IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Black Metal Topic Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 28-03-2021 1:04 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2021 14:50 schreef hellhun het volgende:
Deze playlist is fenomenaal! Staat hier al sinds de vroege ochtend op en ik ben bij "Judas Iscariot-Distand in Solitary blijven hangen..Judas Iscariot kende ik wel, maar dit album niet..Fantastisch..

Hoe lang ben jij bezig geweest met het samenstellen van deze playlist NecRobert?
Mooi dat je het tof vindt!

Op zich niet vreselijk lang mee bezig geweest, denk in totaal een dag, verspreid over een iets langere periode. Heb eerst alles wat ik kende (en al in playlists had staan) erin gegooid, toen een of andere ‘best black metal albums’ website ernaast gehouden en als laatste in Metal Archives gefilterd op jaar/genre en daar nog een aardige bult uit gevist. Hoe verder in de tijd, hoe meer ik moest filteren natuurlijk, want ter vergelijk: in 1993 kwamen zo’n 100 black metal (gerelateerde) platen (of demo’s) uit, in 1999 al zo’n 600-700 (laatste jaren zelfs rond de 4000...). Zat toen al veel bagger en eenheidsworst tussen. Mede daarom ben ik ook in 1999 gestopt, werd steeds lastiger en subjectiever...

Mocht iemand nog een gemiste release weten die er echt in moet dan hoor ik her uiteraard graag. Hoe completer hoe beter!

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert_ op 28-03-2021 1:06]


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 28-03-2021 8:46 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 1:04 schreef NecRobert_ het volgende:
Mooi dat je het tof vindt!

Op zich niet vreselijk lang mee bezig geweest, denk in totaal een dag, verspreid over een iets langere periode. Heb eerst alles wat ik kende (en al in playlists had staan) erin gegooid, toen een of andere ‘best black metal albums’ website ernaast gehouden en als laatste in Metal Archives gefilterd op jaar/genre en daar nog een aardige bult uit gevist. Hoe verder in de tijd, hoe meer ik moest filteren natuurlijk, want ter vergelijk: in 1993 kwamen zo’n 100 black metal (gerelateerde) platen (of demo’s) uit, in 1999 al zo’n 600-700 (laatste jaren zelfs rond de 4000...). Zat toen al veel bagger en eenheidsworst tussen. Mede daarom ben ik ook in 1999 gestopt, werd steeds lastiger en subjectiever...

Mocht iemand nog een gemiste release weten die er echt in moet dan hoor ik her uiteraard graag. Hoe completer hoe beter!


"Silencer"- "Death Pierce Me",staat er niet in...


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 28-03-2021 9:13 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Myst - Fermenting Innards (1995) mis ook ik...

Geen idee of het destijds als een goede plaat werdt beschouwd, maar het schreeuwt wel 'mid nineties blackmetal'.


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 28-03-2021 12:02 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 8:46 schreef hellhun het volgende:
"Silencer"- "Death Pierce Me",staat er niet in...
Komt uit 2001 volgens metal archives


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-03-2021 12:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vette lijst

mis ik Twin Obscenity?


signature


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 28-03-2021 13:08 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 12:11 schreef Hypnos het volgende:
vette lijst

mis ik Twin Obscenity?
Zeker niet! Staat er 2x in. Vooral eerste plaat is echt geweldig trouwens.


Sater
Usericon van Sater
Posted 28-03-2021 13:40 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Hoe zoeken jullie in die lijst? Als ik ctrl+f gebruikt, zoekt hij steeds maar binnen een gedeelte van de lijst.

De eerste keer dat ik op Emperor zocht kreeg ik alleen een nummer van IX en de Thorns split, en de tweede keer alleen de nummers van Wrath en Nightside.

Op het oog mis ik nog: Throne of Ahaz, Tartaros, Octinomos, Akercocke, Solefald, Under the Moonspell.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 28-03-2021 14:05 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 9:13 schreef Slegthyd het volgende:
Myst - Fermenting Innards (1995) mis ook ik...

Geen idee of het destijds als een goede plaat werdt beschouwd, maar het schreeuwt wel 'mid nineties blackmetal'.


Oeh ja, blijft een topplaat


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 28-03-2021 17:10 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 13:40 schreef Sater het volgende:
Hoe zoeken jullie in die lijst? Als ik ctrl+f gebruikt, zoekt hij steeds maar binnen een gedeelte van de lijst.

De eerste keer dat ik op Emperor zocht kreeg ik alleen een nummer van IX en de Thorns split, en de tweede keer alleen de nummers van Wrath en Nightside.

Op het oog mis ik nog: Throne of Ahaz, Tartaros, Octinomos, Akercocke, Solefald, Under the Moonspell.
Ik denk dat je het beste de volgorde even op bandnaam kunt zetten. En volgens mij kun je filteren bovenin? Sowieso in mobiele app.

@Throne of Ahaz: staat er in!
@Tartaros: staat er in, alhoewel ik alleen een nummer kon vinden op een verzameling. Weet eigenlijk niet of dat een juiste versie is van Grand Psychotic Castle.
@Octinomos: yes, bedankt, die miste ik nog! Alhoewel eerste twee platen staan niet op Spotify helaas. 1999 plaat wel
@Akercocke: vond ik toch wel iets te weinig black metal, maar wel getwijfeld.
@Solefald: staat er zeker in! Linear Scaffold en Neonism
@Moonspell: ook over getwijfeld, maar heb nu UTM toegevoegd

Zou vroege Katatonia er dan ook in moeten? Muzikaal niet echt black, meer dark/doom...

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert_ op 28-03-2021 17:11]


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 28-03-2021 17:20 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 17:10 schreef NecRobert_ het volgende:
Ik denk dat je het beste de volgorde even op bandnaam kunt zetten. En volgens mij kun je filteren bovenin? Sowieso in mobiele app.

@Throne of Ahaz: staat er in!
@Tartaros: staat er in, alhoewel ik alleen een nummer kon vinden op een verzameling. Weet eigenlijk niet of dat een juiste versie is van Grand Psychotic Castle.
@Octinomos: yes, bedankt, die miste ik nog! Alhoewel eerste twee platen staan niet op Spotify helaas. 1999 plaat wel
@Akercocke: vond ik toch wel iets te weinig black metal, maar wel getwijfeld.
@Solefald: staat er zeker in! Linear Scaffold en Neonism
@Moonspell: ook over getwijfeld, maar heb nu UTM toegevoegd

Zou vroege Katatonia er dan ook in moeten? Muzikaal niet echt black, meer dark/doom...


Algaion zou er ook nog inkunnen


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 28-03-2021 17:23 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 9:13 schreef Slegthyd het volgende:
Myst - Fermenting Innards (1995) mis ook ik...

Geen idee of het destijds als een goede plaat werdt beschouwd, maar het schreeuwt wel 'mid nineties blackmetal'.
Die kende ik niet, thanks! Wel een beetje death metal-ish maar akkoord


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 28-03-2021 17:24 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 17:20 schreef mikkasscar het volgende:
Algaion zou er ook nog inkunnen
Staat er ook al in! Oimai Algeiou en Vox Clamentis


Sater
Usericon van Sater
Posted 28-03-2021 17:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 17:10 schreef NecRobert_ het volgende:
Ik denk dat je het beste de volgorde even op bandnaam kunt zetten. En volgens mij kun je filteren bovenin? Sowieso in mobiele app.

Zou vroege Katatonia er dan ook in moeten? Muzikaal niet echt black, meer dark/doom...


Ah, ik heb hem gewoon in mijn browser geopend. Daar kun je de kolommen niet aanklikken blijkbaar.

Katatonia, tja.. je zet je de deur weer open voor talloze andere bands met black invloeden vrees ik. Maar qua platenlabel, corpsepaint, context etc. is het zeker te verdedigen vind ik. Dan zou ik wel iets van voor Jhva Elohim Meth gaan (Without God).


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 28-03-2021 17:42 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

Ja die versie toegevoegd nu.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 29-03-2021 9:06 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 17:24 schreef NecRobert_ het volgende:
Staat er ook al in! Oimai Algeiou en Vox Clamentis


En Fermenting Innards er ook al in ondertussen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-03-2021 10:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2021 13:08 schreef NecRobert_ het volgende:
Zeker niet! Staat er 2x in. Vooral eerste plaat is echt geweldig trouwens.


signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 03-04-2021 14:11 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



Mooi artwork ook



"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 03-04-2021 18:22 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Klinkt goed

Voor de liefhebbers van gitaarduels:


Ontzettend toffe gozer ook


Hafgufa


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 06-04-2021 10:23 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2021 8:42 schreef Ravnajuv het volgende:
Remastered Black Metal Albums heeft weer wat jeugdsentiment geupload




Te mooi, ik draaide dit perongeluk met pachebels hexachordum apollinis en dacht dat het super blasfemische black metal met orgel was


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 06-04-2021 15:07 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit berichthttp://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz




Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 06-04-2021 16:45 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2021 15:07 schreef ProgTon777 het volgende:

Within Temptation is minder generiek dan deze meuk. Zoek je ruzie?


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 07-04-2021 12:10 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht





I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 07-04-2021 18:02 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com



Eerste, en laatste, meme die ik maakte

[Dit bericht is gewijzigd door Ravnajuv op 07-04-2021 18:03]


Hafgufa


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 07-04-2021 18:08 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Kon een stuk slechter. En geloof me, ik heb er jammergenoegd verstand van.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 08-04-2021 10:07 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2021 12:10 schreef Mythics het volgende:







Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen