|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik haat Marshalls!!! Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Marshalls klinken VET,IMO veel beter dan de mesa recto's dat zijn echt de meest overpriced overgewaardeerde versterkers ooit! Een gemodificeerde JCM 800 dat klinkt pas vet! OK de JCM 900's zijn klote! |
|
quote: MArshalls klinken zeker VET. En ik vind die Mesa Boogie's te ranzig. Maar op een één of andere manier heb ik ruzie met Marshall. En dat komt denk ik allemaal door de EQ. Ik krijg maar nooit het geluid eruit wat ik zoek. Bij een Peavey, Fender of Line6 heb ik dat probleem niet. Vreemd. Maar ik haat Marshall omdat dat meestal de versterker is waarbij ik bij andere mee moet spelen. BAH! Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
ik heb een combinatie tussen mesa en marshall, en dat werkt perfect... |
|
bij marshalls duurt het even voordat je je geluid hebt. maar oei wat klink je dan vet oordopjes zeker een must dan mesa's zijn ook relaxed, maar ook zwaar duur (niet dat marshalls zo goedkoop zijn) HET IS ZO FIJN OM EEN SCHAAPJE TE ZIJN ! BLAAT MEKKER BLAAT ! |
|
quote: Mesa top en Marshall kast? Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Waarom zit er geen duidelijke Middle knop op een Marshall? En die Contour knop blijf ik ook aan draaien. Ik hou meer van die Fender bakkies. Maar voor de rest heb ik ook al een hekel aan Fender. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: JMP-1 voortrap 2:90 mesa eindtrap en mesa rectifier speakerkast. misschien ga ik die JPM-1 voor een triaxis inruilen.... Ik gebruik daarnaast nog de para eq. van de G-major en de BBE 362 sinds kort weer... |
|
quote: ja fender amps zijn ook wel relaxed, ik speel er (heel) soms op tijdens bandoefening, maar meestal ren ik op de mooie marshall met top die er staat HET IS ZO FIJN OM EEN SCHAAPJE TE ZIJN ! BLAAT MEKKER BLAAT ! |
|
quote: Ok, jij hebt geld zat. Ik moet het doen met een Peavey Rage 158 met daarop een Digitech RP50. En als gitaar heb ik maar een Ibanez SA60. Verder heb ik nog een DOD Ice Box. Maar binnenkort komt er een nieuw gitaartje bij. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: die middle is idd, een moeilijke, maar belangrijke frequency... die van Mesa is mooier, die is meer in t midlaag, dus..... |
|
quote: Als je werkt, gaat t idd iets makkelijker.... |
|
quote: Ja studeren is behoorlijk kut op dat gebied maar ik hou wel veel tijd over om te oefenen. Ik blijf het vreemd vinden dat er op Marshalls geen midden op zit. Ik ben dan ook geen echte Metalgast want ik zoek een versterker die heel schel klinkt in plaats van het doffe zware van een Marshall. Die stel ik dan wel meestal in als een Metalbak. Dan krijg je helemaal een vel bakkie. Marshall zou geen midden hoeven hebben als ze wat veller zouden klinken. Het geluid van andere via een Marshall kan ik altijd wel waarderen. Vaag. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: er zit wel een midden op hoor!!! je moet er alleen mee leren omgaan en dat doffe geluid is puur smaak, want je kunt 'm scherp laten hoor!!!! maar vergeet niet; t is een buizen apparaat en die klinken altijd lekker warm en rond..... |
|
je hebt tijd genoeg, het lukt je vast wel om jouw geluid te krijgen, als je maar genoeg kloot. HET IS ZO FIJN OM EEN SCHAAPJE TE ZIJN ! BLAAT MEKKER BLAAT ! |
|
quote: Nou dan gaat ik binnenkort maar weer eens een vriendin van me etteren en de hele dag aan dat ding hangen. Maar waar zit die midden dan? Trouwens Vox is ook een buizenversterker en die klinken altijd wel lekker scherp. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Dit is een deel van mijn Rig en ik moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben. Ik wil nog 2 rechte 4 x 12 cabs erbij (ik heb nog een 4 x 12 die staat in de oefenruimte van Rivera R412T) Maar verder werkt het prima, qua effecten gebruik ik nagenoeg niets hou er niet van, hooguit een Dunlop Wah of een Digitech Whammy. heb ook nog een Peavey en Furman Preamp(de legedarische groene PQ-3 die dime van pantera ook gebruikt!!) (19" maar dei geberuik ik niet meer) En mijn KORG DTR-2 19" tuner die gebruik ik natuurlijk wel veel! Van Exffexten processors hou ik helemaal niet die vind ik mijn geluid vernaggelen! |
|
quote: Echt waar? Dat had ik anders nooit verwacht van zo'n vintage naam. Een Vox zou ik sowieso bespelen met een tafelkleed erover, zo lelijk vind ik die dingen |
|
Vox is clean goed, maar overstuurd is het niets, kunnen ze nauwelijks trouwens! |
|
Enforcer, ik zie dat je een XXX hebt. Nou was ik nieuwsgierig wat het verschil is met de XXL. Weet jij dat |
|
ja nogal veel de XXL is een transistorbak en de XXX een buizentop! Die klinkt dus veel vetter, de XXL schijnt overigens ook OK te zijn! Er is ook nogal wat prijsverschil dacht ik, de XXl is meer vergeljikbaar met de valvestates van Marshall. |
|
Shit, dat is me dus ontgaan. Ik heb heel wat uurtjes gespendeerd op de Peavey website de laatste weken. Nou ja, dan neem ik aan dat je een vergelijk kan geven van de 5150, de 5150 II (minder gain heb ik ergens gelezen?) en jou XXX? |
|
De XXX, is "het" scheurmonster, en eigenlijk een signature head van George Lynch, die hem heeft helpen ontwikkelen. Hij klinkt een beetje als een kruising tussen een mesa recto en een Bogner Uberschall, maar dat is nogal vaag! HIJ heeft ten eerste 3 kanalen waard de 5150's er maar 2 heeft, hij heeft een goede clean die de 5150 ook niet heeft! De scheurkanalen op de 5150 zijn perfect, maar deze klinken IMO wat strakker, plus de hoeveelheid gain die je uit de XXX krijgt is ongelofelijk! Het "crunch" channel is al meer dan genoeg voor de zwaarste Death Metal, met de gain op 4-5, kan je nagaan! nadeel is dat als je de gain hoger zet hij wat modderig wordt, maar dat hebben veel van dat sort amps, mijn ENGL niet die blijft strak. Verder is de 5150 ook prima en wat goedkoper te krijgen tweedehands denk ik de XXX zie je praktisch nergens hier! |
|
mijn hele goedkope Ibanez GRX40 |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |