|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
vindt je... ? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
hey Bintmeister ik vroeg me af waar jij je B.C. Rich gehaald heb heb je misschien een site van die winkel en weet je misschien andere nederlandse site's waar ze die verkopen? alvast bedankt |
|
Als je een JCM 900 goed afstelt,heb je geen effecten nodig,tenminste niet in de oefenruimte,gewoon kaal inpluggen ,thuis gebruik ik alleen een Equaliser GE-7 van Boss,op mijn Marshall lead 30[worden niet meer gemaakt]en dat klinkt erg vet. Effecten vind ik meestal geldverspilling,of je moet stukken clean willen spelen dan is een super chorus ofzo wel aan te raden. Maar ook hier bij geldt ieder zijn smaak. God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves. |
|
Hallo allemaal.. Ik vind dit topic nu pas AARRgh!!! Ehm.. Is er iemand onder jullie die de nieuwe Line6 Vetta al geprobeerd heeft?? Ik wel namelijk en auw! wat wordt je daar hebzuchtig van Ff een combootje van 5600 piek maar ja daar hebben we het ff niet over.. Wat ik eigenlijk ook ff wil weten is wat voor elementen er door jullie medemetalbrouwers gebruikt worden.. Ik ben zelf al een tijd op zoek naar de ideale elementen voor metaal maar ik kan het niet eens worden met mezelf.. Dit heb ik geprobeerd: -EMG 81 -DiMarzio ToneZone, PAF Pro, Evolution -Seymour Duncan Trembucker En ik heb goede verhalen over het 'Joe Barden' element gehoord, maar die heb ik tot op heden nog nergens kunnen vinden.. Ook zou ik willen proberen zelf mijn elementen opnieuw te winden, is er iemand die daar ervaring mee heeft? |
|
Line6 Vetta? Eens kijken of ik die kan proberen bij de locale muziekzaak (nederland Muziek). Verder heb ik de standaar 490R & 498T humbuckers op me Gibson LP Studio. Zeer goeje gitaar, maar ik zoek nu meer naar een betaalbare (+/- 3000,-) andere. Dacht aan Ibanez (rg 5 serie) of een Jackson. Ik denk toch dat Seymour Duncans de fijnste metal geluid hebben, maar zoals ik altijd zeg ligt dat heel persoonlijk. Ik heb Dimarzio's geprobeerd op een Flying V Ephiphone en het klonk zeer goed (en dat voor een Epiphone) [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 19-12-2001 14:44] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Die Vetta is echt te goed gewoon.. Ik vond de POD al een goed ding, maar de ampmodels van de Vetta zijn gewoon nog tien keer zo goed! Check it out op www.line6.com Ja kwas zelf over de Seymour Duncans ook het meest te spreken tot nu toe.. Daar wil ik alleen de 'Screaming Demons' nog van proberen.. Ik wilde eerst die actieve EMG's kopen maar ik vind ze toch net wat te dof.. Azagthoth, heb je de nieuwe Yamaha Drop6 al geprobeerd? Slechts 1000,- NIEUW, en staat standaard in B gestemd.. Voor dat geld echt een goed spelend, goed klinkend gitaar |
|
quote: www.speelonk.nl hm volgens mij heb ik dit al eens eerder gepost (of gewoon weer een deja vu) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Hahahahaha! FireFox ik heb nu pas door dat jij het bent.. Hehehehe! Ik heb je BCRICH afgesteld dus ben ik... SnaacK inderdaad Lachuh! |
|
bedankt FireFox enne Snaack is EMG 81 en EMG 85 geen goeie combinatie (ik heb er niet echt verstand van maar ik zie veel gitaristen die dat hebben) |
|
quote: aaah, tsjah ik hou het toch liever richting de Gibson/Ibanez/Jackson straatje, ik kan je niet precies vertellen waarom maar het zal wel iets te makern hebben dat mijn gitaar helden dat ook gebruiken. Waarschijnlijk omdat ik al een goede indicatie heb van hoe het geluid is/kan zijn. Ik zoek naar 2e hands gitaartjes, omdat er heel veel van die gastjes zijn die denken dat gitaar spelen wel kewl is, maar nadat ze de standaard akoordjes kennen komen ze erachter dat ze er daadwerkelijk energie in moet steken, en dan stoppen ze. Dus gitaartje gaat weg, kwaliteit is bijna net zo goed als nieuw maar wel 40% goedkoper... en ik heb al 2 nieuwe gitaren... Rock On Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Hmm.. Ik heb zelf een Jackson Kelly die ik lekker vind klinken, de balans is ook ok.. Alleen nog nieuwe elementen erop (en het liefst een Kahler tremelo!) Maar Gibson.. Sorry maar ik heb toch minimaal een tremelo nodig voor decent metal En die Gibson's wegen een ton man! Een kennis van me heeft een Les Paul Custom, niet te tillen! Als je zo'n ding een uur om je nek hebt hangen, krijg je accuut een Whiplash En voor 3000,- kan je ook is naar een gitaarbouwer gaan, dan staat er geen bekend merkje op maar who carez? Het gaat erom hoe die speelt en klinkt right! ESP heeft ook redelijk betaalbare gitaartjes, en BC Rich USA is ook fijn.. Jammer is dat beide merken levertijden > 10 maanden hebben |
|
quote: ok shoot me Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Zijn die Kahlers dbeter dan Floyd Rose's ? ik heb wel een paar tremolos uitgeprobeerd maar die FLoyd bleef goed gestemd, ook na een "dive bomb" quote: Die Tremelo is dus precies de reden dat ik nu een andere gitaartje erbij wil (meer,meer,meer). Vandaar waarschijnlijk dat ik nu richting de Jacksons ga, ik heb me oog nu gericht op die Warrior XT. Wat betreft de zwaarte van die LP's, ik ben een heel sterk mannetje, ik heb er dus weinig last van. LP's alleen voor de echte mannen hehehe, Maar serieus, ik sta vaak genoeg met dat ding langer dan 2 uur om me nek te oefenen en ik merk weinig van het gewicht. Het is wel waar dat de body wat zwaarder is maar dat geeft nou juist dat typische Gibson geluid. quote: Troe! quote: Ik heb ook een tijdje aan de ESP lTD HM-307 gedacht. Maar dan heb ik liever Ibanez 7 strings, ik ben persoonlijk niet echt heel erg gecharmeerd van de EMG's Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
[offtopic] FUCKZOOI!! Me post kwijt omdat de [BACKSPACE] niet afgevangen is.. Iemand enig idee waar ik een scriptje om dat te verhelpen neer kan tieften? Az, ik ga zo je post beantwoorden.. Voor de 2e keer dus [/offtopic] |
|
quote: ik wacht (al anderhalve dag, maar ik heb geduld) Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
YNGWIE MALMSTEEN!!!!!!! Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples... |
|
Hé Az, Oepz.. ik was deze post vergeten Sorry! quote: Nou ja beter.. Eerder anders.. Maar bedenk wel dat het dan om een Kahler van 1000 - 1200 piek gaat en dus ook een Floyd in die prijsklasse, een orginele dus, wil je eerlijk kunnen vergelijken! Ik vind een Kahler net wat prettiger aanvoelen, lijkt wel preciezer.. En wat betreft dat gestemd blijven staan: als je gitaar niet goed gestemd blijft staan na een vette bomb ligt dat niet persé aan je tremelo-systeem.. Het kan aan alles liggen, hals, locking-systeem, stemmechanieken, snaren et cetera! Het smeren van je kam en zadels kan helpen als je last hebt van het 'blijven hangen' van je snaren waardoor het lijkt alsof je gitaar ontstemt is. Als een ruk aan je tremelopook het probleem verhelpt moet je zeker smeren.. quote: Ja, daar ben ik het mee eens en door dat enorme gewicht heb je natuurlijk een geweldige sustain.. Maar feit blijft dat de volgende helden allemaal niet op een Gibson Les Paul spelen: -Joe Satriani -Steve Vai -Paul Gilbert -Rusty Cooley -Dave Gambale -jouw held Trey -Kirk Hammet Et cetera.. Het is natuurlijk voor het betere shred gebeuren dan ook niet het meest ideale gitaar: 22 frets, geen tremelo, geen supersnelle hals etc.. Ik denk dat vooral tappen en sweepen niet echt opti gaat op een LP.. Ik vind een LP meer een ouderwetsch bluesgitaar.. Tenzij je Slash de ultieme metalgitarist vind natuurlijk quote: Ik weet ff niet welke de HM307 is.. Linkje? En wat betreft je 7-snarige wens: wel eens op gespeeld?? De hals is ff een stuk breder (2 keer zo breed voor je gevoel!), en wanneer heb je het volledig bereik van lage B tot hoge E nou echt nodig?? Als je laag wilt spelen kan je beter gewoon downtunen.. Nou, ik hoop dat ik het lange wachten hiermee een beetje goedgemaakt heb |
|
De gibson keuze is waarschijnlijk gekomen door Slash. Toen ik 13-14 jaar was, was ik een Slash fan , daardoor ben ik zelf ook gitaar gaan spelen (Gibson). Trouwens, de grootste Gibson handelaar van Nederland staat ook hier in me stad, dat helpt ook een beetje. Zelf ik ook het gevoel dat de LP meer een Rythem gitaar is daan een lead gitaar. Je kan er wel op soleren maar niet echt shredden (is dat een woord? shredden?) [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 27-12-2001 18:02] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ik speel zelf basgitaar, heb nu een BCRich ,zwart met een soort rood bliksemeffect erop Wil ook nog wel een Ibanez!! |
|
quote: De mh307 is een voor mij betaalbare gitaar, ik ben wel van het idee af gestapt, ik ga liever voor de Ibanez. linkje mh-307 Ik weet dat de hals breder is(logisch) en netzoals alle het nieuwe is dat ff wennen. Maar het feit blijft dat je gewoon 5 nieuwe tonen erbij krijgt, en weet ik veel hoe meer opties. Het hele tijd heen en weer stemmen ben ik ook niet een voorstander van. Als ik ff een paar jaar spaar koop ik de Ibanez UV7BK 7-string Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: warlock model ?? Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Hmm... ik vind de ESP die je bedoelt nou niet echt spectaculair.. Beter dat je die niet gaat kopen hahahaha Tuurlijk is het logisch dat een 7 snaar een bredere hals heeft, en je went er vast wel aan, maar afgezien van de 5 lagere noten kan ik geen 'weet ik veel hoeveel meer opties' bedenken ik vind het alleen maar kut spelen eigenlijk, en trust me, ik heb hele grote klauwen en tsja.. heel de tijd heen en weer stemmen? ik heb een metalgitaar in C, een 'gewoon' gitaar in E et cetera! dus dat heen en weer stemmen valt best wel mee.. Als je dan toch voor duur gaat, koop je niet de 7 snarige Universe maar een Jackson USA 7 snaar uit de Customshop a ongeveer 12500 hollandsche guldentjes hehehe... heb je trouwens al is op een 7 snaar gerammeld of niet? |
|
Ik moet nog altijd eens de genoegen krijgen m op een 7 snarige gitaartje te kunnen spelen. Die ESP is niet spectucalair, maar daarintegen wel zeer betaalbaar. De reden wrom ik die ESP niet meer wil is omdat ik een paar slechte reacties heb gelezen van een paar gasten. Aangezien ik me action graag erg laag houw, heb ik snel last van fret buzz wanneer ik me gitaartje op C stem. Dit irriteerde mij zo mateloos dat ik eigenlijk alleen nog op standaard tuning speel, af en toe nog op een halve toon lager als ik weer es een keertje een cd-tje meespeel. Misschen weet jij wat tegen die fret buzz, zolang me action maar lekker laag blijft. trouwens, me nieuwe gitaar duurd nog wel ff, ik van plan om eind februari aan me motor rijbewijs te beginnen, en daar gaat nu al me geld aan op. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Er zijn meerdere middelen tegen fretbuzz.. Besef in ieder geval dat je je light snaren setje, waarmee je zo lekker in e speelt, niet zonder gevaar kunt downtunen tot c! Zelf een halve stap down kan al desastreuze gevolgen hebben, zeker als je een 'vliegende' tremelo hebt.. Maar daar heb jij (nog) geen last van right? hehehe Hier de meest voorkomende oplossingen voor fretbuzz: -Juiste snaren voor de juiste tuning (lager= dikker) -Door veranderde halsspanning (snaren lager stemmen --> minder spanning --> je hals 'trekt' meer naar achter) kan het nodig zijn je halspen een slagje meer te geven. -Je kan je brug net iets hoger zetten -Je kan een stukje papier tussen je kam en 'probleemsnaar' doen waardoor de snaar daar wat hoger t.o.v. je hals komt te staan. Het gaat dan i.i.g. om fretbuzz op de lage posities, vooral pos 3-5 van de g/b zijn berucht.. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |