|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Hmmz ik duik binnenkort dus de winkels in, welke gitaren en versterkers worden me nog aangeraden om zeker even uit te testen? Dit is mijn bescheiden lijstje tot nu toe: gitaren: OLP MM1 Dean ML-X Versterkers: peavey bandit peavey envoy Ik zoek voor gitaar en versterker samen iets leuks tussen de 500 en 750 euro... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Tja zal wel, ik vind het ondingen het blijft solid state en het blijft het net niet en het zal het nooit worden ook. ZE proberen al jaren SS op buizen te laten lijken en het is ze bij lange na nog niet gelukt! Er zijn best mensen die een goede geluid krijgen hoor uit een SS bak, maar een POD is een simulator en een simulator blijft fake! Ze klinken best leuk, beter dan zo'n distortion pedaaltje dat ben ik met je eens (heb zelf ook een originele POD gehad en op een VETTA head gespeeld!). Maar wat moet je met 100 geluiden ik meen het ik vind 1 vette versterker veel gaver als bend moet je toch een bepaald geluid neer zetten en niet elke keer anders klinken, stel je voor dat Zakk Wylde ineens een MESA recto zou gaan gebruiken dat zou moordend zijn voor zijn signature geluid! Stel je voor Dta DImebag ineens op een BOGNER UBERSCHALL ging spelen en zijn PQ-3 zou uitwisselen tegen een pod WEG dimebag geluid! De mensen die ik ken die een POD gebruiken (vaak alleen voor home recording, live altijd een "echte" versterker) gebruiken toch maar 1 a 2 versterker emulaties vanwege het feit dat je niet elke kee een ander geluid wilt neerzetten, in een metal band althans! Als je inderdaad allerlei Jazz, Blues, metal, Rock, Funk en weet ik wat speelt tja dan kan het een flexibele oplossing zijn, want als je alle bijbehorende versterkers moet kopen ben je flink wat kwijt! Maar ik durf te stellen dat mijn ENGL top aardig wegkomt met de meeste stijlen, maar dat interesseert mein feite niet eens speel toch alleen metal. Ach het is geen baggerspul maar het is onzin om te zegger dat ze bichtbij de originelen komen die ze trachten te emuleren dat is gewoon niet zo! Maar je kunt er leuke scheur uithalen, maar dat lukt sommige mensen met een BOSS MT-2 en een BOSS EQ ook! |
|
Met Jackson/Charvel gitaren kun je ook niet misgaan. MITS: - het GEEN "Made in India" Jackson/Charvel is. - de evt. tremolo GEEN JT500 model is. (schijnt een shit tremolo te zijn) Trouwens heb ook veel positiefs over de Peavey Bandit gelezen (o.a. op harmony-central.com ) zou het maar testen met verschillende pedalen. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 26-05-2003 20:41] |
|
Jackson zal enorm achteruit gaan nu het van fender is, de USA modellen dan! De DEAN ML-X is cool, maar ik zou ook eens vragen naar de nieuwe 79 series die zjin wel duurder maar die hebben wel een gelijmde hals en zijn van mahonie! Ik weet nietr wat ze kosten in de US heb je ze voor $ 400 maar zal hier wel wat hoger liggen! check www.deanguitars.com voor info! Die peavey amps lijken me prima om te beginnen! |
|
quote: Dat is dus een fabeltje wat de ronde doet. Op fora waar Jackson/Charvel liefhebbers zitten hebben zo nog geen enkele keer kritiek gehad over J/C gitaren sinds de overname. YMMV. |
|
nee daar zijn het ook liefhebbers voor DO'H! Als je kritiek op Charvel/Jackson wil horen moet je niet op hun eigen forum zijn natuurlijk daar zitten alle die hards! Die willen geen kwaad zien, wees eerlijk, ik was een GIBSON fanaat en wilde daar ook niets nadeligs aan zien maar op een gegeven moment werd de kwaliteit van sommige gibsons echt banaal voor dat geld (het blijven mooie gitaren maar voor dat geldverwacht je een beopaalde afwerking etc.) En kwam ik in contact met de amerikaanse DEANs die simpelweg elke GIBSON wegspeelde waar ik op speelde het heeft lang geduurd voordat ik dat publikelijk erkende geloof me was echt die hard GIBSON! |
|
Inderdaad, daar zitten de liefhebbers ja. En ik weet dat je bedoelt dat ze "DUS geen kwaad woord erover zullen uitspreken" maar ik denk zelf anders: Dit zijn juist mensen die de gitaren vaker gebruiken en het zullen de eersten zijn om anderen te waarschuwen voor onvolkomenheden met de gitaren. Ze zullen de eersten zijn om een verandering in afwerking en algehele kwaliteit op te merken en reken maar dat ze kritiek zullen spuien als er kritiek te spuien valt. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 26-05-2003 20:57] |
|
Ach mijn eigen ervaring is anders, ik was ook gek van een merk en was ervan ovrtuigd dat het VEEL beter was dan andere merken dan sta je ook niet meer open voor andere spullen en wil geen kwaad zien van "jouw" merk! Op het DEAN board hebben we dat ook een beetje iedreen die je daar spreekt zal zeggen dat DEAN 100 keer beter is dan een jackson of ESP of whatever, en omgekeerd precies hetzelfde. Ik heb gewoon eerste eens van alles uitgeprobeerd inklusief de echt high end modellen (heb een US Rhoads gehad en heb er nog wel eens spijt van dak hem verkocht heb, maar ik vind mijn huidige US DEAN ML's lekkerder spelen met name op de hoge posities) maar de jackson was ook super! Ik zou nog steed enorm graag een US BC RICH Mockingbird Supreme willen hebben, komt nog wel, heb nu 8 USA DEANS en moet maar weer eesn een ander merk kopen AHHAHAHA anders wordt ik ook zo AHHAHAAH! Nee natuurlijk spelen die gatsne allemaal jackson maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel, op een jackson board worden geen negatioeve dingen over jackson gezegd ja misschie heel stilletjes in de personal message box, als er een keer een aarriveert met een slechte setup of verkeerde wireing! |
|
Ok als we het effe over FORA hebben dan klopt het dat de sociale controle ervoor zorgt dat men maar moeilijk dingen bekritiseert waar het op het forum in kwestie om gaat. Hoe vaak kankeren wij niet over house en goedkope make-quick-cash pop? Maar ik moet zeggen dat ik weinig negatiefs over andere merken heb gelezen aldaar. En nou ja om fukking ACHT Dean's te hebben vind ik zelf ook overkill. Ik krijg ook een stijve leuter van mooie custom Jacksons maar om meer dan 3 of 4 te hebben denk ik toch dat ik iets anders zou nemen voor de verieteit. Een BC Rich Ironbird of ESP. |
|
VRAAGJE: Wie weet wat voor gitaar Trey Azagthoth bespeelt op de foto aan de binnenkant van de Domination CD? Hij staat daar live te spelen met een leren broek een sleeve-less T-shirt. Lijkt enigszins op een Gibson of Jackson KingV maar het stukje headstock wat ik zie doet mij iets anders vermoeden. //edit Ow wacht ik zie het al [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 26-05-2003 21:41] |
|
8 Dean's is veel ja. Maar goed, als ie er zelf maar blij mee is, daar gaat het om. Ik houd er niet zo van omdat ze op de een of andere manier zo lomp ogen (met alle respect). Jackson's vind ik dan weer mooi, die puntige modellen zijn wat 'eleganter'. |
|
Dat is een Hamer, killer spul, beetje het zusterbedrijf van DEAN HAHAHAHA, DEAN maakt ook hele mooie V's Hamer maakt ze niety meer in de US geloof ik! Mooi spul hamer, ESP vind ik 3 keer niets trouwens! BC RICH Ironbird is juist een van de minset modellen vind ik, zou veel liever een mockingbird of Bich of warlock hebben (neckthru dan he!) Maar ja niets haalt het bij een ML he HAHAHAHAHAHAHAHA! Ik heb een custom DEAN ML besteld over 8 weken is ei klaar ben helemaal over the top ben zo benieuwed hoe ie eruit komt te zien! |
|
Als het een custom is moet dat wel goed komen, want je hebt zelf al bepaald hoe ie eruit moet zien . Ik geloof wel dat ze fijn spelen, maar ik heb er zelf nog nooit een geprobeert. |
|
Jah, ik ben VOOR een kom-bij-Enforcer-een-Dean-uitproberen-avond |
|
Hij heeft er genoeg, ik vind het een goed idee! |
|
Wanneer is het nou zeiden jullie?? |
|
OKE dan! -MBMarduk -RaNk -Snaack |
|
Ik wil ook! ik ook! Maar ehmz, zijn er niet nog leuke makkelijk te bespelen en scheurende ibanez-jes in de prijsklasse van 200 tot 400 euro ofzo? Die ik ook nog uit kan proberen? Ik wil zoveel mogelijk in mijn handen hebben gehad voordat ik iets koop hehe Maar als ik alles in die prijsklasse moet uitproberen ben ik nog wel ff bezig ben ik bang. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Misschien dat ik iets heel doms zeg maar in mijn ogen kun je een "niet-scheurende" gitaar altijd upgraden door pick-ups te wisselen. Alleen heb ik geen idee wat zoiets nieuw kost. Ik zou iig gaan voor en fixed-bridge en geen tremolo want in de door jou bedoelde prijsklasse krijg je 9 van de 10 keer zo'n iel dingetje dat vaak niet eens double-locking is. (= om de halver-klap ontstemd) Gitaren met trems zijn vaak voor beginners ook frustrerend om juist te stemmen. |
|
quote: Hmmz maar heel veel gitaren hebben toch gewoon standaard zo'n tremolo erop zitten... of hebben ze ook altijd hetzelfde type alleen dan zonder tremolo? Of kost het geld om hem eraf te laten halen ofzo? Ik weet eigenlijk niet eens precies wat je allemaal met zo'n ding kan, dus ik denk inderdaad dat het niet heel erg nuttig is voor mij ... en ik heb ook al heel wat gelezen over dat ontstemmen enzo.... Waar is zo'n ding nou eigenlijk echt handig voor? Alleen om een paar speciale effecten te creeren ofzo? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Dude... dat ding is gewoon gruwelijk.. Je kan er uren mee zoet zijn ieeeuuuuuuuwwwwwwwww-waaahhhhhhhhhhhhh- grmbbmblbmblmlb-wweeeeeeuuuuuuuuaaaaaaaaaaahhhhh Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Oh jullie zijn van harte welkom, kunnen we gelijk een biertje drinken HAHAHAH! Deans hebben V nekken ipv C nekken dat vind ik al een groot voordeel bovendien is de nekjoint erg mooi uitgevoerd en gaat het fretboard maar heel ondiep in de body waardoor de hogere frets ultiem bespeelbaar zijn. plus de fretboarden zijn van ebbenhout in plaats van palisander dat ziet er en mooi uit en speelt super, plus de binding op de nek is over de frets gerond dat hebben alleen high end gitaren en ze zijn in de regel perfect afgewerkt en ECHT handgemaakt. Verder is er met een USA Jackson, BC RICH, ESP whatever ook niet zoveel mis natuurlijk. Ik heb een anatal DEANs ja, heb er geen spijt van heb ook 3 oude van begin 80ér jaren die zijn vrij zeldzaam maar ik moet ze nog eesn een keer goed laten setuppen, maar omdat ik er zoveel heb doe ik dat nooit HAHAHAH pak ik gewoon een gloednieuwe! Overgens ben ik het heelmaal eens met het statement dat je een gitaar altijd kan laten scheuren door er scheurelementen in te zetten dat heeft namelijk veel meer invloed op je geluid adn een andere gitaar! De gitaar bepaalt de bespeelbaarheid maar maar in kleine mate je geluid daar hebebn je elementen het meeste invloed op! Neem een spergoedkope Epiphone zet er een goede humbucker in en je scheurt ook een end weg! |
|
Wat betaal je nou voor een beetje gitaar met een versterker waar je een beetje lomp zwaar doom geluid uit kan krijgen? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: tja,wat kost een cementmolen? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |