|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik kan het met links al best goed, ik gebruik het alleen wat minder nu omdat ik traditional grip speel (en daarmee worden andere chops weer makkelijker hehe ) ken je johnny rabb? die gebruikt one hand roll echt heersend www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
Deze post al gezien??? quote: |
|
Kun je een foto maken? Ik snap er geen drol van, het kan liggen aan mijn inferieure denkvermogen... [Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 06-01-2005 18:34] |
|
Op het net staan ook genoeg filmpjes van Johny Rabb die de one hand roll perfect uitlegt.. |
|
quote: inderdaad laten stuiteren om en om, en dat dan gebruiken in de drumfills tussen blastbeats door. Doet eigenlijk geen ene deathmetaldrummer. Dat is eigenlijk altijd singlestroke. Het leuke aan de offroll is dat je veel meer dynamiek in je snareroffels kan leggen. Ook in je tomrolls trouwens. [Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 07-01-2005 0:34] |
|
quote: Nou, ik bedoel eigenlijk wat hij bijvoorbeeld gebruikt in "War Ensemble", als eerste steady ritme. Dat doet hij dus heel erg veel. En met één voet. Punk drummers spelen dit ook vrij veel, maar dan vaak met twee voeten (een twinpedal dus). |
|
quote: Ik zeg: "pannenkoeken" De basis van het roffelen! Jammer dat er zoveel drummers zijn die alleen maar singles spelen, dat beperkt je spel zo vreselijk.. Gaaf trouwens dat je die opgevoerde polka beat met 1 voet kan drummen!! Dat lukt mij echt (nog) niet. |
|
quote: Waarom doe je ze weg dan ?!? Ik heb hier trouwens nog steeds de spullen klaarliggen voor je, ik heb het alleen nog niet verzendklaar gemaakt. (ja, ik ben een luie hond !!!) |
|
quote: Om en om, of rechts 2, links1. Die is ook wel tof om erbij te voegen. Maar hoe maak jij een blast dan (misschien een stomme vraag maar toch) |
|
die offroll heeft niets met de blast te maken. Ik bedoel alleen dat ik die nu in mijn drumfills tussen de blasts door kan gooien. Daar had ik heel lang moeite mee, omdat ik deathmetal heel anders speel dan rock of funk, waar ik de offroll heel lang al in kwijt kan Ik doe trouwens over het algemeen 2r2l, tenzij ik een accent/rimshot ertussen sla. Dan wordt die automatisch 1r2l, of 2r1l. |
|
2r2l staat voor 2 keer links 2 keer rechts? |
|
andersom Maar dus geen single strokes, maar doubles. Dit is de doubles-roffel.. |
|
quote: Ik ben geen drummer, maarre.. dat klinkt niet echt logisch. Hehehe. Oud Vuil. |
|
Ben wel graag goed beter, zekerheid boven alles |
|
quote: |
|
quote: echt niet? ... als je t over dit soort dingen hebt werkt een roffelvan negen tussen je 16e ook wel lekker zo zeg maar r. l. r. l. r. l. r. l. rr ll rr ll r. l. r. l. |_|_|_| |_|_|_| |_|_|_| |_|_|_| In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Ik bedoel eigenlijk dat ik dat nog niet gehoord heb bij een deathmetal drummer. btw, die offroll komt in jouw telling dubbel uit, dwz dat je op de derde tel rrllrrllrrllrrll krijgt ipv rrllrrll |
|
één ding ff recht hebben, met een offroll, daar bedoelen we toch gewoon een roffel mee? In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
ja, maar er zijn veeeeeel meeeeer roffels dan alleen de offroll. Maar het is idd een soort roffel. |
|
een band als dying fetus doet toch wel van dat soort dingen?.... enniewee als t goed is krijg ik morgen van enen goeden kennis een one hand roll instructie filmpje... we gaan t meemaken... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
"Steve's drumming, I had to make him hit the snare with two sticks because he could not blast fast enough for the new songs. Notice on all 'Scars of the Crucifix' songs super-blast beats, two sticks are hit in a roll manner and a simulated ride is added. Goh, hoe gaan ze dat dan live oplossen? Het gaat hier btw over de drummer van deicide. http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/index.aspx Oud Vuil. |
|
tering wat een verhaal.... Niet dat het mij nou echt verbaasd dat meneer benton in de kerk is getrouwd. btw, ik zag Deicide afgelopen jaar, maar meneer asheim deed het erg goed ! Maar ze speelden dan ook maar een paar nummertjes van de laatste cd. @ aaaaaaarco : Ik zal Dying Fetus es effe een keertje checken, kijken of ik de offroll kan horen.... Damn.... denk een keertje dat ik iets anders doe... |
|
Tja, wat een moddergooierij, het zal mij een worst wezen welke verhalen waar zijn. Maar ik moet wel zeggen dat ik sommige blasts op Scars ook wel wat geforceerd vind klinken. Maar toch vind ik mr. Asheim een van de beste metaldrummers. Ik vind trouwens dat singlestrokes het spel helemaal niet beperken, in ieder geval niet als je alles wat je rechts speelt ook links kunt spelen en dus twee snelle/strong hands hebt (zoals bijv: Gene Hoglan) Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
ik pak het eerste nummer van dying fetus wat ik hier tegenkom ( institutions of deceit van stop at nothing) en daar zitten toch allemaal fills met roffels tussen de blastbeats ... of bedoel je wat andersz? In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |