IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gitaren Vorige pagina | Volgende pagina
goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 08-05-2003 20:02 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 8 mei 2003 19:59 schreef ratje het volgende:
Nog 300 euro meer en je kunt mijn J.Petrucci kopen JPM-4, dus.....

Ik ben niet zo'n voorstander van signature modellen. Wat voor soort is het?

Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 08-05-2003 20:21 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 8 mei 2003 20:02 schreef goblinjester het volgende:
Ik ben niet zo'n voorstander van signature modellen. Wat voor soort is het?

Een RG model met Di Marzio Pickups..

goblinjester
Posted 08-05-2003 20:25 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 8 mei 2003 20:21 schreef ratje het volgende:
Een RG model met Di Marzio Pickups..

Klinkt dom . Dat ben ik dan ook op gitaargebied maar een RG met Di Marzia is toch op zich niet zo duur. Tevens zit op zo'n ding zeker een Floyd Rose. Ik mag die bruggen niet zo. In ieder geval bedankt voor het aanbod maar ik zoek nu een gitaar met vaste brug. Ik heb een ontzettende hekel aan mijn gitaar stemmen. Bah!

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 08-05-2003 20:27 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 8 mei 2003 20:25 schreef goblinjester het volgende:
Klinkt dom . Dat ben ik dan ook op gitaargebied maar een RG met Di Marzia is toch op zich niet zo duur. Tevens zit op zo'n ding zeker een Floyd Rose. Ik mag die bruggen niet zo. In ieder geval bedankt voor het aanbod maar ik zoek nu een gitaar met vaste brug. Ik heb een ontzettende hekel aan mijn gitaar stemmen. Bah!

Je betaalt ook voor de Petrucci naam, vandaar die prijs.
Maar een goeie Ibanez hoef je maar 1 keer te stemmen, hoor!!!!

goblinjester
Posted 08-05-2003 20:32 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 8 mei 2003 20:27 schreef ratje het volgende:
Je betaalt ook voor de Petrucci naam, vandaar die prijs.
Maar een goeie Ibanez hoef je maar 1 keer te stemmen, hoor!!!!

Ja op zich heb je daar gelijk in. Ik heb dan geen goeie. Maar hoe zit het met het vervangen van snaren gaat dat een beetje makkelijk? Ik heb gisteren in Utrecht een RG geprobeerd maar dat ding was niet goed gestemd maar ik kreeg hem ook niet goed. Toen ik mijn E goed had was de rest klote. Maar kijk dit hoeft echt niet aan dit soort gitaren te liggen maar eerder aan mij. Maar tot nu toe heb ik op een Artcore van Ibanez gespeeld en een Gibson Les Paul Studio en die bevielen me het best. Vooral omdat die bruggen vast zitten en daarom makkelijker zijn om je pols op te laten rusten. Ook vind ik dat makkelijker met palm-mutes. Maar de halsen van die RG modellen blijven meesterlijk.

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 08-05-2003 20:41 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 8 mei 2003 20:32 schreef goblinjester het volgende:
Ja op zich heb je daar gelijk in. Ik heb dan geen goeie. Maar hoe zit het met het vervangen van snaren gaat dat een beetje makkelijk? Ik heb gisteren in Utrecht een RG geprobeerd maar dat ding was niet goed gestemd maar ik kreeg hem ook niet goed. Toen ik mijn E goed had was de rest klote. Maar kijk dit hoeft echt niet aan dit soort gitaren te liggen maar eerder aan mij. Maar tot nu toe heb ik op een Artcore van Ibanez gespeeld en een Gibson Les Paul Studio en die bevielen me het best. Vooral omdat die bruggen vast zitten en daarom makkelijker zijn om je pols op te laten rusten. Ook vind ik dat makkelijker met palm-mutes. Maar de halsen van die RG modellen blijven meesterlijk.

Die JPM-4 heeft een RG vorm, maar zal waarschijnlijk van iets beter hout zijn gemaakt.
Zaten je toplocks vast toen je die RG aan t stemmen was???? want anders krijg je 'm idd. nie gestemd.

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 08-05-2003 20:59 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

ik heb gistern en custom USA DEAN ML (dimebag model zeg maar) besteld, VET

ik weet dat sommige mensen ze lelijk vinden maar voor mij is het de ultieme metal gitaar, met de ultieme bespeelbaarheid klank en sustain door de vorm en het ontwerp!

Kikke man nog 90 dagen en dan is ie af!

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 08-05-2003 21:01 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 8 mei 2003 20:59 schreef enforcer het volgende:

ik weet dat sommige mensen ze lelijk vinden maar voor mij is het de ultieme metal gitaar, met de ultieme bespeelbaarheid klank en sustain door de vorm en het ontwerp!

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-05-2003 21:02 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 8 mei 2003 20:59 schreef enforcer het volgende:

je hebt hier in ieder geval één medestander met een deanvoorliefde

Je moeder.

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 08-05-2003 21:11 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

HAHAHA fijn om te weten!

het zijn werkelijk pure kunstwerkjes die USA modellen, helaas totaal ionbekend in NL dus ook onbemind!

Iedereen kent alleen de goedkopere (maar zeker niet slechte) import modellen van DEAN uit Korea.

DEAN maakyt waarlijk supergitaren voor een zeer goede prijs, en mailt bovendien persoonlijk over hoe je het wil hebben.

Wat ik voor die gitaar betaaalfd heb kun je niet eens een LP standaard van kopen!

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 08-05-2003 22:49 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 8 mei 2003 20:32 schreef goblinjester het volgende:
...hoe zit het met het vervangen van snaren gaat dat een beetje makkelijk? Ik heb gisteren in Utrecht een RG geprobeerd maar dat ding was niet goed gestemd maar ik kreeg hem ook niet goed. Toen ik mijn E goed had was de rest klote. Maar kijk dit hoeft echt niet aan dit soort gitaren te liggen maar eerder aan mij...

Ik vrees dat 't idd aan jou ligt.
Ik heb sinds half februari voor het eerst in 8~9 jaar een elektrisch gitaar weer tot mijn beschikking en dat hele stem-gedoe met Floyds kwam me de eerste week ook de fukking keel uit.
Het is echt domweg "kwestie van wennen".
Nu (1)blijft dat ding pico-bello gestemd zelfs na 8~10 uur spelen en (2)als er gestemd moet worden of snaren vervangen is dat nu vergeleken met in het begin in een handomdraai gebeurd.
Ik vind het zelfs leuk om dat ding te stemmen (maar ja ik ben ook geen guitartech die 10000 gitaren per week moet stemmen )

goblinjester
Posted 09-05-2003 10:49 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 8 mei 2003 20:41 schreef ratje het volgende:
Die JPM-4 heeft een RG vorm, maar zal waarschijnlijk van iets beter hout zijn gemaakt.
Zaten je toplocks vast toen je die RG aan t stemmen was???? want anders krijg je 'm idd. nie gestemd.

Ik heb wel het idee dat ze vast zaten maar ik was in de Feedback in Utrecht aan het spelen en daarom kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik vind het trouwens toch niet zo'n goeie winkel. Ik pak zat gitaren daar waar wat mee is. Ik heb al een aantal keer gehad dat de brughambucker het niet deed. In ieder geval is daar bijna nooit een gitaar gelijk goed gestemd. Ik ga liever naar winkels zoals de Stand-by dan weet je zeker dat het goed werkt.

goblinjester
Posted 09-05-2003 10:52 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 8 mei 2003 22:49 schreef MBMarduk het volgende:
Ik vrees dat 't idd aan jou ligt.
Ik heb sinds half februari voor het eerst in 8~9 jaar een elektrisch gitaar weer tot mijn beschikking en dat hele stem-gedoe met Floyds kwam me de eerste week ook de fukking keel uit.
Het is echt domweg "kwestie van wennen".
Nu (1)blijft dat ding pico-bello gestemd zelfs na 8~10 uur spelen en (2)als er gestemd moet worden of snaren vervangen is dat nu vergeleken met in het begin in een handomdraai gebeurd.
Ik vind het zelfs leuk om dat ding te stemmen (maar ja ik ben ook geen guitartech die 10000 gitaren per week moet stemmen )

Ooit had ik ook het idee om guitertech te worden. Maar nadat ik aan mijn fijnstemmers zat van mijn Ibanez en daarmee de hele intonatie en bespeelbaarheid naar de klote werkte wist ik dat het niks voor mij was. Ik kreeg het ding ook niet meer in orde en moest het daarom weg brengen voor een opknapbeurt. Dat koste me een aardig zakcentje. Beetje jammer.

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 10-05-2003 13:51 by mcoenen Profiel van mcoenenhttp://www.marcelcoenen.com

mijn gitaartjes nog maar een keertje:

Ibanez zijn voor mij gewoon perfecte gitaren. Even over de JPM modellen: deze hebben weliswaar een RG vorm maar de features zijn allen heel anders, ander soort elementen, ander soort hout, hals is anders gevormd (geen wizard zeg maar), andere schakelingen voor elementen en tja, het uiterlijk moet je natuurlijk van houden, prima gitaren zijn het wel, zijn hun prijs ook meer dan waard !

Ik zelf ben echt verliefd op mijn JEM (de groene gitaar op de foto) en verder de RG 7-680, de 7 snarige paarse gitaar op de foto, die heeft een 27 inch nek scale length, is wennen maar het klinkt wel als een klok !

Marcel

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 10-05-2003 14:07 by Styhn Profiel van Styhnhttp://n/a

quote:
Op 10 mei 2003 13:51 schreef mcoenen het volgende:

Ibanez zijn voor mij gewoon perfecte gitaren. Even over de JPM modellen: deze hebben weliswaar een RG vorm maar de features zijn allen heel anders, ander soort elementen, ander soort hout, hals is anders gevormd (geen wizard zeg maar), andere schakelingen voor elementen en tja, het uiterlijk moet je natuurlijk van houden, prima gitaren zijn het wel, zijn hun prijs ook meer dan waard !

Ik zelf ben echt verliefd op mijn JEM (de groene gitaar op de foto) en verder de RG 7-680, de 7 snarige paarse gitaar op de foto, die heeft een 27 inch nek scale length, is wennen maar het klinkt wel als een klok !

Marcel

mag ik vragen hoeveel je voor die RG 7-680 hebt neergelegd? en hoe speelt ie?

11.45: restate my assumptions

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 10-05-2003 14:28 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Hehe, het blijft een heerschende foto.

goblinjester
Posted 10-05-2003 15:42 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 10 mei 2003 13:51 schreef mcoenen het volgende:

Marcel

Das een aardige collectie gitaren. Maar ik zag laatst een aantal filmpjes van je site. Ik snapte al niet hoe je die afschuwelijk goeie gitaarsolo's speelde maar nu heb ik het door. Met vier handen kan ik dat misschien ook. Ik ga zeker Sun Caged kopen. Ga zo door!!!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-05-2003 16:52 by Snaack Profiel van Snaack

donderdag mijn JEM naar de gitaarbouwer gebracht voor een grote beurt. Ik durfde het zelf niet aan de hals af te stellen.

Dus tot volgende week moet ik haar missen

Aan de andere kant -- als ik mijn gitaar weer terug heb...

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 10-05-2003 17:04 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 10 mei 2003 16:52 schreef Snaack het volgende:

donderdag mijn JEM naar de gitaarbouwer gebracht voor een grote beurt. Ik durfde het zelf niet aan de hals af te stellen.

Dus tot volgende week moet ik haar missen

Aan de andere kant -- als ik mijn gitaar weer terug heb...

Ach, tis zielig.... wil je er morgen over praten, Snaackie

Ireth
Mankinds innocence is mankinds guilt
Usericon van Ireth
Posted 10-05-2003 23:18 by Ireth Profiel van Irethhttp://www.ireth.thats-me.nl

Beste gitaristen:

Jimmy Paige
Astennu (ex-dimmu borgir, tegenwoordig volgens mij the konvenant)
Luca Turilli
Alle gitaristen van Iron Maiden
Alexi Laiho
Gian Pyres
Emmpu nogwat (nightwish)
en die lui van Slipknot, tis redelijk simpel volgens mij, maar ze kunnen denk ik ook wel een aardig potje schredden.

Bassisten:
Flea
die kerel van black sabbath
en die kerel van Maiden

cheers

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 11-05-2003 10:55 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 10 mei 2003 23:18 schreef Ireth het volgende:
Beste gitaristen:

Jimmy Paige
Luca Turilli
Alexi Laiho
Gian Pyres
Emmpu nogwat (nightwish)
en die lui van Slipknot, tis redelijk simpel volgens mij, maar ze kunnen denk ik ook wel een aardig potje schredden.

Bassisten:
Flea
en die kerel van Maiden

cheers

En die kerel van Maiden

Jij ga me nie vertellen, dat je z'n naam nie weet..........

goblinjester
Posted 12-05-2003 20:15 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik moet woensdag voor het eerst echt optreden op mijn opleiding. Mijn handen trillen altijd als een verschikking als ik voor een stel vrienden moet spelen. Wat denken jullie; moet ik me van te voren ff aangeschoten drinken zodat ik zelf in ieder geval het idee heb dat het goed gaat of zal ik er gewoon ervoor gaan en hopen dat het goed gaat. Graag reacties.

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 12-05-2003 20:21 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 10 mei 2003 23:18 schreef Ireth het volgende:
Beste gitaristen:

Jimmy Paige
Luca Turilli
Alexi Laiho
Gian Pyres
Emmpu nogwat (nightwish)

Bassisten:
Flea
en die kerel van Maiden

cheers

"alle gitaristen van I.M." en "die kerel van Maiden"?? ...en dan als toppunt van durf hen in hetzelf lijstje als slip-fukking-snot opnoemen??

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 12-05-2003 20:23 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 12 mei 2003 20:15 schreef goblinjester het volgende:
Ik moet woensdag voor het eerst echt optreden op mijn opleiding. Mijn handen trillen altijd als een verschikking als ik voor een stel vrienden moet spelen. Wat denken jullie; moet ik me van te voren ff aangeschoten drinken zodat ik zelf in ieder geval het idee heb dat het goed gaat of zal ik er gewoon ervoor gaan en hopen dat het goed gaat. Graag reacties.

NIET drinken. Je reactievermogen daalt en je zult meer fouten maken (tenzij je de stukken kan dromen, drink dan niet teveel).

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-05-2003 20:27 by Snaack Profiel van Snaack

MBMarduk heeft gelijk -- drinken is een slecht idee..

Als je echt heel erg zenuwachtig bent kun je 1 , hooguit 2 biertjes drinken maar het is nog beter om natuurlijk kalmeerspul te nemen, valdispert bijvoorbeeld.

Succes!

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com