IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Klachten 5 Vorige pagina | Volgende pagina
windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 17-10-2003 11:03 by windkracht10 Profiel van windkracht10

quote:
Op 17 oktober 2003 11:01 schreef Elfensteen het volgende:
Ontopic a.u.b. en niet flamen

Elfensteen, wat ben jij me een brave dekselse communicant zeg.


mvg wk10


Sjon De Kamper
Usericon van Sjon De Kamper
Posted 17-10-2003 11:04 by Sjon De Kamper Profiel van Sjon De Kamperhttp://www.benikgeil.nl

quote:
Op 17 oktober 2003 11:03 schreef windkracht10 het volgende:
Elfensteen, wat ben jij me een brave dekselse communicant zeg.


Hij is gewoon een vieze hielenlikker!!!


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 17-10-2003 11:06 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 17 oktober 2003 11:04 schreef Sjon De Kamper het volgende:
Hij is gewoon een vieze hielenlikker!!!
Ja, ik lik hielen bij de mods

ONTOPIC! Verdere offtopic reacties zullen worden gemodereerd


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 17-10-2003 11:07 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Sjon, shut up en meld iets dat bijdraagt aan het forum, ga weg of word weggetrapt. Your choice.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 11:45 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 oktober 2003 10:43 schreef Zenial het volgende:
Geen enkele vorm van data is beschermd tegen het kopieren. Maar op die data kan nog steeds Copyright zitten en dan is het kopieren nog steeds STRAFBAAR, ook al is het zo makkelijk. Dus probeer het nou niet goed te praten met argumenten van "Jamaar we kunnen de foto's zo makkelijk kopieren / bewerken / etc"


Voor zover ik weet is het gebruik van gecopyrioghte materiaal t.b.v. satire en parodie is wel toegestaan.

quote:

Een parodie is een werk waarin elementen uit een ander werk zijn overgenomen, samen met nieuwe elementen die daarmee een grappig contrast vormen. De Auteurswet regelt niet apart of een werk wel of niet mag worden geparodiëerd. In de rechtspraak is inmiddels uitgemaakt dat een parodie op een werk toegestaan is, mits het overnemen van elementen maar niet verder gaat dan nodig is voor de parodie (HR 13 april 1984, NJ 1984, 524, Suske en Wiske).


Dit zou impliceren dat Midnight niet in het gelijk is aangezien Morke haar foto's voldoende verbouwt. En deeplinken is toegestaan. Volgens mij is die zaak tegen Kranten.com inmiddels wel bij de allerhoogste organen behandeld.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 17-10-2003 13:59 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Ergo, komt u maarrrrrrrr!!!!


Dit slaat nergens op.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 17-10-2003 14:01 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Het is al vaker gebeurt maar nu ben ik echt beu... ik weet niet of jullie er iets aan kunnen doen maar ik wil dus niet hebben dat mensen foto's linken van mijn site en zeker niet net zoals Morke ook nog gaan bewerken. Ik heb het copyright op die foto's en ik wil ze niet bewerkt terug vinden op een forum als ik ze niet zelf gepost heb.


Ik wil graag een klacht indienen tegen dit soort verschrikkelijk wanstaltige internetgebruikers op dit forum, ik zeg, bannen. Direct, een nekschot mag ook.


Dit slaat nergens op.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 17-10-2003 14:08 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

Ligt het aan mij of komt morke alleen maar op dit forum om te flamen?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-10-2003 14:09 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ligt het aan mij of kan nou niemand een beetje chill doen en de humor van dingen inzien.
Er moet minder gemekkert worden mekkerkt ghoulliette

edit: morke reageert ook welleens serieus bijvoorbeeld in niet onzin topics zoals het teken topic. maar aangezien niemand die wil zien...

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 17-10-2003 14:10]


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-10-2003 14:11 by Vampie Profiel van Vampie

Vamp vind het blabla


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 17-10-2003 14:11 by elmar Profiel van elmar

Ik vind dat iedereen te serieus doet over dingen, en dat het een beetje te streng hier word.... maar dat was al duidelijk


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 17-10-2003 14:13 by Wolveken Profiel van Wolveken

Ik kan verkeerd zijn maar het is niet omdat je een copyright logootje op een foto plaatst het ook daadwerkelijk beschermd is. Moet je daar ook geen 'registratiekosten' of zo voor betalen?


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 17-10-2003 14:15 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

Ik geloof van niet. Alles wat jij maakt (met een duidelijke intellectuele inbreng), is automatisch copyrighted. Geldt niet voor software die je maakt in opdracht voor een firma, dan is die copyright ook voor de firma...

Da's alles wat ik nog weet van een jaartje cursus informaticarecht...


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 17-10-2003 14:17 by Wolveken Profiel van Wolveken

Wel,als ik code thuis zou schrijven dan is die code niet beschermd zolang ik geen copyright claim en betaal. Of toch? Wat als er iemand gaat lopen met de code en een patent neemt?

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 17-10-2003 14:18]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 17-10-2003 14:19 by bazzio Profiel van bazzio

hmzz, voor software weet ik het niet. Maar voor foto's klopt het idd.


Bazzio Attacks!!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-10-2003 14:19 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 17 oktober 2003 14:17 schreef Wolveken het volgende:
Wel,als ik code thuis zou schrijven dan is die code niet beschermd zolang ik geen copyright claim en betaal. Of toch? Wat als er iemand gaat lopen met de code en een patent neemt?


Dat gaat niet zo makkelijk, patent op code? Nee dat kan niet en copyright heb je niet op code maar op een eindproduct naar mijn weten


"This one is older than shit, heavier than time!"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 14:21 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 oktober 2003 14:17 schreef Wolveken het volgende:
Wel,als ik code thuis zou schrijven dan is die code niet beschermd zolang ik geen copyright claim en betaal. Of toch? Wat als er iemand gaat lopen met de code en een patent neemt?


Jij haalt copyright en trademark door elkaar. Copyright is automatisch, trademark moet je registreren en betalen. Patent is iets heel anders, het heeft wel raakvlakken met copyright en trademarks maar de doel van een patent is anders.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-10-2003 14:23 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 oktober 2003 14:17 schreef Wolveken het volgende:
Wel,als ik code thuis zou schrijven dan is die code niet beschermd zolang ik geen copyright claim en betaal. Of toch? Wat als er iemand gaat lopen met de code en een patent neemt?
Er is een verschil tussen copyright en patent! Patent krijg je op een achterliggend idee, gedachtengoed of technologie, dat moet je apart laten registreren. De code die je schrijft (evenals een tekening die je maakt, een foto die je neemt of een verhaal dat je schrijft) is wel automatisch copyrighted, puur omdat jij het geschreven hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 17-10-2003 14:24]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-10-2003 14:24 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Waar kan ik meer lezen over copyright?



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-10-2003 14:27 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 oktober 2003 14:24 schreef Azagthoth het volgende:
Waar kan ik meer lezen over copyright?
Wetboek


I'm not being rude. You're just insignificant.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 17-10-2003 14:27 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 17 oktober 2003 14:23 schreef helmet het volgende:
Er is een verschil tussen copyright en patent! Patent krijg je op een achterliggend idee, gedachtengoed of technologie, dat moet je apart laten registreren. De code die je schrijft (evenals een tekening die je maakt, een foto die je neemt of een verhaal dat je schrijft) is wel automatisch copyrighted, puur omdat jij het geschreven hebt.


Ok, wordt al wat klaarder .


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-10-2003 14:28 by Vampie Profiel van Vampie

Klaag! Elmar en z'n gescheld. Is natuurlijk ook heel moeilijk praten en ook nog laten merken dat je stoer bent.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 17-10-2003 14:32 by elmar Profiel van elmar

ik doe mn best mop


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 17-10-2003 14:41 by Midnight Profiel van Midnight

En naast copyright heb je ook nog de wetten rondom portret recht... Mijn punt? Met je poten van mijn foto's afblijven meneer Morke.
De fotograaf die de bewerkte foto's gemaakt had was ook niet echt blij om te horen dat er met zijn foto's gekloot was.. Ik heb niet alleen copyright....

"Gebruik van bestaande portretten
Er zijn ook kunstenaars die bestaande afbeeldingen vanmensen gebruiken om deze te verwerken in een eigen kunstwerk. Deze afbeeldingen kunnen bijvoorbeeld geknipt worden uit tijdschriften en dergelijke. Deze kunstenaars moeten zowel rekening houden met de auteursrechten van de maker van die afbeeldingen, als met het portretrecht vandegene die is afgebeeld. Auteursrechten van de maker: Als de afbeeldingen zonder meer openbaar gemaakt of verveelvoudigd worden, danheeft de kunstenaar hiervoor de toestemming nodig van de oorspronkelijke maker. Dit kan anders zijn als de knipselsverwerkt worden in een nieuw kunstwerk met een volledig eigen origineel karakter. Wel moet u erop bedacht zijn of umisschien inbreuk maakt op de persoonlijkheidsrechten van de oorspronkelijke maker, omdat door verminking van zijn werk zijn naam en eer als maker mogelijk geschaad worden.Wat betreft het portretrecht is het essentieel of de geportretteerde nog herkenbaar is na verwerking in hetkunstwerk. Zo ja, dan geldt weer het onderscheid tussen aldan niet in opdracht geportretteerden. Is de afbeeldingindertijd in opdracht van de geportretteerde gemaakt, dan heeft u zijn of haar toestemmin nodig. Was er geen sprake van opdracht door de geportretteerden, dan zult u slechts rekening moeten houden met de redelijke belangen van de geportretteerde, resp. diens nabestaanden."




Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-10-2003 14:54 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 17 oktober 2003 14:28 schreef Vampie het volgende:
Klaag! Elmar en z'n gescheld. Is natuurlijk ook heel moeilijk praten en ook nog laten merken dat je stoer bent.


Oh wat schijnheilig, het was jij die in een rustig verlopende topic opeens op elamr begon te schelden. En dan nu als een heilig boontje zijn gedrag, die jij bewust uitlokt, veroordelen....



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen