|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Hopelijk zijn er veel van die dingen.... Zo hoeven we u toch niet helemaal te missen alhier.......... Dus..... |
|
quote: Und warum? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Je mag best hierop terugkomen, hoor!!!! Jouw posts worden gemist!!! (En dan vooral in topics als deze) [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-12-2001 4:23] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik ben van plan binnen een paar maanden een bass gitaar te kopen/vragen (voor mn verjaardag)... kheb er alleen absoluut geen verstand van.... en weet dus niet wat ik allemaal nodig heb... -Bass Gitaar.. (wat een goede bass gitaar is weet ik ook niet.. weet namelijk niet waar ik op moet letten, ben wel veel sites afgegaan...) -Verder weet ik ut nie... Ik heb maximaal 1800 gulden tot mn beschikking. Iemand die me wat meer kan vertellen?? Alvast bedankt When I'm walking a dark road, I am a man who walks alone... |
|
- Basgitaar - Fatsoenlijke versterker, al is 25 - 50 Watt voor thuis echt wel genoeg. - Kabel om beiden te verbinden. - Koffer/standaard om de basgitaar op te bergen/neer te zetten. Als je een fatsoenlijke gitaarwinkel kent, met mensen die houden van muziek en niet houden van geld en zoveel mogelijk troep verkopen (moet je maar eens rondvragen onder bekenden), zullen die mensen je ook erg goed kunnen helpen. |
|
Bas-gitaren zijn op zich (ietsje) duurder dan 6-string, maar die bedragen lopen niet zo snel uit de klauwen. f1000,- voor een (nieuwe zelfs) bass + amp + xtra's (standaard, tas etc) moet kunnen. (Muziekhuis Lyana in Stein is qua prijs en service zéér aantrekkelijk voor beginners) Voor 6-strings zijn er wel vaker van die starterspakketen (Fender, Marshall enzo. Heb zelf de "humble" Squire-set) Ik weet niet het of er zoiets geeft voor de bas... Therefore, there are patterns, everywhere in nature |
|
Ja, maar koop alsjeblieft niet zo'n goedkoop rommelding met enkele pickups. Ach, wat een sneu geluidje komt daar uit. |
|
IMHO ? (wah wah pedaaltje heb ik het over..) Komt me niet bekend voor.. Ik heb zelf momenteel de Cry Babby Wah (hoe die ook precies heet..) in mijn begroting opgenomen. In vergelijk met een VOX vond ik het grotere verloop fijner en de kleinere prijs idem. Iemand nuttig commmentaar over andere merken wah's ? (verschillen, prijsklasses, ervaringen met.. etc) Therefore, there are patterns, everywhere in nature |
|
Ik neem aan dat ik hier ook mag vertellen over wat ik zelf heb? Ik heb een Ibanez RG270 DX (zwart) en een Marshall Valvestate VS30R versterkertje. |
|
IMHO = In My Humble Opinion, geen wah merk Bad Horsie is de Wah Pedal die door Morley en Steve Vai is ontwikkeld, Steve Vai is dus 1 van de beste gitaristen die op dit aardklootje rondloopt (geen mening, gewoon waar). Ondertussen is er een 2e (Bad Horsie 2) generatie van deze wah uit die nog beter is. Gemaakt tegen signal loading en voor lange kabels ook zeer goed te gebruiken. En meer natuurlijk. Maar het mooiste van de Bad Horsie is (vind ik) dat wanneer je hem indrukt de wah aan gaat, wanneer je hem los laat gaat deze vanzelf uit. Geen gezeik met knopjes zoals bij menig wah wah wel het geval is. Zelf heb ik al veel wah wah geprobeerd, ook een Cry baby, maar4 voor mij - natuurlijk weer een persoonlijke mening - komt geen 1 wah in de buurt met het geluid en gebruiksmak. De prijs kan ik me niet zo goed meer herinneren, maar ik geloof dat ik er 260,- voor betaald heb. Dit zal met de komst van de Bad Horsie 2 natuurlijk wel minder zijn geworden. Ik kan ook niet wachten todat ik de Bad Horsie 2 kan proberen. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
ik lees net me post terug en zie dat ik niet geheel duidelijk was met het gebruik van de IMHO, maar jah... nu wel hoop ik Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Ik zoek ook een Marshal Valvestate (gebruikt Chuck nl. ook) Hoeveel betaalde je ervoor en kun je er iets over vertellen? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Hey Vargen, wat heb je tegen DOD? Je hebt er zelfs zelf een effectenbak van! Me puzzled.... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
ik heb een tijdje geleden op een Valvestate gespeeld en ik vond het niet echt lekker klinken. Ik denk eigenlijk eerder dat het aan de elementen van mijn Gibson Nighthawk lig dan aan de versterker. Die kunnen niet echt goed tegen "zeer" hard geluid Ik heb trouwenas gehoord dat de kwaliteit van Ibanez pas rond de RG 5 serie goed begint te worden. Maar hoe vindt je hem spelen? goed geluid? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Nou het zit zo: De effecten zijn wel leuk en aardig, maar de distortion suckt bigtime! Plus dat ding vangt radiosignalen op. Leuk joh, een russische stem uit je versterker... not. |
|
Angelus <- gitaarspelende vrouwen Do u want to marry me, of is je gitaarspel "purgamentum" ? [edit]spelfout[/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 05-12-2001 1:04] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
MaRRy. |
|
quote: Zekers duidelijker.. De Bad Horsie die je beschrijft; dat hij uitgaat als je hem loslaat, is dat dan een zgn. "Auto Wah", of is dat vergelijkbaar met het "doortrappen" van bv. een crybaby om hem ff koest te houden ? Therefore, there are patterns, everywhere in nature |
|
Er zit een soort veertje in die de wah omhoogt drukt, als je die los laat gaat het pedaaltje omhoog en de wah mode uit uit. Bij de Cry Baby moet je eerst helemaal doordrukken om de wah mode uit te zetten Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
ik zit nog steeds te twijfelen tussen een nieuwe H&K 100 watt en een gebruikte Marshell top en kabinet.... En ik wil een keer gaan sparen voor zo'n studioeffect/rack (zoals bijv. de TC Electr0onics G Major ofzo), lijkt me echt zeer koel. Of anders een Boss GT 6 (ik mis hier een dromende smiley)..... |
|
quote: probeer anders eens de Dunlop JH 1, da's de Jimi versie van de Cry Baby |
|
quote: No, me!! |
|
hmmm ik voel hier weer opspelende hormonen Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Ik geil nu eenmaal op gitaar spelende dames. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |