![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik heb een Earmo setje liggen en een setje van Comfoor. Ik zal binnenkort eens bellen wat het geintje kost. Ik kan volgens mij in die Comfoor sowieso filters met andere frequenties laten zetten. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote: 20 db demping is echt wel genoeg hoor. Het staat toch nooit harder dan 110db. Die 90 db zul je echt niet veel last van hebben. ![]() |
|
Tja, dat heb ik zelf proefondervindelijk vastgesteld... 20dB demping trek ik gewoon niet... Dear dirty delightful old drunken old days ![]() |
|
En dat heeft hart voor hard onder z'n username staan ![]() ![]() |
|
maar geen oor voor hard ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Dat heb je met zulke gevoelige oren, dan klinkt alles keihard... ![]() Dear dirty delightful old drunken old days ![]() |
|
quote: ik haalde het voorbeeld van pleepapier aan als voorbeeld van dingen die zalen ook in moeten kopen. Niet als alternatief voor gehoorbeschermers. ik blijf van mening dat een zaal verantwoordelijk is voor het geluidsniveau en daarom ook gratis oordoppen uit moet delen. ![]() |
|
quote: heb ik ook gedaan en ze kosten volgens mij (althans vorig jaar) 130 euro. Plus het feit dat je ze redelijkerwijs af kan trekken van de belasting. Je krijgt namelijk een rekening of kassabon van 'beter horen' of zo een dergelijke keten en dan kun je dat opgeven als ziektekosten (want het zou ook een gehoorapparaat kunnen zijn. ![]() |
|
quote: Iedereen die naar een concert gaat weet dat het geluid hard staat. ![]() |
|
quote: +1 Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. ![]() |
|
quote: Ja precies, je bent zelf verantwoordelijk voor hetgeen je doet. Dus als je naar een concert gaat weet je dat je harde muziek kan verwachten. Ik denk dat Boemba maar lekker thuis moet blijven met de stereo op 1, dan is hij helemaal in zijn element lijkt me, want hij kan toch alleen maar zeiken op alles buiten zijn eigen toko. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote: Hetzij het bij de ene band harder staat dan bij de ander. Waarom een headlinende band ineens 2x zo hard moet staan is mij altijd een raadsel. Zo was Kampfar vorig jaar (?) in de Vera niet meer te doen, zo ontiegelijk hard stond het. Terwijl het voorprogramma nog prima te doen was. [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 12-08-2008 15:35] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
quote: Hoewel je gelijk hebt, is het geen goed argument ![]() Als iedereen die naar een concert gaat zou weten dat ze doodgeschoten kunnen worden zou niemand meer gaan, maar is het toch wel prettig dat aan dat mogelijke doodschieten wat gedaan wordt ![]() En net als dan kogelvrije vesten uitdelen onzin is, is gratis doppen uitdelen dat ook. Ze mogen er wel voor zorgen dat het niet extreem hard is of zoals Argh zei dat het niet extreem verschilt per band. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 12-08-2008 15:41] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: dan ben je denk ik nog niet naar genoeg concerten geweest. ik ben het hele land doorgecrosst voor concerten en het verschilt enorm per zaal, per band, per gemeente, per etc. in lazarus in leiden staat het geluid woest hard, in de melkweg kun je tijdens napalm death nog rustig met elkaar praten. uiteindelijk is de keuze helemaal niet aan jou hoe hard het geluid staat. weglopen is ook al zoiets als je er voor betaald hebt. maar zoals ik al als voorbeeld gaf: doornroosje had destijds (jaren 90) een heel acceptabel decibelniveau. Als een band er moedwillig bovenuitkwam (bijv atari teenage riot) dan werden er bij de ingang oordoppen uitgedeeld. ![]() |
|
quote: Nee klopt, er zijn nog genoeg bands die ik wil zien.... ![]() |
|
Joris heeft bij lange na nog niet genoeg concerten gezien ![]() Wat een dom gelul iig.. Een zaal hoeft niet ALTIJD boven de 120 db uit tekomen, maar als er in het algemeen rond de 105 word gedraaid is dat prima. En kan iemand zelf wel beslissen of ze wel of geen oordopjes indoen. Een zaal hoeft echt geen gratis oordopjes uit tedelen bij elk concert. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
105 dB?? Rond de 100 a 102 is meestal hard genoeg in een zaal. Vaak klinkt de muziek nergens meer naar als het ontzettend hard staat. Maar ja vaak is dat een tweede teken dat de geluidsman een beetje doof is. En daarnaast vind ik dat ze ooveral met doppen moeten mixen, dan klinkt het geluid een stuk beter ![]() ![]() |
|
Gewoon uit voorzorg oordoppen meenemen. Als het geluid naar jou mening te hard staat kan ze je altijd indoen, zoniet duuw je ze maar in je broekzak. ![]() |
|
Pieken rond de 105 db heb ik het dan over. En jij hebt al eens gemixt met oordoppen in? ![]() "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
oplossing: een zaal moet die dingen gewoon verkopen voor 50ct, zoals in de Vera. SLOTJE [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 12-08-2008 18:12] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
quote: Je gaat Boemba toch niet gelijk geven? Kom op zeg. ![]() |
|
quote: Ik mix (nog) geen FOH, maar op monitor gaat dat soms prima. Meestal even mix neerzetten, dan dopjes in. ![]() |
|
quote: Gelijk geven was gratis uitdelen zeggen ![]() quote: En Atak ![]() Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Ja als ze niet op zijn inderdaad... Maar je kan altijd zelf een doos kopen voor minder dan 25 euro heb je 250 paar ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |