IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Films Volgende pagina
Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 07-02-2023 7:34 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Bij de rivieren van...



Film duurt te lang, en komt traag op gang. Het is een film over het maken van films, onder andere. Once upon a time in hollywood is wel overduidelijk beter.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 09-02-2023 22:17 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Gisteren 'Last Night in Soho' gezien.

Best wel aardige film die een mix aan genres aanbiedt.
Vooral het prachtige kleurgebruik vond ik geweldig. Het deed denken aan oude giallo films.

Minpuntjes waren de cgi geesten, die eerder lachwekkend dan effectief scary waren.
De film leed ook weer aan een typisch verschijnsel bij films van de afgelopen 10-15 jaar; de speelduur die te lang is. Er had gerust een half uur van de film gekund.

Al bij al een goeie film, waar ik toch net nog iets meer van verwachtte.





Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 21-02-2023 22:41 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht



Had er meer van verwacht.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-02-2023 0:07 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 9 februari 2023 22:17 schreef Steel Jaw het volgende:
De film leed ook weer aan een typisch verschijnsel bij films van de afgelopen 10-15 jaar; de speelduur die te lang is. Er had gerust een half uur van de film gekund.


Dit. Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik een film mede selecteer op speelduur. Natuurlijk heb je meeslepende epossen en weetikveelwatvoorfilms die eens een keer 3 uur kunnen duren, maar 2 tot 2,5 uur lijkt tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. An sich niet zo’n enorme ramp, maar bij 90% van die films had er inderdaad makkelijk een heel eind afgekund. Anderhalf tot max 2 uur, da’s voor 99% van alle films meer dan zat.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 22-02-2023 1:23 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2023 0:07 schreef Ethereal het volgende:
Dit. Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik een film mede selecteer op speelduur. Natuurlijk heb je meeslepende epossen en weetikveelwatvoorfilms die eens een keer 3 uur kunnen duren, maar 2 tot 2,5 uur lijkt tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. An sich niet zo’n enorme ramp, maar bij 90% van die films had er inderdaad makkelijk een heel eind afgekund. Anderhalf tot max 2 uur, da’s voor 99% van alle films meer dan zat.

Helemaal mee akkoord. 2 uur zou echt de maximum lengte voor een film moeten zijn. Zeker als je films in één keer wilt uitzien. Het is niet altijd evident om bij zulke uit de kluiten gewassen films er constant je aandacht bij te houden.

Overigens: ik zag enkele jaren geleden The House That Jack Built en de remake van Suspiria, beide films duurden 2,5 uur. Der had bij beiden zeker een half uur afgekund.

Achja, het is zoals met zoveel dingen in het leven. Kwantiteit boven kwaliteit. Maat van me zei eens: als een film langer duurt heb je toch meer waar voor je geld? Ja, alsof het feit dat een film lang duurt die film daarom per se beter maakt.

Tijdje geleden in een filmgroep op Facebook was er een discussie aan de gang over de lengte van hedendaagse films. Daar vonden de meeste mensen ook dat films tegenwoordig te lang duren. Dus je bent niet de enige die hier mee zit


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 22-02-2023 10:32 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Wat meteen al geschrapt kan worden en wat extra minuten scheelt zijn sex-scenes. Zijn ze ooit zinvol voor het verhaal?
Niet echt, maar de dames en heren acteurs moeten naakt in beeld want dat verkoopt zo lekker.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 22-02-2023 10:51 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Bij prôn hou je dan heel weinig film over tegenwoordig.

1 1/2 uur films ftw, langer en dan daag aandachtsspanne.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 28-02-2023 6:17 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Een beetje "Jaws" in de bossen, met een dolgedraaide beer. De focus van de film ligt wel veel meer uitgesproken op humor en dat levert bij momenten erg entertainende cinema op. Niet te veel bij nadenken, achterover leunen en popcorn smikkelen.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-02-2023 10:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

straks Winnie The Pooh horror?


signature


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 28-02-2023 10:23 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Stan heerscht over Hollywood, dus ik zou het hem gewoon vragen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-02-2023 13:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2023 10:18 schreef Hypnos het volgende:
straks Winnie The Pooh horror?

Is er al



I wish I was a butterfly


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 13-03-2023 16:28 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2023 22:41 schreef Tanteloos het volgende:


Had er meer van verwacht.


Zojuist gezien.
Hier moet ik toch wel even bijkomen.
Een prachtige ontroerende film.


bub


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2023 16:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

echt? benieuwd naar


signature


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 14-03-2023 16:22 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Cocaine Bear gezien maar een aanrader is het niet.
De trailer is best vermakelijk maar de hele film is dat zekere niet.
De humor is veel te Amerikaans. Vervelende personages en geen grappige dialogen.

De beer zelf is wel ok.
Een paar vermakelijke gore stukjes.
En een parkeerwachter welke vastgebonden zit op een brancard die uit een ambulance slingert en daardoor haar hoofd hard op de weg knalt is zeker vermakelijk.
Maar dat is samen een 40 seconden film in een 90 minuten durende film.






bub


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 14-03-2023 19:50 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Het is off-topic, maar ik wil nu maar één ding: een band oprichten die Cocaine Bear heet. Wàt een ultieme naam!



Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 15-03-2023 8:09 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Luther: The Fallen Sun

Gewoon een extra lange aflevering van Luther. Na de film had netflix nog een tip voor me: Bastille Day.

Drie keer raden? Wederom een extra lange aflevering van Luther.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 16-03-2023 21:48 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Zijn die films ook te volgen als je de serie niet kent?


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 17-03-2023 5:55 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Ja hoor. Gewoon copdrama massamoord geneuzel.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 17-03-2023 21:26 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 20-03-2023 6:24 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Met het nieuw samengesteld gezin naar de nieuwste Scream gaan zien. Ik ben nooit fan van de franchise geweest, ik denk zelfs dat ik de eerste nooit volledig gezien heb. Het Ghostface-personage vond ik eerder infantiel dan eng.

Deze laatste toevoeging heeft mijn vooroordelen bevestigd; wat een oerdomme, compleet oninteressante film. Eerder een marginale kermisattractie, met Courtney Cox als engste verschijning, met haar harde plastieken kop. Maar de kinderen hebben zich tot geamuseerd blijkbaar.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-03-2023 22:45 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl



Niet de beste film ooit, redelijk dun verhaaltje en je moet niet overal te diep over nadenken, maar heb goddomme anderhalf uur met zweetklauwen gezeten. Ik heb dan ook al hoogtevrees op een keukentrapje. Prima popcornvermaak.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-04-2023 8:53 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Staat ook al tijdje op de lijst hier, met precies de verwachtingen zoals jij net als beleving schetst


When your people matter, menstrual health matters


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-04-2023 16:59 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 1 april 2023 8:53 schreef Fusion het volgende:
Staat ook al tijdje op de lijst hier, met precies de verwachtingen zoals jij net als beleving schetst


Thuis prima te doen, maar denk dat ik in de bioscoop een kleine paniekaanval had gekregen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-04-2023 18:07 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

ben nu nog meer benieuwd. Weet je wat ik ga m zo opzetten hehe


When your people matter, menstrual health matters


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 02-04-2023 12:45 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

Gisteren "Dungeons and dragons: Honor among thieves" gezien. Dat was een aangename verrassing. een soort mix tussen Lord of the rings en Gardians of the galaxy zeg maar, met echt grappige stukken erin. Als je ook van wat minder zware, luchtigere films houdt, gewoon gaan kijken...


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 02-04-2023 12:50 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht



Nicolas Cage speelt Nicolas Cage (en dus niet zichzelf). Lekker voor een verveelmoment.



Geen idee of de film (zwart) humoristisch bedoeld was, maar toch een paar keer goed moeten lachen.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen