|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Zeker een mooi gitaartje. Dat ebbenhout heb ik volgens mij ook al wel eens geprobeerd en dat speelde volgens mij ook zeer goed. Ik heb duidelijk zelf pallisander waar ik ook erg mee tevreden ben. Ik vind het alleen zo jammer dat mijn fretjes zo snel slijten. Misschien dat ik op mijn Ibanezje gewoon een andere hambucker laat zetten. Ik denk dat ik maar eens langs de Stand-By ga voor adviezen. Ik wil meer een jaren zeventig Metal geluid, scherp en hoog. Niet dat lage van nu(-metal). Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Geef mij maar een Gibson les paul custom |
|
Waarom heet dat trouwens nog altijd Custom, is daar een reden voor? De Les Paul Custom is toch gewoon een produktiemodel? |
|
Is het bij bijvoorbeeld zo'n Dean ML-X niet erg lastig om bij de hogere frets te komen? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
BVij een ML-X is de toegang tot de hogere frets OK, maar niet bijzonder veregelijkbaar met een LP ozfo. Komtomdat die een dikkere body heft dan de USA modellen en een geschrioefde hals en geen gezette. Maar ze spelen prima heb zelf ooit een ML phantom XT gehd was een prima ding de elementen die erin zaten scheurden als een gek de eerste keer dat ik goede stock elementen gehopord heb op een koreaanse gitaar, maar het waren ook van die speciale blade elementen! Wat betreft het oude metal geluid ik hou ook helemaal niet van nu metal maar je kan alke gitaar jaren 70 laten klinken zet er DiMarzio Super Distortions in, (zitten in de USA's akl standaard) dat zijn zeer high output elementen ontworpen in begin jaren 70 eigenlijk de eerste aftermarket elementen. Toendertijd had iedereen ze alle oude platen zijn er mee opgenomen, mij zijn ze iets te modderig, maar vet zijn ze zeker! En je versterker goed instellen dan kom je een heel eind! |
|
quote: Met "Custom" wordt aangeduid adt de gitaar multiply binding heeft (die stroken op de rand van de body, singleply is een strook, multiply zijn meerdere stroken naast elkaar afgewisseld zwart en wit), ebben fretboard, block inlays, boud headstock en een luxe inlay in de headstock, dat waren de opties die 9 van de 10 ker gevraagd werdeen voor een custom gitaar. Dus hebben ze zo'n gitaar in productie genomene en hem de CUSTOM genoemd! |
|
Is het bij zoiets relatief goedkoops als een dean ml-x wel nuttig om er zo'n elementen in te zetten? En hoe duur is het ongeveer om de standaard elementen door iets als een seymour duncan of dimarzio distortion element te vervangen? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Denk dat het 200 EURO kost om beide elementen te vervangen, maar als je alleen de brug vervangt kom je ook een heel eined daar je voor metal de nek niet zoveel zal gebruiken, dus dan ben je met 100 klaar! ja heeft het zin, ja denk wel dat de gitaar een stuk vetter klinkt, bovendien heb je dat element ook als je een duurdere gitaar koopt nog steeds dus het gaat niet verloren! |
|
Wanneer gebruik je dan welk element? Of stel je dat gewoon in met die switch waardoor je steeds een ander geluid krijgt? En is dan het hoge het nek-element en het lage geluid het brug-element ofzo? edit: met al die rare-modellen van dean moet je zeker ook weer een andere, duurdere gitaartas en standaard kopen? Zijn er eigenlijk wel zo'n gitaartassen te koop? [Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 22-06-2003 13:00] Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
ja die moeten er wel zijn, een vriend van mij heeft een Explorer en heeft daar ook een nette tas voor weten te vinden. Het brug element klinkt feller, het nek element warmer. Je hebt gewoon een switch waarmee je of het brug-element of het nekelement of beide inschakelt! |
|
Hey Enforcer, Ik heb vandaag een Dean EVO ( als ik het goed heb ) in mij handen gehad. Vorige week had ik ongeveer zo'n zelfde geprobeerd maar die had een gelakte hals. Deze niet maar die had nog wel een hele gladde fretboard. Is er toevallig ook zo'n soort Dean met een minder gladde fretboard. Het ding zag er prachtig uit met een mooie hals en een mooie doorschijnende lak. Hij woog niet veel en klonk echt super. Mijn vriendin was direct dol op het geluid. Ik eigenlijk ook wel. Veel waar voor weinig geld. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Effe iets anders...gebruiken basgitaren andere distortion pedalen dan gitaren? Ik bedoel: zijn gitaardistortionpedalen niet geschikt voor bassen? En bestaan er bas amps met distortion ingebouwd? Ik weet weinig af van bas-aparatuur maar merk dat veel bas versterkers luidsprekerconussen met andere afmetingen dan die voor gitaren hanteren (10" en 15" i.p.v. de gangbare 12") Als iemand zijn bas sterk distorted wil laten klinken zal het meer baat hebben bij een kleiner diameter of juist groter? |
|
Met een kleinere doorsnee speakers krijg je een gedefinieerder pinniger (meer hoog) geluid, grotere speakers reageren trager maar klinken bassiger en ronder. Tja het si net waar je van houdt voor metal is een grote speaker 15" best OK, voor funk zou ik kleinere doorsnedes nemen bijv 10" Dime van Pantera gebruikt naast zijn standaard 4 x 12 cabinetten ook een paar 2 x 15 cabs voor zijn gitaar klinkt waanzinnig! Distortionpedalen voor gitaar kun je ook prima voor bas gebruiken, maar veel bassamps hebben al een gain control waarme je de voortrap kan oversturen, zou toch niet en te zware distortion gebruiken voor de bass dan verlies je elke toondefinitie! |
|
Ik ben op zoek naar een Dean EVO in deze uitvoering. Ik heb laatst zo'n Dean geprobeerd en het was ongeveer de lekkerste gitaar die ik in de afgelopen paar weken van het rek heb gehaald. Inmiddels ben ik er al achter dat ik geen Gibson neem omdat die geen versie's meer hebben met een geschuurde hals en ik ga het niet zelf doen of laten doen. Ik wil een gitaar in zijn oorspronkelijke staat hebben en behouden. Weet iemand meet over die Dean EVO. Bijvoorbeeld of de fretjes van goeie kwaliteit zijn. Hoe de elementen zijn. En welke is de beste te krijgen hier in Nederland? En waar hangt die? Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
FEEDBACK in R'dam heeft ze, maar of ie ook die kleur heeft? Kan hem iig wel bestellen! Violgens mij zjin de elementen splitbar op een EVO dis door middel van een push pull pot humbucker of single coil te schakelen! |
|
quote: Thnx, dat had ik nog niet geprobeert. Feedback in Utreg heeft de EVO ook. Maar ook niet in die kleur. Ik ben altijd bang dat de bestelde gitaar dan iets minder speelt dan diegene die je uitprobeert. Doordat het hout toch anders is. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Sinds vandaag weer een prachtstuk erbij met een prachtklank: Gibson Les Paul Studio - Wine Red 1995: Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
quote: Zeer goed voor elkaar!!! Is een studio nou minder dan een Classic. Hoe zit dat? Want ik zie er nooit zoveel verschillen op. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Er zitten enkel verschillen in de afwerking, de witte rand om de body en hals, en nog enkele kleinigheden. Het hout en de pick ups zijn hetzelfde, dus als je een duurdere les Paul aanschaft is het meer de 'look' dat je betaald. Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
quote: Das behoorlijk kneuzig. Op zich wil je natuurlijk zo'n mooi mogelijke gitaar maar voor de gitarist met een kleinere beurs is die Studio wel een hele goeie optie. Als ik een Gibson zou kopen zou ik ook zo'n studio nemen omdat ik die alleen kan betalen. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Iemand intresse in oude gitaren die het niet of nauwelijks doen? Het probleem zit waarschijnlijk in de connectie´s van de draadjes. |
|
quote: De vraag is nu wat voor gitaren? Welk merk en welk type? Hoe duur? En hoe is de staat verder? Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Bij mij was het net hetzelfde, moest ik de mogelijkheid hebben zou ik ook een duurdere aanschaffen. Maar deze moet zeker niet onderdoen! Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
quote: Ik ga binnenkort ook nog een Dean EVO proberen en een Jackson. Ik zal jullie op de hoogte houden. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |