IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-11-2007 22:28 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 november 2007 22:21 schreef Fusion het volgende:
De grote draad moge duidelijk zijn: hou van God, en hou van uw naaste.
Ook in de Islam? Zo nee, dan is dat behoorlijk off-topic

De chronische Jehova uithangen doe je maar in het Christendom topic



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2007 22:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2007 22:23 schreef kwelgeest het volgende:
Volgens mij gaan tegenwoordig nog maar bar weinig oorlogen echt om lebensraum. Olie en armoede zijn volgens mij ook geen directe aanleidingen tot oorlog. Daarbij zeg jij dat oorlogen volgens jou vaker om andere dingen gaan om religie, Rotzak zegt van niet. En ik denk toch dat ik naar Rotzak neig. Volgens mij ligt ideologie, of het verschil daarin, ten gronde van de meeste oorlogen.
Laat ik t anders zeggen. Als er geen religie was, waren alle oorlogen er alsnog geweest. Gedurfde stelling, puur hypothetisch, maar ik ben er van overtuigd dat de religie slechts een uitklap is van de haat van de mens tegen zijn buurman. En die haat is volgens mijn bescheiden mening WEL grotendeels gebaseerd op armoede. Hebben wij in deze verzadigde Westerse wereld nog oorlogen? Welnee, daar zijn we veel te vet en ingekakt voor.


When your people matter, menstrual health matters


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-11-2007 22:30 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 november 2007 22:26 schreef Fusion het volgende:
De meeste Christenen zijn het echt met elkaar eens over de meest fundamentele punten. Alleen de Katholieken zijn een beetje ehhh... anders En de Inquisitie was natuurljk verschrikkelijk maar NIET gebaseerd op welk Bijbels principe dan ook. Das ook juist het probeel met de Roomse kerk, ze halen er van alles bij, wat NIET in de Bijbel staat.
Homofilie, euthanisie, abortus, genetische manipulatie etc. zijn geen fundamentele punten? Volgens mij zijn moslims en atheisten daar eensgezinder over dan christenen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2007 22:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2007 22:27 schreef kwelgeest het volgende:
Bij mijn weten staan er toch een paar zeer dubieuse teksten over Joden in de koran.
En als je, je afvraagt waarom er spanningen zijn tussen moslims en Joden ben je waarschijnlijk Israel vergeten.
Je bewijst hiermee bijna mijn gelijk: het gaat niet (puur en alleen maar) om de religie!

De dubieuze teksten over de Joden vallen reuze mee. Er staat wel in dat sommigen van hen de weg kwijt zijn; en das natuurlijk een zeer gevaarlijke uitspraak, die men makkelijk kan misbruiken.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2007 22:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2007 22:30 schreef kwelgeest het volgende:
Homofilie, euthanisie, abortus, genetische manipulatie etc. zijn geen fundamentele punten? Volgens mij zijn moslims en atheisten daar eensgezinder over dan christenen.
Ik denk dat dat geen fundamentele punten zijn nee. Wijs jij me maar eens aan waar de het Nieuwe Testament hier tegen 1 van deze onderwerpen spreekt. Nergens.


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2007 22:34 by Mark Profiel van Mark

Ja hallo, katholicisme is nog altijd de leidende opvatting van christendom wereldwijd. En nou zeg jij dat het merendeel van de christenen eigenlijk een beetje vreemd zijn en dat ze helemaal niet zo netjes conformeren aan je eerdere uitspraken. Buiten dat, kijk eens naar de hatelijke wijze waarop verschillende protestantse kerken in amerika strijd voeren tegen zaken als abortus en euthanasie, en hoe mensen worden bangemaakt met doembeelden van de hel (ter informatie: het concept van de hel wordt uitgebreid beschreven in het Nieuwe Testament, i.e. de Openbaringen. Als er al een bijbels boek is dat door de eeuwen heen mensen geterroriseerd en verdeeld heeft dan is het dat wel).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2007 22:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2007 22:34 schreef Mark het volgende:
Ja hallo, katholicisme is nog altijd de leidende opvatting van christendom wereldwijd. En nou zeg jij dat het merendeel van de christenen eigenlijk een beetje vreemd zijn en dat ze helemaal niet zo netjes conformeren aan je eerdere uitspraken.
De katholieken zijn in de meerderheid, maar ze baseren zich meer uit pauselijke decreten, bischoppelijke besluiten, Maria-verering dan op de kern van het Testament zelf lijkt t soms wel.

quote:
Op 19 november 2007 22:34 schreef Mark het volgende:
Buiten dat, kijk eens naar de hatelijke wijze waarop verschillende protestantse kerken in amerika strijd voeren tegen zaken als abortus en euthanasie,
Ja, ik heb toch allang gezegd dat religie gevaarlijk is?Net als wetenschap, politiek etc. in de handen van de verkeerde mensen zijn dat gevaarlijke machtsmiddelen.


When your people matter, menstrual health matters


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-11-2007 22:38 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 november 2007 22:28 schreef Judge M. het volgende:
Ook in de Islam? Zo nee, dan is dat behoorlijk off-topic

De chronische Jehova uithangen doe je maar in het Christendom topic



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-11-2007 22:40 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 november 2007 22:31 schreef Fusion het volgende:
Je bewijst hiermee bijna mijn gelijk: het gaat niet (puur en alleen maar) om de religie!

De dubieuze teksten over de Joden vallen reuze mee. Er staat wel in dat sommigen van hen de weg kwijt zijn; en das natuurlijk een zeer gevaarlijke uitspraak, die men makkelijk kan misbruiken.
De Israelische kwestie gaat iets verder terug dan '48. Voor de tweede wereld oorlog werden in Palestina ook al veel Joden vermoord door Arabieren en andersom. Een rede voor deze moordlust is wel zeker de religie (islam). In de koran staat nmlk dat het de plicht van iedere moslim is om ongelovigen met het zwaard te bekeren.

Het verschil in ideologische opvattingen is vaak een/de rede voor oorlog. Denk maar aan de Spaanse burgeroorlog, de Vietnamoorlog, Korea-oorlog, Dafur. Dat waren geen oorlogen uit armoede of voor bodemschatten maar om in bepaalde gebieden ideologische invloed te hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-11-2007 22:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 november 2007 22:33 schreef Fusion het volgende:
Ik denk dat dat geen fundamentele punten zijn nee. Wijs jij me maar eens aan waar de het Nieuwe Testament hier tegen 1 van deze onderwerpen spreekt. Nergens.
Dus als iets niet in het tweede testament genoemd wordt kan het geen 'fundamenteel punt' zijn? Mooi, dan is olie dat ook niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2007 22:43 by Mark Profiel van Mark

[9.30] And the Jews say: Uzair is the son of Allah; and the Christians say: The Messiah is the son of Allah; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; may Allah destroy them; how they are turned away!



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2007 22:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2007 22:40 schreef kwelgeest het volgende:
De Israelische kwestie gaat iets verder terug dan '48. Voor de tweede wereld oorlog werden in Palestina ook al veel Joden vermoord door Arabieren en andersom.
Klopt. Maar zo zijn er bijvoorbeel ook veel Joden geholpen door hun 'Islam broeders' in Egypte in WOII. Het is niet zo 100% zwart-wit als jij schetst. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat religie 1 van de vele veroorzakers is van oorlogen, dus niet de enige.

En btw ideologie is natuurlijk niet hetzelfde als religie.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2007 22:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2007 22:41 schreef kwelgeest het volgende:
Dus als iets niet in het tweede testament genoemd wordt kan het geen 'fundamenteel punt' zijn? Mooi, dan is olie dat ook niet.
Wat een non-argument.


When your people matter, menstrual health matters


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-11-2007 22:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 november 2007 22:43 schreef Fusion het volgende:
Klopt. Maar zo zijn er bijvoorbeel ook veel Joden geholpen door hun 'Islam broeders' in Egypte in WOII. Het is niet zo 100% zwart-wit als jij schetst. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat religie 1 van de vele veroorzakers is van oorlogen, dus niet de enige.

En btw ideologie is natuurlijk niet hetzelfde als religie.

Grijs gebied. Wanneer is een religie nog een pure, zuivere religie en wanneer begint het toch ook wel erg veel politieke trekjes te krijgen? Tot waneer is een, politieke, ideologie slechts een ideologie en wanneer begint het religieuze vormen aan te nemen?

Ik heb ook nergens gezegd dat religie of ideologie de enige rede tot oorlog is. Ze zullen altijd verweven zijn met aardse/materialistische zaken; Anders zijn veel mensen nmlk niet te motiveren tot oorlog. Maar ik denk dat ideologische verschillen vaker de oorzaak voor conflicten zijn aardse zaken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-11-2007 22:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 november 2007 22:44 schreef Fusion het volgende:
Wat een non-argument.
Jij geeft pas een p30p argument:"Ik denk het niet want het staat niet in het tweede testament". En??? Het tweede testament behandelt nou niet echt up-to-date maatschappelijke kwesties.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2007 22:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2007 22:43 schreef Mark het volgende:
[9.30] And the Jews say: Uzair is the son of Allah; and the Christians say: The Messiah is the son of Allah; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; may Allah destroy them; how they are turned away!




Ik zei al, er staan uitspraken in waarin men zegt dat de Christenen en Joden de weg kwijt zijn, maar de verhouding van dit soort uitspraken tegenover verbroedende uitspraken is ongeveer 1:10.

Soera 2:62 : Zij die gelovig zijn en zij die het Jodendom belijden, en de christenen en de Sabieërs, wie geloven aan Allah en de laatste dag en heilzame werken bedrijven, voor hen is hun loon bij hun Heer, en over hen is geen vrees en niet zijn zij bedroefd.

Soera 2:82 : En zij die geloven en heilzame werken bedrijven, diegenen zijn de lieden van de Gaarde en zij zijn daarin eeuwig-levend.


Soera 5:65(7:66) : En zo de lieden van de Schrift maar geloofden en vreesden, zouden Wij hun hun slechtheden kwijtschelden zouden Wij hen doen binnengaan in de Gaarden van het geneugte.

Soera 5:66(7:67) : En zo zij maar in stand hielden de Tora en het evangelie en wat tot hen nedergezonden is vanwege hun Heer, zouden zij kunnen genieten van wat boven hen is en van wat onder hun voeten is. Er is onder hen een gemeente, die het midden houdt, maar de meesten hunner, slecht is het wat zij bedrijven.

Soera 50(71) : Wij hadden een verbond aangegaan met de zonen Israëls en tot hen boodschappers hun bracht wat hun zielen niet aanstond, hebben zij een groep tot leugenaars verklaard en doodden zij een andere groep.

Soera 51(72) : En zij rekenden, dat er geen verzoeking zou zijn en werden zo blind en doof; daarop wendde Allah zich weder tot hen, maar daarop werden weder velen van hen blind en doof. En Allah is scherp ziende op wat zij bedrijven.


Soera 3:113-115 : Niet zijn zij gelijk. Onder de lieden van de Schrift is een standvastige gemeente.(114) Zij geloven aan Allah en de Laatste Dag en sporen aan tot het behoorlijke en weren af het verwerpelijke, en wedijveren in goede daden. En diegenen behoren tot de zaligen.(115) En wat zij voor goeds doen, daarvoor zal hun geen ondankbaarheid geworden. En Allah is kennisdragend omtrent de vrezenden.

Soera 7:170 : Maar zo er zijn, die vast houden aan de Schrift en de Salat verrichten, dan zullen Wij niet verloren doen gaan het loon der heilbrengers.

Soera 2:40 : O zonen Israëls, gedenkt Mijn weldaad, welke Ik u heb aangedaan, en weest trouw aan het verbond met u. Hebt dus voor mij ontzag.

Soera 2:47 : O zonen Israëls, gedenkt Mijn weldaad, welke Ik u heb aangedaan, en dat Ik u uitverkoren heb boven de wereldwezens.

Soera 2:122 : O zonen Israël, gedenkt mijn weldaad, die Ik u heb aangedaan, en dat Ik u uitverkoren heb boven de wereldwezens.

Soera 4:131 : En aan Allah behoort wat in de hemelen is en op de aarde. En Wij hebben opgedragen aan hen, wie de Schrift gegeven was voor ulieden en ook aan ulieden, Allah te vrezen. En indien gij ongelovig zijt, welnu aan Allah behoort wat in de hemelen is en op de aarde. En Allah is rijk en lofwaardig.

Soera 5:5(5:6) : En het voedsel van hen, aan wie de Schrift gegeven is, is geoorloofd voor u en uw voedsel is geoorloofd voor hen.

Soera 5:20+21(5:21+22) : En toen Mozes sprak tot zijn volk: O mijn volk, gedenkt de weldaad van Allah over u, daar Hij onder u profeten gesteld heeft en u tot koningen gemaakt heeft en u gegeven wat Hij aan geen enkel der wereldwezens gegeven heeft. (21) O mijn volk, gaat het heilige land binnen, dat Allah voor u beschreven heeft.

Soera 7:137 : En Wij gaven aan het volk, dat onderdrukt was geweest, tot erfdeel het oosten en het westen der aarde, welke Wij gezegend hadden. En vervuld werd het heerlijke woord van uw Heer aan de zonen Israël voor de dulding, die zij betoond hadden; en Wij verdelgden wat Farao en zijn volk hadden gewrocht en wat zij hadden opgetrokken.

Soera 211(71) : En Wij redden hem en Lot naar het land, dat Wij gezegend hebben voor de wereldwezens.

Soera 17:101-104 : En Wij hebben aan Mozes negen bewijstekens gegeven; vraag dus de zonen Israël. Toen hij tot hen kwam en Farao tot hem zeide: Ik meen, dat gij, o Moses, betoverd zijt. (102) Hij zeide: Gij weet wel, geen ander heeft deze nedergezonden dan de Heer der hemelen en der aarde, als heldere bewijzen. En ik meen, dat gij, o Farao, verdoemd zijt. (103) Toen nam hij zich voor hen op te jagen uit het land, doch Wij deden hen verdrinken en wie met hem waren, altegader. (104) En Wij zeiden na zijn heengaan tot de zonen Israël: Bewoont het land; wanneer dan de aanzegging van het latere leven vervuld wordt, brengen Wij u tezamen in een drom.

Soera 2:248 : En hun profeet zeide tot hen: Het teken van zijn koningschap is, dat tot u zal komen de Ark, waarin is een godsrust van uw Heer en een nalatenschap, welke nagelaten hebben het geslacht van Mozes en het geslacht van Aäron, en welke de engelen dragen. Daarin is waarlijk een teken voor u, indien gij gelovigen zijt.

Soera 10:93 : En Wij hebben de zonen Israël ondergebracht in een betrouwbare woonplaats en hun deugdelijke dingen tot onderhoud gegeven. Zo waren zij niet in geschil, totdat de kennis tot hen kwam. Uw Heer zal tussen hen beslissen op de Dag der Opstanding, ten aanzien van dat, waarover zij in geschil waren.

Soera 33:23 : Onder de gelovigen zijn mannen, die datgene gestand hebben gedaan, waartoe zij zich jegens Allah verbonden hebben, en onder hen zijn er, die hun gelofte vervuld hebben, en onder hen zijn er die kalm afwachten en daarin geen verandering brengen.

Soera 2:51+52 : En toen wij aan Mozes veertig nachten tijd toezegden en gijlieden u daarop het kalf maaktet na zijn heengaan, waarbij gij onrecht deedt.

Soera 5:44(7:45) : Wij hebben nedergezonden de Tora, waarin is rechte leiding en licht, volgens welke oordeelden de profeten, die overgave gedaan hebben, voor hen, die het Jodendom belijden en de rabbijnen en de schriftgeleerden, naar wat hun ter bewaring was gegeven van Allah's Schrift en waarvoor zij getuigen waren geworden. Zo ducht dan niet de mensen maar ducht Mij, en verhandelt niet Mijn tekenen voor iets van geringe waarde. Maar wie niet oordelen volgens wat Allah heeft nedergezonden, die zijn de ongelovigen.

Soera 33 : En toen Wij met de profeten hun verbond aangingen; ook met u en met Noach en Abraham en Mozes en Jezus zoon van Maria. En Wij gingen met hen een streng verbond aan.

Soera 37:114-122 : En Wij waren goedgunstig jegens Mozes en Aäron.

(115) En Wij redden hen beiden en hun volk uit de ontzaglijke benauwdheid.

(116) En Wij hielpen hen, zodat zij de overwinnenden werden.

(117) En Wij gaven hun beiden de duidelijk sprekende Schrift.

(120) Heil over Mozes en Aäron!

(121) Aldus vergelden Wij aan de wel-handelenden.

(122) Zij behoorden tot Onze gelovige dienaren.

Soera 3:3+4(3:3) : Hij heeft op u nedergezonden de Schrift met het wezenlijke, bevestigend wat daarvoor was, en Hij heeft nedergezonden de Tora en het evangelie. Tevoren, tot een rechte leiding voor de mensen. En Hij heeft nedergezonden de Onderscheiding.

Soera 3:187 : En toen Allah het verbond aanging met hen, aan wie de Schrift gegeven was: Gij moet het duidelijk maken voor de mensen en het niet verborgen

Soera 5:68(7:69) : Zeg: O lieden van de Schrift, gij hebt niets waarop gij u kunt beroepen, zolang gij niet in stand houdt de Tora en het evangelie en wat tot u is nedergezonden vanwege uw Heer. Maar wat tot u is nedergezonden vanwege uw Heer zal velen hunner nog doen toenemen in overmoed en ongeloof; bekommer u dus niet om de ongelovige lieden.

Soera 5:13(5:14) : Toen, wegens hun schenden van hun verbond, hebben Wij hen vervloekt en hebben Wij hun harten hard gemaakt, zodat zij de bewoordingen van hun plaatsen verdraaiden; en zij vergaten een deel van dat, waartoe zij gemaand waren. Steeds zult gij verraderlijkheid van hen gewaar worden, tenzij van weinigen hunner. Doch vergeef hun en weer vergoelijkend. Allah bemint waarlijk hen die wel doen.

Soera 5:14(5:15) : En met degenen, die zeiden: Wij zijn Christenen, hebben Wij verbond gesloten, maar zij hebben een deel vergeten van dat, waartoe zij gemaand waren. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding. En Allah zal hun eens aanzeggen wat zij bedreven hebben.

Soera 5:15(5:16) : O lieden van de Schrift, gekomen is tot U Onze Boodschapper om u veel duidelijk te maken van wat gij verborgen hield van de Schrift en om veel uit te wissen. Gekomen is tot u van Allah een licht en een duidelijk sprekend Schrift.

Soera 32:23 : En Wij hebben aan Mozes de Schrift gegeven. Wees dus niet in twijfel aan de ontmoeting met Hem. En Wij hebben hem gemaakt tot een rechte leiding voor de zonen Israël.

Soera 32:24 : En Wij stelden uit hun midden leidslieden ons recht te leiden naar Ons bevel, toen zij duldend waren en verzekerd van Onze tekenen.

Soera 32:25 : Uw Heer zal tussen hen onderscheid maken op de Dag der Opstanding, ten aanzien van dat, waarin zij onenig waren.

Soera 46:12 : En voor deze was er de schrift van Mozes als leiding en barmhartigheid, en dit is een Schrift, die haar bevestigt in Arabische taal, om te waarschuwen hen, die onrecht doen, en als een goede verkondiging voor de wel-handelenden.

Soera 45:16+17 (40:16+17) : En Wij hadden de zonen Israël de Schrift gegeven en het oordeel en het profeetschap, en hun deugdelijke dingen als onderhoud gegeven. En Wij hadden hen begenadigd boven de wereldwezens. (17) En Wij gaven hun bewijstekens van de beschikking, doch niet werden zij onenig dan nadat de kennis tot hen gekomen was, uit afgunst jegens elkander. Uw Heer zal tussen beslissen op de Dag der Opstanding ten aanzien van dat, waarover zij onenig waren.

Soera 40:53+54 : En Wij hadden Mozes de rechte leiding gegeven. En Wij deden de zonen Israël de Schrift beërven. (54) Als rechte leiding en maning voor de verstandigen.

Soera 2:63 : En toen Wij het verbond met ulieden aangingen en de Berg boven u ophieven; neemt wat Wij u gegeven hebben met krachtig besluit, en gedenkt wat daarin is, opdat gij wellicht vrezend wordt.

Soera 5:69(70) : Zij die geloven en die het jodendom belijden en de Sabieërs en de christenen, wie geloven in Allah en de Laatste Dag en heilzaams bedrijven, niet is er vrees voor hen en niet zullen zij bedroefd zijn.

Soera 29:46 : En twist niet met de lieden van de Schrift dan op de betamelijkste wijze; met uitzondering van diegenen onder hen, die onrecht doen. En zegt: Wij geloven in Hem, die tot ons heeft nedergezonden en tot u heeft nedergezonden; en onze G'd en uw G'd zijn een; en wij zijn aan Hem overgegeven.



When your people matter, menstrual health matters


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-11-2007 22:51 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 november 2007 22:49 schreef Fusion het volgende:
Ik zei al, er staan uitspraken in waarin men zegt dat de Christenen en Joden de weg kwijt zijn,

Er staan in de koran gewoon relatief veel concrete oproepen tot geweld die niet in context van tijd en plaats staan en daarom heden ten dage nog actueel zijn voor moslims.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2007 22:51 by Mark Profiel van Mark

Als we zo gaan beginnen: de liefhebbende Koran:


Don't bother to warn the disbelievers. Allah has blinded them. Theirs will be an awful doom. 2:6

Allah has sickened their hearts. A painful doom is theirs because they lie. 2:10

Allah has blinded the disbelievers. 2:17-18

A fire has been prepared for the disbelievers, whose fuel is men and stones. 2:24

Disbelievers will be burned with fire. 2:39, 2:90

Allah stamped wretchedness upon the Jews because they killed the prophets and disbelieved Allah's revelations. 2:61

Only those Jews and Christians who convert to Islam will be rewarded with heaven. 2:62

Allah turned the Sabbath-breaking Jews into apes. 2:65-66

If you believe in only part of the Scripture, you will suffer in this life and go to hell in the next. 2:85

Allah has cursed them for their unbelief. 2:88

The curse of Allah is on disbelievers. 2:89

Jews are the greediest of all humankind. They'd like to live 1000 years. But they are going to hell. 2:96

Allah is an enemy to the disbelievers. 2:98

Only evil people are disbelievers. 2:99

For disbelievers is a painful doom. 2:104

For unbelievers: ignominy in this world, an awful doom in the next. 2:114

"And thou wilt not be asked about the owners of hell-fire." (They are the non-muslims.) 2:119

Disbelievers are losers. 2:121

Allah will leave the disbelievers alone for a while, but then he will compel them to the doom of Fire. 2:126

"Who forsaketh the religion of Abraham save him who befooleth himself?"
Cited in the Hamas Charter (Article 27) to condemn the idea of a secular state. 2:130

Those who reject the proofs, are accursed of Allah. 2:159

Those who die disbelievers, are cursed by Allah, angels, and men. 2:161

The doom of the disbelievers will not be lightened. 2:162

They will not emerge from the Fire. 2:167

Disbelievers will be deaf, dumb, and blind. 2:171

Those who hide the Scripture will have their bellies eaten with fire. Theirs will be a painful doom. 2:174

How constant are they in their strife to reach the Fire! 2:175

Believers must retaliate. Those who transgress will have a painful doom. 2:178

Kill disbelievers wherever you find them. If they attack you, then kil them. Such is the reward of disbelievers. (But if they desist in their unbelief, then don't kill them.) 2:191-2

Fight them until "religion is for Allah." 2:193

Those who fail in their duty to Allah are proud and sinful. They will all go to hell. 2:206

War is ordained by Allah, and all Muslims must be willing to fight, whether they like it or not. 2:216

Those who die in their disbelief will burn forever in the Fire. 2:217

Intermarriage is forbidden. 2:221

The disbelievers, they are the wrong-doers. 2:254

Disbelievers worship false gods. The will burn forever in the Fire. 2:257

Allah does not guide disbelievers. 2:264

"Give us victory over the disbelieving folk." 2:286

Those who disbelieve the revelations of Allah, theirs will be a heavy doom. 3:4

Those who disbelieve will be fuel for the Fire. 3:10

Those who disbelieve shall be overcome and gathered unto Hell. 3:12

Non-muslims will be punished by Allah for their nonbelief. 3:19

Those who disbelieve, promise them a painful doom. 3:21

"They [Christians and Jews] say: The Fire will not touch us save for a certain number of days. That which they used to invent hath deceived them regarding their religion." (The Fire will burn them forever.) 3:24

Let not the believers take disbelievers for their friends in preference to believers. 3:28

Allah loveth not the disbelievers. 3:32

Allah will punish disbelievers in this world and the next. They will have no helpers. 3:56

Don't believe anyone who is not a Muslim. 33

Theirs will be a painful doom. 37

All non-Muslims will be rejected by Allah after they die. 3:85

Disbelievers will be cursed by Allah, angels, and men. They will have a painful doom. 3:87-88

Disbelievers will have a painful doom. And they will have no helpers. 3:91

Disbelievers will have their faces blackened on the last day. They will face an awful doom. 3:105-6

Those who disbelieve will be burnt in the Fire. 3:116

Don't be friends with non-Muslims. They all hate you and want to ruin you. 3:118

The Fire is prepared for disbelievers. 3:131

Give us victory over the disbelieving folk. 3:147

We shall cast terror into the hearts of those who disbelieve. Their habitation is the Fire 3:151

"Is one who followeth the pleasure of Allah as one who hath earned condemnation from Allah, whose habitation is the Fire?"
Unbelievers will burn forever in the Fire. 3:162

Theirs will be an awful doom. 3:176

Disbelievers do not harm Allah, but will have a painful doom. 3:177

Disbelievers will go to Hell. 3:196

Those who disobey Allah and his messenger will be burnt with fire and suffer a painful doom. 4:14

For the disbelievers and those who make a last-minute conversion, Allah has prepared a painful doom. 4:18

For disbelievers, We prepare a shameful doom. 4:37

Allah has cursed them for their disbelief. 4:46

Those who ascribe a partner to Allah (like Christians do with Jesus and the Holy Spirit) will not be forgiven. They have "invented a tremendous sin." 4:48, 4:116

Those who invent lies about Allah are guilty of flagrant sin. 4:50

Jews and Christians believe in idols and false deities, yet they claim to be more rightly guided than Muslims. 4:51

"Those (Christians and Jews) are they whom Allah hath cursed." 4:52

Hell is sufficient for their burning. 4:55

Unbelievers will be tormented forever with fire. When their skin is burned off, a fresh skin will be provided. 4:56

Those who refuse to follow Muhammad, follow false gods and are deceived by Satan. 4:60

Those who refuse to believe what Allah has revealed to Muhammad are hypocrites. 4:61

Oppose and admonish those who refuse to follow Muhammad. 4:63

The hypocrites refuse to die for Allah and Muhammad. 4:66

Those who obey Allah and Muhammad are favored by Allah. They are the best company. 4:69

Allah will bestow a vast reward on those who fight in religious wars. 44

Believers fight for Allah; disbelievers fight for the devil. So fight the minions of the devil. 46

Allah casts the hypocrites back to disbelief. Don't try to guide those that Allah sends astray. 4:88

Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them. 4:89

If the unbelievers do not offer you peace, kill them wherever you find them. Against such you are given clear warrant. 4:91

Believers shouldn't kill believers, unless by mistake. If you kill a believer by mistake, you must set free a believing slave. 4:92

Believers who kill believers will go to hell. 4:93

The disbelievers are an open enemy to you. 4:101

For the disbelievers, Allah has prepared a shameful punishment. 4:102

Relent not in pursuit of the enemy. They have no hope from Allah. 4:104

Those who oppose the messenger and become unbelievers will go to hell. 4:115

They (those who ascribe partners to Allah) invoke in his stead only females and pray to Satan. 4:117

Allah will lead them astray and they will go to hell. 4:119-121

Those who believe, then disbelieve, then believe and disbelieve again will never be forgiven by Allah. 4:137

For the hypocrites there will be a painful doom. 4:138

Allah will gather hypocrites and disbelievers into hell. 4:140

Allah will not allow disbelievers to succeed against believers. 4:141

Do not choose disbelievers as friends. 4:144

The hypocrites will be in the lowest part of hell and no one will help them there. 4:145

You must believe everything Allah and his messengers tell you. Those who don't are disbelievers and will face a painful doom. 4:150-151

For the wrongdoing Jews, Allah has prepared a painful doom. 4:160-1

God will guide disbelievers down a road that leads to everlasting hell. 4:168-169

Those who deny Islam will be losers in the Hereafter. 5:5

Disbelievers are the rightful owners of Hell. 5:10

Allah has cursed the Jews and hardened their hearts. Nearly all of them are treacherous. 5:12-13

Allah has stirred up enmity and hatred among Christians. 5:14

Christians are disbelievers for believing in the divinity of Christ. 5:17

Those who make war with Allah and his messenger will be killed or crucified, or have their hands and feet on alternate sides cut off, or will be expelled out of the land. That is how they will be treated in this world, and in the next they will have an awful doom. 5:33

Disbelievers will have a painful doom. 5:36

Disbelievers will want to come out of the Fire, but will not. Their will be a lasting doom. 5:37

Cut off the hands of thieves. It is an exemplary punishment from Allah. 5:38

Allah makes some people sin. He will not cleanse their hearts. They will have ignominy in this world, and in the Hereafter an awful doom. 5:41

Life for life, eye for eye, nose for nose, ear for ear, and tooth for tooth. Non-muslims are wrong doers. 5:45

Don't take Jews or Christians for friends. If you do, then Allah will consider you to be one of them. 5:51

Jews and Christians are losers. 5:53

Don't choose Jews, Christians, or disbelievers as guardians. 5:57

Jews and Christians are evil-livers. 5:59

Evil is the handiwork of the rabbis and priests. 5:63

Allah has cast enmity and hatred among the Jews. 5:64

Allah does not guide disbelievers. 5:67

The Jews rejected and killed Allah's prophets, since "they were wilfully blind and deaf." 50-71

Christians will be burned in the Fire. 52

Christians are wrong about the Trinity. For that they will have a painful doom. 53

Muslims that make friends with disbelievers will face a doom prepared for them by Allah. 5:80

Disbelievers will be owners of hell-fire. 5:86

Allah will test believers to see if they are afraid. Those who fail a second test will suffer a a painful doom. 5:94

Those who deny the truth of Islam will be punished by Allah. 6:5

"See the nature of the consequence for the rejecters!" 6:11

"Those who ruin their souls will not believe." 6:12, 20

Disbelievers will say when they see the Fire that they would have believed if they had known the truth. But they are all liars. 6:27-28

Allah will torment those how deny his revelations. 6:49

Stay away from those who "meddle with" or mock the Quran. 6:68

Those who disbelieve will be forced to drink boiling water, and will face a painful doom. 60

When nonbelievers die, the angels will deliver to them doom and degradation. 6:93

Stay away from idolaters. 6:106

Allah confounds the hearts and eyes of unbelievers. 6:110

Most unbelievers are ignorant. 6:111

Allah allows some to disbelieve in the afterlife, and to take pleasure in their disbelief, so that he can torment them forever after they die. 6:113

The worst thing anyone can do is deny the revelations of Allah. Those who do so will be awared an evil doom. 6:157

Disbelievers lose their souls. 7:9

Allah has made devils the protecting friends of disbeliveers. 7:27

Disbelievers choose devils as protecting friends and believe they are rightly guided. 7:30

Only believers go to heaven. 7:32

Allah forbids beliefs that he hasn't revealed (i.e., all non-muslim beliefs). 7:33

Disbelievers are the rightful owners of the Fire. 7:36

Disbelief is the greatest evil. 7:37

Disbelievers will be excluded from heaven. Theirs will be a bed of hell. 7:40-41

Those in the fire will be taunted by those in the Garden. "So how's it going down there? Are you enjoying the warmth of the Fire?" 7:44

Those in the Fire will cry out to those in heaven, saying: "Pour water on us." But Allah has forbidden that to disbelievers. 7:50

Those who forget Allah will be forgotten (sent to hell) on Judgement Day. 7:51

Serve Allah or go to hell. 7:59

Allah drowned everyone on earth (except Noah and his family) because they disbelieved. 7:64

Disbelievers are liars. 7:66

Those who believe incorrectly will face the terror and wrath of Allah. 71

"We cut the root of those who denied Our revelations and were not believers." 72

Allah killed the disbelievers with an earthquake. 78

Allah killed everyone in Sodom and Gomorrah except Lot and his daughters.
7:83-84

"So the earthquake seized them."
Allah killed the disbelievers with an earthquake. 7:90-91

"Then We seized them unawares, when they perceived not."
Unbelievers are never safe from Allah's wrath. 7:95-99

"How can I sorrow for a people that rejected (truth)?"
Shu'eyb tells the Allah's victims that they deserved to die for rejecting Islam. 7:93

"We drowned them in the sea: because they denied Our revelations." 7:136

Allah will destroy non-muslim cultures. 7:138-9

"Those who deny Our revelations and the meeting of the Hereafter, their works are fruitless." 7:147

Those who worship the calf will suffer terror and humiliation from Allah. 7:152

"Those who believe in him, and honour him, and help him, and follow the light which is sent down with him: they are the successful." 7:157

"But those of them who ... changed the word ... We sent down upon them wrath from heaven." 7:162

"When they forgot that whereof they had been reminded, We ... visited [them] with dreadful punishment." 7:165

Allah turns Jews into apes! 7:166

Allah will punish the disbelieving Jews until the Day of Resurrection. 7:167

Those who deny Muhammad's revelations are like dogs. 7:176

Those who deny Muhammad's revelation are evil. 7:177

Stay away from those who blaspheme Allah's names. They will be punished for it. 7:180

Allah leads astray those who deny his revelations. 7:182-3

Allah will throw fear into the hearts of the disbelievers, and smite their necks and fingers. 8:12

Disbelievers will be tormented in the Fire. 8:14

When you fight with disbelievers, do not retreat. Those who do will go to hell. 8:15-16

Those that the Muslims killed were not really killed by them. It was Allah who did the killing. 8:17

"Rain down stones on us or bring on us some painful doom!" 8:32

Taste of the doom because ye disbelieve. 8:35

Those who disbelieve will be gathered into hell. 8:36

Fight them until persecution is no more, and religion is for Allah. 8:39

The angels smite the face and backs of disbelievers, saying: "Taste the punishment of burning!" 8:50

The worst beasts in Allah's sight are the disbelievers. 8:55

Don't let the disbelievers think they can escape. They are your enemy and the enemy of Allah. 8:59-60

Exhort the believers to fight. They will win easily, because disbelievers are without intelligence. 8:65

A prophet may not take captives until he has made a slaughter in the land. 8:67

Disbelievers cause confusion and "corruption in the land." 83

"Ye cannot escape Allah. Allah will confound the disbelievers." 9:2

Give tidings (O Muhammad) of a painful doom to those who disbelieve. 9:3

Slay the idolaters wherever you find them. 9:5

Those who submit and convert to Islam will be treated well. (Those who don't submit will be killed. See previous verse.) 9:6

Don't make treaties with non-Muslims. They are all evildoers and should not be trusted. 9-9

Treat converts to Islam well. (Kill those who refuse to convert. See 9:5) 9:11

Fight the disbelievers! Allah is on your side; he will give you victory. 9:12-14

Don't let idolaters tend the sanctuaries. Their works are in vain and they will be burned in the Fire. 9:17

Don't make be friends with with your disbelieving family members. Those who do so are wrong-doers. 9:23

Allah punished those who disbelieved. 9:26

Only idolaters are unclean. Keep them away from your places of worship. 9:28

Fight against Christians and Jews "until they pay the tribute readily, being brought low." 9:29

Christians and Jews are perverse. Allah himself fights against them. 9:30

The "Religion of Truth" (Islam) must prevail, by force if necessary, over all other religions. 9:33

Give tidings (O Muhammad) of a painful doom to the rich and greedy Christian monks and Jewish rabbis. 9:34

Allah does not guide the disbelievers. 9:37

Fight for Allah with your wealth and whatever weapons are available to you. 9:41

Those who refuse to fight for Allah (claiming they are unable) are liars who have destroyed their souls. 9:42

Disbelievers go to hell. 9:49

"Allah will afflict you with a doom from Him or at our hands." 9:52

Pay your contribution willingly. Allah will not accept a contribution from disbelievers or idlers. 9:53

Those who vex the Prophet, for them there is a painful doom. 9:60

Allah is only pleased by true believers. 9:62


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2007 22:51 by Mark Profiel van Mark

Ik heb er overigens nog 300 zo, als je interesse hebt.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2007 22:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2007 22:49 schreef kwelgeest het volgende:
Jij geeft pas een p30p argument:"Ik denk het niet want het staat niet in het tweede testament". En??? Het tweede testament behandelt nou niet echt up-to-date maatschappelijke kwesties.
Ik denk dat het NT ook helemaal geen leidraad is voor onze maatschappij. Geen overdaad aan regels zoals in het OT. De liefde die erin genoemd wordt en het niet oordelen over anderen is de leidraad, en vooral de relatie met God. Als je 'state of mind' de liefde is, en je in tune bent met God, zullen kwesties als welke jij noemt denk ik geen vraagtekens meer zijn. Ik geloof daar heilig in, ook al staan we daar nu zo ontzettend ver vanaf.

Anyway, ik ga nu slapen


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2007 22:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2007 22:51 schreef Mark het volgende:
Ik heb er overigens nog 300 zo, als je interesse hebt.
Meer dan de helft gaat niet over Joden noch Christenen Als je quote, doe t dan wel goed.


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2007 22:54 by Mark Profiel van Mark

Beste man, het gaat over anders- of niet-gelovigen, dus dat zijn ook de joden en christenen. Wel een beetje opletten nou.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-11-2007 22:54 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 november 2007 22:53 schreef Fusion het volgende:
Meer dan de helft gaat niet over Joden noch Christenen Als je quote, doe t dan wel goed.
Dit is het ISLAM topic met citaten uit de KORAN. Mark doet het dus goed.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-11-2007 22:55 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 november 2007 22:52 schreef Fusion het volgende:
Ik denk dat het NT ook helemaal geen leidraad is voor onze maatschappij. Geen overdaad aan regels zoals in het OT. De liefde die erin genoemd wordt en het niet oordelen over anderen is de leidraad, en vooral de relatie met God. Als je 'state of mind' de liefde is, en je in tune bent met God, zullen kwesties als welke jij noemt denk ik geen vraagtekens meer zijn. Ik geloof daar heilig in, ook al staan we daar nu zo ontzettend ver vanaf.

Anyway, ik ga nu slapen
Ik vind de ideologie van het nieuwe testament vrij homofiel. Doe mij de god van het oude testament van 'oog om oog, tand om tand' maar. De ideologie van het nieuwe testament, zoals het aan ons overgeleverd is, is zwak en naief.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2007 22:59 by Mark Profiel van Mark

Nog even een stukje begrijpend lezen, ik heb enkele zinnen uit het bovenstaande gehaald om te laten zien dat het wel degelijk ook op joden en christenen slaat. Even goed lezen nou, graag:


Allah stamped wretchedness upon the Jews because they killed the prophets and disbelieved Allah's revelations. 2:61

Only those Jews and Christians who convert to Islam will be rewarded with heaven. 2:62

Allah turned the Sabbath-breaking Jews into apes. 2:65-66

If you believe in only part of the Scripture, you will suffer in this life and go to hell in the next. 2:85

Allah has cursed them for their unbelief. 2:88

The curse of Allah is on disbelievers. 2:89

Jews are the greediest of all humankind. They'd like to live 1000 years. But they are going to hell. 2:96


[edit]Ik wil best een discussie over dit soort dingen aangaan, maar dan graag wel met mensen die kunnen lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 19-11-2007 23:00]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen