IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Jouw top3 verkeersergernissen Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 14:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:30 schreef helmet het volgende:
Tja, maar sommige mensen hebben nu eenmaal wel de intelligentie en durf om zich boven het politieke maaiveld te begeven en dan zijn al die camera's een stuk minder aangenaam.
Als jij zo intelligent bent, heb je toch niets kwaads in je zin en boeit het toch niet dat die camera's daar hangen? Heb je wat te verbergen dan?


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 14:36 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:35 schreef Elfensteen het volgende:
... bevorderd alleen maar m'n eigen (en andermans) veiligheid.


Daar zijn de meningen over verdeeld...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 31-08-2004 14:37 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:36 schreef Jenje het volgende:
Als jij zo intelligent bent, heb je toch niets kwaads in je zin en boeit het toch niet dat die camera's daar hangen? Heb je wat te verbergen dan?
Ah, nou snap ik Helmet's point iig wel. Mij storen die camera's niet, vind het alleen maar goed, zolang ze maar uit m'n huis blijven vind ik het best!
quote:
Op 31 augustus 2004 14:36 schreef campske666 het volgende:
Daar zijn de meningen over verdeeld...
Waarom is het veiliger om 150 te gaan rijden waar iedereen MAXIMAAL 120 rijdt?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 14:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

"omdat hij wel weet hoe de auto zich gedraagt als hij dan in een slip of gevaarlijke situatie komt"

Zo praten wel meer jongeren die een onderdeel van de statistieken zijn geworden.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 14:39 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:37 schreef Elfensteen het volgende:
Waarom is het veiliger om 150 te gaan rijden waar iedereen MAXIMAAL 120 rijdt?


Dat is het niet.

Maar het is ook niet veiliger om mensen 70 te laten rijden in verlaten veldwegjes en daar dan nog camera's te zetten, maar 90 toe te laten in de dorpskern en daar geen camera te zetten. Dat is volgens mij puur geldklopperij.
En ik verzin dit scenario niet, zo is het in het dorp waar ik woon. Te absurd voor woorden gewoon.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 14:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:39 schreef campske666 het volgende:
Dat is het niet.

Maar het is ook niet veiliger om mensen 70 te laten rijden in verlaten veldwegjes en daar dan nog camera's te zetten, maar 90 toe te laten in de dorpskern en daar geen camera te zetten. Dat is volgens mij puur geldklopperij.
En ik verzin dit scenario niet, zo is het in het dorp waar ik woon. Te absurd voor woorden gewoon.


Zo simpel, op verlaten weggetjes denken mensen altijd dat ze harder kunnen rijden "er rijd immers niemand".

Maar het gros van de dodelijke ongelukken gebeurt op dat soort wegen.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 31-08-2004 14:42 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:39 schreef Jenje het volgende:
"omdat hij wel weet hoe de auto zich gedraagt als hij dan in een slip of gevaarlijke situatie komt"

Zo praten wel meer jongeren die een onderdeel van de statistieken zijn geworden.
Komt vaak voor inderdaad, zo zitten hier ook een aantal collega's
quote:
Op 31 augustus 2004 14:39 schreef campske666 het volgende:
Dat is het niet.

Maar het is ook niet veiliger om mensen 70 te laten rijden in verlaten veldwegjes en daar dan nog camera's te zetten, maar 90 toe te laten in de dorpskern en daar geen camera te zetten. Dat is volgens mij puur geldklopperij.
En ik verzin dit scenario niet, zo is het in het dorp waar ik woon. Te absurd voor woorden gewoon.
Dat slaat dan inderdaad nergens op, dan zijn degene die verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur gewoon niet in staat een gevaarlijke situatie in te schatten. OF ze erkennen het niet als gevaarlijke verkeerssituatie.

edit: dit hierboven ging natuurlijk over de dorpskern.

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 31-08-2004 14:43]


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-08-2004 14:43 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Eén van mijn allergrootste ergernissen is mensen die dubbel gaan parkeren, met de fiets is dat een hel en met de wagen ook


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 14:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

By the way, 90 in een dorpskern?
Is het een autoweg ofzo?

OP een normale weg binnen de bebouwde kom is 50 de limiet .. In Nederland dan tenminste.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 14:45 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:41 schreef Jenje het volgende:
Zo simpel, op verlaten weggetjes denken mensen altijd dat ze harder kunnen rijden "er rijd immers niemand".

Maar het gros van de dodelijke ongelukken gebeurt op dat soort wegen.


Op de weg waar ik bedoel is 90 een zeer acceptabele snelheid en gebeuren zelden ongevallen.
In die dorpskern waar je 90 mag gebeuren daarintegen regelmatig zeer zware ongelukken.
Ik ben echt niet tegen snelheidsbeperkingen en boets, maar ik heb echt de indruk dat ze te dikwijls onredelijk zijn met die dingen.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-08-2004 14:46 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 31 augustus 2004 14:45 schreef Jenje het volgende:
By the way, 90 in een dorpskern?
Is het een autoweg ofzo?

OP een normale weg binnen de bebouwde kom is 50 de limiet .. In Nederland dan tenminste.

In België is de maximum snelheid in de bebouwde kom ook 50km/h


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 31-08-2004 14:46 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:45 schreef Jenje het volgende:
By the way, 90 in een dorpskern?
Is het een autoweg ofzo?

OP een normale weg binnen de bebouwde kom is 50 de limiet .. In Nederland dan tenminste.
Daarnaast zijn bij ons dorpskernen meestal erg bochtig enzo.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 14:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:45 schreef Jenje het volgende:
By the way, 90 in een dorpskern?
Is het een autoweg ofzo?

OP een normale weg binnen de bebouwde kom is 50 de limiet .. In Nederland dan tenminste.


Binnen de bebouwde kom is 50 idd de limiet.
Maar, die drukke baan ligt net buiten de officiele bebouwde kom, en dan mag je daar dus 90. Maar het ding is dat de bebouwde kom bestaat uit een kerk en enkele boerderijen, maar er buiten de bebouwde kom veel woonhuizen en winkels liggen (aan weerszijde van die grote baan).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 14:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:46 schreef Elfensteen het volgende:
Daarnaast zijn bij ons dorpskernen meestal erg bochtig enzo.

Klopt, ik vraag me daarom af het voorbeeld van Campske wel één is die te gebruiken is.

In Nederland gaat er zeer waarschijnlijk een systeem komen waar bij boetes binnen de bebouwde kom zwaarder zijn dan op de snelweg. Terecht volgens mij aangezien te hoge snelheid binnen de kom zoveel gevaarlijker is dan op de snelweg.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 14:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:48 schreef campske666 het volgende:
Binnen de bebouwde kom is 50 idd de limiet.
Maar, die drukke baan ligt net buiten de officiele bebouwde kom, en dan mag je daar dus 90. Maar het ding is dat de bebouwde kom bestaat uit een kerk en enkele boerderijen, maar er buiten de bebouwde kom veel woonhuizen en winkels liggen (aan weerszijde van die grote baan).
Dan is die verkeerssituatie gewoon krom, de regelgeving in principe niet.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 14:50 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:48 schreef Jenje het volgende:
Klopt, ik vraag me daarom af het voorbeeld van Campske wel één is die te gebruiken is.



Te gebruiken is ?
Het is een echte verkeers-situatie, dat die per toeval niet past in jouw beeld van een gemiddeld dorp kan toch geen reden zijn om ze buiten beschouwing te laten.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 14:50 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:49 schreef Jenje het volgende:
Dan is die verkeerssituatie gewoon krom, de regelgeving in principe niet.


*zucht* Niet te geloven


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 14:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:50 schreef campske666 het volgende:
Te gebruiken is ?
Het is een echte verkeers-situatie, dat die per toeval niet past in jouw beeld van een gemiddeld dorp kan toch geen reden zijn om ze buiten beschouwing te laten.

Nee tuurlijk niet, het is geen 'echte' dorpsweg, dus kun je niet met die weg als voorbeeld voor dorpswegen in België komen dummkopf.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 14:55 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:52 schreef Jenje het volgende:
Nee tuurlijk niet, het is geen 'echte' dorpsweg, dus kun je niet met die weg als voorbeeld voor dorpswegen in België komen dummkopf.


Owkeej dan...

*voegt Jenje toe aan zijn "valt niet mee te praten" lijstje*


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 14:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zal fikse lijst zijn in jouw geval ...


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 31-08-2004 14:55 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 31 augustus 2004 14:37 schreef Elfensteen het volgende:
Ah, nou snap ik Helmet's point iig wel. Mij storen die camera's niet, vind het alleen maar goed, zolang ze maar uit m'n huis blijven vind ik het best!Waarom is het veiliger om 150 te gaan rijden waar iedereen MAXIMAAL 120 rijdt?



Het is niet veilig. Maar het is nog onveiliger als iedereen keihard op de rem trapt en plots ver onder de toegestane snelheid gaat rijden omdat met een flitspaal of mobiele flitspost ziet.

En het is naief om te denken dat de overheid die flitsdingen daadwerkelijk als veiligheidsoverweging neerzet. Het middel is al lang geleden tot doel verheven, er moeten centjes binnenkomen. Waar dacht je anders dat die bekeuringsquota die agenten moeten halen in een jaar vandaan kwam?


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 14:56 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:55 schreef Jenje het volgende:
Zal fikse lijst zijn in jouw geval ...


Valt mee:

Azagtoth
Jenje


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-08-2004 14:56 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:55 schreef Killing Zoe het volgende:
Het is niet veilig. Maar het is nog onveiliger als iedereen keihard op de rem trapt en plots ver onder de toegestane snelheid gaat rijden omdat met een flitspaal of mobiele flitspost ziet.

En het is naief om te denken dat de overheid die flitsdingen daadwerkelijk als veiligheidsoverweging neerzet. Het middel is al lang geleden tot doel verheven, er moeten centjes binnenkomen. Waar dacht je anders dat die bekeuringsquota die agenten moeten halen in een jaar vandaan kwam?


Idd


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-08-2004 14:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 14:55 schreef Killing Zoe het volgende:
Het is niet veilig. Maar het is nog onveiliger als iedereen keihard op de rem trapt en plots ver onder de toegestane snelheid gaat rijden omdat met een flitspaal of mobiele flitspost ziet.

En het is naief om te denken dat de overheid die flitsdingen daadwerkelijk als veiligheidsoverweging neerzet. Het middel is al lang geleden tot doel verheven, er moeten centjes binnenkomen. Waar dacht je anders dat die bekeuringsquota die agenten moeten halen in een jaar vandaan kwam?


Als jij als automobilist hard op de rem trapt voor zoiets, dan snap je dus blijkbaar het verkeer niet. Sowieso de arrogantie van 90^% van de chauffeurs, denken dat ze zo maar de wet mogen overtreden. En als de regering er wat tegen doet gaan ze jammeren.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 31-08-2004 14:59 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 31 augustus 2004 14:58 schreef Jenje het volgende:
Als jij als automobilist hard op de rem trapt voor zoiets, dan snap je dus blijkbaar het verkeer niet. Sowieso de arrogantie van 90^% van de chauffeurs, denken dat ze zo maar de wet mogen overtreden. En als de regering er wat tegen doet gaan ze jammeren.


Dan zijn er blijkbaar heel veel mensen die het verkeer niet snappen, want het is wel de dagelijkse praktijk. Helaas.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen