IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Gehoorbeschadigingen Vorige pagina | Volgende pagina
Fire
Usericon van Fire
Posted 11-08-2008 17:09 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Wat voor doppen heb je, ik weet dat de enige muziek fliters die er zijn niet mijn doppen kunnen, ik kan alleen een geluids sterkte erin laten stoppen, zit nu op middel.

Dat omzetten kost niets. (voor mij)

Die mziek filters kunnen ook niet samen met een setje aan touwtjes, wat wel weer irritant is bij het geluid mixen




blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-08-2008 17:25 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 augustus 2008 17:09 schreef Fire het volgende:
Wat voor doppen heb je, ik weet dat de enige muziek fliters die er zijn niet mijn doppen kunnen, ik kan alleen een geluids sterkte erin laten stoppen, zit nu op middel.

Dat omzetten kost niets. (voor mij)

Die mziek filters kunnen ook niet samen met een setje aan touwtjes, wat wel weer irritant is bij het geluid mixen




Ik heb een Earmo setje liggen en een setje van Comfoor. Ik zal binnenkort eens bellen wat het geintje kost.

Ik kan volgens mij in die Comfoor sowieso filters met andere frequenties laten zetten.



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 11-08-2008 17:52 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 11 augustus 2008 12:40 schreef Schaffelaer het volgende:
Een demping van 20 dB, da's niet genoeg voor mij bij een concert. Deze moldex spark plugs zijn bij iedere drogist te koop tegewoordig en hebben een snr van 35 dB. Ze zitten ook zeer comfortabel.


20 db demping is echt wel genoeg hoor. Het staat toch nooit harder dan 110db. Die 90 db zul je echt niet veel last van hebben.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-08-2008 9:21 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Tja, dat heb ik zelf proefondervindelijk vastgesteld... 20dB demping trek ik gewoon niet...


Dear dirty delightful old drunken old days


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 12-08-2008 11:57 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

En dat heeft hart voor hard onder z'n username staan



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-08-2008 11:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

maar geen oor voor hard


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-08-2008 12:47 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Dat heb je met zulke gevoelige oren, dan klinkt alles keihard...


Dear dirty delightful old drunken old days


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 12-08-2008 13:26 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2008 11:40 schreef blastmaster het volgende:
Wat een onzin die rommel is praktisch gratis, dan ga je toch geen pleepapier of watten gebruiken.

ik haalde het voorbeeld van pleepapier aan als voorbeeld van dingen die zalen ook in moeten kopen. Niet als alternatief voor gehoorbeschermers.

ik blijf van mening dat een zaal verantwoordelijk is voor het geluidsniveau en daarom ook gratis oordoppen uit moet delen.



##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 12-08-2008 13:29 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2008 17:01 schreef Slave to Darkness het volgende:
Toch ook echt maar eens op maten laten maken die dingen. Puur om concerten te bezoeken kan ik me voorstellen dat mensen geen 160 euri gaan uitgeven aan die dingen.




heb ik ook gedaan en ze kosten volgens mij (althans vorig jaar) 130 euro. Plus het feit dat je ze redelijkerwijs af kan trekken van de belasting. Je krijgt namelijk een rekening of kassabon van 'beter horen' of zo een dergelijke keten en dan kun je dat opgeven als ziektekosten (want het zou ook een gehoorapparaat kunnen zijn.



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 12-08-2008 13:59 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 12 augustus 2008 13:26 schreef ##**Boemba**## het volgende:
ik haalde het voorbeeld van pleepapier aan als voorbeeld van dingen die zalen ook in moeten kopen. Niet als alternatief voor gehoorbeschermers.

ik blijf van mening dat een zaal verantwoordelijk is voor het geluidsniveau en daarom ook gratis oordoppen uit moet delen.




Iedereen die naar een concert gaat weet dat het geluid hard staat.



irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 12-08-2008 14:02 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2008 13:59 schreef blastmaster het volgende:
Iedereen die naar een concert gaat weet dat het geluid hard staat.


+1



Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 12-08-2008 14:03 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 12 augustus 2008 13:59 schreef blastmaster het volgende:
Iedereen die naar een concert gaat weet dat het geluid hard staat.


Ja precies, je bent zelf verantwoordelijk voor hetgeen je doet. Dus als je naar een concert gaat weet je dat je harde muziek kan verwachten.

Ik denk dat Boemba maar lekker thuis moet blijven met de stereo op 1, dan is hij helemaal in zijn element lijkt me, want hij kan toch alleen maar zeiken op alles buiten zijn eigen toko.



Argh
Usericon van Argh
Posted 12-08-2008 15:34 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2008 13:59 schreef blastmaster het volgende:
Iedereen die naar een concert gaat weet dat het geluid hard staat.


Hetzij het bij de ene band harder staat dan bij de ander. Waarom een headlinende band ineens 2x zo hard moet staan is mij altijd een raadsel. Zo was Kampfar vorig jaar (?) in de Vera niet meer te doen, zo ontiegelijk hard stond het. Terwijl het voorprogramma nog prima te doen was.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 12-08-2008 15:35]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-08-2008 15:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2008 13:59 schreef blastmaster het volgende:
Iedereen die naar een concert gaat weet dat het geluid hard staat.

Hoewel je gelijk hebt, is het geen goed argument

Als iedereen die naar een concert gaat zou weten dat ze doodgeschoten kunnen worden zou niemand meer gaan, maar is het toch wel prettig dat aan dat mogelijke doodschieten wat gedaan wordt

En net als dan kogelvrije vesten uitdelen onzin is, is gratis doppen uitdelen dat ook. Ze mogen er wel voor zorgen dat het niet extreem hard is of zoals Argh zei dat het niet extreem verschilt per band.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 12-08-2008 15:41]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 12-08-2008 15:40 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2008 13:59 schreef blastmaster het volgende:
Iedereen die naar een concert gaat weet dat het geluid hard staat.


dan ben je denk ik nog niet naar genoeg concerten geweest.

ik ben het hele land doorgecrosst voor concerten en het verschilt enorm per zaal, per band, per gemeente, per etc.
in lazarus in leiden staat het geluid woest hard, in de melkweg kun je tijdens napalm death nog rustig met elkaar praten.

uiteindelijk is de keuze helemaal niet aan jou hoe hard het geluid staat. weglopen is ook al zoiets als je er voor betaald hebt.

maar zoals ik al als voorbeeld gaf: doornroosje had destijds (jaren 90) een heel acceptabel decibelniveau. Als een band er moedwillig bovenuitkwam (bijv atari teenage riot) dan werden er bij de ingang oordoppen uitgedeeld.



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 12-08-2008 16:43 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 12 augustus 2008 15:40 schreef ##**Boemba**## het volgende:
dan ben je denk ik nog niet naar genoeg concerten geweest.



Nee klopt, er zijn nog genoeg bands die ik wil zien....



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-08-2008 17:25 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Joris heeft bij lange na nog niet genoeg concerten gezien

Wat een dom gelul iig..

Een zaal hoeft niet ALTIJD boven de 120 db uit tekomen, maar als er in het algemeen rond de 105 word gedraaid is dat prima.

En kan iemand zelf wel beslissen of ze wel of geen oordopjes indoen.

Een zaal hoeft echt geen gratis oordopjes uit tedelen bij elk concert.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Fire
Usericon van Fire
Posted 12-08-2008 18:06 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

105 dB?? Rond de 100 a 102 is meestal hard genoeg in een zaal.

Vaak klinkt de muziek nergens meer naar als het ontzettend hard staat. Maar ja vaak is dat een tweede teken dat de geluidsman een beetje doof is.

En daarnaast vind ik dat ze ooveral met doppen moeten mixen, dan klinkt het geluid een stuk beter natuulijk zonder het aantal dB met 15 te verhogen.




6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 12-08-2008 18:10 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Gewoon uit voorzorg oordoppen meenemen. Als het geluid naar jou mening te hard staat kan ze je altijd indoen, zoniet duuw je ze maar in je broekzak.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-08-2008 18:11 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Pieken rond de 105 db heb ik het dan over.

En jij hebt al eens gemixt met oordoppen in?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Argh
Usericon van Argh
Posted 12-08-2008 18:12 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

oplossing: een zaal moet die dingen gewoon verkopen voor 50ct, zoals in de Vera.

SLOTJE

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 12-08-2008 18:12]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-08-2008 18:17 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2008 18:12 schreef Argh het volgende:
oplossing: een zaal moet die dingen gewoon verkopen voor 50ct, zoals in de Vera.

SLOTJE


Je gaat Boemba toch niet gelijk geven? Kom op zeg.


Fire
Usericon van Fire
Posted 12-08-2008 18:18 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 12 augustus 2008 18:11 schreef jbassist het volgende:
Pieken rond de 105 db heb ik het dan over.

En jij hebt al eens gemixt met oordoppen in?


Ik mix (nog) geen FOH, maar op monitor gaat dat soms prima. Meestal even mix neerzetten, dan dopjes in.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-08-2008 18:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2008 18:17 schreef Lionheart het volgende:
Je gaat Boemba toch niet gelijk geven? Kom op zeg.

Gelijk geven was gratis uitdelen zeggen
quote:
Op 12 augustus 2008 18:12 schreef Argh het volgende:
oplossing: een zaal moet die dingen gewoon verkopen voor 50ct, zoals in de Vera.

En Atak


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fire
Usericon van Fire
Posted 12-08-2008 18:32 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 12 augustus 2008 18:18 schreef ZelThoR het volgende:
Gelijk geven was gratis uitdelen zeggen

En Atak



Ja als ze niet op zijn inderdaad...

Maar je kan altijd zelf een doos kopen voor minder dan 25 euro heb je 250 paar Kan je wel een jaartje mee doen.



Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen