![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 35 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik vind Hitler nou net een van de mensen waar het misschien beter was geweest om zijn kunst te steunen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Sater houdt wel van en en. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: .. dat je bandnaam dan niet Hitlerjugend is? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Speccie and the black shirts ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Of moet je je schamen dat je nog steeds naar Michael Jackson en Marco Borsato luistert? A metalheart is hard to tear apart ![]() |
|
Terechte vraag, persoonlijk interesseert het me weinig. Ik luister muziek van moordenaars, nazi's, dieven, oplichters, whatever. En dat is dan voor een deel maar dat ik ervan weet, moeten veel meer nare lui in m'n collectie zitten waarvan het nog niet publiek is hoe naar ze zijn (of dat ik het gewoon niet weet ![]() Maar ja, ik ga ook niet naar de bakker toe om te vragen of die ooit iemand vermoord heeft. Het is maar een baan, muziek maken; moet ik iemand een toekomst ontzeggen vanwege het verleden? Toch stel ik ook grenzen, uiteindelijk. Gelukkig is de muziek dan ook meestal zo slecht dat ik er weinig aan mis. No dogs, no masters. ![]() |
|
On topic! Weirdo stuff uit Oekraïne, brakke synths, rare riffjes met behoorlijke cleane gitaren, maar het geheel baadt in de atmosfeer. Verslavend spul. ![]() ![]() ![]() |
|
Beetje die Grime Stone records punk attitude. Top dit "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
Daarover gesproken, deze heb ik al een tijdje rondjes draaien. Wel iets kneuziger met van die vampyric onzin dan die hierboven. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: Ja deze kende ik ook al. Dit vind ik dan weer te kitschering en blijig. Moeilijk om een goed evenwicht te vinden in dit genre. Onze Oekrainsche vrienden zitten voor mij net aan de jusite kant van het spectrum. Het is allemaal wat ongepolijster en weirder zonder dat het theatraal wordt. Of zoiets ![]() ![]() |
|
quote: ![]() ![]() ![]() |
|
Op de valreep kwamer er nog maar liefst drie albums voorbij die alle een plaatsje in de jaarlijst krijgen... Uit het niets een nieuwe Satanic Warmaster. Ik was niet helemaal overtuigd van de vorige, maar deze is er knal op. Zware Judas Iscariot-vibes, kil, scherp en ijzig. Vanaf de tweede helft van het album komen er wat meer heroïsche momenten met hints naar oude Graveland en er wordt zowaar afgesloten met een geslaagde halve ballad. Een bom van een old school black metal-plaat. ![]() Ik was zwaar fan van het debuut van deze Portugese avantgarde doom/black one man band en had eerlijk gezegd gemist dat er in 2021 een vervolg was verschenen. Na een paar luisterbeurten vind ik deze plaat lichtelijk geniaal. Een mix van de 'orthodoxe' black metal sound met een wat meer organische occulte sfeer. In vergelijking met het debuut wordt het gaspedaal vaker ingetrapt, wordt er op een nog hoger niveau gemusiceerd (check die bijwijlen avontuurlijke baspartijen) en zijn er meer sfeerscheppende keyboards en samples gebruikt. Deze versterken de naargeestige sfeer en zorgen voor een soort van rode draad doorheen het album. Zeer sterke schijf. ![]() ![]() ![]() Ook de Finse eenmansband Hail Conjurer komt nog met nieuw werk op de proppen. Hier gaat het tempo in vergelijking met de vorige plaat net naar beneden en ligt de nadruk meer op sfeer en doomy, bezwerende riffs met behoorlijk wat noisy invloeden. De recente samenwerkingen met Absolute Key (A. Klemi van Circle of Ouroborus) hebben duidelijk een invloed nagelaten. Het is een zeer donker, sfeervol, bij momenten ritualistisch album geworden. Geen technische hoogstandjes zoals bij Monte Penumbra, de nadruk ligt op sfeer. Sterke plaat. ![]() ![]() |
|
quote: Ja, snap ik wel. Ik ga nu eerst die nieuwe Satanic Warmaster eens luisteren. Das een potentiële topper. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
Op het eerste gehoor niet onder de indruk. Het mist een beetje de epiek van het oude werk Strength and Honour en Carelian Satanist Madness. Toch twee uitzonderlijk goede platen imo. Die eerste track is zelfs saai. Zal het nog wat kansen geven. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
quote: Ik vind het begin van het album totale Judas Iscariot - Thy Dying Light-worship, die riff is zelfs quasi de openingsriff van dat album. Maar dat vind ik dus een mega vette plaat. ![]() De epiek zit meer in de latere nummers, maar ik hou wel van die hypnotiserende, donkere stijl van de eerste nummers. De meer epische nummers vormen dan een mooi tegengewicht daarvoor. [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 23-12-2024 20:36] ![]() |
|
Ja, positief verrast ![]() Hafgufa ![]() |
|
Ik ga eerst HAIL CONJURER draaien, en daarna die andere zojuist aangehaalde cd. Overigens is van JI Distant in Solitary Night met afstand m'n favoriet. Niet dat het topic daar nu over gaat. Winter is coming ![]() |
|
Sjonge wat een kutmuziek dat Bloody Keep. Het lijkt he-le-maal niet op Judas Iscariot en meer op Vintersorg, vooral met die stomme belletjes er tussendoor. Naja, kutmuziek. In ieder geval niet waar ik nu op zat te wachten. Als ik ooit weer Vintersorg wil opzetten, ongeveer eens in de 12 jaar komt dat voor, dan zal ik overwegen om Bloody Keep op te zetten. Winter is coming ![]() |
|
quote: De nieuwe Satanic Warmaster lijkt op JI, Bloody Keep was een reactie op een vaag Oekraiensch bandje dat ik postte. Te vroeg aan de kerstapero gezeten herr Fredukius? ![]() |
|
Nee helaas niet, ik denk eerder dat ik aan de Corona zit. Winter is coming ![]() |
|
De Kommodus kant bevalt me. Mooie hoes ook "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Tweede EP van dit project, weirde black met post punk invloeden, sfeervolle keys en zelfs koorgezangen, maar toch rauw qua sound en aanpak. Zeer catchy! De eerste EP (die iets minder weird was): ![]() |
![]() |
Dit topic is 35 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |