IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-09-2010 14:31 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Oh ja, want Jezus heeft iemand verteld dat er plaatsvervangers van Hem op aarde moeten komen. Maar waar dat staat kan ik niet zo goed vinden. En heiligen enzo, deed ie zelf ook aan...
Enzovoorts.

Maarem, goed, in dat geval móet ik maar "tegen" zijn. In de ogen van sommigen, van mij mogen ze doen en vinden wat ze willen verder, zolang ik maar communist genoemd mag worden vind ik het best.



Oh en ben naast communist ook hard moslim, maar dat wist iedereen al en om het even weer on topic te zetten.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-09-2010 14:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 september 2010 14:27 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ònder 'prejudice' schaar ik jouw waanbeeld dat katholieken niet als christenen mogen worden bestempeld.
Volkomen correct calvinistisch, toch?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-09-2010 14:32 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 september 2010 14:31 schreef Greycloak het volgende:
Oh ja, want Jezus heeft iemand verteld dat er plaatsvervangers van Hem op aarde moeten komen. Maar waar dat staat kan ik niet zo goed vinden. En heiligen enzo, deed ie zelf ook aan...
Enzovoorts.

Maarem, goed, in dat geval móet ik maar "tegen" zijn. In de ogen van sommigen, van mij mogen ze doen en vinden wat ze willen verder, zolang ik maar communist genoemd mag worden vind ik het best.



Oh en ben naast communist ook hard moslim, maar dat wist iedereen al en om het even weer on topic te zetten.

De tering.

Het is je wel duidelijk dat enige uitspraak die jij over moslims doet dus eigenlijk ook niet over moslims gaat? Die houden zich immers ook niet meer aan de pure, historische, vorm.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-09-2010 14:33 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 5 september 2010 14:32 schreef ZelThoR het volgende:
De tering.

Het is je wel duidelijk dat enige uitspraak die jij over moslims doet dus eigenlijk ook niet over moslims gaat? Die houden zich immers ook niet meer aan de pure, historische, vorm.
Paar passages schrappen en het lijkt me verder een prima geloof hoor.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-09-2010 14:34 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 september 2010 14:33 schreef Greycloak het volgende:
Paar passages schrappen en het lijkt me verder een prima geloof hoor.

Het is je wel duidelijk dat enige uitspraak die jij over moslims doet dus eigenlijk ook niet over moslims gaat? Die houden zich immers ook niet meer aan de pure, historische, vorm.

edit; dit betekent dus dat ik je niet meer over 'de moslims' wil horen praten als je daarmee de 1,5 miljard huidige nep-moslims bedoelt.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 05-09-2010 14:34]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-09-2010 14:34 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 5 september 2010 14:34 schreef ZelThoR het volgende:
Het is je wel duidelijk dat enige uitspraak die jij over moslims doet dus eigenlijk ook niet over moslims gaat? Die houden zich immers ook niet meer aan de pure, historische, vorm.
Moslims-in-naam dus.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-09-2010 14:35 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 september 2010 14:34 schreef Greycloak het volgende:
Moslims-in-naam dus.

Ja, voortaan dat er wel even netjes bijzetten. En bij elke andere mensen die zeggen een bepaalde ideologie aan te hangen.

Nep-atheïst die je er rondloopt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-09-2010 14:36 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 5 september 2010 14:31 schreef bastianus het volgende:
Volkomen correct calvinistisch, toch?


Vandaar dat ik Grey wees op zijn mooie correcte protestantse volksaard .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-09-2010 14:38 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 5 september 2010 14:36 schreef Gemene Lepel het volgende:
Vandaar dat ik Grey wees op zijn mooie correcte protestantse volksaard .
Pfff tsss. Alsof iemand die passages kan vinden waar ik het over had.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-09-2010 14:40 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 5 september 2010 14:31 schreef Greycloak het volgende:
Oh ja, want Jezus heeft iemand verteld dat er plaatsvervangers van Hem op aarde moeten komen. Maar waar dat staat kan ik niet zo goed vinden. En heiligen enzo, deed ie zelf ook aan...
Enzovoorts.

Maarem, goed, in dat geval móet ik maar "tegen" zijn. In de ogen van sommigen, van mij mogen ze doen en vinden wat ze willen verder, zolang ik maar communist genoemd mag worden vind ik het best.



Oh en ben naast communist ook hard moslim, maar dat wist iedereen al en om het even weer on topic te zetten.


Geef mij een voorbeeld van een 'echte' christen, Jezus Christus daargelaten, meneer de purist.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 05-09-2010 14:40]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-09-2010 14:42 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 5 september 2010 14:40 schreef Gemene Lepel het volgende:
Geef mij een voorbeeld van een 'echte' christen, Jezus Christus daargelaten, meneer de purist.
Denk dat je eens met mijn tante moet praten.

Oh en nu weer over de Islam?

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 05-09-2010 14:42]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-09-2010 14:43 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 5 september 2010 14:42 schreef Greycloak het volgende:
Denk dat je eens met mijn tante moet praten.




Je bent serieus he?






...






































































:')


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-09-2010 14:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 september 2010 14:31 schreef Greycloak het volgende:
Oh ja, want Jezus heeft iemand verteld dat er plaatsvervangers van Hem op aarde moeten komen. Maar waar dat staat kan ik niet zo goed vinden. En heiligen enzo, deed ie zelf ook aan...
Enzovoorts.

Maarem, goed, in dat geval móet ik maar "tegen" zijn. In de ogen van sommigen, van mij mogen ze doen en vinden wat ze willen verder, zolang ik maar communist genoemd mag worden vind ik het best.



Oh en ben naast communist ook hard moslim, maar dat wist iedereen al en om het even weer on topic te zetten.
Haha. Volgens mijn oma was Petrus de eerste paus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 9:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 september 2010 14:03 schreef ZelThoR het volgende:
Check, duidelijk

Ik vind het wel een beetje geneuzel, eerlijk gezegd. Dat zulke sektes er niet meer bij gerekend worden is wel wat voor te zeggen omdat ze echt afwijken van de mainstream. Maar als je zulke dingen teveel doet, verandert de islam dus nooit. Elke keer als een groepje sterk verandert worden ze er toch niet meer onder gerekend. Daarom hou ik persoonlijk liever aan wat zij er zelf over denken. En als zij 'veel' dingen uit de islamitische geschiedenis gebruiken en onderschrijven, tsja, dan mogen ze van mij nog wel meedoen

Maar het is in ieder geval wel duidelijk dat zij sowieso niet representatief zijn voor het leeuwendeel van de islam.

Schisma's in het Christendom hebben er ook toch niet toe geleid dat we bepaalde kerken/sektes nu geen christenen meer noemen?
Ik begrijp je punt wel, maar zijn christenen dan eigenlijk gewoon joden en protestanten (Rooms-)katholieken?

De islam is vrij duidelijk: er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet. Als je dan een stroming/religie krijgt die de nadruk legt Alï (neef van Mohammed) en ook nog met goddelijkheidconcepten aankomt die buiten Allah liggen.. Dat klinkt niet erg islamitisch.

Zoals ik al eerder postte ben ik met Druzen niet echt bekend.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 10:23 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 september 2010 14:34 schreef ZelThoR het volgende:
Het is je wel duidelijk dat enige uitspraak die jij over moslims doet dus eigenlijk ook niet over moslims gaat? Die houden zich immers ook niet meer aan de pure, historische, vorm.

edit; dit betekent dus dat ik je niet meer over 'de moslims' wil horen praten als je daarmee de 1,5 miljard huidige nep-moslims bedoelt.
De grap is dat behoorlijk wat moslims dat wel proberen en dat er zowel in het westen als in 'islamitische' landen behoorlijke tendensen zijn te bespeuren van gekken die terug willen naar een zo 'puur' mogelijke islam (alhoewel er ook tegenstromingen zijn).

Daarbij hebben Grey's posts vaak helemaal geen betrekking op ieder individu op deze aardkloot die zichzelf 'moslim' noemt, maar op islamtische extremisten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-09-2010 13:46 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 5 september 2010 14:43 schreef Gemene Lepel het volgende:
Je bent serieus he?
...
:')
Dat jij het niet bent kan ik niets aan doen en zegt wel weer iets over je.

Maar nu weer over de Islam, off topic zijn kan je elders wel.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 14:37 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 september 2010 9:56 schreef kwelgeest het volgende:
Ik begrijp je punt wel, maar zijn christenen dan eigenlijk gewoon joden en protestanten (Rooms-)katholieken?

De islam is vrij duidelijk: er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet. Als je dan een stroming/religie krijgt die de nadruk legt Alï (neef van Mohammed) en ook nog met goddelijkheidconcepten aankomt die buiten Allah liggen.. Dat klinkt niet erg islamitisch.

Zoals ik al eerder postte ben ik met Druzen niet echt bekend.




Ik begrijp je punt wel, maar zijn christenen dan eigenlijk gewoon joden en protestanten (Rooms-)katholieken?


Protestanten zijn voortgekomen uit het feit dat er heel wat mensen niet achter de RK wilden staan. Toch zijn deze beide takken sport niet veel anders dan Christenen.
De Protestanten meer vanuit het woord de RK vanuit de Kerk.

Katholiek betekent Christen, in onze belijdenis is staat dat wij geloven in een algemene katholieke kerk, let op er staat geen rooms voor waarom niet? Omdat zij als standpunt hebben dat de RK de enige ware kerk is

Dat over de Islam noemen we een dogma, dus het weerleggen van het geschrevene en een andere draai aan maken. Wat helaas bij zoveel religies gebeurt



[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 12-09-2010 14:38]



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-11-2010 22:17 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982


'Koran geschreven door antichrist'
De Koran is geschreven onder invloed van de antichrist. Dat zegt de Friese predikant Peter de Nooy.

De dominee benadrukt dat christenen moeten onderscheiden uit welk 'geestelijk vaatje' getapt wordt, schrijft de Leeuwarder Courant. "Het komt óf uit God óf uit de Satan en zijn demonische macht", aldus De Nooy.

Demonische macht

"Allah wil áls God zijn. En wie wilde dat nog meer? Juist, de satan. Het gaat hier dus in wezen om een demonische macht."

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 18-11-2010 22:17]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-11-2010 22:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 november 2010 22:17 schreef Burzum het volgende:
'Koran geschreven door antichrist'
De Koran is geschreven onder invloed van de antichrist. Dat zegt de Friese predikant Peter de Nooy.

De dominee benadrukt dat christenen moeten onderscheiden uit welk 'geestelijk vaatje' getapt wordt, schrijft de Leeuwarder Courant. "Het komt óf uit God óf uit de Satan en zijn demonische macht", aldus De Nooy.

Demonische macht

"Allah wil áls God zijn. En wie wilde dat nog meer? Juist, de satan. Het gaat hier dus in wezen om een demonische macht."


Christenen vs. Moslims

*Probeert nadelen te verzinnen*


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-11-2010 22:20 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Mooi man, religie.

Oh, en hebben de BM bands dus eigenlijk de Islam verheerlijkt nu?


Boeiender


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 18-11-2010 22:21 by Murder Junkie Profiel van Murder Junkie

Ik vind dat niet gelovigen gewoon hun bekken moeten houden over religies.


Zoveelste mentalkloon.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-11-2010 22:24 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 november 2010 22:21 schreef Murder Junkie het volgende:
Ik vind dat niet gelovigen gewoon hun bekken moeten houden over religies.


Que?


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-11-2010 22:25 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 18 november 2010 22:20 schreef MR. N het volgende:
Mooi man, religie.

Oh, en hebben de BM bands dus eigenlijk de Islam verheerlijkt nu?


Ze hebben ook wel iets met geiten dus je weet maar nooit.


 


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 18-11-2010 22:25 by Murder Junkie Profiel van Murder Junkie

quote:
Op 18 november 2010 22:24 schreef MR. N het volgende:
Que?
Wat snap je er niet aan? Het is geen Spaans wat ik typ, hoor.


Zoveelste mentalkloon.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-11-2010 22:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 november 2010 22:25 schreef Murder Junkie het volgende:
Wat snap je er niet aan? Het is geen Spaans wat ik typ, hoor.


Ik vroeg me af of jij zo'n stompzinnige redenering als grapje had getypt...


Boeiender


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen