IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Rammstein Vorige pagina | Volgende pagina
Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 16-08-2010 10:56 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2010 10:37 schreef ZelThoR het volgende:
Is het dé Jolly Roger, bastianus?


There's only one Jolly Roger!


Ja hoor...


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-08-2010 11:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2010 10:32 schreef bastianus het volgende:
Sinds wanneer maakt Rammstein metal dan? Popmuziek in een iets ruiger jasje wellicht. Deze kooruitvoering is inderdaad nog matiger dan het origineel, hetgeen op zich een prestatie is natuurlijk, een zouteloos nummer nog saaier maken.
Ik moet toegeven dat ik Rammstein aanvankelijk best gaaf vond, Herzeleid en Mutter zijn geweldige albums. Daarna werd het toch vooral een herhalingsoefening. En in tegenstelling tot Laibach wat zichzelf toch steeds meer ontwikkeld heeft (al hoeft het natuurlijk niet altijd je smaak te zijn) heb ik toch het idee dat ze erg stil zijn blijven staan. Is ook wel moeilijk natuurlijk, om zo'n geweldig debuut en vervolg nog proberen te overtreffen.


Allereerst zijn Herzeleid en Mutter niet album 1 en 2, ten tweede zit er tot en met Reise Reise duidelijk hoorbaar progressie en verschil in de albums.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-08-2010 11:54 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2010 11:46 schreef spectre het volgende:
Allereerst zijn Herzeleid en Mutter niet album 1 en 2, ten tweede zit er tot en met Reise Reise duidelijk hoorbaar progressie en verschil in de albums.


Herzeleid was wel 1, maar Mutter niet 2... En wat mij betreft blijft Rammstein (het nummer dan) het beste nummer dat ze ooit hebben gemaakt, en er valt niet te ontkennen dat dat album toch een zekere metal invloed heeft.


Black seeds of bunny!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2010 12:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2010 11:46 schreef spectre het volgende:
Allereerst zijn Herzeleid en Mutter niet album 1 en 2, ten tweede zit er tot en met Reise Reise duidelijk hoorbaar progressie en verschil in de albums.
Volgens mij is Mutter nummer 3, en hun beste album. Sehnsucht is geloof ik nummer 2, dat vind ik een matige plaat. Maar 1 en 3 is toch redelijk in het begin dacht ik zo. Misschien zit er progressie in de albums, maar ik hoor het niet. Qua nummers vind ik het steeds eentoniger en saaier. En naar productie of techniek luister ik niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-08-2010 12:05 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2010 12:00 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is Mutter nummer 3, en hun beste album. Sehnsucht is geloof ik nummer 2, dat vind ik een matige plaat. Maar 1 en 3 is toch redelijk in het begin dacht ik zo. Misschien zit er progressie in de albums, maar ik hoor het niet. Qua nummers vind ik het steeds eentoniger en saaier. En naar productie of techniek luister ik niet.


Als je Live aus Berlin niet meerekent is Mutter idd nummer 3. Maar ik moet eerlijk zeggen dat, hoewel ik Mutter wel enigzins heb beluisterd, ik Herzeleid en Sehnsucht de enige echt coole albums vond.


Black seeds of bunny!


Rivfader90
YNWA
Usericon van Rivfader90
Posted 16-08-2010 14:36 by Rivfader90 Wijzig reactieProfiel van Rivfader90Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/Rivfader90

Mijn favoriet is Mutter, gevolgd door Herzeleid en dan Sehnsucht.



spectre
Usericon van spectre
Posted 16-08-2010 16:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2010 12:00 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is Mutter nummer 3, en hun beste album. Sehnsucht is geloof ik nummer 2, dat vind ik een matige plaat. Maar 1 en 3 is toch redelijk in het begin dacht ik zo. Misschien zit er progressie in de albums, maar ik hoor het niet. Qua nummers vind ik het steeds eentoniger en saaier. En naar productie of techniek luister ik niet.


Luister maar eens goed, er zit veel verschil tussen de eerste 4 albums vind ik.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BlackWizard
Usericon van BlackWizard
Posted 17-08-2010 17:02 by BlackWizard Wijzig reactieProfiel van BlackWizardQuote dit berichthttp://www.myspace.com/merlijnpoolman

Herzeleid was ongeveer hét album dat me in de hardere muziek bracht, die rauwheid (voor Rammstein begrippen) verdween al snel, maar Sehnsucht en Mutter waren in mijn idee ook briljant.
Daarna leek het een beetje formulewerk te worden heb ik het idee


Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 17-08-2010 17:51 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

Jongens even serieus,

Dat gelul van beste album is toch wel klaar nu Liebe ist fur alle da er is.
Echt een Top-album!

Mutter is toch echt nnar de 2e plaats gegaan bij mij!



"Sehnsucht"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 17-08-2010 18:10 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 17:51 schreef Rammsteiner het volgende:
Jongens even serieus,

Dat gelul van beste album is toch wel klaar nu Liebe ist fur alle da er is.
Echt een Top-album!

Mutter is toch echt nnar de 2e plaats gegaan bij mij!




Er staan een handvol aardige nummers op, maar Liebe ist für alle da hun beste album?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 17-08-2010 18:50 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 17:51 schreef Rammsteiner het volgende:
Jongens even serieus,

Dat gelul van beste album is toch wel klaar nu Liebe ist fur alle da er is.
Echt een Top-album!

Mutter is toch echt nnar de 2e plaats gegaan bij mij!




Alleen al dat hele 'Pussy'nummer maakt het een zware flop voor mij... Ik wil het oude Rammstein terug!


Black seeds of bunny!


Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 17-08-2010 20:05 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

quote:
Op 17 augustus 2010 18:50 schreef Nyghtslave het volgende:
Alleen al dat hele 'Pussy'nummer maakt het een zware flop voor mij... Ik wil het oude Rammstein terug!


Pussy hoort bij Rammstein, Shockeren die wereld!
Dat er nog mensen zijn die de laatste seconden van die clip wegkijken, Wie had dat nog gedacht tegenwoordig?
Het is een briljant album, Vind alleen het nr Wiener Blut niet leuk. En Rotersand zijn iets te veel versies van.

Wat is er mis met Rammlied, Ich tu dir weh, Waidmanns heil, Hailfish, B*******, Fruhling in Paris, Mehr, Fuhre mich, Donaukinder en Halt?
Allemaal echt Goeie Nummers!

Je kan toch niet 6 dezelfde albums uitbrengen?

Jaaaa ok.... Iron maiden kan dat.


"Sehnsucht"


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 17-08-2010 20:48 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Vind ik toch raar dan, dat je Mutter als tweede hebt en Wiener Blut niet kan waarderen. Want qua sfeer en structuur van de muziek etc ligt dat nummer prima in het verlengde van dat album, althans, dat vind ik dan. Verder vind ik LIFAD ook wel een degelijk album, oa Rammlied, Waidmann's Heil, Wiener Blut, Frühling in Paris en ja, Pussy is gewoon heerlijk live. Gewoon leuk nummer, verder niet aanstellen. Vind trouwens wel dat elk Rammstein album wel z'n charmes heeft. De een meer dan het ander. Moet ik mijn favorieten kiezen? Dan op 1 zeker Mutter. Gewoon vanwege de duistere sfeer en muzikale keuze op o.a. Mein Herz Brent en Mutter en de hardheid op nummers als Feuer Frei en Links 2 3 4. Tweede dan Sehnsucht, derde Herzeleid, vierde LIFAD, vijfde Riese Reise, zesde Rosenrot.

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 17-08-2010 20:51]


Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 17-08-2010 21:21 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

Prima reaktie!

Ik snap zeker wat je bedoelt, Absoluut elk album is Goed. Zat net te denken als ik een lijst maak van mn top 25 Rammstein nummers komen denk ik ook de nummers van de eerste 3 albums het meest voor, Maar dat is misschien omdat reise reise en rosenrot bij de laatste 3 albums horen ;-)
Toen ik Wiener Blut voor het eerst hoorde legde ik een link met Morgenstern, Dat nr vond ik eigenlijk ook niks, Beetje het idee dat Till Geforceert meezingt op die nummers, Hadden ze naar mijn idee beter instrumental kunnen houden.

Beste Rammstein nr ooit: Heirate mich, de live versie van 8 minuten


"Sehnsucht"


Son of Sam
Usericon van Son of Sam
Posted 17-08-2010 21:23 by Son of Sam Wijzig reactieProfiel van Son of SamQuote dit bericht

Verder alles onder controle, interpunctieloze Dramsteen?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2010 21:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 20:48 schreef ColdheartMinor het volgende:
Vind ik toch raar dan, dat je Mutter als tweede hebt en Wiener Blut niet kan waarderen. Want qua sfeer en structuur van de muziek etc ligt dat nummer prima in het verlengde van dat album, althans, dat vind ik dan. Verder vind ik LIFAD ook wel een degelijk album, oa Rammlied, Waidmann's Heil, Wiener Blut, Frühling in Paris en ja, Pussy is gewoon heerlijk live. Gewoon leuk nummer, verder niet aanstellen. Vind trouwens wel dat elk Rammstein album wel z'n charmes heeft. De een meer dan het ander. Moet ik mijn favorieten kiezen? Dan op 1 zeker Mutter. Gewoon vanwege de duistere sfeer en muzikale keuze op o.a. Mein Herz Brent en Mutter en de hardheid op nummers als Feuer Frei en Links 2 3 4. Tweede dan Sehnsucht, derde Herzeleid, vierde LIFAD, vijfde Riese Reise, zesde Rosenrot.
Hmm. Misschien toch die laatste maar eens proberen dan. Eigenlijk was ik afgehaakt na Rosenrot.
Ik vind de houdbaarheidsdatum van Rammstein altijd zo kort. Mutter zet ik nog weleens op, Herzeleid ook, maar die andere albums heb ik maar een paar keer gedraaid en toen wist ik het wel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 17-08-2010 21:29 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

quote:
Op 17 augustus 2010 21:23 schreef Son of Sam het volgende:
Verder alles onder controle, interpunctieloze Dramsteen?


orry ik ben te simpel voor je


"Sehnsucht"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2010 21:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 17-08-2010 21:48 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

en zo zijn er nog 100..


"Sehnsucht"


EpicAlastis
Usericon van EpicAlastis
Posted 18-08-2010 11:18 by EpicAlastis Wijzig reactieProfiel van EpicAlastisQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 21:26 schreef bastianus het volgende:
Hmm. Misschien toch die laatste maar eens proberen dan. Eigenlijk was ik afgehaakt na Rosenrot.
Ik vind de houdbaarheidsdatum van Rammstein altijd zo kort. Mutter zet ik nog weleens op, Herzeleid ook, maar die andere albums heb ik maar een paar keer gedraaid en toen wist ik het wel.


Idem dito. Rammstein is vooral jeugdsentiment geworden (mits ik nu al zo'n bejaard iemand ben). Heb ze dit jaar wel voor de eerste keer live gezien. Leuke show maar muzikaal hadden ze niet altijd mee. Misschien omdat de latere albums mij minder boeien konden.


Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 28-09-2010 21:58 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

JA!

Ze gaan naar New-York!
11 december op in Madison square garden.
Voor het eerst in 10 jaar tijd dat ze weer in Amerika (Mogen) spelen,

Na het optreden in 2001 werden ze gearresteerd omdat ze De show van Buck Dick deden, Sindsdien hadden ze een verbod in amerika.


"Sehnsucht"


Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 08-10-2010 19:18 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

Ik ga naar fucking New-York!

Net kaarten gescoord!!


"Sehnsucht"


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 24-11-2010 8:30 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Vet gedaan!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-01-2011 23:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



... kan het nog kloniger?


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-01-2011 23:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 januari 2011 23:34 schreef Hypnos het volgende:


... kan het nog kloniger?


Ja, Rammstein zelf?


Gitaarriff heeft Rammstein gejat....

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 03-01-2011 23:40]


Boeiender


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen