|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
YES.... THAT'S THE SPIRIT !!! Dit enthousiasme voor basgitaren kan ik als gitarist alleen maar toejuigen.... Gitaristen genoeg (hier althans), er motte meer basgitaristen komen... Toch hoor ik dat liever niet; gitaar gepriegel noemen. Maar 'k zeg nie da ut nie zo izz |
|
dat heb ik zeker als enige een band met 2 bassisten Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
Driesnarige accoorden speel je echter niet zo graag op een bas... 6-snarig dan wel 4-snarig... Al wil ik de intro van nothing else matters wel eens op 6-string bas spelen |
|
quote: Hoezo ..???? Geloof je me niet ? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Hmz, Nou GIBSON is nog al duur en dan zeg jij dat je 2 van die hele duren heb ik bedoel 1 kan ik me wel voorstellen maar 2? als je er 2 heb ben je heel gelukkig (by the way ) nothing else matters intro is niet moeilijk. |
|
ben daar volledig mee akkoord, ik speel bass en geen gitaar, en zelfs ik kan die intro op gitaar. heb een yammaha 4string en een antiek stuk, zonder merk, maar wel een short scale the mercy of the lord is neverending |
|
quote: Nou jah, als gastjes van 16 op scooters van 8000 gulden kunnen rijden, dan kan ik wel een gitaar van 2100 + 3400 hebben. Ik wil nog wel een Jackson erbij Die warrior XT ziet er mooi uit maar eerst ff testen of het wel goed klinkt en speelt. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
En wat dacgten jullie van Trey Azagtoth van M.A.? Dat is een echte goochelaar En de gitarist van Krisiun heerst ook!!!!! |
|
Ik wil nog wel een Jackson erbij Die warrior XT ziet er mooi uit maar eerst ff testen of het wel goed klinkt en speelt. [/quote] Jackson Rules!!!! |
|
ik ga alleen voor ESP en Ibanez |
|
weinig echt spectaculaire bassen helaas alleen BC Rich en Dean hebben ze en Jackson 1 ofzo voor zover ik gezien heb, maar die zijn dan ook wel echt extreem stoer!!!! blij bij mn 1e post hier Basgitaren Heerschen Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
Basgitaren...? hmmm Met gewone gitaren kan je gewoon iets meer. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
ben ik totaal mee eeeeeeensss gitaren zijn gewoon |
|
Ja, nothing else matters intro is idd goed speelbaar, lijkt me grappig om enkele octaven lager te spelen op 6-string bas... |
|
gitaren zijn gewoon zo fragiel die snaren die de hele tijd breken enzo , moet je weer wachten, dat zie ik met een basgitaar niet zo snel gebeuren (tenzij je Peter Steele bent) daar kun je pas echt op raggen Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
Daar ik eigenlijk mezelf meer als toetsenist of bassist beschouw hou ik het gitaarspelen niet echt bij... Ik heb wel 3 gitaren: - Spaanse Juan Salvador (mijn eerste, staat nu bij mijn ouders) - akoestische Ibanez (compleet met koffer, nog van mijn oom gekregen en een wereldgeluid erin) - elektrische Axtech (bluesmodel met 2 humbuckers. Verrot ding maar je moet toch wat....) Om mijn elektrische wat meer kloten te geven heb ik deze: De Tubeman van Hughes and Ketnner.. Ideaal pedaal wat ook als pre-amp gebruikt kan worden met een 12AX7A buis erin en een clean, crush en lead kanaal. Kan ik met mijn Axtechje nog een behoorlijk metalgeluid uit halen... Ik heb een jaar bij een importcentrum van allerlei muziekapparatuur gewerkt... Merken voor gitaristen die we daar hadden waren onder ander Hughes and Kettner, ESP en Blade (daarnaast ook nog merken als SWR basversterkers, BassCollection bassen, Pedulla en Rotosound snaren).. Na een jaar tussen dat leuke spul gezeten te hebben weet ik wel wat ik moet hebben als ik nog eens wat nodig heb..... |
|
Ik wil nog een nieuwe versterker hebben, een buizen versterker, een topje met speakerkast (4x12) Iemand nog suggesties? (en prijzen) Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
[quote]BassCollection bassen Heb zelf een Basscollection basgitaar Weet jij misschien of dit ook echt het merk is of dat SGC (SCG of zo) is? |
|
Engl Amps!! Die klinken echt vet!! 1 nadeel; zijn nogal duur [Dit bericht is gewijzigd door HJBS op 22-08-2001 13:10] |
|
die Marshall JCM 2000 TSL 100 watt top... is dat nog wat? kan dat nog erg hard scheuren enzo?? En wat kost ie zo ongeveer?? Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
quote:SCG is het merk van de elementen... BassCollection is het merk van de bas.. Ik heb er zelf ook een... Bevalt me prima en die doe ik echt nooit weg.. Hij wordt namelijk ook niet meer gemaakt.... |
|
Aha, zoiets vermoedde ik al, ik vraag me af; als je er Bartolini elementen ingooit zou die dan nog vetter klinken? Oh trouwens welke dikte snaren gebruik jij?Ik heb die van mij nog niet zo lang en ben nog aan het zoeken naar het evenwicht tussen sound en playability. |
|
Dit hoort eerder in het basgitaren topic thuis maar vooruit... Ik heb al mijn shit van mijn oude werkgever.. Ik gebruik altijd Elites snaren dikte 45-105 (ik heb een 4-snarige, voor een extra B-snaar raad ik je dikte 130 aan) en ik ben nog geen snaren tegengekomen die zo lekker fel klinken als die... Bartolini elementen (ja, die importeerden ze daar ook) zijn de absolute top... Er zijn een aantal merken die er standaard mee worden uitgerust (en weer noem ik een merk wat ik meerdere malen in handen gehad heb namelijk Pedulla) maar ook veel zelfbouwers (o.a. David v/d Ent in Nijmegen, Dijkmans in Breda en een hele goeie in Vlaardingen waar ik even zijn naam van kwijt ben) zweren erbij.... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |