|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
kzal mijn beauty ook maar ff poste maar het rooie is dan (uiteraard ) zwart Je moeder. |
|
Hmm.. een Les Paul met een Floyd erop, ik denk niet dat dat gaat werken.. In extreme gevallen kan je een Les Paul vinden met een ouderwetsche Bigsby erop.. Ik denk niet dat het de klank van een LP ten goede komt als er een enorm gat in de body gefreest wordt.. Plus dat het er belachelijk uit gaat zien |
|
quote: Wat is een Bigsby ? is het nodig om er een gat in te frezen voor de tremolo ? Zijn er geen effecten pedalen om het geluid van de lespaul te imiteren op een andere gitaar . Off topic : weet je misschien hoe sonic youth zijn geluiden maakt welke apparatuur ze gebruiken ? |
|
Bigsby is een soort ouderwetse tremelo, veel groter en een hendel die lijkt op een schoenlepel. als je het ziet weet je het wel Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Inderdaad een ouderwetsche tremelo waarmee je in het beste geval, bij volledig indrukken, een halve stap naar beneden kan.. quote: Hoe wil jij een tremelo anders inbouwen dan? Erop kan niet! Het grootste deel van de tremelo zie je niet, maar dat moet er dus wel ff ingebouwd kunnen worden.. En tsja, dan moet je frezen! quote: Als dat kon zou niemand meer Les Pauls kopen.. Mag ik vragen hoe lang jij je al met gitaren bezig houdt?? Sorry hoor quote: Ze gebruiken vergalde gitaren die ze enorm oversturen, 20 effecten over elkaar heen, aan snaren trekken, met draaiende boormachines (!) de snaren aanslaan, strijkstokken, met drumstokken rammen, ze maken alle geluiden i.i.g. gewoon met zijn 4en! (geen samples ofzo dus.. live klinken ze hetzelfde als op cd!) En tsja.. Sonic blijft natuurlijk de beste noiseband die er bestaat dus die gasten kunnen gewoon errug goed noizen! als jij dat wilt: proberen en tsja, veel snaren kopen want je gaat er geheid veel breken ;] |
|
ik heb een squier strat gitaar ,maar ik kan niet zoveel met de tremolo ,vind ik . Ik ga hem inruilen voor een Ibanez . ik vind het geluid van een Les Paul of Epiphone ook goed . ik heb niet zoveel verstand van gitaren by the way . Dus adviezen zijn wel welkom . Ik heb ooit een goedkope gitaar gekocht in Mauritius en de hals was gebroken ,heb het toen gelijmd met bisonkit . |
|
quote: Ik kan je aanraden een gitaar te halen warbij je de hals van de body af kan schroeven. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: neej serieus, speelt ie nog een beetje redelijk ? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Ja , en er was een barst onstaan in de hals bij het vervoer . |
|
welk vervoersbedrijf was het, dan weet ik welke ik nooit van me leven zal gebruiken! Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: In de vliegtuig . Als je een gitaar koopt in het buitenland ,dan kan je het bij je handbagage meenenen of me de gewone bagage meegeven . Het was mijn bedoeling met de handbagage mee te nemen in de passagiersruimte ,maar op 'aanraden ' van het personeel met gewone bagage meegegeven ( met breekbaarheidsstickers ), desondanks zat er toch een barst in . Het speelt wel redelijk ,zeker voor een goedkope gitaar . Ik kocht nooit dure instrumenten ,omdat ik niet goed kon spelen vroeger ( in mijn omgeving speelt vrijwel niemand ,of interesseert zich echt voor muziek ( een oude vriendin zei ook nooit naar muziek te luisteren ( in eerste instantie schok voor mij(omdat ik erg op haar gesteld was ) maar nog steeds voor haar ) . Ik denk dat een goede omgeving best belangrijk is die jou begrijpt waarom je er zoveel tijd in steekt . Misschien dat ik daarom de numetal discusies niet begrijp in mijn omgeving benik al blij als er überhaupt iemand naar muziek luistert en een beetje interesse toont voor wat ik aan het doen ben muzikaal gezien . |
|
Twee leuke tips gevonden op Rockpalace: (Je moet er maar opkomen) SNAREN KOKEN Als je even geen geld hebt om een setje bassnaren te kopen is hier een trucje om ervoor te zorgen dat ze nog een tijdje mee kunnen gaan: Breng een pan met water aan de kook (groot genoeg om je snaren erin kwijt te kunnen. Als het water kookt doe je je snaren erin. Laat ze een kwartiertje uitkoken en laat ze daarna opdrogen. Nu kan je nog een tijdje op je oude snaren spelen die nu als nieuw klinken. Let op!! Dit kan je maar 1 keer met een setje doen. STRAPLOCKS Komt dit je bekend voor: je bent aan het optreden en je acht kilo zware Les Paul komt met een noodgang naar beneden gedenderd. Natuurlijk komt dit door je uitgelebberde gitaarband. Om dit te voorkomen kun je twee zogenaamde 'straplocks' kopen. Goedkopere oplossing: de oranje rubberen ringetjes van een Grolsch beugel gebruiken.... dit komt van www.rockpalace.com (er staan er meer bij 'Tips & tricks') Met dank aan Satan! Weet iemand nog meer tippagina's voor instrumenten? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-01-2002 10:26] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Dat wil ik wel proberen maar die snaren koken werkt niet. Je krijgt nooit meer de kwaliteit terug die bij nieuwe snaren hebt, maar jah, als je geld te weinig hebt... iig, [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 10-04-2002 17:24] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
zijn hier nog fanatieke gitaristen ? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Satan, ik heb mijn gitaar destijds ook bij de handbagage meegenomen. Bij mij mocht 'ie achter in het bagagecompartiment bij de piloot staan. Die gast kwam nog vragen wat voor een het er was. Azzy, Die Grolsch rubbers zij er aan te raden! Vroeger flikkerde mijn gitaar ook altijd, maar met die rubbers gebeurt dit nooit! Ik kijk wel altijd even of het nog goed zit, maar ook al staat 'ie op het punt los te schieten blijft 'ie nog zitten. |
|
uhm.. ik ben er nog |
|
hier ook nog. |
|
Oh ja, ik ook trouwens. |
|
ik ook wel een beetje maar dan op me eige manier Je moeder. |
|
Hee ik ook, ik ben geen meeloper. Alles op mijn eigen manier weet je! [Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 10-04-2002 18:45] |
|
quote: Neu... |
|
Dat dacht ik al. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: ik bedoelde het anders... ongestemde ragbakken heerschen Je moeder. |
|
ik ben fanatiek op bas en gitaar |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |