IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Gehoorbeschadigingen Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-06-2004 18:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2004 22:59 schreef altx het volgende:
Da's gelul by the way. Want uitkijken doe je met je ogen en niet met je oren. Autorijden doe je toch ook niet op je gehoor?

Weet je hoe ik bepaal of er een auto achter me rijdt als ik links af wil slaan. Juist, dan kijk ik om. Zouden meer mensen moeten doen, gewoon kijken... Jij kijkt toch ook in je spiegels in je auto? Vertrouwen op je gehoor, da's pas slecht in het verkeer...

De enige keer dat ik bijna een aanrijding had, had ik mijn discman niet bij me...


Ik rij zo'n 45000 km per jaar en kan je verzekeren dat het gehoor daarbij ook een belangrijke rol speelt.

Dit is bij de overige weggebruikers (fietsers, voetgangers etc.) dubbel zo.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Fire
Usericon van Fire
Posted 06-06-2004 18:22 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 6 juni 2004 16:53 schreef Tormented soul het volgende:
Die Alphine Musicsafe dingen zijn behoorlijk fijn, gisteren uitgeprobeerd op Dynamo. Maar mischien toch weer de paarse filter erin doen, want soms klonkt de muziek té zacht, en dan gaat het concertgevoel weg. maar daar moet ik ook aan wennen denk ik
Ik heb ze laatst ook maar gekocht. Toch beter dan die gele wegwerp zooi.

Ik heb altijd al veel last van geluid gehad, snel een pieptoon en dergelijke dus ik ben er erg blij mee. En je kan ook nog mensen verstaan tijdens een concert, ook wel handig.



Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 06-06-2004 21:32 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

Ik gebruik ook alpine doppen. Bij concerten zeer handig, want je hebt geen last van een piep in je oren.

Het lijkt ook wel alsof steeds meer mensen oordoppen in hebben bij concerten. Maar de meeste mensen nog niet helaas.

Tijdens het drummen en spelen in bands gebruik ik die alpine doppen ook en dat werkt zeer goed.


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 06-06-2004 21:41 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik heb geen zin om terug te lezen, waar kan je die alpine doppen ofzo voordelig kopen, want ik heb nu af en toe van die enorm slechte prutsdingetjes in en dat helpt geen zier.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Sater
Usericon van Sater
Posted 06-06-2004 23:55 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Twee tientjes bij de Feedback.

Waarom kan het geluid op concerten niet gewoon omlaag als toch bijna iedereen oordoppen nodig heeft/een pieptoon krijgt?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-06-2004 0:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Da's niet troo.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 07-06-2004 0:19 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2004 23:55 schreef Sater het volgende:
Twee tientjes bij de Feedback.

Waarom kan het geluid op concerten niet gewoon omlaag als toch bijna iedereen oordoppen nodig heeft/een pieptoon krijgt?


Het bekende , "if it's too loud, you're too old"-fenomeen ...en dan heb heb je van die PA'ers die -als ze bvb één instrument niet echt goed horen, dat meteen harder zetten ipv misschien eens te denken de rest bij te stellen. Of als de "artiest" teken geeft voor meer volume in de monitor, heb je van die leukerds die de boel in de zaal gelijk mee omhoog zetten.
En je hebt dus ook potdove muzikanten.
Maar joa, da's evie mettoll!!!
Hard is goed, té hard is voor pubers


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 07-06-2004 13:10 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

Ik ben de laatste tijd tijdens het repeteren met m'n band ook maar van schuimdoppies gaan gabruiken. De geluidskwaliteit van wat je hoort wordt er minder van, merk ik, maar das altijd nog beter dan doof worden.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 07-06-2004 13:12 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Kan beter bij de muziekhandel van die alpine dopjes halen. 27,50(bij feedback) maar het is zijn geld dubbel en dwars waard. Het veranderd het geluid niet en er blijft minder oormseer aan plakken.



Violent God
Usericon van Violent God
Posted 07-06-2004 13:19 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 7 juni 2004 13:12 schreef Audiophile het volgende:
Kan beter bij de muziekhandel van die alpine dopjes halen. 27,50(bij feedback) maar het is zijn geld dubbel en dwars waard. Het veranderd het geluid niet en er blijft minder oormseer aan plakken.

Zal eens bij de plaatselijke muziekboer kijken. Feedback is veel te ver rijden voor mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Violent God op 07-06-2004 13:20]



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 07-06-2004 13:54 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 7 juni 2004 13:19 schreef Violent God het volgende:
Zal eens bij de plaatselijke muziekboer kijken. Feedback is veel te ver rijden voor mij.
Ze bezorgen thuis.... Zo'n grote vrachtwagen voor een klein pakje.....



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 15:11 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik wou gisteren een paar nieuwe halen bij de feedback, maar ze waren al uitverkocht
ik mag hopen dat dat niet met deze discussie te maken heeft gehad

ik was een aantal jaar terug echt een van de weinigen die überhaupt oordoppen had, als straks de trend wordt dat 90% van de zaal met oordoppen staat te luisteren, dan vraag ik me echt af waar we mee bezig zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door El Chulo op 07-06-2004 15:12]


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 07-06-2004 16:08 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Inderdaad. Ik ben al een tijdje voor een maximum aantal decibles bij concerten. Zelfs als het een stuk zachter staat dan tegenwoordig vaak het geval is, heb je nog zo een gehoorbeschadiging te pakken. Daar zijn helaas niet zo heel erg veel db's voor nodig.

Een goed voorbeeld van een krankzinnig volumeniveau is het meest recente optreden van Behemoth in Vera. Alle mensen, wat stond dat hard. Ik ken mensen die weg zijn gegaan, simpelweg omdat ze het niet volhielden. Het was letterlijk pijnlijk hard. Gek genoeg was het geluid wel erg goed; dat maak je niet vaak mee als het zo hard staat.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 16:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jaa klopt dat stond zelf met oordoppen in nog snoeihard ...



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 16:11 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

het lijkt ook vaak of bij de hoofdact het geluid ineens veel harder wordt gezet, om een extra verpletterende indruk te maken ofzo.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 16:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Misschine denken ze : meer mensen in de zaal die voor uitdoving zorgen, dus dan maar harder!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 07-06-2004 19:50 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:11 schreef El Chulo het volgende:
het lijkt ook vaak of bij de hoofdact het geluid ineens veel harder wordt gezet, om een extra verpletterende indruk te maken ofzo.

Klopt, dat is een veelgebruikte tactiek. Je wordt ook nog eens doodmoe van die herrie, omdat al die decibles (trillende lucht, dus) op je lichaam "inhakt." Zo hard dat je ribbenkast begint te rammelen, zeg maar. Jammer.


Touché, pussycat!


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 07-06-2004 19:51 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

wat?





("flauw? ach, valt best mee.")



SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 07-06-2004 20:03 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

auwie, per ongeluk een versie gehoord van chop suey(?) van SoaD door Avril L.

Nu ben ik doof aan beide oren & geen gevoel meer aan mijn linkerkant..


Een kleine snol zit zo vol.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-06-2004 20:06 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:11 schreef El Chulo het volgende:
(...)
ik was een aantal jaar terug echt een van de weinigen die überhaupt oordoppen had, als straks de trend wordt dat 90% van de zaal met oordoppen staat te luisteren, dan vraag ik me echt af waar we mee bezig zijn.


Ja, idd. Dan komt er iets in me op met "symptoombestrijding" en "problemen moet je bij de wortels aanpakken" erin...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 07-06-2004 22:35 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:08 schreef Sporty Voleg het volgende:
Inderdaad. Ik ben al een tijdje voor een maximum aantal decibles bij concerten. Zelfs als het een stuk zachter staat dan tegenwoordig vaak het geval is, heb je nog zo een gehoorbeschadiging te pakken. Daar zijn helaas niet zo heel erg veel db's voor nodig.

Een goed voorbeeld van een krankzinnig volumeniveau is het meest recente optreden van Behemoth in Vera. Alle mensen, wat stond dat hard. Ik ken mensen die weg zijn gegaan, simpelweg omdat ze het niet volhielden. Het was letterlijk pijnlijk hard. Gek genoeg was het geluid wel erg goed; dat maak je niet vaak mee als het zo hard staat.

Was dat niet samen met D666 en Diabolic, dat was inderdaad een rete strake show en donderse line-up!!!!



Violent God
Usericon van Violent God
Posted 07-06-2004 23:12 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 7 juni 2004 22:35 schreef Buried_Alive het volgende:
Was dat niet samen met D666 en Diabolic, dat was inderdaad een rete strake show en donderse line-up!!!!

Dat mogen ze inderdaad nog wel een keer organiseren. Op acceptabel decibelniveau natuurlijk.



Nightshade
Poison
Usericon van Nightshade
Posted 09-06-2004 15:45 by Nightshade Wijzig reactieProfiel van NightshadeQuote dit bericht

Ik heb ALTIJD oordopjes mee. of ik ben doof op mn 40e


You will beg me to kill you!!!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 09-06-2004 15:47 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

shit, denet gezondigd. Ik heb ff met een maat wat gejamd en ik had geen oordopjes mee. Lichte suizingen die snel weg waren, maar toch...



Nightshade
Poison
Usericon van Nightshade
Posted 09-06-2004 15:56 by Nightshade Wijzig reactieProfiel van NightshadeQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 15:47 schreef Audiophile het volgende:
shit, denet gezondigd. Ik heb ff met een maat wat gejamd en ik had geen oordopjes mee. Lichte suizingen die snel weg waren, maar toch...

Zo lang je achteraf suizingen hebt is de schade erg beperkt gebleven;al heb ik er ooit een week last van gehad


You will beg me to kill you!!!


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen