert dat er uit de Supervillain tijd ook nog een rehearsal of demo bestaat. Is als bonus bijgevoegd bij een heruitgave van die plaat, maar heb die nooit helemaal gehoord).

Ah, ik had eigenlijk iets gelezen op de DHG Facebook-pagina dat Doedsmaghird onder de eigen naam ging optreden. Of het moet zijn dat ik iets verkeerd heb begrepen.

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-10-2024 12:31 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Emilie Simon - Polaris

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-10-2024 14:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2024 0:57 schreef Steel Jaw het volgende:
Ah, ik had eigenlijk iets gelezen op de DHG Facebook-pagina dat Doedsmaghird onder de eigen naam ging optreden. Of het moet zijn dat ik iets verkeerd heb begrepen.

Als het goed is hoor ik vanavond Doedsmaghird onder de vlag van Dødheimsgard. Geen idee of ze pure Doedsmaghird shows gaan doen.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 21-10-2024 13:34 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Apart plaatje melodieuze post punk proto black

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 22-10-2024 1:53 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2024 13:34 schreef Dypfrys het volgende:

Klinkt interessant, beetje oude Circle of Ouroborus, ga er eens de tijd voor nemen

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 23-10-2024 23:33 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2024 13:34 schreef Dypfrys het volgende:

Zeer goed dit

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 01-11-2024 12:50 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Endstille is het ook niet helemaal he?

Winter is coming

Northward
Usericon van Northward
Posted 01-11-2024 14:50 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-11-2024 22:00 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Hmm, ja daar kan ik nooit zoveel mee dat Invunche.

Mocht iemand nog dingen weten die op deze lijken laat me weten.

zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 05-11-2024 15:11 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 1 november 2024 14:50 schreef Northward het volgende:
https://invunche.bandcamp.com/album/atavismo

Zeer goed!

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 10-11-2024 15:11 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2024 22:00 schreef Dypfrys het volgende:
Hmm, ja daar kan ik nooit zoveel mee dat Invunche.

Mocht iemand nog dingen weten die op deze lijken laat me weten.

Echt een goed stukje muziek. Maar die zang maakt meer kapot dan de rest goed kan maken. Jammer.

Winter is coming

Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com