|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Helemaal mee eens. Vandaar dat ik die Digitech Rp50 met ingebouwde drumcomputer gevraagd had voor mijn verjaardag. Maar tot op heden ben ik nog niet echt bezig geweest met dat ding. De distortion is erg lekker en die gebruik ik best vaak. En sinds Lennart hier geweest is heb ik ook de Delay ontdekt. Best wel een leuk effect. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: hehe, geloof me, je gaat er de lol van inzien ook nog. In het begin loop je te kloten als een gek, maar je zult zien dat het steeds beter gaat. Als je het een beetje gewend bent moet je voor de grap eens dingen die je bv normaal op 120 bpm speelt een op 70 bpm gaan spelen. Je zult merken dat dat ontzettend tegenvalt. Langzaam en strak spelen is echt ontzettend lastig. Je moet echt erg goed opletten om de beat niet te verliezen en je wordt haast gedwongen om accentn te gaan leggen. Deze oefening heeft als voordeel dat je retestrak wordt en dat je op hogere snelheid veel accurater en strakker speelt en, het klinkt gek, zelfs hogere snelheden kunt halen! |
|
quote: Volgens mij is er iets goed mis met mij, maar ik vind zoiets juist super gaaf! kan zo 2 uur achter elkaar met een metronoom erbij oefenen Maar nummers oefenen wordt ik meestal al veel eerder beu... dan ken ik ze, dan ken ik ze iets sneller, dan ken ik ze nog sneller, en dan ga ik al te snel volgens het nummer... Vooral solo's gaan er bij mij heel makkelijk in, accoorden gaan iets slomer omdat ik die grepen niet zo snel voor elkaar krijg. Toonladders spelen en met een metronoom oefenen heerst! Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Ja het kan best leuk zijn om met een metronoom te oefenen. Desnoods gebruik je meer een ritme van een drumcomputer als je een normale metronoomtik saai vind worden. Bij mij is het oefenen trouwens ook niet echt aan discipline gebonden. Wat Shredhead eerder aanhaalde gaat voor mij ook op (niet dat ik wil zeggen dat hij zonder discipline oefent hoor). Soms oefen ik uren per dag maar soms ook enkel bij repetities. Ligt ook erg aan het weer bijvoorbeeld. Als het behoorlijk warm is heb ik nooit veel zin in oefenen. In koudere periodes speel ik fijner en houd ik het ook langer vol. |
|
ok messchien ben ik dom maar waar staat bpm precies voor?? |
|
Ik ben van plan om een Jackson Kelly te gaan kopen. Maar aangezien mijn budget niet al te groot is gaat het waarschijnlijk toch een koreaan worden. Maar nu heb ik gehoord dat die niet zo goeie elementen bevat. Duncan Designed DD103N pickup bij de nek en een DD103B bij de brug. Ik weet zelf niet zoveel van elementen af, zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen over deze elementen? |
|
quote: Beats per minutes.... aantal keer tikken/piepen per minuut dus... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Ik weet alleen dat duncan wel een goed merk is op zich, maar voor metal wordt meestal een seymour duncan distortion of iets in die richting gebruikt dacht ik, maar goed ik weet hier ook niet heel erg veel van hoor... zitten hier genoeg mensen die je veel beter kunnen helpen Je kan wel altijd het element nog laten vervangen natuurlijk... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Dat is zo, maar als dat nou een *** element is kan ik misschien net zo goed door sparen voor een USA versie (is die veel beter??) |
|
quote: Als alleen de elementen verschillen dan zou ik gewoon een koreaan kopen en er andere elementen in laten zetten, een seymour duncan distortion erin kost inclusief inbouwen zo'n 100 euro, en er is mij verteld dat als je alleen de bridge humbucker vervangt je al een veel vetter geluid hebt. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
hm... als dat zo is is de keuze snel gemaakt. Toch zou ik nog was meningen willen horen over deze elementen. Ik kan er vrij weinig over vinden en wil toch wel weten hoe hij klinkt. |
|
quote: Snaack weet alles Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Snaack... Je wordt verwacht [Dit bericht is gewijzigd door Trevoc op 17-07-2003 22:24] |
|
Kheb een Jackson KEX, linkshandig, al 4 jaar, nog geen klachten over gehad en daar is al stevig op geramd. Fuelled By The Venom Of Hatred |
|
je kan beter een KE3 kopen, das een japanner, stukken beter dan koreaanse gitaren, en goeie prijzen... ik heb n Japanse KE3 en n USA Dinky(sinds kort ) en dr zit zeker verschil tussen maar niet dat enorme prijsverschil waard IMHO, of je moet n helemaal custom/luxe USA nemen maargoed blablabla...KE3's zijn erg goed |
|
Hmmm... heb gisteren (helaas met een dikke belasting aanslag terwijl ik dacht dat te hebben omzeild LOL) mijn nieuwe DOA DEAN Caddy in silverburst gehad! Ik moet zeggen ben nooit zo'n fan gewest van Koreaanse gitaren,maar deze ich echt mooi gebouw, goed mahoniehout, set neck, binding over de hele body en nek, USA grover hardware. Eigenlijk moeten alleen de elementen uitgewisseld worden! Ik heb hem met name gekocht omdat deze serie gelimiteerd in 50 stuks voor de Dean Owners Of America club, ik heb toen besloten dat ik er ook maar een zou kopen, is niet echt mijn favo model, ik hou meer van flattops met punten, maar hjij is echt cool! |
|
Iemand ideeën welke gitaar/versterker combinatie ik als beginnende gitarist eens moet gaan proberen? Ik wil Doom Metal en Black Metal geluid kunnen produceren. Versterker moet dus een goed distorted geluid kunnen produceren, maar hoeft niet superhard te kunnen. Prijsklasse: ~600 euro in totaal? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Peavey bandit 112 als versterker! Verder weet ik het qua gitaren ook nog niet helemaal, ik wil ook iets in die prijsklasse gaan kopen, maar moet nog veel uittesten. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Hoeveel is trouwens een originele Gibson Les Paul waard? (stripped) Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Als die helemaal goed werkt geloof ik iets van 1000 pleuro euro ofzo? (weet niet zeker). |
|
het ligt eraan van welk jaar hij is.. die zwarte zijn niet mega bijzonder.. als je nou een US goldtop had uit '57 ofzo Ik ga btw zo dit gitaar bestellen: Ibanez RG2077XL, 7 snaar met een 27" neck, DiMarzio elementen en de nieuwe EdgePro tremelo BLijft door de langere halsmensuur zelfs strak in G#. |
|
Mooi ding Snaack |
|
quote: Dat vind ik nou ook |
|
Een LP is wel wat meer waard dan dat ligt heel sterk aan het jaar en de staat waarin ie verkeerd en de uitvoering. Bv een LP studio of special is niet zoveel waard dat zijn de low end modellen. hooguit 600...... maar een standard, delux of custom kan heel veel waard zijn, ligr eraan. Maar een gemiddelde waarde van een standaard of custom uit recente jaren in goede staat zal rond de 1500 liggen misschien iets hoger! Heb je er echtere een uit de jaren 60 of zelfs 50 kan dat exponentieel toenemen totr enkele 10.000 den! jaren 70 en 80 zijn niet zoveel waard ook rond de 1500 afhankelijk van de staat! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |