|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: NEDERLAND MUZIEK is alleen goed voor Gibsons. Voor de andere merken mot je tog echt naa A'dam of weet ik veel waar Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
ze hebben toch niet alle gibsons op vooraad ben er geweest om te drummen nog |
|
quote: Tja, puur gemakzucht en wel jammer. Hij kan ze namelijk ook zonder pedaal spelen en doet dat ook als hij door gitaarblad wordt geïnterviewd over techniek. En Re-inventing is zo nieuw, toen was ik al afgehaakt (ken het niet) |
|
ken die gitarist niet |
|
wtf is een flagiolett?? |
|
das nog eens een gitaar |
|
Ja.. een lelijke zelfs ! De Bc-Rich Warlock P7WGWH ! God hates us all ! God hates us all ! |
|
quote: Ik moet het als voorbeeld uitleggen, ken geen andere term Vinger licht tegen de snaar aanhouden, bijv. precies boven fret 5, en dan aanslaan. Gevolg is een hoge pieptoon. Ik denk dat u die techniek (zonder de naam te weten) wel al kent. Dimebag speelt op die manier en met gebruik van z'n Floyd Rose de hoge uithalen op Cemetary Gates. [edit]Btw, Engelse term is Natural Harmonic, zie http://www.endprod.com/tab/tabs_nf.htm#tab16[/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 05-09-2001 23:13] |
|
quote: zo mooi en bijzonder is die warlock nou ook weer niet |
|
zo ff deze topic in pagina 1 houden |
|
een harmonische flagiolett en dan met je Floyd spelen. Dat is een erg kewl geluidje... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Beste gitaristen, eh? Uiteraard Randy Roads, Bruce & Bob Kulick, Yngwie, Tommy Iommi, Dave Murray& Steve Harris, Zakk Wylde, Slash gaat ook wel...Need I Go On ? Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Je vergeet mij.... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Hehehehe snif snif wat ruik ik toch |
|
quote: Dan is het volgens mij geen goede gitarist... Een goede gitarist zou met 'soul' zijn solo moeten spelen, met gevoel dus.... ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote: Een flageolet is een natuurtoon, daar zijn geloof ik ook de andere tonen op gebaseerd, maar dat is echt een heel ingewikkeld verhaal... Dus fuck it! ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Slash, Brian May (jazeker), Danny Cavanough (of is het Vinnie, van Anathema in ieder geval), Randy Rhoads. Effe wat anders: ben vorige week begonnen aan de kunst-academie, zit ik (zover ik nu weet) met 7 andere gitaristen in de klas (van de 28, zulke concentraties ben ik niet gewend, en iedereen speelt gitaar af en toe ook bas of toetsen, maar nooit alleen blokfluit ofzo, altijd gitaar &...)! Speel zelf dus ook Buiten mijn klas heb ik nog 3 gevonden. Wel humor dus ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Beste gitaristen: Mike Davis Sean mc Nenny Deze twee zitten in Nocturnus; check 'The key': allemaal spetterende solo's!; geen Kerry King gepiep en geknars, maar melodieuze shit!!! Niet Ethereal tomb checken; Nocturnus = traag geworden maar The Key reowlz!!!!!! (Thresholds trouwens ook) Mike deed samen met Trey Azagthoth Chewing inc.; helaas hebben ze 't in de ijskast gestopt... Speelt iemand Azagthoth solo's? KAN iemand dat? Verder heeft/had Chuck Schuldiner enorme expressie: z'n solo in 'Without judgement' en 'Voice of the soul' zijn klasse!!! Op Spiritual healing staat een gitaarduel met James Murphy (6 solo's) en Chuck wint met straatlengtes!!! Solo's in brute deathmetal passen prima; Morbid Angel en Nile soleren tot hun reet er vanaf valt!!! Dave Murray moet ook ff genoemd worden: weinig gasten die zo soepel en vloeiend spelen (vloeiender dan Adrian Smith, Janick Gers begin ikniet over) Wist je dat Jeff Waters pas 4 jaar speelde toen hij Alice in hell opnam? Ook al zo'n supersolist!!! Steve Vai is ook al zo'n wonderkind; luister maar eens naar 'For the love of god' van z'n Passion & warfare cd; ze hebben hem toen uitgedaagd het live te doen en hij deed het gewoon!!! Die gasten van Krisiun hebben op Ageless venomous een acoustisch stuk opgenomen; Diableros; klinkt leuk!!! Beetje Paco de Lucia -achtig (=formule 1 tempo) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
o ja: luister ook even naar 'The audience is listening'; in het begin PRAAT Steve Vai met zijn gitaar(!!!!)) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: dat is idd een heel gaaf stukje No regrets and no remorse... |
|
beste gitaristen??? die 2 uit mn band Bint om zn snelheid en fantasie/creativiteit en steeds beter wordende techniek Kurt om zn vaagheid/gevoel en techniek de gitaristen en bassisten uit je eigen band zijn gewoon geweldig (als je een goede band hebt) ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen, maar mensen die in een band zitten begrijpen me misschien wel... ik ben een gezegend man Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
Mutilator, u heeft wat NOCTURNUS betreft gelijk. Ontzettend goed gitaarwerk. Maar ik zou toch 'Tresholds' verkiezen boven 'The Key'. Zeker net zo snel, maar veel duidelijker (iedere noot is te horen, the Key is af en toe rommelig qua solo). Wat betreft Chuck Schuldiner, ik zou die trade-offs nog eens moeten luisteren, maar James Murphy soleert Chuck er echt wel onder... Zo ook Andy LaRoque (luister maar naar King Diamond). Chuck is echter enorm vooruit gegaan na Spiritual en hij roelt omdat de nummers van hem afkomstig zijn. Death en Nocturnus |
|
ff Chuck SChuldiner-James Murphy. Het nummer waar ik het over heb is Low Life. Tuurlijk verschillen smaak, maar Chuck wint mijns inziens echt qua 'verhaal' in z'n solo: soepel van begin tot eind; James lijkt zich er af en toe 'eruit te moeten redden', maskeert expressie door wat sneller te pingelen. (Bij Obituary - Cause of death vindt ik hem wel een verbetering; speelt-ie trouwens op de geleende gitaar van Mike Davis) Wel vind ik Spiritual Healing het zwakste Death album, simpelweg omdat de rest beter is: elk album op z'n eigen manier en SH een typisch 'overgangsalbum'(van primitief/bruut naar technisch) is. Human haalt een niveau dat zeer weinig technische deathmetalbands halen (ook nu nog niet) en het niveau is nooit ingezakt daarna. Wat een bodemloos kreativiteitsvat!!!! Dit soort bands maken mij dus trots een metalfan te zijn!!!!!!!!!!!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Nocturnus: Thresholds boven The key? Het niveau is ongeevenaard bij beiden dus in zoverre ben ik het zeker eens! Mijn metalhart gaat gewoon sneller kloppen bij solo's zoals die in nummers als 'Andromeda strain': wat een spanningsopbouw!!!!! Ook 'Droid sector' (...command-mission-destroy-planet-three-from their sun!) is ultra-klasse! En die Satanische science fiction teksten over tijdreizen naar het jaar nul om met het ruimteschip jezus van het kruis te knallen is natuurlijk humor!!!! (...Laughing hysterically all of the while...) Verder vindt ik de solo's bij Nocturnus nooit rommelig; welke nummers precies zouden die rommelige solo's dan bevatten? Misschien heeft het met de sound te maken; ik vind de productie van The Key lekker scherp terwijl Thresholds een wat mattere sound heeft. Beide cd's blijven kunstwerkjes van het hoogste niveau!!!! Oneindig boeiend net zoals de onpeilbare diepgang van bijvoorbeeld Altars of madness!!!!!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |