IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : Black Metal Topic Vorige pagina | Volgende pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 10-11-2024 15:19 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2024 15:11 schreef zodiac lung het volgende:
Zeer goed!

Dit onderschrijf ik! Verrassend goede, dansbare black metal. Doet denken aan black 'n roll, blackened trash, finse black metal (hoempa hoempa hoempa en punky).

Zet het maar eens op mensen!

https://invunche.bandcamp.com/album/atavismo

Winter is coming

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-11-2024 20:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

https://i-voidhangerrecords.bandcamp.com/album/do-th-derni-lh

ik raak maar niet over die vocalen ...

wie is fan?

signature

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 14-11-2024 21:03 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Heel... Italiaans

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 14-11-2024 21:46 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2024 14:50 schreef Northward het volgende:
https://invunche.bandcamp.com/album/atavismo

Gemist dat dit hier voorbij kwam, geweldige plaat inderdaad

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 15-11-2024 11:21 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ja.. wel goed ja.

Geloof toch niet dat ik het op een top-10 van het jaar lijst zou zetten. Wel aardig is het hoor, echt heel aardig. Maar het voelt niet als een blijvertje.

Het zou sowieso een heel kort lijstje worden voor mij dit jaar. Geloof niet dat ik nu ergens echt van onder de indruk was, best een verschil met 2023.

Doen we dat hier überhaupt? Jaarlijstjes maken met beste-dit, beste-dat, of zijn we hier werkelijk allemaal geen 16 meer?

Winter is coming

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 21-11-2024 23:15 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Beetje randje pretentiecore maar wel hypnotiserend soms

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 22-11-2024 11:50 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2024 11:21 schreef Freduk het volgende:
Ja.. wel goed ja.

Geloof toch niet dat ik het op een top-10 van het jaar lijst zou zetten. Wel aardig is het hoor, echt heel aardig. Maar het voelt niet als een blijvertje.

Het zou sowieso een heel kort lijstje worden voor mij dit jaar. Geloof niet dat ik nu ergens echt van onder de indruk was, best een verschil met 2023.

Doen we dat hier überhaupt? Jaarlijstjes maken met beste-dit, beste-dat, of zijn we hier werkelijk allemaal geen 16 meer?

Hier een volledig topic alleen maar daar aan gewijd kameraad, wel even opletten hé...

https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4392097/2

Ik vind 2024 trouwens wel een sterk jaar, zowel 'metal' als 'niet-metal'. Ik post binnenkort een samenvatting met linkjes

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 22-11-2024 14:46 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik waardeer je corrigerende opmerkingen, maar dit is toch niet echt hetgeen ik zoek.
Het moeten echt als door nijvere scholieren opgestelde lijstjes zijn.

1) Slachtnevel - Haznubai Haanai (gewoon zo ontzettend goed, met die staccato drums en dat uitzinnige gekrijs)
2) Void - Null (elfen metal anyone??)
3) Steel Panther - Anthems to the Wanking at Dusk (gewoon humor, de titel geeft het al een beetje weg)

Enzovoorts. Zoiets dus. Tot de 10 als je meer dan 10 kan, en anders minder. Het waarom hoeft uiteraard niet perse.

Winter is coming

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 22-11-2024 15:54 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2024 14:46 schreef Freduk het volgende:
Ik waardeer je corrigerende opmerkingen, maar dit is toch niet echt hetgeen ik zoek.
Het moeten echt als door nijvere scholieren opgestelde lijstjes zijn.

1) Slachtnevel - Haznubai Haanai (gewoon zo ontzettend goed, met die staccato drums en dat uitzinnige gekrijs)
2) Void - Null (elfen metal anyone??)
3) Steel Panther - Anthems to the Wanking at Dusk (gewoon humor, de titel geeft het al een beetje weg)

Enzovoorts. Zoiets dus. Tot de 10 als je meer dan 10 kan, en anders minder. Het waarom hoeft uiteraard niet perse.

DAt had ik dus exact in gedachten - komt er binnenkort aan, beloofd

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 26-11-2024 0:20 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Nieuwe clip Saor is uit, ter ondersteuning van een zeer spoedig te releasen EP.

.

Saor maakt exact dezelfde muziek als Elderwind maar dan 15 jaar later.
Kortom helemaal puik.

De muziekstijl is ontstaan als logisch voortborduursel op een weg die Summoning als eerste insloeg.

Winter is coming

Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 26-11-2024 7:16 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Ik hoor Elderwind er in, maar exact is het niet, daar is het veel te snel voor

Hafgufa

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 26-11-2024 21:46 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2024 13:53 schreef Freduk het volgende:
Leuk gedaan idd, dat lijkt er goed veel op. Veel riffjes en overgangetjes, algehele trend exact die oude Darkthrone style.
Of misschien zelfs, gejat en een heel klein beetje aangepast. Allicht is dat een stuk dichter bij de waarheid.
En dan kom je op het punt dat ik er in ieder geval niet zoveel zin meer in heb. Om dertig jaar na dato wat omgebogen Darkthrone loopjes te gaan beluisteren.

Dat gezegd hebbende, staat absoluut gezien de muziek wel redelijk goed. Was het geen overwegend gestolen (of geleende, als je dat liever hebt) muziek geweest, dan had ik alleen de drums wat zwak gevonden en de rest zonder meer goed.

Het is zeker geen straf om dit op te zetten, maar waarom zou je het doen?

Ik ontdek die Avmakt plaat nu pas, maar om het nou een Darkthrone ripp off te noemen. De sound is enorm darkthrone ten tijde van under a funeral moon. Maar de nummers op zich van deze band zitten toch wel wat anders in elkaar. Soms. Je hoort er ook latere darkthrone in terug. Bevatten tig keer zoveel riffs als de nummers van de eerder genoemde darkthrone plaat lol.

Of alle riffs briljant zijn kan ik nog niet zeggen, ik zit nu op 20:22, maar tot nu toe vind ik het vrij goed. En zoveel dt klonen die zo goed zijn hoor ik nou ook weer niet en ik vind dit nog steeds heerlijke muziek, dus waarom zou ik het niet opzetten?

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 26-11-2024 21:50]

Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel.

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 26-11-2024 22:54 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2024 21:46 schreef SimsalaWim het volgende:
Ik ontdek die Avmakt plaat nu pas, maar om het nou een Darkthrone ripp off te noemen. De sound is enorm darkthrone ten tijde van under a funeral moon. Maar de nummers op zich van deze band zitten toch wel wat anders in elkaar. Soms. Je hoort er ook latere darkthrone in terug. Bevatten tig keer zoveel riffs als de nummers van de eerder genoemde darkthrone plaat lol.

Of alle riffs briljant zijn kan ik nog niet zeggen, ik zit nu op 20:22, maar tot nu toe vind ik het vrij goed. En zoveel dt klonen die zo goed zijn hoor ik nou ook weer niet en ik vind dit nog steeds heerlijke muziek, dus waarom zou ik het niet opzetten?

't is erg darkthrone qua sound, maar het zijn inderdaad andere nummers en andere riffs. Ik blijf er ook naar teruggrijpen merk ik, vette band!

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 03-12-2024 13:29 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2024 22:00 schreef Dypfrys het volgende:
Hmm, ja daar kan ik nooit zoveel mee dat Invunche.

Mocht iemand nog dingen weten die op deze lijken laat me weten.

Zelfhulp

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 03-12-2024 14:40 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2024 13:29 schreef Dypfrys het volgende:

Zelfhulp

Dat Sa Meute is wel nog een toffe plaat, sfeervol riffwerk met aparte vocals. Dat tweede linkje slaat wel nergens op. Rare vocals en een sfeerloze brei takkeherrie.

Als je aparte vocalen zoekt, kan ik van harte Lugubrum aanbevelen, zeker hun latere platen.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 03-12-2024 15:10 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Haha beetje te grind/mincecore-achtig voor je denk ik. Ik vond die stem wel geinig.

Lugubrum kan ik ook wel waarderen ja.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 12-12-2024 19:56 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 12-12-2024 20:55 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Hehe

Dood alle Christenen!!!
Ok, vriend, ga door.

Fascisme heeft ook goede kanten.
BOYCOT

Sater
Usericon van Sater
Posted 12-12-2024 21:42 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2024 19:56 schreef SimsalaWim het volgende:
Jeempie.

https://thehardtimes.net/music/guy-at-black-metal-show-does-quick-google-search-to-make-sure-band-arent-nazis-before-heading-to-merch-table/

Je weet dat dit een soort De Speld maar dan voor muziekgrappen is?

Vooral die laatste alinea geeft het wel weg: 'At press time, Straub had wandered over to a nearby merch tent and purchased an Inquisition shirt because he liked the artwork, figuring any further preliminary research would be unnecessary.'

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 12-12-2024 22:04 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Oh, nee, dat wist ik niet.

Ik ken Inquisition niet echt, geen idee hoe zij er over denken, hehe.

Sater
Usericon van Sater
Posted 13-12-2024 11:15 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Nou, één van de bandleden van Inquisition staat bekend als nazi én pedofiel.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2024 11:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2024 11:15 schreef Sater het volgende:
Nou, één van de bandleden van Inquisition staat bekend als nazi én pedofiel.
Past wel goed bij de bandnaam.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 13-12-2024 11:23 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Hitler kon zelf ook aardig schilderen. Of ben ik nazi als ik dat zeg.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2024 11:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Hij had ook minpunten hoor. Zo was hij bv. vegetariër.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 13-12-2024 11:29 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Als je naar zo'n schilderij kijkt en je vindt het mooi, moet je jezelf dan vies voelen? Ik ga er nog eens over filosoferen.

Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com