![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: het gaat goed met de beste jongen, en die zal vast wel de verschillende versies in huis hebben de diehard ![]() ![]() Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. ![]() |
|
Zeker een groeiplaat, ik begin hem meer en meer te waarderen. http://www.zwaremetalen.com/recensie/14329/Rammstein-a-Liebe-Ist-FAr-Alle-Da.html De nummers die Ralph hier noemt, Ich Tu Dir Weh, Mehr en B******, vind ik eigenlijk ook wel aardig sterk. Wel relatief zwak, maar toch nog steeds goed te doen. Op Mutter had je het ook wel een beetje, die kwaliteitsverschillen (maar daarbij was het geheel wel sterker). Het geweeklaag was voor mij ook wel een beetje wennen, maar begint wel te klikken nu. Die meer melancholische insteek pakt -zoals je impliceert- op bvb. Donaukinder een stuk beter uit. Nee, al met al vind ik dit album vrij goed (8 of 8+). Het is weer wat coherenter dan de vorige twee en er staan een paar ijzersterke nummers op. De flauwigheid/safeheid van bepaalde nummers speelt wel parten, maar is deels denk ik vooral storend omdat het van de oude Rammstein afwijkt ![]() De oude albums benaderen is denk ik ook geen goed plan en ik heb het idee dat ze zich deels weer hervonden hebben. Een kleine kwaliteitinjectie zou van de volgende een meesterwerkje kunnen maken. Mij valt trouwens de veel duidelijkere invloed van Depeche Mode heel erg op (begin van Haifisch!). Ook hoor ik veel Faith No More-achtige toetsenpartijen (Rammlied bvb.). Eerder traden die externe invloeden wat minder op de voorgrond heb ik het idee. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
ik ben zelf al jaren Rammsteinfan en moet even wennen aan deze plaat. Wat ik niet begrijp waarom men Mutter zoveel beter vindt dan Reise Reise. RR is een veel duisterder en ruigere plaat dan Mutter. Komt dat misschien omdat Mutter zoveel verschilt van de eerste 2 platen? TMDC The VIDEO'S : http://monolith.metalunaproductions.com ![]() |
|
Duisterder en ruiger is natuurlijk niet het equivalent van beter. Reise Reise vond ik persoonlijk redelijk zwak omdat, met uitzondering van een aantal nummers, het gebodene materiaal gewoon niet pakkend genoeg was. Zeker in vergelijking met Mutter. Dat album boeide gewoon van begin tot eind. [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 01-11-2009 18:03] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Ik vindt Mutter juist een pak duisterder dan andere platen. Maar bovenal zijn de songs beter imo. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Vind ik ook niet ![]() |
|
Vet gedaan! ![]() ![]() |
|
OMG ik wordt gay...ik kreeg ff kippenvel in het begin. ![]() Bazzio Attacks!!! ![]() |
|
Nee joh, vanaf 2:38 is het kippenvel momentje. :') ![]() |
|
Haha, wat vet gedaan zeg! Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. ![]() |
|
quote: Dankzij die blonde chick zeker. ![]() ![]() |
|
Het zal u allen ongetwijfeld niets verbazen; ik vind dat koortje kut. Goedbedoeld gerotzooi van middelbare school kwaliteit. Met alleen maar lelijke wijven! Heppie-peppy wankers. Rammstein zelf is wel tof. Ja hoor... ![]() |
|
Middelbare schoolkwaliteit? my ass. Duidelijk dat dit een koor is, opgericht met de bedoeling als koor. Ok, er zitten af en toe valse noten tussen, maar over het algemeen is het vrij zuiver en goed strak, in tegenstelling tot andere uitvoeringen die ik had gevonden van koren waarbij de gemiddelde leeftijd toch duidelijk wat hoger ligt. maar goed, ieder zijn mening. En Rammstein zelf is natuurlijk ook geweldig. Heerlijk genoten op Pinkpop, hehe. ![]() |
|
quote: Pinkpop? my ass! Je gaat me toch niet vertellen dat je het gaaf vindt dat zo'n bij elkaar geraapt zooitje EO jongeren Rammstein verkracht? 'Lekker hip'! Bah. Je gaat me straks ook nog vertellen zeker dan die malloten met die Cello's gaaf zijn... help me even, hoe heten ze ook alweer? Dat gajes dat lekkere metal beukers om zeep helpt met lullig snarengeveeg. Doe effe lekker. Ja hoor... ![]() |
|
Tis beter dan de officiele engelse versie van Engel ;-) "Sehnsucht" ![]() |
|
quote: Je gaat me toch niet vertellen dat we iemand met 666 in zijn username serieus nemen gaan nemen? Bazzio Attacks!!! ![]() |
|
quote: Ach, hebben we niet allemaal zo'n fase gekend? ![]() |
|
Daar hebben we Boemba weer Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
Dacht eigenlijk aan Orlando. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. ![]() |
|
quote: Gaap. Die had ik nog niet eerder gehoord. Prettig dat je zo inhoudelijk reageert, kan ik wat mee. Ja hoor... ![]() |
|
quote:Sinds wanneer maakt Rammstein metal dan? Popmuziek in een iets ruiger jasje wellicht. Deze kooruitvoering is inderdaad nog matiger dan het origineel, hetgeen op zich een prestatie is natuurlijk, een zouteloos nummer nog saaier maken. Ik moet toegeven dat ik Rammstein aanvankelijk best gaaf vond, Herzeleid en Mutter zijn geweldige albums. Daarna werd het toch vooral een herhalingsoefening. En in tegenstelling tot Laibach wat zichzelf toch steeds meer ontwikkeld heeft (al hoeft het natuurlijk niet altijd je smaak te zijn) heb ik toch het idee dat ze erg stil zijn blijven staan. Is ook wel moeilijk natuurlijk, om zo'n geweldig debuut en vervolg nog proberen te overtreffen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
O sorry Jolly, je had het over Apocalyptica. Da's kut ja. Maar die maken volgens mij vooral softe metalcovers om als nerd toch nog wijven te kunnen neuken. 't Is wel wijvenmuziek natuurlijk hè. Dat begrijpen wij sowieso niet met onze testosteronspiegels. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Is het dé Jolly Roger, bastianus? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Onmogelijk gay Black seeds of bunny! ![]() |
![]() |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |