IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Jouw top3 verkeersergernissen Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-08-2004 14:24 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 14:22 schreef Chelman het volgende:
OK ik heb twee aanrijdingen gehad maar in een geval ging het om iemand die mij van achteren ramde terwijl ik op rood stond te wachten en in een ander geval ging het om iemand die met 100 per uur door rood reed en mij op een kruising ramde.

Zou ik ook zeggen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2004 14:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 14:22 schreef Chelman het volgende:
Worden auto’s zonder airconditioning nog gebouwd?

Maar verder:
Bumperkleven is iets wat typisch in Nederland als storend gevonden wordt….waarom? Omdat het hier vaker voorkomt? Waarom? Omdat men in Nederland denkt dat de snelweg enkel uit de linkerrijbaan bestaat.

Het is niet voor niks dat de Duitsers de NL stickers als ‘Nur Links’ lezen. Klootviolen die met 120 op de teller en dus met ongeveer 110 per uur op de linkerrijbaan toeven druk ik met alle plezier van de weg. Ook homo’s die denken dat ze mij een lesje gaan leren en laten zien dat ik echt niet harder dan 120 mag druk ik weg of haal ik rechts in.

Ook is Nederland het enige land waar je niet een flitssignaal mag geven om iemand opzij te laten gaan. Ze blijven dan pertinent links rijden en remmen nog het liefst af.

En ik rij al 10 jaar zonder een aanrijding veroorzaakt te hebben. OK ik heb twee aanrijdingen gehad maar in een geval ging het om iemand die mij van achteren ramde terwijl ik op rood stond te wachten en in een ander geval ging het om iemand die met 100 per uur door rood reed en mij op een kruising ramde.

Hmm gedeeltelijk met je eens ... links blijven rijden is zwaar irritant. Maar bumperklevers zijn regelrecht levensgevaarlijk ... beroerde is dat je dan juist die mensen voor je in levensgevaar brengt. En als bumperklevers dat niet inzien hoop ik dat ze iemand een keer doodrijden of verlamd rijden, lekker schuld gevoel rest van je leven, ze verdienen het!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2004 14:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 14:22 schreef Chelman het volgende:
Worden auto’s zonder airconditioning nog gebouwd?

Maar verder:
Bumperkleven is iets wat typisch in Nederland als storend gevonden wordt….waarom? Omdat het hier vaker voorkomt? Waarom? Omdat men in Nederland denkt dat de snelweg enkel uit de linkerrijbaan bestaat.

Het is niet voor niks dat de Duitsers de NL stickers als ‘Nur Links’ lezen. Klootviolen die met 120 op de teller en dus met ongeveer 110 per uur op de linkerrijbaan toeven druk ik met alle plezier van de weg. Ook homo’s die denken dat ze mij een lesje gaan leren en laten zien dat ik echt niet harder dan 120 mag druk ik weg of haal ik rechts in.

Ook is Nederland het enige land waar je niet een flitssignaal mag geven om iemand opzij te laten gaan. Ze blijven dan pertinent links rijden en remmen nog het liefst af.

En ik rij al 10 jaar zonder een aanrijding veroorzaakt te hebben. OK ik heb twee aanrijdingen gehad maar in een geval ging het om iemand die mij van achteren ramde terwijl ik op rood stond te wachten en in een ander geval ging het om iemand die met 100 per uur door rood reed en mij op een kruising ramde.

Bumperkleven is altijd gay. Als je op de snelweg op de meest linkse baan rijdt en iemand wil inhalen, dan heb je daar een knipperlicht voor. Dit werkt bij mij altijd, behalve bij f&(*#%)*(&#$%ing roestige bakken met een caravan erachter, die met 80 vrachtwagens proberen in te halen die 85 rijden.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 11-08-2004 14:26]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 11-08-2004 14:26 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 14:23 schreef Misanthrope het volgende:
Ervaring mee?
Hij heeft een keer een brommer gejat


Like Some Snow-white Marble Eyes


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 14:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 14:23 schreef Misanthrope het volgende:
Ervaring mee?

iets van 6 keer


snelheidslimiet overschrijden is opzich niet zo erg, ik rijd ook altijd harder, maar stoppen voor rood en voorrang verlenen als dat moet natuurlijk wel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 11-08-2004 14:29 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 14:21 schreef Slechtheid het volgende:
Nee, idd niet.
Maar ik ben dan ook niet van plan het aan te gaan schaffen, aangezien ik het gewoonweg niet nodig heb.

"Ja, maar het is altijd handig."

Klopt, maar te duur [duur als je het wel nodig hebt ]. En als ik wel een auto heb terwijl ik hem niet nodig heb zijn dat zinloze kosten. En da's gay.

En m'n nu al belabberde conditie zou compleet naar de haaien gaan.


Het leuke is dat ik precies het zelfde zei toen ik nog geen rijbewijs had


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-08-2004 14:29 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 14:29 schreef Dunne_Hein het volgende:
Het leuke is dat ik precies het zelfde zei toen ik nog geen rijbewijs had
En nu zit je chronisch krap bij kas?


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 11-08-2004 14:30 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 14:29 schreef Slechtheid het volgende:
En nu zit je chronisch krap bij kas?


Daarvoor ook al


I can't shoot straight unless I've had a pint!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2004 14:30 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 14:22 schreef Chelman het volgende:
(...)
Het is niet voor niks dat de Duitsers de NL stickers als ?Nur Links? lezen. Klootviolen die met 120 op de teller en dus met ongeveer 110 per uur op de linkerrijbaan toeven druk ik met alle plezier van de weg.
(...)



Volgens mij vinden die Duitsers zichzelf heel bijzonder of zo, want die zijn nog veel erger dan wij. Sowieso is het een fabeltje dat alle Duitsers veel harder rijden dan 120...

Dat hebben we op de heenweg naar Wacken wel gemerkt (toen er helemaal geen files waren). Elke opstopping werd veroorzaakt omdat een Duitser met 100 a 120 een auto met caravan aan het inhalen was. De Nederlanders (waaronder wij) waren juist de enigen die nog een beetje door reden. Wij hebben 165 km/uur gehaald met vier man in een Citroën Saxo...
Maar die pret duurde nooit lang...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2004 14:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Grmbl.... overigens krijg ik in 1 situatie wel eens zin om te bumperkleven, namelijk als je op een 80 km/u weg rijdt met een doorgetrokken streep en voor je rijdt een of andere irritante kloothommel 60/70 km/u. Wraaaah! Dat komt echt te vaak voor.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 15:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 14:22 schreef Chelman het volgende:
Worden auto’s zonder airconditioning nog gebouwd?

Maar verder:
Bumperkleven is iets wat typisch in Nederland als storend gevonden wordt….waarom? Omdat het hier vaker voorkomt? Waarom?



Omdat je als bumperklever jezelf en anderen in zeer groot gevaar brengt. als de voorganger plotseling moet stoppen zit je er bovenop. hiermee vergroot je de kans op een zeer serieus ongeval. als ze dat in een ander land niet erg vinden dan doen ze dat maar daar maar ik ga gegarandeerd afremmen als een of andere frusto denk dat zijn coolheidsfactor wordt vergroot door lekker hard te kunnen rijden.
ik snap zelfs niet dat jij dit serieus afvraagt.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 17:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 15:57 schreef attila_de_hun het volgende:
Omdat je als bumperklever jezelf en anderen in zeer groot gevaar brengt. (..)
ik snap zelfs niet dat jij dit serieus afvraagt.


Je hebt mijn vraag verkeerd geïnterpreteerd denk ik.

Ik vroeg me af waarom bumperkleven in Nederland vaker voorkomt dan in andere landen. En geloof me, het komt hier gewoon vaker voor. Ik vroeg me dus niet af waarom men het storend vindt. Ik bumperkleef dan ook alleen bij figuren die het verdienen.


quote:

maar ik ga gegarandeerd afremmen als een of andere frusto denk dat zijn coolheidsfactor wordt vergroot door lekker hard te kunnen rijden.



Dat is iets, en dat meen ik echt serieus, waar ik me in Nederland echt ENORM aan stoor. Dat wijzende vingertje vind ik letterlijk walgelijk. Niet alleen met betrekking tot autorijden maar juist in het algemeen. Nederlanders zijn regelneefjes en ze moeten en zullen aan je duidelijk maken dat je een of ander regeltje verbreekt en zullen hun uiterste best doen om je ervan te weerhouden, ook wanneer het helemaal niet tot hun werksfeer, bevoegdheid of wat dan ook behoort. Gasten die opzettelijk 120 gaan rijden op de linker baan zijn daar een voorbeeld van. Veel erger is het wanneer het in de werksfeer gebeurt en daar komt het ook veel voor.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2004 17:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 17:04 schreef Chelman het volgende:
(...)

Ik vroeg me af waarom bumperkleven in Nederland vaker voorkomt dan in andere landen. En geloof me, het komt hier gewoon vaker voor. (...)


Omdat hier navenant veel meer auto's op minder oppervlakte asfalt rijden misschien?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 17:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 17:04 schreef Chelman het volgende:
Je hebt mijn vraag verkeerd geïnterpreteerd denk ik.

Ik vroeg me af waarom bumperkleven in Nederland vaker voorkomt dan in andere landen. En geloof me, het komt hier gewoon vaker voor. Ik vroeg me dus niet af waarom men het storend vindt. Ik bumperkleef dan ook alleen bij figuren die het verdienen.




Dat is iets, en dat meen ik echt serieus, waar ik me in Nederland echt ENORM aan stoor. Dat wijzende vingertje vind ik letterlijk walgelijk. Niet alleen met betrekking tot autorijden maar juist in het algemeen. Nederlanders zijn regelneefjes en ze moeten en zullen aan je duidelijk maken dat je een of ander regeltje verbreekt en zullen hun uiterste best doen om je ervan te weerhouden, ook wanneer het helemaal niet tot hun werksfeer, bevoegdheid of wat dan ook behoort. Gasten die opzettelijk 120 gaan rijden op de linker baan zijn daar een voorbeeld van. Veel erger is het wanneer het in de werksfeer gebeurt en daar komt het ook veel voor.

we zijn eigenlijk allemaal NSBers


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-08-2004 17:22 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 17:04 schreef Chelman het volgende:
Je hebt mijn vraag verkeerd geïnterpreteerd denk ik.

Ik vroeg me af waarom bumperkleven in Nederland vaker voorkomt dan in andere landen. En geloof me, het komt hier gewoon vaker voor. Ik vroeg me dus niet af waarom men het storend vindt. Ik bumperkleef dan ook alleen bij figuren die het verdienen.




Dat is iets, en dat meen ik echt serieus, waar ik me in Nederland echt ENORM aan stoor. Dat wijzende vingertje vind ik letterlijk walgelijk. Niet alleen met betrekking tot autorijden maar juist in het algemeen. Nederlanders zijn regelneefjes en ze moeten en zullen aan je duidelijk maken dat je een of ander regeltje verbreekt en zullen hun uiterste best doen om je ervan te weerhouden, ook wanneer het helemaal niet tot hun werksfeer, bevoegdheid of wat dan ook behoort. Gasten die opzettelijk 120 gaan rijden op de linker baan zijn daar een voorbeeld van. Veel erger is het wanneer het in de werksfeer gebeurt en daar komt het ook veel voor.
Je geeft eigenlijk met je 2e reactie antwoord op je eerste vraag. Nederlanders hebben in het verkeer minder respect voor elkaar dan ergens anders en mist er een stukje discipline. Ik ben in San Francisco geweest en bij elke kruising staat een stopstreep waar iedereen dient te stoppen. Degene die het eerst stopt, mag ook als eerste weer rijden. En zo gebeurt het ook. Stoplichten zijn niet eens nodig. Discipline heet dat. En wanneer er 2 chauffeurs gelijk stoppen dan kijken ze elkaar even aan en komt alles goed.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 17:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 17:07 schreef altx het volgende:
Omdat hier navenant veel meer auto's op minder oppervlakte asfalt rijden misschien?


Ik denk dat dat niet de reden is. Nederland is dichtbevolkt maar heeft relatief veel wegen (1500km/km2) en relatief weinig auto's 6.5 miljoen voertuigen (dus ALLE soorten motorvoertuigen). Belgie heeft bijvoorbeeld maar 520km/km2 aan wegen maar wel 4.6 miljoen voertuigen. Ze hebben dus minder wegen en meer auto's (relatief) en toch gebeurt het daar veel minder.

Een druk verkeer zal ongetwijfeld bijdragen aan bumperkleven maar is zeker niet de enige reden. De grote metropolen in de VS hebben ook een enorm druk verkeer per vierkante kilometer maar ook daar komt bumperkleven veel minder voor.


Ik blijf bij mijn 'Nur Links' hypothese.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 17:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat links ook altijd


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 17:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 17:22 schreef NecRobert het volgende:
(...) 4 way stop verhaal.

4 way stops heerschen. Het is naast rotondes zo ongeveer de veiligste manier van kruisingen bouwen die ook nog eens de doorstroming bevordert.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 17:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 17:27 schreef Chelman het volgende:
4 way stops heerschen. Het is naast rotondes zo ongeveer de veiligste manier van kruisingen bouwen die ook nog eens de doorstroming bevordert.



lijkt me toch irritant omdat er in nederland meer kruisingen achter elkaar zijn, maar het is verreweg het goedkoopst.
bovendien zorgt ook voor minder agressie in het verkeer

edit: alleen het optrekken is vreselijk irritant, wat bij rontondes beter is.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-08-2004 17:32]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-08-2004 17:37 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

bij rotondes heb je veel gezeik met fietsers. ofwel de fietsers hebben voorrang en zijn de ultieme ergernis voor de automobilisten (zoals hier in Enschede, gelukkig fiets ik ), ofwel de fietsers worden compleet van hun sokken gereden (wat hier ook nog soms bijna gebeurd )


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 18:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 17:04 schreef Chelman het volgende:
Dat is iets, en dat meen ik echt serieus, waar ik me in Nederland echt ENORM aan stoor. Dat wijzende vingertje vind ik letterlijk walgelijk.


nee nee vriend Chelman, dat is geen wijzend vingertje, het is een pure provokatie.

Ik zal je verstellen waarom dat zo stoort. Er zijn nu eenmaal wetten in Nederland, je kunt ze leuk vinden of niet, ze zijn er nu eenmaal. De wet zegt, 120 is de maximum snelheid (terecht of niet , het is nu eenmaal zo; van mij persoonlijk mag het ook hoger). Als ik iemand met 120 in aan het halen ben (iets wat ik alleen doe als het realistiche is, dus niet als er iemand 115 rijdt), en er komt een chelman-achtige type aanscheuren moet ik mij niet gedwongen gaan voelen om de wet te gaan overtreden. Als oom agent in de buurt is krijg IK op m'n flikker (en nog erger, moet ik veel geld betalen). Dus dat afremmen is niet om iemand terecht te wijzen (voor mij part rij je 250) maar een pure provokatie omdat ik mij niet laat dwingen door vogelvrije types. En als ik dan een regelneef ben, dan is het maar zo. ik heb potverdikkeme mezelf al blauw moeten betalen aan te hard rijden en ik wil dat nooit meer doen.

ps: als ik jou aan zie komen scheuren zal ik een uitzondering maken maar we delen dan wel de boete als ik gepakt wordt.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 18:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Je moet helemaal niet te hard gaan rijden. Je moet gewoon naar de rechterbaan...

Nederlanders blijven helaas 'Nur Links' rijden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 18:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 17:25 schreef Chelman het volgende:
Ik denk dat dat niet de reden is. Nederland is dichtbevolkt maar heeft relatief veel wegen (1500km/km2) en relatief weinig auto's 6.5 miljoen voertuigen (dus ALLE soorten motorvoertuigen). Belgie heeft bijvoorbeeld maar 520km/km2 aan wegen maar wel 4.6 miljoen voertuigen. Ze hebben dus minder wegen en meer auto's (relatief) en toch gebeurt het daar veel minder.


Hoe kom je aan deze gegevens? België heeft een veel dichter wegennet als Nederland dacht ik. (en ook een 1000 maal slechter maar goed... )

oja, jij rijdt waarschijnlijk ook niet al te vaak op de ring van Antwerpen. als je fraaie staaltjes van bumperkleven wilt zien....




attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 18:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 18:57 schreef Chelman het volgende:
Je moet helemaal niet te hard gaan rijden. Je moet gewoon naar de rechterbaan...

Nederlanders blijven helaas 'Nur Links' rijden.


tsja, we zijn nu eenmaal een land vol "linksen".

Maar ik blijf lekker veilig rechts rijden, tussen alle opa's en oma's.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 19:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 18:58 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe kom je aan deze gegevens? België heeft een veel dichter wegennet als Nederland dacht ik. (en ook een 1000 maal slechter maar goed... )

oja, jij rijdt waarschijnlijk ook niet al te vaak op de ring van Antwerpen. als je fraaie staaltjes van bumperkleven wilt zien....






http://www.unhabitat.org/habrdd/conditions/westeurope/belgium.htm

http://www.unhabitat.org/habrdd/conditions/westeurope/netherla.htm

Bij het kopje 'SPACE, INFRASTRUCTURE & ECONOMIC INDICATORS'

Het is een website van de VN dus de gegevens lijken me vrij betrouwbaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen