IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 2! Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-03-2005 18:33 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 19 maart 2005 16:06 schreef BARABAS het volgende:
Ja, dat doet Gene Hoglan ook, en live laat ie meestal wel zien dat ie het ook ook rechtsom kan(...en zo heb ik Flo, Sean Reinert, Piet Sandaal en die drummer van Emperor vergelijkbare dingen zien doen), dus daarom denk ik dat dat 'the key' is waarom die lui zo allemachtigste snel en strak zijn.

BARABAS has spoken!!

(maar kloris A.K.A blastmaster is niet links EN rechts... waaromis hij wel strak dan? )

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 19-03-2005 18:58 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

zelf speel ik ook "open", vind het een stuk fijner spelen dan crossed over. Het heeft waarschijnlijk geholpen dat ik ambidextisch ben

Skip
Usericon van Skip
Posted 19-03-2005 23:24 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Open spelen lijkt me inderdaad hardstikke goed om je zwakke pols/vinger van je zwakke hand mee op te krikken, en voor je coordinatie natuurlijk, maar bij metal is dat laatste minder belangrijk, in extreme metal tenminste.

Ik probeer het ook vaak gewoon in nummers, alleen kan mezelf er niet toe zetten het grondig te oefenen, switch toch automatisch weer naar normaal spel
quote:
dus daarom denk ik dat dat 'the key' is waarom die lui zo allemachtigste snel en strak zijn

Mwoa. "The key" = goede techniek leren en veel oefenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 19-03-2005 23:26]

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 19-03-2005 23:42 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ik ben nou gewoon bezig mijn practice pad te meppen, 10 minuten per dag, het helpt wel(klinkt wel ergens vaag tel sell-achtig)

AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 19-03-2005 23:53 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 19 maart 2005 23:42 schreef Audiophile het volgende:
ik ben nou gewoon bezig mijn practice pad te meppen, 10 minuten per dag, het helpt wel(klinkt wel ergens vaag tel sell-achtig)

Hahahahahaha, in de traditionele grip???

"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 20-03-2005 0:03 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 19 maart 2005 23:53 schreef AngelOfDeath het volgende:
Hahahahahaha, in de traditionele grip???

ja, die hou ik erin...

AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 20-03-2005 0:50 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 20 maart 2005 0:03 schreef Audiophile het volgende:
ja, die hou ik erin...

Dat zou ik ook doen als ik jou was...

"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"

Skip
Usericon van Skip
Posted 20-03-2005 1:23 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Ik volg dit topic pas een paar weken, maar hebben hier (buiten Michiel) nog meer mensen opnamens van zichzelf?

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 20-03-2005 1:23]

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-03-2005 15:36 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 19 maart 2005 18:33 schreef jbassist het volgende:
BARABAS has spoken!!
(maar kloris A.K.A blastmaster is niet links EN rechts... waaromis hij wel strak dan? )

Omdat als je alles over kant speelt ook strak wordt?

Ik ben trouwens links maar ik heb eerst rechts leren drummen, toen ik dat wat onder de knie had heb ik mezelf gedwongen hetgeen wat ik over recht deed ook links te leren...Ik ben daar nu al meer dan twee jaar meebezig en het begint al een beetje te lukken

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 20-03-2005 15:42 by Saphire Profiel van Saphire

cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am

Orion
Usericon van Orion
Posted 20-03-2005 15:43 by Orion Profiel van Orion

@ hendrik

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-03-2005 15:48 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 20 maart 2005 15:43 schreef Orion het volgende:
@ hendrik

Even geduld nog

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-03-2005 15:52 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 20 maart 2005 15:42 schreef Saphire het volgende:
http://myou812.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/drums.wmv

Leuk!

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-03-2005 15:59 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 20 maart 2005 15:52 schreef BARABAS het volgende:
Leuk!

hehe, ja die doet het niet slecht zeg maar hehe

"This one is older than shit, heavier than time!"

Orion
Usericon van Orion
Posted 20-03-2005 15:59 by Orion Profiel van Orion

quote:
Op 20 maart 2005 15:48 schreef BARABAS het volgende:
Even geduld nog

jah must wat meer Big Tasty's vreten!

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-03-2005 16:04 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 20 maart 2005 15:59 schreef 0Tolerence het volgende:
hehe, ja die doet het niet slecht zeg maar hehe
Ach ja, het is zeg maar maar hetzelfde als Gene Hoglan in mijn mijn geval dan: Even geduld

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-03-2005 16:58 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

iemand hier ervaring met tama iron cobra's? ik word mijn dw 4000 twin een beetje zat.

ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 21-03-2005 18:11 by ADHD Profiel van ADHD

quote:
Op 21 maart 2005 16:58 schreef Audiophile het volgende:
iemand hier ervaring met tama iron cobra's? ik word mijn dw 4000 twin een beetje zat.

3 keer helemaal poep die iron cobra.
k heb laatst mijn axis longboards ingeruild voor de dw 9000.die is pas kinky!!

Ivo
Usericon van Ivo
Posted 21-03-2005 18:31 by Ivo Profiel van Ivo

quote:

Heb ze nu sinds een klein jaartje, vind ze erg aangenaam. Vooral voor de wat langere dubbelbas stukken en korte onderbrokken roffels. Voor powerslide voelen ze net iets minder goed. Omdat ze zo licht zijn heb je minder "contact".
Maar had daarvoor een Pearl P792tw dus het verschil was daardoor nogal groot, en de techniekomschakeling wat moeizamer.

en tot dusver geen problemen gehad met onderdelen die het opgeven of schoefjes die lam worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Ivo op 21-03-2005 18:32]

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 21-03-2005 20:26 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

quote:

Heb iron cobra's rolling glide. Ik vind ze prima spelen, zeer degelijke pedalen. Wat ik zelf heb is dat als ik echt snelle double-bass stukken heb de klopper niet ver van het vel komt. Dit ligt natuurlijk ook aan je techniek, maar bij mijn iron cobra junior (zie avater) double bass pedaal heb ik dit niet.

Hoe andere pedalen spelen weet ik niet, deze bevallen goed

blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-03-2005 20:49 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

dw 9000 is niet te betalen, ik ben nu ook aan het tweifelen tussen iron cobra en iron cobra junior, als ik die ervaringen lees. Ik heb er wel ens mee gespeeld, maar dat was op een e-drum met gaasvellen. Ik weet niet of dat veel verschilt van echte vellen met iron cobra.

7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 21-03-2005 20:52 by 7th Fallen Angel Profiel van 7th Fallen Angel

quote:
Op 21 maart 2005 20:49 schreef Audiophile het volgende:
dw 9000 is niet te betalen, ik ben nu ook aan het tweifelen tussen iron cobra en iron cobra junior, als ik die ervaringen lees. Ik heb er wel ens mee gespeeld, maar dat was op een e-drum met gaasvellen. Ik weet niet of dat veel verschilt van echte vellen met iron cobra.

Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat je nog steeds geen leren handschoentjes hebt gekocht...

AngelOfDeath wacht trouwens op antwoord in het Led Astray topic.

Skip
Usericon van Skip
Posted 21-03-2005 22:01 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Audiophile, Iron Cobra's zijn inderdaad gewoon degelijk, maar voor degene die dat zei: dat is geen argument om de IC's te nemen want Pearl Eliminators en Yamaha Flying Dragons zijn net zo degelijk en ongeveer gelijk geprijst.

Pearl Eliminators speler lichter doordat de voetborden minder zwaar zijn, bovendien hebben Eliminators meer instellingsmogelijkheden dan IC's (verwisselbare cam, verandert het speelgevoel compleet). Yamaha Flying Dragons zijn bijna evenzwaar als de IC's, maar zijn er ook in direct-drive versie waarbij de ketting is vervangen door een massief stuk staal, net als bij Axis pedalen dus. Dit moet zorgen voor een snellere/krachtigere terugslag.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 21-03-2005 22:06]

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-03-2005 22:05 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ok gewoon naar de muziek handel en er een paar uitproberen dus dan maar.

Skip
Usericon van Skip
Posted 21-03-2005 22:07 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Jep, en er wel op letten dat je de pedalen ongeveer hetzelfde instelt. Soms hoor ik weleens 'ohjo, dit pedaal speelt echt veel lichter' en dan staat de veerspanning bijv. lichter en de klopper dichter bij het vel, daar zakt m'n broek van af

Als je graag met zware pedalen speelt zijn IC's wel een uitkomst, maar elk pedaal kun je zwaar maken door zware (bijv. Pearl Quad) beaters te gebruiken. Als je graag met lichte pedalen speelt zijn er weinig argumenten om een IC te nemen. Voor DW 9000's zou ik ook niet gaan, te duur voor wat ze bieden.

Bij Feedback kosten de IC's en Eliminators ongeveer 330 euro, de Yamaha Flying Dragons zijn een paar tientjes goedkoper.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 21-03-2005 22:09]

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com