IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Gehoorbeschadigingen Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2008 10:26 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2008 18:09 schreef Gemene Lepel het volgende:
Hmm iemand enig idee hoe lang die Alpine doppen meegaan? Heb ze nu al een tijdje en ze lijken me nog goed, maar ik heb geen idee of die dingen na veelvuldig gebruik slechter gaan werken en dus op een gegeven moment niet voldoende bescherming meer bieden.



Jaja, sneeuw mijn vraag maar een beetje onder met jullie nutteloze bijdrages!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-04-2008 10:41 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 10:26 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jaja, sneeuw mijn vraag maar een beetje onder met jullie nutteloze bijdrages!


Volgens mij worden ze niet slechter qua geluidsdemping, maar wel qua vorm. Ik vind ze na een tijd slechter zitten, alsof ze minder flexibel zijn geworden. Meestal koop ik een keer per jaar nieuwe doppen van alpine, tenzij ik ze kwijt raak hehe.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-04-2008 10:42 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik ben heel blij dat ik de mijne gisteren weer in had. De tering wat stond alles hard



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-04-2008 10:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2008 18:20 schreef Metalhead22 het volgende:
+1
Bij alle concerten waar ik ben geweest nog nooit van die dingen in gehad.


Zou ze dan toch maar eens gaan aanschaffen. Het is wel even wennen in gebruik, maar wel prettig uiteindelijk.

quote:
Op 10 april 2008 18:22 schreef Draconian het volgende:
Zijn die Alpine Partyplugs iets?


Mwah, vind zelf een verwisselbare filter wel prettig van de MusicSafe.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 12-04-2008 10:44]


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2008 13:19 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 10:41 schreef MMayo het volgende:
Volgens mij worden ze niet slechter qua geluidsdemping, maar wel qua vorm. Ik vind ze na een tijd slechter zitten, alsof ze minder flexibel zijn geworden. Meestal koop ik een keer per jaar nieuwe doppen van alpine, tenzij ik ze kwijt raak hehe.


Ok. Ik maak ze ook altijd wel goed schoon na een draagsessie want van aangekoekt oorsmeer wordt je ook niet echt vrolijk :'). Wel zonde om te zien dat veel van m'n bandleden deze dingen niet dragen of telkens vergeten, gehoor is echt een groot goed dat je niet mag verkwanselen door laksheid.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-04-2008 13:28 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Toch bizar dat Vera te Groningen de enige club is waar doppen standaard te koop zijn. Dit zou eigenlijk standaard moeten zijn in elke club.


Dear dirty delightful old drunken old days


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 12-04-2008 13:31 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Hoelang doe je ongeveer met die Alpine PartyPlug dingen? En wat betaal je ervoor bij de kijkshop / DA?


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 12-04-2008 13:32 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 13:28 schreef Schaffelaer het volgende:
Toch bizar dat Vera te Groningen de enige club is waar doppen standaard te koop zijn. Dit zou eigenlijk standaard moeten zijn in elke club.
Yes, vind ik ook maar volgens mij kon dat ook altijd in de Goudvishal.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 12-04-2008 13:34 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

In de Azijnfabriek te Roermond zijn ook al jaren oordoppen te koop.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 12-04-2008 13:35 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Ik heb me voorgenomen om ook oordoppen mee te nemen naar concerten. Na vrijwel ieder concert heb ik 1 of 2 dagen een piep in mijn oren. Kan een beschadiging nu wel nog voorkomen, over een paar jaar waarschijnlijk niet meer.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-04-2008 13:38 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Goed te horen dat dit op meer plekken 'normaal' is. Toch zou ik het liever standaard overal zien.


Dear dirty delightful old drunken old days


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-04-2008 13:51 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 13:31 schreef Creepmime het volgende:
Hoelang doe je ongeveer met die Alpine PartyPlug dingen? En wat betaal je ervoor bij de kijkshop / DA?


Ongeveer rond de 10 euro en daar doe je ook best een tijdje mee, enige nadeel is dat er geen verwisselbare filters in zitten en je dus niet je doppen kunt aanpassen aan het concert die je bezoekt.

quote:
Op 12 april 2008 13:38 schreef Schaffelaer het volgende:
Toch zou ik het liever standaard overal zien.


Tsja eh blijf het toch eigen verantwoordelijkheid vinden. Doppen moet je gewoon bij je hebben als je gehoor je lief is.


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-04-2008 14:01 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 12-04-2008 14:01]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 12-04-2008 14:25 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 12 april 2008 13:28 schreef Schaffelaer het volgende:
Toch bizar dat Vera te Groningen de enige club is waar doppen standaard te koop zijn. Dit zou eigenlijk standaard moeten zijn in elke club.


Worm in R'dam biedt ze gratis aan (oke, het zijn dan wel van die oranje schuimrubber achtige dingen maartoch netjes). Maar eigenlijk zou het idd standaard moeten zijn in elke toko.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-04-2008 14:33 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Bij de action zijn die kneedbare oranje lawaaistoppers te koop voor 49 cent voor 6 stuks inclusief een bewaardoosje.

Maar goed, die gebruik ik dan weer op festivals om te kunnen slapen 's nachts. Voor concert en festivalbezoek heb ik Alpine Music Safe. Wel eens een ander merk gehad, maar toch vind ik die Alpine het fijnst zitten.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2008 14:57 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Maar buiten het dopen gedoe om...geluid staat bij sommige concerten belachelijk hard. Komt de muziek volgens mij ook niet vaak ten goede.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-04-2008 14:58 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Vind ik ook, maarja daar doe je weinig aan.. behalve dan gewoon niet gaan. Maar dan nog, eigen verantwoordelijkheid. Ik draag mijn doppen zelfs in een de kroeg, omdat ik liever zondag wel redelijk normaal wil kunnen horen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2008 15:13 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Jep. Laatst nog een artikel gelezen dat ze binnen 10 jaar oid echt een golf van slechthorenden verwachten omdat 'de jeugd' nu echt schijt heeft aan te hard staande mp3 spelers en andere gehoorbeschadigende dingen. Als ik soms in de trein zit hoor ik ook mensen met hun mp3 speler behoorlijk hard, zonde zonde.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-04-2008 15:15 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Inderdaad erg zonde.
Ik mocht willen dat ik een gezond gehoor had, als ik dan zie hoe sommigen hun wel gezonde gehoor wegpleuren vind ik dat wel eens erg jammer.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2008 15:22 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Plus: straks gaan jouw belastingcentjes naar hun problemen toe!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-04-2008 15:23 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Tegen die tijd ben ik miljonair, dan vind ik het niet zo heel vervelend meer allemaal.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2008 15:27 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Eh, dan betaal je juist relatief gezien meer belasting he .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-04-2008 15:28 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 15:27 schreef Gemene Lepel het volgende:
Eh, dan betaal je juist relatief gezien meer belasting he .


Weet ik.
Maar dat maakt mij dan toch niet uit. Geld zat dan


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 12-04-2008 16:22 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

voor de komende tour ga k van die doppen laten maken...ben al 3 paar alpines verloren na 1 keer dragen en k vind ze niet fijn omdat k alles wil horen...volgens mij ben k veel voorzichtiger met zon duur paar...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2008 16:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 15:13 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jep. Laatst nog een artikel gelezen dat ze binnen 10 jaar oid echt een golf van slechthorenden verwachten omdat 'de jeugd' nu echt schijt heeft aan te hard staande mp3 spelers en andere gehoorbeschadigende dingen. Als ik soms in de trein zit hoor ik ook mensen met hun mp3 speler behoorlijk hard, zonde zonde.
Werd tijdens de walkman hype ook geroepen ...


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen