IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Jouw top3 verkeersergernissen Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 15:50 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 15:50 schreef Jenje het volgende:
Genoeg ...




héhéhé


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-08-2004 16:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Trajectcontrole is een systeem dat eerder de potentie heeft om de verkeersveiligheid te bevorderen dan willekeurige flitspalen. Ik vind wel dat de gemiddelde snelheid op bepaalde wegen omhoog mag.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 16:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat er naar wegen individueel gekeken moet worden hoe hard men er veilig kan rijden.

Er zijn immers wegen binnen de bebouwde kom waar 60 ipv 50 prima zou kunnen.

Als ze dat combineren met traject control en hogere pakkans, denk ik dat je veiligere wegen krijgt.

Oh en boetes voor te langzaam rijden minstens zo hoog maken als voor te snel. (Beginnendebij 10 km langzamer dan toegestaan)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-08-2004 16:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 16:27 schreef Jenje het volgende:
Ik denk dat er naar wegen individueel gekeken moet worden hoe hard men er veilig kan rijden.

Er zijn immers wegen binnen de bebouwde kom waar 60 ipv 50 prima zou kunnen.

Als ze dat combineren met traject control en hogere pakkans, denk ik dat je veiligere wegen krijgt.

Oh en boetes voor te langzaam rijden minstens zo hoog maken als voor te snel. (Beginnendebij 10 km langzamer dan toegestaan)
Idd. Exactly my point.
Nu nog de vraag of het financieel haalbaar is.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 31-08-2004 16:29]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 16:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En misschien snelheidsboetes relateren aan de plaats/tijd waar/wanneer de overtreding gepleegd is ...

in een dorp -> 150%
op rustige snelweg ->80%
op drukke snelweg (spits) -> 125%

zo iets.

Oh en chauffeurs die nooit of zelden bekeuringen krijgen belonen middels lagere wegenbelasting.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 31-08-2004 16:30]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2004 16:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 16:27 schreef Jenje het volgende:
Ik denk dat er naar wegen individueel gekeken moet worden hoe hard men er veilig kan rijden.

Er zijn immers wegen binnen de bebouwde kom waar 60 ipv 50 prima zou kunnen.

Als ze dat combineren met traject control en hogere pakkans, denk ik dat je veiligere wegen krijgt.

Oh en boetes voor te langzaam rijden minstens zo hoog maken als voor te snel. (Beginnendebij 10 km langzamer dan toegestaan)


ik weet het niet. in de bebouwde kom is de kans groter dat er een kind de weg op rent bijvoorbeeld. ze moeten de snelheid gewoon maximaal 50 houden.

boetes voor te langzaam rijden is veel te lastig. ik zie de agent al aankomen tijdens een file.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 31-08-2004 16:31]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 16:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 16:30 schreef attila_de_hun het volgende:
ik weet het niet. in de bebouwde kom is de kans groter dat er een kind de weg op rent bijvoorbeeld. ze moeten de snelheid gewoon maximaal 50 houden.
Zekers zekers, plaatsen waar de kans dat dat gebeurt hoog is -->>30. Maar bijvoorbeeld wegen die wijk A met wijk B verbinden, die goed breed zijn en waar apart fietspaden zijn die van de weg af liggen en waar geen mensen direct aan die wegen wonen --> 60/65

quote:
boetes voor te langzaam rijden is veel te lastig. ik zie de agent al likkebarend aankomen tijdesn een file.
.. bijdehandje .. wetgeving is vol uitzonderingen ...

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 31-08-2004 16:32]


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 16:33 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 16:32 schreef Jenje het volgende:
En misschien snelheidsboetes relateren aan de plaats/tijd waar/wanneer de overtreding gepleegd is ...

in een dorp -> 150%
op rustige snelweg ->80%
op drukke snelweg (spits) -> 125%




Volgens mij houden ze al een beetje rekening met het weer en de drukte op de weg (dat stond toch vermeld op mijn laatste boete)
quote:
Op 31 augustus 2004 16:30 schreef attila_de_hun het volgende:
ik weet het niet. in de bebouwde kom is de kans groter dat er een kind de weg op rent bijvoorbeeld. ze moeten de snelheid gewoon maximaal 50 houden..


Maar s nachts niet, dan kan de snelheid wel een beetje omhoog.

quote:
Op 31 augustus 2004 16:30 schreef attila_de_hun het volgende:
boetes voor te langzaam rijden is veel te lastig. ik zie de agent al aankomen tijdens een file.


Is idd nogal moeilijk ja.

[Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 31-08-2004 16:33]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-08-2004 16:34 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 16:30 schreef attila_de_hun het volgende:
ik weet het niet. in de bebouwde kom is de kans groter dat er een kind de weg op rent bijvoorbeeld. ze moeten de snelheid gewoon maximaal 50 houden.

boetes voor te langzaam rijden is veel te lastig. ik zie de agent al likkebarend aankomen tijdesn een file.
Hmmm... er zijn toch echt wel wegen binnen de bebouwde kom waar je harder dan 50 kunt rijden. In het dorp waar ik woon is er een straat die eerst buiten de bebouwde kom viel en waar je toen 80 mocht rijden en die nu binnen de bebouwde kom valt. Aan de straat zelf, of de omgeving, is in principe niets verandert, er wonen geen mensen aan de straat, er spelen nooit kinderen etc. Maar het is nu wel een lievelingsplaats voor de politie om snelheidsboetes uit te delen.

Een file is een uitzonderlijke situatie, je kunt bv. ook een boete krijgen als je op de snelweg, als je op de meest linkse baan zit, je knipperlicht naar links gebruikt om aan de auto voor je duidelijk te maken dat je er voorbij wilt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 16:37 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 16:34 schreef Misanthrope het volgende:
Hmmm... er zijn toch echt wel wegen binnen de bebouwde kom waar je harder dan 50 kunt rijden. In het dorp waar ik woon is er een straat die eerst buiten de bebouwde kom viel en waar je toen 80 mocht rijden en die nu binnen de bebouwde kom valt. Aan de straat zelf, of de omgeving, is in principe niets verandert, er wonen geen mensen aan de straat, er spelen nooit kinderen etc. Maar het is nu wel een lievelingsplaats voor de politie om snelheidsboetes uit te delen.



Dat is bij mij in het dorp precies hetzelfde, maar dat is volgens jenje geen gemiddelde dorps-situatie dus dat telt niet...jammer...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-08-2004 16:42 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 16:37 schreef campske666 het volgende:
Dat is bij mij in het dorp precies hetzelfde, maar dat is volgens jenje geen gemiddelde dorps-situatie dus dat telt niet...jammer...

Dat is niet wat Jenje zei, wat Jenje wel zei klopt, namelijk dat de verkeerssituatie krom is en niet de regelgeving. De verkeerssituatie is onnodig aangepast en het is er niet veiliger of efficienter op geworden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 16:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

dank u ...


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 31-08-2004 16:53 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Die wegen in de bebouwede kom waar je makkelijk harder als 50 kunt rijden, moeten ze nu juist hebben. Mensen gaan dan makkelijk de snelheid overtreden en dat is ka$$a. Er moet immers geld verdiend worden aan dit soort feiten, ook al speelt veiligheid in zo'n geval absoluut geen rol. Onlangs zelf een bekeuring gehad voor 59km/u (word dan afgerond op 56 maar dat is ook gewoon even 30 Euro lappen) op zo'n weg, en ik reed gewoon met het verkeer mee. Ik zeg dat gezond verstand een rol speelt (maar ja, dat kun je niet van iedereen verwachten uiteraard). Ook al mag je ergens 80, als je dan vlak langs een fietser af raast met 80 in het uur, ben je stom bezig ook al houd je je keurig aan de snelheid.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 16:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Klopt ...

Ik denk dat ze meer met hetoogpunt op veiligheid moeten gaan kijken, niet alle wegen meer over 1 kam scheren.


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 31-08-2004 17:05 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Inderdaad, dat zou verkeersveiligheid opleveren. Maar ja, geen geld voor het begrotingstekort, waar het allemaal om draait. Dat ze dan ook toegeven, dan zou ik die flauwekul beter kunnen hebben. Ook al draagt het grootste deel van die (al dan niet) mobiele kassa's niet bij aan de verkeersveiligheid, ik durf te wedden dat 'onderzoek' straks toch weer gaat uitwijzen dat het allemaal nuttig is geweest. En je kunt er niks tegen doen, helaas. Behalve dan het verkeer opstoppen door precies 50 te gaan rijden waar dat helemaal niet nodig is.


campske666
Usericon van campske666
Posted 01-09-2004 10:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 16:42 schreef Misanthrope het volgende:
Dat is niet wat Jenje zei, wat Jenje wel zei klopt, namelijk dat de verkeerssituatie krom is en niet de regelgeving. De verkeerssituatie is onnodig aangepast en het is er niet veiliger of efficienter op geworden.


Noem me dom (anders doet Jenje het toch), maar wat is het verschil ?


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 01-09-2004 20:57 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 31 augustus 2004 17:05 schreef RaNk het volgende:
Inderdaad, dat zou verkeersveiligheid opleveren. Maar ja, geen geld voor het begrotingstekort, waar het allemaal om draait. Dat ze dan ook toegeven, dan zou ik die flauwekul beter kunnen hebben. Ook al draagt het grootste deel van die (al dan niet) mobiele kassa's niet bij aan de verkeersveiligheid, ik durf te wedden dat 'onderzoek' straks toch weer gaat uitwijzen dat het allemaal nuttig is geweest. En je kunt er niks tegen doen, helaas. Behalve dan het verkeer opstoppen door precies 50 te gaan rijden waar dat helemaal niet nodig is.


Lijkt me wel een strakke actie om dat met heel autorijdend Nederland een weekje vol te houden.Dat overal precies aan de snelheid houden dan. Zien wat de overheid daarop te zeggen heeft. Ik denk dat dat glimlachen als een boer met kiespijn wordt.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-09-2004 20:58 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Lang leve Duitsland! Iedereen die daar wel eens door de dorpjes heeft gereden weet dat er daar vaker per individuele weg een maximumsnelheid staat aangegeven. Heerschend systeem.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 01-09-2004 20:59 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 31 augustus 2004 16:27 schreef Jenje het volgende:
Ik denk dat er naar wegen individueel gekeken moet worden hoe hard men er veilig kan rijden.

Er zijn immers wegen binnen de bebouwde kom waar 60 ipv 50 prima zou kunnen.

Als ze dat combineren met traject control en hogere pakkans, denk ik dat je veiligere wegen krijgt.

Oh en boetes voor te langzaam rijden minstens zo hoog maken als voor te snel. (Beginnendebij 10 km langzamer dan toegestaan)


Ik ben voor variabele maximum snelheden. Heb weleens op de ring Amsterdam gereden in mn eentje om 4 uur 'snachts, en dan moet je wel 100 met al die flitspalen, maar het is volkomen nutteloos en overbodig. Want je bent in je eentje. Hoogst irritant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-09-2004 21:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 20:59 schreef Killing Zoe het volgende:
Ik ben voor variabele maximum snelheden. Heb weleens op de ring Amsterdam gereden in mn eentje om 4 uur 'snachts, en dan moet je wel 100 met al die flitspalen, maar het is volkomen nutteloos en overbodig. Want je bent in je eentje. Hoogst irritant.


Zoveel flitspalen staan er op de A10 nou weer ook niet. Als je weet waar ze zijn kan je op tijd afremmen. Op de A9 zijn er meer, ja.


Ik pleit dat alle automobilisten een maand geen snelheidsovertredingen begaan. Volgens mij gaat dan de overheid mensen smeken om harder te gaan rijden of ze gooien de belastingen tot een nog absurdere hoogte. Ze hebben de mond vol van verkeersveiligheid maar dat dit niet hun enige doelstelling is, moge duidelijk zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 01-09-2004 21:04 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Oh ennuh...

DOOD AAN ALLE LEASEBAKRIJDERS!!!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-09-2004 21:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 21:04 schreef Killing Zoe het volgende:
Oh ennuh...

DOOD AAN ALLE LEASEBAKRIJDERS!!!!


Ik blijf nog lekker leven, dank u.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 01-09-2004 21:05 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

1. van die hoeren(zijn altijd alleen maar vrouwen) die nooit bedanken als je ze er met de auto langs laat.
2. van die hoeren(zijn altijd alleen maar vrouwen) die nooit bedanken als je ze er met de auto langs laat.
3. van die hoeren(zijn altijd alleen maar vrouwen) die nooit bedanken als je ze er met de auto langs laat.


ik vinnet nogal irritant jah, sta je godverdomme met je goeie gedrag netjes te wachten, rijdt zo'n wijf langs dat je dan ook nog eens met zo'n vuile blik aankijkt....



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-09-2004 21:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 21:05 schreef Markam het volgende:
1. van die hoeren(zijn altijd alleen maar vrouwen) die nooit bedanken als je ze er met de auto langs laat.
2. van die hoeren(zijn altijd alleen maar vrouwen) die nooit bedanken als je ze er met de auto langs laat.
3. van die hoeren(zijn altijd alleen maar vrouwen) die nooit bedanken als je ze er met de auto langs laat.


ik vinnet nogal irritant jah, sta je godverdomme met je goeie gedrag netjes te wachten, rijdt zo'n wijf langs dat je dan ook nog eens met zo'n vuile blik aankijkt....


Blauwtje opgelopen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 01-09-2004 21:14 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

nope maar doe als bijbaan taxi werk
ergo zit veel in de auto en laat dus vaak mensen passeren. van mannen krijg je altijd wel een handje , maar van vrouwen ho maar!\

of.......





zou dan handje van mannen door iets anders komen?....



Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen