IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-08-2018 8:15 by XXL Profiel van XXL

Hij wil niet dat de wedstrijd wordt gebruikt als excuus voor islamitisch geweld.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-09-2018 0:16 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat Geert de afgelasting ook al ingecalculeerd had. Zijn punt is in elk geval weer duidelijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-09-2018 10:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-09-2018 12:04 by bastianus Profiel van bastianus

Ik snap die bizarre pré-occupatie van strenggelovigen met seks nooit zo. Gisteren ook weer Antoine Bodar bij Jeroen Pauw over transseksualiteit, het praktiseren van homoseksualiteit en andere dingen. Of die hulpbisschop bij Kijken in de ziel, die aan homo's in zijn kerk vroeg of ze anale gemeenschap hadden, zodat hij ze vervolgens kon excommuniceren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-09-2018 12:56 by spectre Profiel van spectre

ik snap dan vooral het gedeelte niet waarbij ze anderen menen de les te moeten lezen over sex, ik kan me nog indenken dat je het zelf verderfelijk vind en ook nog dat je kinderen zo opvoedt, maar waarom die fascinatie voor de soorten sex die anderen bezigen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-09-2018 14:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat voor soort seks hebben jullie?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-09-2018 14:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 september 2018 12:56 schreef spectre het volgende:
ik snap dan vooral het gedeelte niet waarbij ze anderen menen de les te moeten lezen over sex, ik kan me nog indenken dat je het zelf verderfelijk vind en ook nog dat je kinderen zo opvoedt, maar waarom die fascinatie voor de soorten sex die anderen bezigen?
Dat ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-09-2018 14:43 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 september 2018 14:09 schreef Fusion het volgende:
Wat voor soort seks hebben jullie?


wij hebben geen seks met elkaar smeerpijp


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-09-2018 15:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 september 2018 14:43 schreef spectre het volgende:
wij hebben geen seks met elkaar smeerpijp
Smeerpijpofoob!!


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-09-2018 15:41 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-09-2018 16:00 by bastianus Profiel van bastianus

Het komt op mij over als een vergelijkbare beweging met bevindelijk gereformeerden. Dat is ook een redelijk gesloten beweging die doorgaans weinig met de maatschappelijke normen en waarden opheeft. Zelf zie ik het probleem niet zo, eerlijk gezegd. Al heb ik wel medelijden met hun kinderen, die erg onderdrukt worden en in een zeer benauwende omgeving opgroeien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 05-09-2018 22:25 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 4 september 2018 12:04 schreef bastianus het volgende:
Ik snap die bizarre pré-occupatie van strenggelovigen met seks nooit zo. Gisteren ook weer Antoine Bodar bij Jeroen Pauw over transseksualiteit, het praktiseren van homoseksualiteit en andere dingen. Of die hulpbisschop bij Kijken in de ziel, die aan homo's in zijn kerk vroeg of ze anale gemeenschap hadden, zodat hij ze vervolgens kon excommuniceren.





Het is een vorm van macht uitoefenen.
Maar je zou ook kunnen betogen dat het christendom om mee te beginnen al een redelijk ascetische tegenbeweging was tussen alle wellustige pantheons in de oudheid.
Net als de stoa heeft het vanuit de kerk altijd een vorm van 'zelfbeheersing' gepredikt. Memento mori past ook in dat plaatje.
In de tijd dat dat de kruistochten werden uitgevonden waren er christelijke 'geleerden' die tegen seks waren, maar het gedoogden omdat de kerk anders leeg zou worden (en wie zorgt dan dat je eten krijgt?). Ze zagen het lieft dat man en vrouw in het huwelijk ook door een plank in bed werden gescheiden.

Tegenlijkertijd kun je ook heel cynisch betogen dat de kerk altijd een toestroom van nonnen en broeders bleef hebben, zolang homoseksuelen gedwongen in de kast bleven. Het klooster was de ontsnapping aan het huwelijk.
Zodra men als homoseksueel vrij kan rondlopen, zonder stigma en ook nog eens met een partner naar keuze kan leven, dan is er geen reden meer om het klooster in te gaan en je te wijden aan god in de hoop jouw ziel te redden.
Vanuit die theorie kun je betogen dat het anti-homo-argument vanuit de kerk een voor van cynisch zelfbehoud is.

Als derde argument is er vanuit een georganiseerd geloof vaak ook gewoon de drang tot voortbestaan. Kinderen zijn het gemakkelijkst op te leiden tot gelovige, dus is veel nageslacht handig voor de kerk.
Dan is iedereen die zich onttrekt aan het voortplantingsregime een bijl aan de wortel.

In culturen waar huwelijken soms al heel vroeg gearrangeerd worden, is het ook niet handig als de voorkeuren toch anders liggen.

[Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 05-09-2018 22:50]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-09-2018 14:22 by bastianus Profiel van bastianus

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/halsema-wil-in-uiterste-geval-moskee-kunnen-sluiten~bb0583af/

Ik denk dat Femke een beetje uit de bocht aan het vliegen is. Ook niet de eerste keer dat ik dat zie gebeuren. Ze had ook al eens een hele discussie, in een briefwisseling, met een vriendin van me over het dragen van hoofddoeken, wat zij gelijk vond staan aan onderdrukking van de vrouw.
Ik ben als kind en als jongvolwassene regelmatig bij religieuze bijeenkomsten geweest waar werd voorgeschreven dat de vrouw onderdanig moet zijn aan de man, en waar homoseksualiteit als iets verwerpelijks werd beschreven. Het staat ook gewoon in de koran en in de bijbel dat dit zo is. Belachelijk, zeker, maar binnen de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting mag het gewoon gezegd worden.
Dat Femke op grond van dit soort uitingen complete moskeeën wil dichtgooien, vind ik een stap te ver, en bovendien heeft het veel weg van meten met twee maten. Ze zal dan ook evangelische, rooms-katholieke en bevindelijk gereformeerde samenkomsten moeten gaan verbieden, want daar heb ik dergelijke taal vaak genoeg gehoord, dat in de eerste plaats. Maar volgens mij kan ze dergelijke uitspraken in de moskee ook niet aanpakken, niet als er niet tot geweld opgeroepen wordt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2018 14:16 by spectre Profiel van spectre

https://nos.nl/artikel/2260205-van-engelshoven-wil-islamitische-hogeronderwijsinstelling-aanpakken.html

Sowieso raar, de naam van de universiteit 'Europe Islamic University of Applied Sciences'


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-11-2018 14:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 november 2018 14:16 schreef spectre het volgende:
https://nos.nl/artikel/2260205-van-engelshoven-wil-islamitische-hogeronderwijsinstelling-aanpakken.html

Sowieso raar, de naam van de universiteit 'Europe Islamic University of Applied Sciences'
De truc is t woordje 'applied' denk ik


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-11-2018 15:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Beetje raar idd, normaal zijn toegepaste wetenschappen meer voor Hogescholen. Dacht ik.


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-02-2019 16:41 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-02-2019 19:04 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind het niet echt raar. Van de ene zwart-witte, ongenuanceerde en veroordelende club naar de volgende.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-02-2019 19:42 by XXL Profiel van XXL

quote:

"Als je gelooft dat er één God is en dat Mohammed een van de profeten was, naast Jezus en Mozes, dan ben je formeel moslim", aldus van Klaveren, die steeds meer interesse kreeg in de godsdienst en zich realiseerde niet meer achter al zijn oude denkbeelden te staan.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-02-2019 12:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Klopt wel, als je sneu genoeg bent om te geloven in Jezus, dan zie ik geen reden waarom je het recht hebt om te zeggen dat je niet gelooft in Mohammed.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-02-2019 12:30]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-02-2019 14:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ach de ander gelooft weer dat oproepen tot geld aftroggelen via piramidespelen en t krampachtig proberen rechtlullen ervan onder hilariach vertoon van onkunde inzake economie of t neuken van dieren door mensen als grappig bestempelen van dusdanig andere orde van sneuigheid is dat men een vrijkaart heeft om continu religieuzen op nog sneuere manier belachelijk te maken (wat nogal averechts werkt in de meeste gevallen). Zo hebben we allemaal wel wat toch?


When your people matter, menstrual health matters


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 05-02-2019 14:57 by Ktulu Profiel van Ktulu

Ik vind sneu zo'n irritant Hollands klotewoord. Dat bekt toch niet lekker? Verkrampte Gooise smoeltjes moet ik dan aan denken.

Oja, ontopic: hilarische move. Ik had een vlieg willen zijn op Greet zijn desk toen hij het nieuws vernam.

Ora pro nobis Lucifer.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-02-2019 16:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 5 februari 2019 14:51 schreef Fusion het volgende:
Ach de ander gelooft weer dat oproepen tot geld aftroggelen via piramidespelen en t krampachtig proberen rechtlullen ervan onder hilariach vertoon van onkunde inzake economie of t neuken van dieren door mensen als grappig bestempelen van dusdanig andere orde van sneuigheid is dat men een vrijkaart heeft om continu religieuzen op nog sneuere manier belachelijk te maken (wat nogal averechts werkt in de meeste gevallen). Zo hebben we allemaal wel wat toch?


theologisch gezien wel ja


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-02-2019 17:11 by Mark Profiel van Mark

Theologisch. Eigenlijk heel logisch.

Overigens hoeft niemand te 'geloven' dat Mohammed bestaan heeft, daar is hele duidelijke historische info over. Jezus wat minder.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 05-02-2019 18:04 by Schweinhein Profiel van Schweinhein

Je zal maar Theo heten.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen