![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: K had het niet verwacht, maar volgens die test is mijn gehoor goed. ![]() Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen ![]() |
|
quote: En hoe schakel jij dan? Zit je constant naar je toerenteller te staren of luister je toch stiekum? ![]() |
|
quote: Ik schakel omdat ik kan zien hoeveel km/u ik rij en dus weet in welke versnelling ik em moet zetten. Buiten dat is het ook gewoon op gevoel rijden "This one is older than shit, heavier than time!" ![]() |
|
quote:Op gevoel .... gebruik je daar je gehoor niet bij dan? En als jij naar je kilometerteller moet staren elke keer als je moet schakelen, ben je mooi een gevaarlijke chauffeur, meer met de binnekant van de auto bezig dan het verkeer. ![]() |
|
quote: bla bla bla, zo kan je nog wel ff verder gaan. Als je niet weet hoe je op gevoel moet schakelen kan je dan eigenlijk wel autorijden? buiten dat, als je motor echt aan het brullen is dan hoor je het wel ja ![]() [Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 03-06-2004 16:46] "This one is older than shit, heavier than time!" ![]() |
|
quote: Ik doelde eigenlijk op die post waar het ging over de situatie als fietser met discman... In een auto doet het er al minder toe, maar op een fiets heb je je gehoor absoluut nodig. "Obras son amores y no buenas razones" ![]() |
|
quote: tja dat hoeft ook niet persee, je moet gewoon veel meer kijken als je met walkman fietst. Wie zegt dat het onmogelijk is. "This one is older than shit, heavier than time!" ![]() |
|
quote: quote: Zij daar. ![]() En ik ben het volkomen met haar eens, heb zelf jarenlang 5 kilometer naar school gefietst over vrij drukke wegen, en dan weet je echt wat je aan je gehoor hebt. "Obras son amores y no buenas razones" ![]() |
|
quote:Ikke! Kijk jij soms iedere seconde achterom als je op de fiets zit, om te controleren of er toevallig een auto de macht over het stuur kwijt is en jouw kant op komt? I'm not being rude. You're just insignificant. ![]() |
|
quote: Je leest wel wat ik post? Nee dus "This one is older than shit, heavier than time!" ![]() |
|
quote: In zo'n geval maakt het in beide situaties niks uit ![]() "This one is older than shit, heavier than time!" ![]() |
|
quote:Nee, het lijkt er op of de auto zowiezo wel in die plaat knalt ![]() ![]() Als je toch hoort dat het geluid van een auto jouw kant op komt kijk je toch om en kun je reageren (door bijvoorbeeld uit de weg te gaan of van je fiets te springen), als je dat niet hoort dan merk je het pas als de auto in je nek hangt. I'm not being rude. You're just insignificant. ![]() |
|
Ik vind echt dat als je iemand op een fiets aanrijd die een walkman/discman op heeft, dat de fietser schuld is ... ![]() |
|
quote: Of als je (in Belgie vaak het geval) op een fietspad van zo'n godverdomde halve meter breed, de rijdende auto's links van je, en een serie geparkeerde auto's rechts van je. Situatie: een klotechauffeur vond het niet nodig om zijn Jaguar even netjes te parkeren, en die staat dus prominent anderhalve meter van die halve meter in te nemen. Jij, fietser met discman, wil geen krasjes maken op de prachtige blauwe lak (hoewel die verleiding groot zal zijn), dus je wijkt voor een tweetal meter uit naar links waardoor je midden op de rijbaan belandt. Als je dan niet hoort of er toevallig een brede vrachtwagen aan volle snelheid aankomt, die onder geen voorwaarde kan ontwijken zonder de andere rijstrook plat te walsen, ben je gesodemieterd. En achterom kijken is er niet bij, want dan weet je niet dat er twee parkeerplaatsen verder een auto aan het uitrijden is maar jou ook niet heeft gezien. ...en DAN zit je in de shit. ![]() "Obras son amores y no buenas razones" ![]() |
|
dan kijk je dus niet goed uit ![]() |
|
quote: Neen, dan zit je in Belgie. "Obras son amores y no buenas razones" ![]() |
|
quote: dan is die vrachtwagenchauffeur een incompetente blinde en jij ook gezien je niet afremt of eerder de situatie bekeken hebt. ![]() |
|
quote: Het is niet "veel meer" kijken. Het is gewoon net zo veel kijken als dat je zou doen als je auto rijdt... Zoals net over je schouder kijken voordat je links afslaat, hoeveel fietsers doen dat? Of anticiperen op wat het andere verkeer doet, ook te moeilijk voor velen. Hoeveel fietsers halen een vrachtauto in die stilstaat; omdat-ie links af wil, blijkt later, maar dan liggen ze er al onder, omdat ze zich in de dode hoek van die vrachtauto bevonden... quote: Heb je al rijlessen? Ik wil niet vervelend over komen of zo, maar IMHO ga je daar best wel moeite mee krijgen als je nu geleerd heb om zo op je gehoor te vertrouwen... want dat lukt in een auto dus echt niet... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! ![]() |
|
quote: Weet je wat ze daar voor uit hebben gevonden? De rem!!! Dan stop je, neem je ff de tijd om om je heen te kijken en als de kust veilig is, ga je pas weer rijden... (Moet je met een auto ook, want als de hindernis aan jouw kant zit, heeft een tegenligger voorrang op jou.) Maar sommige fietsers denken geloof ik dat ze niet met hun voeten op de grond mogen of zo... ![]() Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! ![]() |
|
quote: Rijlessen niet, neen. Maar ik weet best dat in een auto niet dezelfde principes als op de fiets van toepassing zijn, of dat het belang ervan varieert. Ik kan dus enkel vanuit het fietser standpunt spreken, maar dan blijf ik toch tot de conclusie komen dat je gehoor een belangrijke rol speelt. @gelrenaer: van die vrachtwagenchauffeur kan ik enkel hopen dat ie niet blind is, maar ik denk niet dat ik die situatie op voorhand kan overzien, aangezien ik niet kan voorspelen waar of wanneer precies er een auto uit z'n plaats gaat rijden, en ook al niet of er zich nou zo'n irritante Jaguar zich juist om de bocht bevindt. Of wel dan. "Obras son amores y no buenas razones" ![]() |
|
quote: Je bedoelt dat fietsers denken dat ze niet uit hoeven te kijken. ![]() Sinds dat ik mijn rijbewijs gehaald heb, gebruik ik op de fiets dezelfde kijktechnieken als in de auto (met omkijken in plaats van in mijn spiegel kijken natuurlijk). Maar zeg nou eens eerlijk: Kijk jij wel eens over je schouder op de fiets? Voordat je afslaat, voordat je inhaalt, nadat je iemand ingehaald hebt, noem maar op... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! ![]() |
|
Shit ... ji hebt een rijbewijs ... ![]() |
|
quote: Wel, naast het feit dat ik al meer dan een jaar m'n fiets niet meer ben opgekropen.. ![]() Neen, ik moet toegeven dat ik dat niet zoveel deed. Meestal om praktische redenen (haar dat in de weg komt te hangen wanneer je je kop draait en de wind tegen hebt, inbalans van de fiets als je 15 kilo rugzak achterop hebt, etc), maar ik heb er dan ook nooit echt nood aan gehad, mijn gehoor volstond toen nog wel. "Obras son amores y no buenas razones" ![]() |
|
quote: "Vooruitkijken" is het magische woord. Kijken of dat er iemand (achter het stuur) in een geparkeerde auto zit. Zo ja, is er kans dat-ie weg wil rijden. Letten op de richtingaanwijzers. Verder zorgen dat je niet al te ver aan de rechterkant rijdt. Sowieso moet je nooit te dicht langs geparkeerde auto's rijden, vanwege eventuele ineens openslaande deuren, maar aan de andere kant kan de chauffeur van een geparkeerde auto je ook beter in zijn linkerspiegel zien. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! ![]() |
![]() |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |